1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602252 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Jensen_12: jag har helt glömt bort karl. underbart.

T T: Att placera Tom Wandell utanför laget när man använder 4 kedjor är lite konstigt tycker jag. Visst, kan vara svårt att bänka Erik Andersson eller Anton Lander. Men hur är det med Eriks skada? Kommer han vara spelklar till premiären?

T T: Han verkar inte ens vara påtänkt i deras värld när de går igenom centrarna heller. Blir mycket överraskad om han inte ersätter Regin på ett bra sätt faktiskt.

Jensen_12: Det är väl tänkt att han ska spela genrepet mot Mora.

Frella: Lite lustigt också att han framhåller förlusterna av Kokko/Koskinen men nämner inte Sanny.

T T: Okej, låter prima. Det blir nästan lite klurigt på centerpositionen nu faktiskt. vi har väl 6 centrar om man räknar med Jonte och 2 centrar ska bänkas. Jag tror det är ett av Challes största bekymmer just nu faktiskt. Jag har svårt att bänka någon av dom 6 faktiskt.

Sen så är jag lite fundersam över det där med Jonte som center faktiskt. Han har ju varit ganska tänd dom senaste matcherna, och verkat vara lite grinig. Jag hade nog hellre sett Pyörälä som center. Han är lite mer av en lirare än Jonte, vilket jag tycker skulle passa bättre.

Jensen_12: Jesper är väl inte så svår att bänka, han måste få mer tid på sig.

Om jag ska fortsätta att gnälla på Jante så är väl Sebbe, som Jante placerar i IFSH, närmast att ta den sjätte backplatsen för dagen.

En bloggare på SF har listat de sämsta nyförvärven:

6) Tom Wandell, Timrå
Timrås enorma behov av centrar slutade i att man värvade Tom Wandell. Problemet är bara att 21-åringen inte har imponerat speciellt mycket sedan han spelade TV-pucken.

8) Dennis Persson, Timrå
För två år sedan vägrade Dennis Persson skriva på ett flerårskontrakt med Västerås. Medan talanger som Patrik Berglund och Mikael Backlund agerade klokt och valde att stanna i VIK, gick Persson till Djurgården där han blev fast på bänken. Varför värvade Timrå en back som inte ens håller hög allsvensk klass?

10) Toni Mäkiaho, Timrå
För några år sedan testades Mäkiaho på svensk is, men det blev inte ens 20 matcher för Malmö i allsvenskan. Nu är det upplagt för ett nytt fiasko.

T T: som jag sagt tidigare, SF är ett skämt vad gäller hockeysektionen (generellt sätt). SF går man till om man är fotbollsintresserad, kollen på hockey är sämre.

T T: Timrå var ju tyvärr lite överrepresenterad på den listan.

Anonymous: Jag tror att killen är miffare så det får vi ha överseende med.

T T: Jag kollade på listan med dom bästa värvningarna. Där stod inte Frölunda med på någon av dom 10 bästa. Borde inte värvningen av Honken stå med där?

T T: Ta och fundera lite på han som skrivit listan. Vad tror du han har för referenser. Den grabben kan inte mycket hockey. Han har en del att lära.

T T: Har sett en del Miffare som faktiskt tyckte om Mäkiaho och att man borde gett honom mer tid. Hoppas Mäkiaho blir bra i alla fall, än så länge så vill jag varken hylla eller dissa, jag håller tummarna bara.

Jensen_12: Ja precis och Halh.

Jensen_12: Varför envisas med att se centerpositionen som någon slags "fastlane" för stjärnor som ska ösa in mål? Om jonte är het så ligger hans arbetskapacitet som tvåvägsspelare förmodligen högre än Pyöräläs och det kommer förmodligen att vara livsviktigt för årets Timrå att ha hårt arbetande centrar som bagarn iom att årets uppsättning till huvuddelen kommer att bestå av nya, oprövade och/eller unga backar.

Jag kan bara förmoda att tanken med årets lag är att de beprövade korten, spelare som Pärssinen, Pyörälä och Tenkrat ska stå för huvuddelen av poängskörden. I mina ögon har spelare som jonte och Hynning mer att bevisa i den kategorin. Personligen så kräver jag inte någon lirare på centerposition, jag är mer än nöjd om man lyckas täta bakåt med hårt arbetande tvåvägsspelare på den positionen.

Sportbladets elitseriebilaga rankar "bästa hockeystämningen i elitserien":

1. E.ON Arena

"I frågan om komfort och modernitet ligger Eon Arena en bra bit efter många av konkurrenterna. Ändå - eller just därför - slår publiken i Eon Arena många av sina finare kollegor rejält på fingrarna. De branta läktarna och den gamla ishallskänslan hjälper till att skapa ett mäktigt tryck."

