1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602464 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Ambroo: Ok...det har man väl iofs anat i ungefär ett dygns tid nu. Bra då att det jobbas på alternativ. Men för f-n, INGEN TJECK TACK! Jag är less nu, de är inte att lita på! Även om de kommer så långt som till spel i ES är de högst osäkra kort då deras offervilja och klubbkänsla inte är direkt vida omvittnad.

mikenomad: Ser mycket gärna en finländsk back med sisu..fast en som inte är lättskadad! Nu är ju ALLA våra finska krappar mer el. mindre skadade!

rättning glömde ju Petri Kokko han är väl hel ...tror jag!

Kvällens tv-tips; Canal+Sport 1 Kl. 19:00 Elitserien, Säsongskort/PPV: Timrå IK - MoDo Hockey

Ambroo:
Har du sett denna Modo film på Youtube.
Är det Krizan som tränar?

TIKbiff: ;)))

Timo Pärsinen skojjar med pucken.

Lite dålig kvalitet men ändå.

-Gurra-: Det där har man saknat. Puckjäveln ska bara in!

Annars har jag så sakta återhämtat mig från deja vu-känslan jag fick i går med tekning nio sekunder kvar. Det hade varit knäckande att tappa två poäng där. Fan, jag kommer inte att smälta FBK-torsken förrän vi har slagit ut dem i en slutspelsserie.

Nån som vet vad låten i mitten heter som är med på the best of timrå ik del 2?
Skulle jätte gärna vilja veta det!!

tikpower: Jag vet eftersom jag har gjort dem. Det är Millencollin med Ray :)

Kerstin_k: Tack så jätte mycket! :)

Man kan ju tycka att Expressen Magnus "Oraklet" Nyström borde ta och bilda sig en egen uppfattning istället för att häcka på HS hela dagarna;

"* Sen har jag retat upp folk i Timrå också. Hur kan jag kritisera spelarnas taskiga attityd, när det gäller att i motgång skylla på alla lagets skador. Vakna upp kära ni - några som framfört exakt samma kritik är Kent Johansson och Kent Norberg."

Ambroo: Visst var det en match Kenta klagade på attityden... Åh vilken taskig attityd vi har... :P

Ambroo: Mmm.... jag läste också det där om att skylla på alla skador. Jag tycker väl att det var det som alla spelare försökte hålla sig ifrån när det gick som tyngst.

T T: Tackar, men jag känner mig aningen felciterad där i intervjun. Så dålig koll har jag faktiskt inte på var mitt lag medverkat =)

Spännande med Timråögon;

Vilken spännande vinkel Expressen hittade till kvällens match... gäsp

T T: ha ha expressen hitta verkligen på en riktig rysare

Men...ingen Virus i kväll!?

T T: Jodå, han sitter i studion ser jag nu...

T T: Fantastiskt skönt! Det är värt en skål.

Skarin: Jag känner en så otroligt skön känsla, kan ge mig fan på att det går åt h-vete i kväll efter all denna positiva energi de senaste matcherna....

Lagen finns på swehockey nu. Rätt skönt att slippa Lill-Antos..

T T: virus är den dumaste person jag någonsin skådat! hopaps han inte är med!

Har sällan varit så säker på en seger som nu. Magen vibbar: drypsäker trea. Nästan oroväckande. Tänker jag logiskt blir det svintufft. Det här är en match som Schellefte verkligen känner att dom kan, bör och verkligen vill vinna. Borde bli tätt, tufft och förhoppningsvis riktigt kul.

Bragd-Birger: Har ju de senaste omgångarna följt upp din Kefir-mage med de sura uppstötningarna min egen levererar inför varje match. Så även denna gång....gaserna i magen skvallrar om dyngtorsk och en stenhård landning på marken igen.

Allt är som det ska mao, oddsen för seger så bra de någonsin kan bli! :-)

mikenomad: F.ö. frågar jag mig varför, VARFÖR har Sveriges samlade lärarkår så usel koll på allt som är viktigt? Hur många gånger har man inte suttit som ensam, ansvarsfull farsa på ett föräldramöte när TIK spelar? Andra "lyckade" krockar är landskamper i hockey, EM/VM-kvalmatcher i fotboll etc...
Det slår sällan fel. Så nu bär det iväg, ska försöka hinna åter till slutet av perre två iaf.

