1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580590 inlägg · 6216 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31

1868435 · » Till forumet


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Puckat: ja men alla platser på långsidorna är gråa och jag vet inte vad det innebär, när platser är bokade så är det röda pricka och gröna på lediga.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Puckat: De flesta av de platserna som gapar tomma där är företagsplatser/säsongskort. Sen är de inte billiga heller.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31 Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Puckat: ser märkligt ut, kanske är företag som redan har sponsrat dom platserna?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
hockeyärnice: Varför säljer man inte biljetterna på långsidan? Vill man fylla kortsidorna först?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
hockeyärnice: Den 21 februari är det enkronas match hemma mot Oskarshamn. Alla till arenan!!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
mycket folk i arenan?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
jå1: Jo då, jag gillar också Gallos driv och fightermentalitet. Men han har gjort en matchavgörande drällning tidigare och det får inte upprepas.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
The great one: Om nu Troja spelade bättre än Vita Hästen (vilket jag håller med om) är tyvärr TIK:s insats mot Vita Hästen ännu mer värd att kritisera. Dels för att TIK sviker sig själva och dels mot lag som kämpar för att hålla Hästskrället från Norrköping bakom sig.

Tror att i princip hela Hockeysverige räknat in en klar 3:a för TIK. Tyvärr blev det 0.
SSK blir inte att leka med. Kollade hur de kollrade bort Leksand. Men än så länge är det bara att tacka SSK för att TIK ff är i serieledning.

Fast TIK tog ju revansch mot Troja genom att förlora mot VH som därmed petade ned Troja ett pinnhål. Om man nu ska se det hela med lite svart humor.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
JanneH: Ja vi måste nästan vinna mot pantern. För sedan kommer almtuna borta och den matchen kan man redan nu förutspå hur den kommer utspelas.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Hade en liten tävling mot min brorsa, vem som ritade snyggast Timrå-logga (Örnloggan)!

Vad tycker ni?

Ska medge att min brorsa vann, men så dumt var det inte tycker jag :)


Nu krossar vi Pantern!!! <3
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
JanneH: Vi har SSK hemma den 17/2. Då har vi varken Hauke, Hållander eller Olofsson till vårt förfogande.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Woody: Seger på fredag och allt är förlåtet!!! Dessutom hade vi som vanligt lite tur med de andra resultaten även om jag tycker det var onödigt att AIK tog alla 3 poängen, de kunde gått ha tappat en pinne. Jag hade inte tillgång till Timrås match igår men såg SSK-LIF istället och jag hoppas inte vi ska möta SSK snart, de verkar de vara på väg mot en form topp igen. Leksand fortsätter att dra på sig enormt korkade utvisningar dessutom så vi är inte det enda topplaget som suger!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Herminator: Klart det var mindre bra gjort. Ser man helheten så är Gallo helt klart värdefull!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
hockeyärnice: Hoppas att han kan sluta dribbla i egen zon också.
Låst ämne


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Smokey: Jag vet inte ens om jag orkar kommentera. Det här var den klart sämsta matchen jag har sett på mycket länge. Någon måste ha petat i dem rohypnol. Inte en enda passning till någon med fart. Stillastående, peta med klubban och arslet i luften. Vill de inte dra ifrån? Mörkar de superform?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
lungan: Mora 105 poäng som etta och Karlskoga 97 tvåa förra året
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Timråit H-sand: å andra sidan fanns det många såna lägen i matchen, vi borde haft några måls ledning efter två perioder. Måste vara frustrerande för Haukeland när han får göra fantomräddningar och sen kan inte utespelarna ens träffa mål på andra sidan rinken.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Det kändes sjukt mycket bättre när vi tagit 12 poäng av 15. Än nu när vi tagit 3 av 9.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Bragd-Birger: Bra biggan nu tar vi dom krossa pantern
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Modano: Ja, dom borde vara lika flexibla och verklighetsanknutna som du.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
The great one: Man är dö sliten för liten trupp visa spelare orkar knappt byta. Men det ska tränare sportchef ledning begripa att spelare blir skadade massa landslags läger men inte här förstår man att det är så fågelholkar bara gapa förvånade år efter år
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Bragd-Birger:

Ja, vi får hoppas på det beror på tung träning. Men är orolig över att det beror på avsaknaden av tung träning då allsvenskan aldrig tar ett välbehövligt uppehåll så att man får möjligthet. Världens tuffaste liga i den aspekten?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
palleparling: En spelare med bra speluppfattning hade hittat passet där. Så är det. Och då borde det betytt mål o förmodligen en annan utgång av matchen...
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
The great one: Exakt. Hesten sög, Tröja spelade bra. Tyvärr sög vi ännu mer mot hest än mot trojanerna.