T T: Vad fick du ge för den där elitseriebilagan ?

Snoop: 30 spänn.

T T: All right

T T:

30 spänn ?? Va fan det är ju en Stor stark på After Work, du gör sannerligen dina prioriteringar :)

T T: Ett minne blott efter säsongen?

Så här tränade Timrå i dag:

Första femman: Sebastian Erixon, Mikko Lehtonen – Mika Pyörälä, Tom Wandell, Magnus Pääjärvi-Svensson.

Andra femman: Pär Styf, Kimmo Lotvonen – Petr Tenkrat, Jonathan Hedström, Fredrik Hynning.

Tredje femman: Dennis Persson, Tomas Skogs – Anton Axelsson, Johan Andersson, Oscar Sundh.

Fjärdefemman: Eric Moe, Anton Lander – Toni Mäkiaho, Jesper Samuelsson, Björn Svensson.

T T: Kommer bli hur bra som helst !

– Det känns jättebra, säger Lehtonen efter dagens träning i Eon Arena.

T T: Härligt att få tillbaks Lehtonen, speciellt nu när Jonsson är borta.

Sen att man matchar Tenkrat - Hedström - Hynning, hade det inte varit intressant att matcha Tenkrat - Wandell - Hynning, med tanke på hur bra Tenkrat - Regin - Hynning fungerade i fjol? Jag menar, Wandell och Regin är väl ganska lika varandra i sitt sätt att spela? Fast det är klart, kanske blir svårt att få jämna kedjor där bakom...

T T: Ja detta var goda nyheter,4 hela femmor nu kan man kanske få upp farten igen,förhoppningsvis.

Men det blir fruktansvärt svårt ändå,hoppas dom kan göra en bra
match iallafall,en pinne inte omöjligt.

T T: Känns ju tryggt med Persson och Skogs i samma backpar. (ja, detta var ironi)

känns bra att få lite mer bredd i laget,hoppas man törs köra 4 kedjan lite som avlastning,tror inte dom gör bort sig.
Skönt att tenkrat kommit,hoppas hans fart smittar av sig på dom andra.
Nu hoppas jag vi producerar ännu mer mål så vi har råd att läcka som ett såll bakåt.

Timrå vision :...taget från tik hemsida

De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final.

Tellus:
Det känns som förutsättningarna för att leva upp till den visionen har förändrads drastiskt det senaste halvåret.
Vad beror detta på ?
Vad har klubben för plan ?

Tvåtallar: Det sprack redan förra säsongen då målsättningen var ett resultat på 5 Mkr. Det blev 0,8.

Jensen_12: Varför spräcka på radarparet Wandell/Pyörälä? Dock så hade jag föredragit Svensson istället för Sundh tillsammans med J. Andersson och Axelsson. Sen är det väl lite svårt att ta till sig Persson-Skogs.

Ambroo: Persson/Skogs, känns som version 3.0 av Wallin/Halvarsson eller Hansson/Jäger.

Frella: Brrrrrr....huvva!

Varför inte bara skicka iväg Skogs till en annan planet?

janssonovich: Varför inte till skogs höhö hihi

janssonovich: Skogs kommer växa ju längre säsongen lider, han har potential att bli en mycket viktig spelare för oss.

Snoop: Håller med. Tror Skogs har mer att visa. Visst, han har inlett säsongen i snudd på knattenivå, men han kan absolut bättre. Det är jag övertygad om.

Tenkrat, Jonte och Lehtonen tillbaka e mumma, HV får se upp :)

Berglund: Ja, Kenta tycker nog att Timrå är favoriter nu.

Nu tycker jag att vi alla tar varann i hand och sjunger "We shall overcome".

DJ Nekro - Hata Modo (remix).

En titt på den här igen så sover man gott.

T T:

En riktigt grym länk. Mår så jävla bra efter att ha sett denna. Nu blev det förvisso strömavbrott i några sekunder. Nåväl, 8-0 sade det mesta. Hoppet finns inför framtiden... :)

T T:

Den där är fantastiskt vacker?

Någon som har tipsat Oscarsjuryn inför i morgon? =oD

Simmalugnt: Det blev tyvärr inget pris..

Robban; legendaren.

Bra match för Lindbäck?

T T:
Spännande. Snart är det dags igen.
Den där jävla korgbollen (som det står om nedanför) kan lägga ner.

« · 1061114 · »