En annan grymt bättre detalj än i fjol är PP. Helt annat spel och självförtroende. Kan det bero på Koivonen och mer spelande backar (Lindman m.fl.) eller tränarna? Förmodligen alltihop.
Tänk att redan som liten då man semestrade med förälldrarna till gränna, vilket man undrade då vad f-n man skulle dit och göra, men lärde sig älska den söta rödvita stenhårda karramellen,,,
sedemera har den färgen följt en och man älskar den lika ljuvligt med åren och lika hård den är,,,
bucken: var i globen och kikade på tik, det såg sjukt stabilt ut!!!!!!. och som vanligt bara en klack i globen. sen måste det vara spel i 5 mot 3 för att man ska knäcka kapanen. han är sjukt bra kapanen
bucken: Jo, om man ska kritisera något efter 4 raka så är det tekningarna. Inte bättre än i fjol direkt. mest anmärkningsvärt är att TIK ofta förlorar första tekningen när de börjar spela PP, helst om den är i anfallszon.
Men va fan, kunde dom teka oxå skulle dom bli för överlägsna :-)
HH: Glöm inte att det var Kapanen som införde gröna gubbar till TIK. Minns Kermit-hjälmen första matchen. Det är Kapanen som gör TIK kermitskt, nä jag menar kosmiskt förståss.
Hälge: Får gratulera till full pott i samtliga matcher hittills. Antar att ni har glädjefnatt där nere just nu. Måste kännas skönt för Lill-Kenta antar jag att åka ner till Golfbollen och knäppa igen käften på 08-orna. Än en gång ett stort grattis!
HH: NU vill man bygga en en röd/vit bastu på gården och bjuda in Kappe och grabbarna, knäppa upp öl tillsammans och snacka lite... hur känns det ?? få berömma dom ! revanschlustan det bästa av... lustan.. ? FY FAAN vad skönt och äntligen Timrå inslag på sporten och i TV4 ! Nu går det inte ignorera grabbarna längre ha ha
Hälge: Tackar, tackar. Jo, jag förstår det. Kan inte ha varit alltför många, ja förutom ni TIK:are som tippat att Timrå skulle ha 12 poäng efter 4 omgångar.
iggy: Ja visst var det kul med ett inslag med VÅRA grabbar, men hur länge höll det på ??? Sporten har nog bosatt sig i globen om dif hade vunnit, synd att det ska vara så. Timrå Ik är dom bästa, det är bara så.
Wikegård analyserar Timrås framgång kort och koncist: - De spelar både vågat och vårdat och ska ha en eloge. För de krigar inte bara. De spelar också jädrigt bra.
El Maco: Just hemkommen från dödålig match MoDo-Leksand men mitt i ruset i alla fall. Enda tråkiga är att TIK släppt in hela 4 mål så här långt.Bättring önskas!!
Så här kommenterar en bitter djurgårdare dagens match (i DIF:s gästbok) "Beträffande Timrå, låt dem bränna sitt krut och stånga sig slut innan röken väl lagt sig. Vi alla vet ju vart de sprattlar när 50 omgångar har spelats."
taget från samma gb: "Kvällens match var ett hån mot alla hockeyälskare. Jag vill härmed uppmana ALLA DIF-supportrar att bojkotta hockeyn ända tills DIF vunnit minst TRE hemmamatcher på raken. Spelarna " pinsamt..
Vilken femtioårspresent! Jag är inte killen som ställer krav i förväg, men visst känns det lyysande att rödvitt än en gång ställer pissnissarna i skamvrån, rycker i tabellen och förgyller min födelsedagskväll!
Kasparov: Kapanen var väldigt duktig och räddade Timrå många gånger. Svårt att ge beröm till någon enskild efter en sådan lagseger som 4-1 mot Djurgården i Globen innebar.
Tycker att Christian Sjögrens två utvisningar var helt onödiga. Timrå leder med både 2-0 och 3-0 när han går börjar slåss med motståndare. Den första gången var det befogad då han fredade Kapanen i målet men nästa var i mina ögon ett helt onödigt gruff i mitten av rinken då en Djurgårdare försökte, och lyckades få honom ur balans.
Bärra Littmar: Håller med till 100%. Enda smolket i glädjebägaren är ju givetvis det usla försvarsspelet. Den där Kapanen släpper ju in mål i varenda match juh ;-)
Och offensiven sen! Herregud vad ineffektiva dom är. Märkte ni inte att de inte lyckades gör mål på en 2+2 minutersutvisning i slutet av sista??? Vissa kallar det taktik att hålla pucken och låta tiden gå, men jag vete fan jag. Det behövdes ju återigen att motsåndarna tog ut målvakten innan TIK lyckades punktera matchen. Fortsätter det så här så kommer vi garanterat att bli slagpåse....
Nä, fy jävlar. Det är bara att slicka i sig. 50 raka!!!!
Laken: Med tanke på att vi blev placerade på det övre etaget samt att en del av TIK08 hamnade på nedre var väl klacken ok. Sedvanlig 'våg' mellan klack och lag efter matchen. Mackan svängde förbi och pekade upp mot klacken direkt efter 2-0.
Var på matchen igår. Såg riktigt bra ut. TIK var betydligt bättre än DIF. TIK spelade på ett helt annat sätt än ifjol. Att Wallin och Halvardsson inte finns med därbak är ett stort fall framåt.
Kapanen var suverän, ja de flesta spelade riktigt bra. Svårt att peka ut enskillda insatser. Den enda som jag ger underkännt igår var Crippe. De andra får VG och MVG.