Soppatorsk sammanfattar det bra. Tung träningsperiod? För jävla segt och karismafattigt där ute.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
palleparling: Fullständigt uselt beslut.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
The great one: Han snittar på 1:06 min per byte.. Inte undra på att han ser trött ut..
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Det här var en jobbig förlust o allt känns nattsvart... men det kunde ha varit värre. Man kunde ha varit Modoit.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Världens sämsta serieledare?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Här är situationen jag pratar om. Andra lag hade passat. Omöjligt att som målvakt kunna rädda då. Men vi i Timrå vi skjuter, helst utan vinkel också!

Ska dock tillägga att jag tycker Hardegård är hyfsad idag ändå.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Olle: Jag kan inte unna Troja något, att Timrå tagit 3av9 poäng sista matcherna är det som gör att mitt vattenglas rinner över idag, matchen i sig, så ja Vita Hästen spelade bättre över 60 min.

Det som rör om mina känslor mest är att JD väljer att stanna och laget fallerar totalt efter det beslutet!

11 omg kvar! 33 poäng, lagen i toppen burkar väll sluta närmare 100 poäng, just nu känns lagets 25 poäng dit sjukt lågt borta.

Hur många omgångar har inte Timrå legat etta? Att slarva bort det nu kommer göra mig väldigt besviken. Vad är vitsen med att ligga 1:a i 8 mil för att tappa och sluta 4-5 efter 9mil.

För mig är den noll!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Olle:

Skillnaden är väl att Troja spelade mycket bättre än vad hästen gjorde ikväll. Då blir förlusten lättare att smälta på någotvis.

Nu är det dock så att tar vi 3 pinnar på fredag mot Pantern så ser det trots allt lovande ut i tabellen, bara att kavla upp ärmarna o ladda om.

En reflektion är ju att Dahlén ser väldigt trött ut i varje byte. Kanske läge att göra något åt det.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Heisenberg: En annan situation i sista perioden är när Dahlen får en långpass från egen zon och kommer in från kanten ensam mot en back. Vad gör han, jo halvhjärtat slagskottar en halvträff ner i motsatt sarghörn. Hade han varit på tå så hade han givetvis försökt att göra backen till åtlöje vilket han har kapacitet att göra.

Nej, det är lite låg energinivå just nu och det lär ju inte bli så mycket bättre när vi tappar folk också.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
TD: vi kommer föralltid ha ett ungt lag men det går inte att skylla på det varenda jävla gång vi torskar, spelar ingen roll om spelarna är spermier eller 90 åriga gubbar det är för helvete elithockey vi pratar om, då ska man kunna prestera, och att man inte gör det varje dag det kan ja förstå, är ju bara människor, men det är uruselt spel var och varannan match, dags att värva och jag skiter i om ekonomin är halvknackig, värvar man spelare som tillför och gör att laget vinner så drar det mer publik och där har man tillbaka dom pengarna man lägger ut, gäller att våga för att vinna. så jävla arg nu!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
palleparling: håller med dig om den situationen, hardegård kan enkelt lägga över till boyce så är det mål. Å andra sidan är det väl ganska signifikativt för ett lag som har noll självförtroende i offensiv zon. Men om lagets ledande poängplockare kan åka och skjuta slagskott från blå, diverse omöjliga vinklar och aldrig passa pucken, ja då kan väl hardegård smälla lite plexi också?

För övrigt förstår jag inte logiken hos vissa här inne. Vi ska lyfta på hatten till Troja när vi förlorar borta och dom ligger 12:a men när vi förlorar borta mot hästen (som ligger 10:a och har fyra pinnar upp till slutspelsplats) då är det katastrof och vi ska skämmas? Om två omgångar kanske vi har förlorat förstaplatsen men vad fan gör det, om fyra omgångar har vi kanske tagit tillbaka den igen? Det är en snortight serie, ska man sörja något så är det faktumet att vi aldrig kan rubba ett SHL-lag i år heller, inte att vi torskar mot hästen.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Modano: Nä, frågan är hur lagledning och spelarrådet har för dialog där. Kan laget känna att föreningen inte ger laget rätt förutsättningar sista omgångarna?

Jag själv tycker inte ledningen gör det!

