1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602050 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
orion: Bärra: sorry, jag missade din vits!
Säg inte Neij, säg Johansson, Johansson Johansson...

Den klassiska Bucken-tråden.....
KÄMPA TIMRÅ IK KÄMPA!!!
43½ timme kvar till uppkast...

Älska Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!!

Lall On Lall On..

SMÅLAND: Uppkast? Jag tror inte basketen drar igång förän lite senare i Oktober...

Strindlund: Oops....avspark menar ja ju..sorry!

SMÅLAND: Om du inte driver med mig, så använd rätt termer i rätt sammanhang...

Strindlund: nedsläpp......

Vad kul det är med lördagsspam. Tänk på er nästa som måste scrolla ihjäl sig.

24 timmar kvar...

Ny intro-musik senast. Vad var det som spelades? (Hassebo har inte uppdaterat ännu)

ståpäls: är ett eget komponerat stycke ;)

shanti: Men Thåström och Nanne lever vidare. Heders.

ståpäls: Jo, nytt intro. Det är Kock-Xon (i Timrårestaurangen) som grejat, sen har vi arrat ihop det tillsammans. Blir lite småjusteringar till lördag men annars kändes det rätt stabilt.

Nej, Nanne törs jag inte sluta köra. Ett par ggr under förra säsongen så fanns inte tid o plats att köra Nanne och då vart det folkstorm på en gång =). Men det är ju faktiskt en hygglig stämningshöjare oxå, går inte att komma ifrån...

Lite rent av pinsamt? Jag har för övrigt heller aldrig sett några BIF fans (om dem änns har några) bli påkastad av skräp och skit?

LingaN: Såg att det inte gick att länka, tryck på "Blir det någon klack i Timrå??".

LingaN: Frågan är vad som är pinsamt? Vuxa människor som står och kastar mynt är i min bok rätt pinsamt. Det är allmänt kännt att det haglar saker mot bortastå, särskilt när timrå leder. Sen att det är en klick av drägg som står för det hela må så vara. Folk har blivit utslängda när vi har varit hos er, så ta reda på fakta innan du uttalar dig. Men vi kanske ska ta med oss hjälm nästa gång, eller "skylla oss själva när vi har Brynäsfärger på oss" som en av era publikvärdar så vältaligt påpekade.

HF: Va fan då allmänt känt? Inget av det du beskriver känner jag igen mig i. Det känns mer som en bekväm ursäkt att sitta hemma på "vardagskvällen".

HF: Det som är pinsamt är att Brynäs knappt har någon klack överhuvudtaget, det skrattar jag mycket åt. Kom ihåg ramsan "En klack i hallen" mycket väl. Sen att du säger att folk har blivit påkastad av skräp o.s.v har jag aldrig sett eller hört iallafall inte på senare år. Och jag skrev att "Jag har för övrigt heller aldrig sett" just "JAG" har aldrig sett någon blivit påkastad skräp.
Läs det jag kommenterat innan du änns påbörjar en kommentar!

J20 har vunnit i dag igen. 4-2 mot VIKVHK. (Den där klubben från Västerås får konstigare namn för varje år.)

ståpäls: Vad står VIKVHK för då???

LingaN: Det tror jag inte dom vet själva ens.

ståpäls: Hahahaha

LingaN: VIK Västerås Hockey Klubb.
Det finns ytterligare en klubb i Västerås som för säkerhetsskull är "samma klubb", som är ännu bättre (värre) VIKVHKU,
U står för ungdom. Klubben är resultatet av en sammanslagning mellan VIK & VHC. Häftigt namn. U ärockså länsbokstav för Västmanland men det har inte med detta att göra.

ståpäls: Kul att det går bra för j20. Var ligger dem i deras tabell?

LingaN: Du som är duktig på Internet borde hitta själv. :)

LingaN: Är inte detta vacker läsning:

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL
1 Luleå HF 15 11 3 1 58 : 33 37 1 1
2 Timrå IK 18 11 1 6 65 : 68 35 1 0
3 IF Björklöven 17 9 0 8 72 : 56 27 0 0
4 Brynäs IF 16 8 3 5 52 : 44 27 0 0
5 VIK Västerås HK 16 7 3 6 66 : 52 25 1 0
6 Mora IK 15 6 2 7 51 : 42 20 0 0
7 MODO Hockey 17 6 2 9 54 : 55 20 0 2
8 Leksands IF 15 6 1 8 41 : 49 20 1 0
9 Skellefteå AIK 16 4 2 10 44 : 73 15 1 1
10 Almtuna IS 17 4 1 12 49 : 80 13 0 1

Herminator: Imponerande! Finns många bra grabbar där som jag tror (med lite träning) skulle passa in i A-laget.

nRoger: Men VIK är väl också en förkortning? Västerås Idrottsklubb Västerås Hockeyklubb blir det dårå. Så dom har fortfarande kvar "Ungdomsklubben"? I fall dom skulle kånka igen då kanske.

ståpäls: Den dära hittar man säkert på swehockey. Du som kan kopiera och klistra och knappa på tangeterna borde veta vad VIKVHK är.

