Ingen comeback – En anledning är ekonomin, men inte hela. När alla spelare är tillbaka så har vi 15 forwards och nio backar, säger Norberg. Men Norberg lämnar en liten öppning. – Jag kan inte säga till hundra procent att det inte blir något. Men ser det ut som i dag så kommer det inte att inhandlas några nya spelare. NÄR DET GÄLLER: TIMO PÄRSSINEN KIMO LOTVONEN SÅ VÄNTAS INGNEN AV DESSA GÖRA COME BACK FÖRRÄN EFTER LG HOCHEY GAMES
ja tror pärssinen kan spela nu men att dom vill vara på den säkra sidan så han inte går sönder igen därför (väntar dom nog med honnom ????
Personligen tycker jag att det känns skönt nu att laget får träna o återhämta krafterna nu i 5 dgr tills dom möter Saik nu på lördag. Känns välkommet faktiskt.
Rooster23: Tvärtom, tror jag. Det är nog vad Jonte behöver just, ett konstaterande, en nytändning, en ny miljö. Sedan är han hetare än någonsin i slutspelet(hoppas jag).
Rooster23: Jag tror snarare att det är detta som han behöver,att slippa den press han har skapat på sig själv, att föra första kedjan och vara kung på isen ..Nu lossnar det var så säker Angående ny spelare ,varför inte ta hit SCHNABEL ,en man som stog när andra föll
Skarin: Satt och kikade på reprisen från i lördags igår, konstigt nog blev jag inte störd på Virus. Nu visste man iofs att det skulle bli seger men när jag kom hem efter HV's 6-6 match och var på ett strålande humör och tänkte att nu ska jag se reprisen direkt, då tänkte jag att inget kunde få mig ur balans, Virus lyckades. Åter till reprisen på Modos match igår sökte jag tom. saker att hänga upp mig på utan att lyckas
mikenomad: F.ö. frågar jag mig varför, VARFÖR har Sveriges samlade lärarkår så usel koll på allt som är viktigt? Hur många gånger har man inte suttit som ensam, ansvarsfull farsa på ett föräldramöte när TIK spelar? Andra "lyckade" krockar är landskamper i hockey, EM/VM-kvalmatcher i fotboll etc... Det slår sällan fel. Så nu bär det iväg, ska försöka hinna åter till slutet av perre två iaf.
Bragd-Birger: Har ju de senaste omgångarna följt upp din Kefir-mage med de sura uppstötningarna min egen levererar inför varje match. Så även denna gång....gaserna i magen skvallrar om dyngtorsk och en stenhård landning på marken igen.
Allt är som det ska mao, oddsen för seger så bra de någonsin kan bli! :-)
Har sällan varit så säker på en seger som nu. Magen vibbar: drypsäker trea. Nästan oroväckande. Tänker jag logiskt blir det svintufft. Det här är en match som Schellefte verkligen känner att dom kan, bör och verkligen vill vinna. Borde bli tätt, tufft och förhoppningsvis riktigt kul.
Skarin: Jag känner en så otroligt skön känsla, kan ge mig fan på att det går åt h-vete i kväll efter all denna positiva energi de senaste matcherna....
Ambroo: Mmm.... jag läste också det där om att skylla på alla skador. Jag tycker väl att det var det som alla spelare försökte hålla sig ifrån när det gick som tyngst.
Man kan ju tycka att Expressen Magnus "Oraklet" Nyström borde ta och bilda sig en egen uppfattning istället för att häcka på HS hela dagarna;
"* Sen har jag retat upp folk i Timrå också. Hur kan jag kritisera spelarnas taskiga attityd, när det gäller att i motgång skylla på alla lagets skador. Vakna upp kära ni - några som framfört exakt samma kritik är Kent Johansson och Kent Norberg."
-Gurra-: Det där har man saknat. Puckjäveln ska bara in!
Annars har jag så sakta återhämtat mig från deja vu-känslan jag fick i går med tekning nio sekunder kvar. Det hade varit knäckande att tappa två poäng där. Fan, jag kommer inte att smälta FBK-torsken förrän vi har slagit ut dem i en slutspelsserie.