lungan: klart som faan att vi ska önska nubben ett stort lycka till. men om jag får vara lite egoistisk så kan jag skriva att jag känner mig illa till mods att det är just frölunda av alla lag,vilket lag som helst men inte det laget,men nu är det som det är o det är bara att acceptera o det gör jag,men jag tycker inte om det,hoppas nu bara att timrå går bättre än frölunda denna säsong.
Detta kan bli bra men det känns ganska jobbigt just nu.
bisterfinnen: Ja tro mig eller inte,jag bor på västkusten jobbar bland en massa frölundaiter= träffar frölundaiter varje dag många är ok men det är dessa b och c supportrar som får en att må dåligt,såna som aldrig har sett en match live eller på tv eller lyssnar på radio,om du förstår vad jag menar.
T T: Skönt att höra att det bara är smärttröskeln som hindrar Pyörälä från spel så fort skyddet kommer. Likaså skönt att höra att Hynning verkar vara på G. En sportchef på det här så är vi på banan igen =)
Näe nu är det dags att ta i med hårdhanskarna och leta fram en riktig vinnar tråd. Nu vill jag ha HJÄRTA HJÄRTA OCH MERA HJÄRTA. Tvinga fram en 7:de och avgörande match
Ja, nu finns det ingen återvändo. Timrå måste sluta mörka sitt spel och lura HV71 att de kommer gå till final. Det är dags att plocka fram alla sniperkunskaper som övats in under många långa timmar. Dags även för Backlund att plocka fram hammare och spik och spika igen målburen.
"Mäktigt att se publiken i Timrå hylla sina hjältar efter slutsignalen.
Robert Carlsson, Sanny Lindström och Kalle Koskinen kunde förstås inte hålla tillbaka tårarna. Carlsson lägger av, Lindström ska till Schweiz och Koskinen hem till Finland.
Spelarna ropades till och med tillbaka ut på isen som ett rockband som fick göra ett extranummer."
T T: Stort av spelarna måste jag säga, speciellt Koskinen tycker jag. Så mycket skit han har fått av en sån som mig på många av matcherna börjar jag ångra nu. Karln har haft en enorm betydelse för laget, speciellt finnarna som han varit en "pappa" för.
Fruktansvärt kul att höra Challe säga det han gjorde på slutet också. Han blickar redan framåt.
T T: Om jag inte dör innan så ska jag absolut ner till Hudik. Det är ju en lördag och det skulle sitta fint med lite starkt och mata fåglarna med lite korvbröd:)
Så här har Wikegård skrivit om Bagarn i sin blogg idag:
Johan Andersson 2008-05-15 - 18:55 i kategori Tre Kronor
Det finns lirare i varje lag. Det finns kämpar i varje lag. Men finns det en spelare med större hjärta än Tre Kronors Johan Andersson? Jag är full av beundran för den härlige Timråspelaren som de senaste året fått ett lika välförtjänt som präktigt genombrott även internationellt. Johan är tveklöst varje tränares dröm, och i Quebec får han betalt för allt slit han lagt ner, alla skott han täckt. På söndag fyller Johan år. Förhoppningsvis får han fira sin födelsedag med att spela VM-final.
Snoop: Även om han kommer att tjäna mer slantar i NHL än i Timrå, så lär han ju få en liknande roll han har hos Lejonen under detta VM. Dvs som fjärdecenter med knappt 10 minuters speltid. Detta kanske man kan acceptera om man är 20-25 år och inte tidigare gjort resan över atlanten. Då måste det vara mer tillfredsställande att få vara förstecenter, och få spela 20-22 minuter per match istället. Förhoppningsvis då i Timrå, men definitivt i en liga sämre än NHL - där han får svårt att ta en plats som offensiv center på två femmor.
Mathias: Finns ju en sak som heter realistisk också, klart som sjutton jag vill att Riku stannar, men ser man över hans statistik och så så kan han mycket möjligt bli en NHL spelare nästa säsong.
Snoop: Statistiken från säsongen som var är ju riktigt bra. Men i grund och botten är han en defensiv center och blir det NHL är jag ganska övertygad om att han kommer få en mer defensiv inriktning i en tredje- eller fjärdekedja. Men det är ju en tjusning även det enligt mig.
Jag tror att Hahl passar klart bättre inom den europeiska hockeyn. Där får han ett betydligt större ansvar och är ganska så given som förstecenter. För mig är han en typisk europeisk center. Därför stannar han ;)
Snoop: hehe ja du inte vet ja va du har läst och hört men de står då inte nåt att Riku inte stannar i Timrå!!! Han spelar med 45/50% om inte mer för timrå nästa år!!