1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582828 inlägg · 6215 ämnen

Helvetes Jävlar!

« · 350962 Till forumet


Sv: Helvetes Jävlar!
shanti: Det var lugnt för dig eftersom du sov! =)
Kommentera

Sv: Helvetes Jävlar!
Smokey: Vi kom igång igen efter matstoppet i Köping. Efter den succéartade trubadursvängen i restaurangen så fortsatte allsången en bra bit på väg mot S-vall.

Tyvärr så lyckades busschauffören hitta en rejäl senväg som innebar att vi plötsligt var ca 5 mil söder om STHLM istället för att, som det var tänkt, komma in på E4:an vid Gävle. Tappade väl ett par timmar där...

I vanlig ordning var bussen i Sundsvall efter halvtre. Precis lagom för att inte hinna ta en liten sväng på nån av stans krogar. Ähh, bjuder på det idag...
Kommentera

Sv: Helvetes Jävlar!
Smokey: Ja och när lyktorna försvann hamnade bussen någonstans söder om stockholm vilket var en omväg på ca 25 mil eller nåt sånt.
Men det är sånt som gör en resa minnesvärd samt den goda maten i köping och det trevliga sällsakpet. Bussen var relativt lugn resten av resan. alla trodde vi var någonstans söder om gävle när vi stannade o tankade men då hade vi ca 7mil kvar till stockholm. mm minnesvärt..
Kommentera

Helvetes Jävlar!
Den kom som ett yrväder en vinterdag.
Timrås supporterbuss sladdade in på MCD i centrala Bergslagen och ett trött rödvitt gäng släntrade av för att tugga i sig en kombination av frukost. lunch och kanske middag.

En annan smög med och halade upp några paket till maskeradtävlingen. Hagos vann och en av tomtarna kom tvåa. Trea blev reseledaren Madde som helt plötsligt svidade om till kortkort... Juryn var givetvis råmutad. Brudar i kortkort vinner alltid i längden... Alla protester avslås.

Att sitta bredvid Willysson under en supporterresa borde alla TIK-are få uppleva någon gång. Barnförbjudet och så nära "Socker Conny" man kan komma på riktigt. Kul när han klättrade upp i McDonalds klätterton för barn och vägrade komma ner på ett tag.

"Jag är utklädd till pampers och ska snart pissa ner mig"
Vrålade Willysson i det allt mer tilltagande snöfallet.

En barnfamilj som var på väg in till MCD i bil såg skräckslagna ut när dom tryckte sina näsor mot bilrutan. Willysson anlade sitt "psykoflin" och vinkade till familjen som inte stannade på MCD utan snabbt åkte vidare...

Dalan rattade CD-spelaren och den gode Willysson agerade givetvis också allsångsledare på övervåningen... Ju närmare Karlstad vi kom så ökade partytrycket i bussen. Vi anlände till Karlstad i väldigt god tid. Blev någon pilsner med glada Färjestads supportrar innan nedsläpp. Givetvis så dök Leif Ola upp! Han dyker alltid upp helt oväntat.
En kapitel för sig som inte berörs mer här och nu.

Matchen misstänker jag att ni redan fått all info om.

Det var ett helvetes jävla tryck på läktarna tyckte jag. Skarin var het och saknade nog trumman lika mycket som vi.

Jag försökte göra en polisanmälan för stöld av två poäng. Polisen hade humor och klappade mig snällt på huvudet.

Resan hem var väl därför lite avslagen...
TIK-bussen besökte i alla fall Bergslagens bästa och enda sportbar för ett litet matsopp. Två rödvita "Errol"- TIK-trubadurer tog med sig gitarrerna in och drog några låtar bland borden. När bakljusen på bussen försvann i fjärran mot norr, så var det flera damer som med en tår i ögat stod på trottoaren och vinkade med vita näsdukar;-)

"Åhhhhh, så trevliga dom var" Sade en högbystad blondin som frågade om inte Timrå snart hade någon ny match i närheten...

Tack alla för en trevlig resa och upplevelse.
Kommentera

« · 350962