1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602453 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Ambroo: Ok...det har man väl iofs anat i ungefär ett dygns tid nu. Bra då att det jobbas på alternativ. Men för f-n, INGEN TJECK TACK! Jag är less nu, de är inte att lita på! Även om de kommer så långt som till spel i ES är de högst osäkra kort då deras offervilja och klubbkänsla inte är direkt vida omvittnad.

Lite bloggande om Ryno;

Paddan: Han hade även två skott på mål och vann 1 av 6 tekningar och spelade inget byte i pp eller bp.

Undra hur Peter Regin resonerar inför nästa säsong?

Ambroo: Om jag minns rätt hann han med 10 byten och hade en istid på strax över sju minuter i förlustmatchen mot Carolina.

Jag vet inte om det har skrivits något om det här, men i natt blev så Frasse Nielsen den första RIKTIGA dansken i NHL!

bearkiller79: Tydligen så försökte han i varje fall senare under sin karriär att ändra sitt medborgarskap så att han skulle kunna få representera Danmark.

Men ok, Frans Nielsen har möjligheter att bli förste danske medborgare som spelar en NHL-match

Paddan: den dansken var amerikansk medborgare så han räknades som amerikan, han var endast danskfödd...

Paddan: Konstigt då med allt snack om att Staal skulle bli förste dansken i NHL för ett par år sedan.. Likadant med Frans..

Men du har ju det svart på vitt där :)

Ambroo: Fast, jag ser att för att bli förste dansk i NHL så hade han behövt börja sin NHL-karriär för mer än 40 år sedan.

Ambroo: Nog för att han inte spelat någon match ännu, men Kim Staal skrev ju kontrakt med Nashville denna säsong.

Vad får man höra på Riksradion mitt i natten? Jo, en önskning av självaste Magnus Sjöstedt!!!! Han ville höra P. Diddy aka. Puff Daddy aka. Sean Combs osv. Feat. Faith Adams med I'll be missin' you. Gissa om högtalarna blev varma. Kunde inte tänka på nått annat än Röd/Vit hockeydynamit.

Krossa (d)ö-vikarna!

Bara så där helt apropå så är Frans Nielsen uppkallad till NY Islanders vilket känns mycket skoj. Om jag inte är helt ute och cyklar så kan han bli förste dansk i NHL när som helst...

Får hoppas att ryktet om Sannys skada antingen är ogrundat eller att det inte är värre än att han är med i morgon. Sannys betydelse för laget, i synnerhet i nuläget, kan nog inte överskattas!

TIKbiff: Mmm hade inget att göra så jag karvade in några tallar på överarmen med fickkniven. Ganska snyggt om jag får säga det själv. :))
Imorgon blir det Modo kross varför skulle jag annars pina mig?

Hahl Bundy:
Din dåre :-)

Kul för robban, hoppas han håller, bistert med vår kapten om han inte kan spela

TIKbiff: Nä, har inte lyssnat på radiosporten eller läst någonting har befunnit mig mol allena i en kåta. Naken o ingen eld för att Timrå skulle vinna. vet ej vad som hänt! Det är kallt som klåen i kroppen nu.

TIKbiff:

hahaha helt klart ops wrong day sorry

Hahl Bundy:
Har du supit?

TIKbiff: Vann vi???

actionleif:
Därimot så kan vi skandera " Robban " i morgon.
Han kommer att spela några byten eller så mycket han orkar, då fortsätter det på den inslagna vägen då, en skadad kliver av och en kommer tillbaka...

actionleif: Å gammsjöken verkar få spela i elitserien igen. Kul för honom i såfall.

Ambroo: Du ser.. min fågel hade rätt angående Sanny.. Machulda 22 såklart

Per HApps: Sanny tränade inte idag och är osäker inför morgondagen...

Per HApps: Kevin Hodson 31? Machulda står 99 på Swehockey men det känns inte som att det stämmer..

Per HApps: Frågorna är många.. svaren är få..

actionleif:
Fjuppen Nänsen då?