Dags att ta fram GULD-TRÅDEN!!!!!
Dags att kavla upp armarna....
Dags att höja tempot...
Dags att ta bort Timrå IKs måltorka...
Vi MÅSTE VINNA imorgon mot Luleå HF!!!
Det finns inga,men längre.....
Någongång MÅSTE puckuslingen studsa in
mer än 2 gånger för Timrå IK per match...
Vi MÅSTE få utdelning någongång...
Ketchupflaskan MÅSTE någongång spruta Timrå IKs väg..
Vi MÅSTE kriga..
Vi MÅSTE Kämpa i 60 minuter..
Vi MÅSTE kämpa i 31 matcher till innan slutspelet..
Vi MÅSTE vara där då...
Vi får INTE ge upp..
Vi MÅSTE svettas fett i varje match..
Vi får INTE vika ner oss..
Nu vänder vi på det här igen..
Nu börjar vi göra mål igen.....många mål!
Lagen bakom oss flåsar oss i nacken...
Vi MÅSTE ha bakom oss..
Vi MÅSTE vägra kvalserien..
Vi SKA vara i slutspel..
Vi MÅSTE TILLSAMMANS stötta vårat lag i 100% även
i MOTGÅNG..
Vi får INTE ge dom ryggen och skälla..
Vi MÅSTE hjälpa,inte stjälpa..
Kom igen våra hockey-hjältar i Timrå IK..
Nu vill vi ha glädje,tårar och lycka..
Ge oss det imorgon till att börja med..
Nu vänder vi den negativa trenden...
Nu löser vi upp måltorkan..
Nu ger vi järnet..
Nu skjuter vi puckuslingen i MÅL!!!!
KOM IGEN TIMRÅ IK KOM IGEN!!!!
KÄMPA...KÄMPA!!!

Älska Timrå IK i vått och torrt o i MOTGÅNG ALLTID!!!

Lall On Lall On..

Trevlig helg allesammans..

Liten tröst: J20 gjorde 2-1 med nio sekunder kvar när man vann över Löven i dag.

Annars är det fortfarande 4/8 poäng till strecken efter dagens omgång vilket är huvudsaken. Viktig match på måndag som sänds på PPV.

ståpäls: Jag mötte spelarbussen J-20 med Norrlandskusten i höjd med rondellen i Övik 20.00 ikväll. De spelade couronne (ursäkta stavningen) längst bak i bussen.

Gött med en trea i Västerbotten. Och så vann Selånger Bandy idag oxå över Karlsborg med 4-3 (samma lag som SSK vann hemma emot med 20-2).

Satt med en studentska från Ume som pratade i mobilen med sitt ex som lirar i Karlsborg.

Ja nu är man ÄNTLIGEN hemma igen. Skönt men vemodigt. Hade det oförskämt bra i lapphelvetet. Bodde kungligt på Stadshotellet mitt i Luleå och festade på Kårhuset igårkväll med Hasse Nordins brorssöner Johan & Emil.

Enda smolken i glädjebägaren är väl att man missade julskyltningen idag.

Reste 13.50 från Luleå och var i Timrå 21.35!

Over and out!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Lagen på nedre halvan spelar verkligen usel hockey just nu och det återspeglar sig i publiksiffrorna även om vi håller snittet hyggligt uppe ännu.

Och nästa säsong vill dom ha ännu fler matcher.

Allvarligt talat, finns det något skäl för en icke inbiten supporter att se Timrå IK spela just nu?

Minnen...

ståpäls: Jag är intresserad av ett köp. Hur går jag tillväga?

Laken: Ingen aning. Står det ingen adress någonstans?

Laken: Om du klickar på namnet längst ner till vänster får du en e-postadress.

Kul att läsa en gammal tråd.................tänk att en del har samma nick än idag.

friskan:
När vi ändå är inne på gammla trådar, här kommer en gammal länk som gör att det knottras i nacken när man tänker på matchen.

stats.swehockey.se/online/33/90051014_bottom_default.htm

SK har medlemsmöte i kväll kl. 19.00. Vi som är där kanske får några nyförvärv till kaffet. Be there or...

ståpäls: ...be at an other place!

Det är ju fan att man redan ska behöva snegla på andra resultat när det är så mycket kvar av serien. Men nog skulle det sitta skönt med en SSK-torsk i kväll.

ståpäls:

Håller med :)

mattias - 74: Å nu leder LHC..bara att hoppas att de håller det. Inte ofta annars man hejar på det laget!

mikenomad:

LHC vann betryggande med 3 - 6 .... Leksand fick en liten hjälpande hand :)

mikenomad: Jahapp...kanon att SSK loosade!

mikenomad:
Det som skall kunna rädda TIK från en osäker kvalserie är, förutom Svoboda, LIF och SSk's kräftgång i seriesystemet.

Peller Hallin, är han på gång tebax?

Per HApps: Vad gäller LIF hade ju de en positiv trend innan uppehållet...tror inte dom skall räknas bort. TIK är väl tillsammans med SSK seriens formsvagaste lag f.n...Uppehållet kom minst sagt lägligt. Hallin räknar jag kallt med efter jul...men säker kan man ju inte vara iofs. Vet faktiskt inte hur det står till med honom.

Får jag fråga varför SSK spelade match idag ??

Har inte dom uppehåll som alla andra lag ????

-Gurra-:

Matchen blev väl flyttad för att det var ospelbar IS senast om jag inte missminner mig!!

-Gurra-:

Denna match som spelades idag skulle spelats för ett par veckor sedan men den kunde inte genomföras då isen i AXA Sports Arena var för dålig vid det till fället. :D

Man spelade alltså denna match idag istället.

« · 577881 · »