Skarin: Satt och kikade på reprisen från i lördags igår, konstigt nog blev jag inte störd på Virus. Nu visste man iofs att det skulle bli seger men när jag kom hem efter HV's 6-6 match och var på ett strålande humör och tänkte att nu ska jag se reprisen direkt, då tänkte jag att inget kunde få mig ur balans, Virus lyckades.
Åter till reprisen på Modos match igår sökte jag tom. saker att hänga upp mig på utan att lyckas

När kommer domen från Anrell då? Han kanske är så chockad efter Xons version av Du gamla, du fria så han har tagit timeout.

För er som inte var där; tänk Hendrix och The Star-Spangled Banner.

Här är lite statistik för analytikerna. Vi gör nästan hälften av våra mål mellan 30:e och 50:e minuten:

På hockeyfloskler här till höger så står det:
  • I was in the of my shift, and you never know what kind of garbage you will pick up.
Men visst sa Manderville "I was in the end of my shift, and you never know what kind of garbage you´re gonna pick up"?

LingaN: Jag vill inte verka spydig men på min tröja står det så här...

"I was at the end of my shift, BUT you never know what kind of garbage you´re gonna pick up" ;-)

Enligt Dagbladet så har BÅG plockat ut Jonathan Hedström, Anton Strålman, Fredrik Warg och Johan Backlund till LG Hockey Games.

LingaN: Hur Hedström kan platsa där just nu är en gåta.

LingaN: Precis det sista Hedström behöver i det här läget.

LingaN: Man kan ju hoppas att de har mod nog att tacka nej.

Iofs kan det ju som det står vara en VM plats på spel .. men man borde väl ändå sätta klubblaget före, det är ju trots allt därifrån lönen kommer

actionleif: Jag tror inte dom tackar Nej. Dom vill nog spela VM.
Är man uttagen ska man inte tacka nej. Men det är ju synd att dom blev uttagna.

Rooster23: Jag tror snarare att det är detta som han behöver,att slippa den press han har skapat på sig själv, att föra första kedjan och vara kung
på isen ..Nu lossnar det var så säker
Angående ny spelare ,varför inte ta hit SCHNABEL ,en man som stog när andra föll

Rooster23: Tvärtom, tror jag. Det är nog vad Jonte behöver just, ett konstaterande, en nytändning, en ny miljö. Sedan är han hetare än någonsin i slutspelet(hoppas jag).

actionleif: Klart pojkarna ska spela och jag tror det här kan höja samtliga. Det är ju inte direkt någon blöjturnering i öststaterna...

Personligen tycker jag att det känns skönt nu att laget får träna o återhämta krafterna nu i 5 dgr tills dom möter Saik nu på lördag.
Känns välkommet faktiskt.

Ambroo: Sant. det som dock är tråkigt med det hela är ju att ingen av dem kan vara med på supporterfesten som är den på lördagen då.

Röda Tallen: Ja dom lär nog inte tacka nej.Det är mest frölundaspelare som som gör.

MERA FINNAR I TIMRÅ = UNDERBART FINNARNA VÄRKAR TRIVAS I TIMRÅ

timrå_ik: Jag kommer ihåg min ungdom, då värkte finnarna också...

äntligen vet man något om timo pärssinen

Ingen comeback
– En anledning är ekonomin, men inte hela. När alla spelare är tillbaka så har vi 15 forwards och nio backar, säger Norberg.
Men Norberg lämnar en liten öppning.
– Jag kan inte säga till hundra procent att det inte blir något. Men ser det ut som i dag så kommer det inte att inhandlas några nya spelare.
NÄR DET GÄLLER: TIMO PÄRSSINEN KIMO LOTVONEN SÅ VÄNTAS INGNEN AV DESSA GÖRA COME BACK FÖRRÄN EFTER LG HOCHEY GAMES

ja tror pärssinen kan spela nu men att dom vill vara på den säkra sidan så han inte går sönder igen därför (väntar dom nog med honnom ????

expressen.se/index.jsp?a=847753 dåligt? ja kanske för timrå som villa ha så många finnar

expressen.se/index.jsp?a=848055 här är allas utlänska spelare

timrå_ik: Kolla den glada nyheten på Timrå IKs hemsida!

« · 811226 · »