Per HApps: Håkan Åberg står uppsatt på 29 iallafall :)

actionleif:
Vad hade Jocke Claesson, Håkan Åberg, Thomas Svedin osv för nummer?

actionleif: Japp.

Per HApps: Vad hade degen för nummer ? 28?

Ambroo:
Men fram till dess så tas det tacksamt emot hjälp till undersidan "tröjnummer"

actionleif: Absolut och trots alla spekulationer om att det skulle vara slutvärvat så ryktas det om att en ny back är på ingång...

Ambroo: Låter spännande det!

Hoppas dock att man får in nån på backsidan!
En fågel har viskat i mitt öra att Sanny kan vara tumskadad..

Abron: Ryno blir kvar i TIK.

Jen:
Trivs han här, skall han självklart vara kvar. Tror inte han utvecklas i VF nu när Bäckis håller i rodret, tyvärr....

Mappe: Prestera skall det naturligt vis stå. Hoppas verkligen att alla parter kommer överens om en fortsättning för Ryno i TIK. Killen trivs, känner att han får förtroende, börjar visa lite av det som den enade expertisen trodde om honom och att vf har behandlat honom som skit. Detta är faktorer som talar för älskade TIK. Hade det inte varit för papperslappen så....

Mappe:
Ja jag tror faktikt VF tänker lite de också. Vill #18 vara kvar så är ju risken att det inte blir så bra i vf å då blir han kvar..

Jag hoppas å tror att det är så.

Abron: Han får väl visa lite kurage och säga till Ahdrian och Bäckman att:
-Visst jag kommer väl tillbaka då men jag kommer inte att presera ett skit, glassa på varenda träning och medvetet sprida disharmoni i laget. Vill ni ha tillbaka mig och pynta min lön på de villkoren?

Vill man ha en sån kille i sitt lag? Svar NEJ! Det måste till och med Ahdrian förstå.

Jen:
Vad behöver VF?
Så jag tror nog inte man släpper Ryno, tyvärr.

Abron:
Varför tror du inte det??

Per HApps:
Tyvärr så blir det nog inte så, för dj,,,ligt.

Per HApps: Funderade på det där här om dagen. Känns som om han borde få vara kvar, jag skulle avgjort inte ha något emot att han stannade. Hoppas bara Frölunda inser att han trivs bättre hos Timrå än hos dom. Här gör han ju i alla fall mål ;)

Per HApps:
Kommer att kasta ut tangetbordet om en stund...

Läste pappersvarianten av Exprssen idag, som skvallrade att Ryno vill vara kvar hos oss. :)

Hassan: Nu var det ju inte Expressen som var författare av artikeln utan TT så du får väl skälla på dem....

På tal om koll på läget menar jag ;)

Huge: Äh, Aftonbladet proklamerade ju att "Äntligen vinner Timrå igen" efter en match, då måste väl vi också få påstå att vi är inne mitt i en vinnartrend? För det ÄR vi ju också, i alla fall minst tills i morgon eftermiddag.

Men okej, jag kan hålla med om att LHC är något längre gången i sin trend och kanske äntligen (för deras del) hittat tillbaka till sitt spel. Men likväl, det går fort i hockey och dom har exakt lika mycket poäng som oss.

Kerstin_k: Ja, ni grisade och bökade ju till er 3 pinnar igår, så nog ser det ut som att ni hittat tillbaka till ert sedvanliga lir.... ;-)
En trend ska väl dessutom bestå av ett antal matcher, för att kunna se just ngn trend. Där tror jag trots allt att LHC hunnit lite längre inte bara vad gäller själva trenden utan också de faktiska resultaten: dom är ett klart bättre lag än alla andra som ingick bland "helvetesaspiranterna..." :-)

Hassan: Varför drar han inte sträcke ovanför lhc ???

Huge: Ja, fast vi har ju också en uppåtgående trend och vi spelar ju absolut som vi ska göra, än så länge, i och med 3-0 vinsten borta mot Malmö ;)

Äntligen!! Fyfan va skönt att äntligen bryta förlustsviten! Började nästan tro att hoppet var ute där ett tag!

« · 811226 · »