Jag tror inte Timrå, eller rättare sagt Timrå kommer inte klara av att försvara sin finalplats om det inte sker en större positiv förändring i lagets spel som sedan kan spelas i 60min flera matcher i rad!

Usch vad bitter jag låter men jag är banne mig sjukt besviken just nu, näst intill arg!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
palleparling: Tänkte också på den situationen. Tycker det är ett tecken på att vi inte kan hantera det mentala och vara kalla nog att våga spela. Allt blir ivrigt och skiter sig fullständigt istället. Var det inte i år vi skulle lära oss av fjolåret? Just nu är mitt tips att vi hamnar på plats 4 eller 5,tyvärr. Alldeles för uselt mot dessa lag. Denna förlust har fan tagit hårdast på mig av alla förluster i år, vi hade chansen mot troja men tog den inte och sedan går vi ut och spelar ännu sämre mot hästen...kastar bort en chans vi kanske aldrig mer kommer få tillbaka.... Uselt!!!!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Smokey: Man kan ju också trösta sig med att Sverige piskade Frankrike i VM-kvalet i innebandy med 43-1 ikväll. Man får gripa efter halmstrån...
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Trösten är klen. Leksand och Pantern torskade.

Men det räcker inte för att jag ska sluta primalskrika!!!!!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Olle: har ett ungt lag toppspelarna underpresterar hoppas det vänder mot Pantern..
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Otroligt att de ligger i topp av serien, ett tag till.....
Hade de haft kvaliteter som ett topplag så skulle de haft minst 85 poäng nu... men verkligheten kommer förr eller senare ikapp. Haft otrolig tur med övriga resultat o det vänder väl det med snart.
JD mfl otroligt bleka!
Nu blir man orolig igen😝
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Heisenberg: Ja och nu ska 4-5 spelare bort på landslagläger och inte lär de fatta då heller att det SKA FÖRSTÄRKAS pajas ledning
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
En sekvens jag stör mig på nå fruktansvärt, är när Hardegård får jordens skottläge i slottet, laddar länge.. och skjuter.. mitt i magen! Samtidigt som Boyce står och knackar med klubban helt fri på bortre stolpen, en pass hade gett öppet mål, men nej. Man ser Boyans frustration efter.

Jag vet, lätt att uttala sig när man sitter i tv soffan, men ändå, tycker det ser så uppenbart ut, men nej.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
En poäng på bortatouren...
Mot Troja och Hästen?
Ja ja töm och glöm 👍
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
TD: tycker mer det ser ut som att laget har soppatorsk snarare än underskattning. Det var inte första slarvet framför egen kasse, redan i första gjorde ju Larsson en dundertabbar och fick rädda sig med en utvisning. Hur kan man underskatta en motståndare när man aldrig leder med mer än ett mål? Tycker det har sett slött och ineffektivt ut i många omgångar nu och vi har en klart vikande formkurva. Men å andra sidan så är det tillräckligt mycket kvar av serien för att skapa en positiv trend och avsluta säsongen på ett snyggt sätt. Att tabellrivalerna också förlorar ikväll tycker jag är en klen tröst, vi måste kunna stå på egna ben och föra matcherna, både mot toppen och mot botten. För om det är tufft mot Troja, Vita hästen och leksand, hur tufft blir det inte då mot Rögle eller Karlskrona?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Grattis Hästen!

Välförtjänt så är det med den saken!

Små kladdigt och bekvämt dåliga passningar och tröga ben...

Gallos försvarsspel vi 2-1 baljan är signikativt för hela lagets match.

Boyce och Olofsson får blekast betyg från mig och Johan Johnsson ihop med Emil Berglund får tummen upp.

Nya tag mot pantern! Öka takten i benen och passningarna till dess tack!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Hahl Bundy:

Det är ju det vi har, det är ju i ett kval vi skulle vara hur bra som helst. Därför frustrerande då vi slarvar bort mängder med matcher mot lag vi ska kunna slå. Känns som vi kastar bort denna säsong med.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
Säger det igen Mentalträning, är det som kommer avgöra lagets avslutning!

Se bara på AIK så sista 10 vänder 3-2 till 3-4!

Inställningen i laget är helt bedrövlig, skämmas ska det göra!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2018-01-31
The great one: Så är det. Kan man inte slå dessa lag är man inte värda topp två. Där får nog Freddan ta på sig en del också. Man är härdad att de strular bort det o missar chansen... 😈
Låst ämne

1868435 · »