1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597429 inlägg · 6213 ämnen

hur ser det ut

Sv: hur ser det ut
Kongo.
Även jag är en lallande fåne och jag anser att en stor % av misslyckandet beror på att en spelande ledare saknades i laget, en med stort laghjärta, en som visar var skåpet ska stå, en Huss helt enkelt.
Det är väl den rollen Åhlund har nu och jag hoppas han förvaltar den.

Timrå IK är dom bästa.

250kg:
Att vi skulle vara uppdelade i två läger så känner inte jag och inte heller detta med att bli spottad på, man kan väl inte spotta på nånn som tror på sitt lag och stöttar det till 110 % och som inte ger upp hoppet när det ändå finns ett hopp...Vore en viss skillnad om hoppet vore ute och vi fortfarande gastade om vägra kval....

Vad jag vill påvisa är att man aldrig någonsin ska ge upp hoppet med vad än man sysslar med om det gäller hockey eller det privata livet så kan man dra paralleller med detta...

De som du beskriver som två läger kan man kanske gå tillbaka lite i tiden och minnas ett inlägg som El Maco skrev om de olika grupperna här på HS, "Fy fan gruppen", "Halleluja gruppen" mm, detta inlägg har etsat sig fast i minnet och var en påminnelse på vilka vi är som skriver här på HS...Kanske dags för El Maco att åter lägga in detta magnefika inlägg som han förövrigt lovade att spinna vidare på och utveckla det ytterligare med nya vetskaper om nya grupper på HS, för inte ska du känna det som om det vore två läger härinne när det i själva verket finns hur många som helst......

Kongo:
Vi lär väl träffas på någon match så ska du få en betydligt mer genomgående förklaring på vad som kan ha gått snett än denna ..Och visst har du en poäng i detta med förberedelserna inför säsongen att det finns en del frågetecken där....

Detta med det mentala planet har vi diskuterat förut samt det som Håckla tar upp i sitt inlägg, en ledare har fattats på planen i och jag är väl kanske inte heller övertygad om att Åhlund är den rätte mannen att leda ett lag men nu är situationen denna och vi kan inte göra nått åt den, bara att spela klart serien nu med detta lag och sen får vi göra en utvärdering när det är klart...

Angående värvningarna så har vi inte haft det rätta flytet som t,ex MoDo fick med Lintner och vi har haft en massa beskymmer med skador på spelare som jag hade satt stort hopp till, tänker då på Markus Karlsson som var tänkt att vara lagkapten, Hautaama och Jindrich som säkerligen har haft en tung väg till baka efter sin svårartade lunginflamation, hörde att han hade gått ner drygt 20 kg om det nu ligger nånn sanning i detta...Finns mycket mer att tillägga men detta får räcka så länge.....

Visst är vi uppdelad i två läger. Visst spottar man på det ena lägret utan konsekvens. Man köper läget och är lika lycklig oavsett resultat.
Det andra lägret söker få ordning på saker även om det ser ut som att man är medgångssupporter, kräsen eller vad du vill.
Vi måste vara rättvis och kunna se sanningen i vitögat. Vi är inte bra. Vi spelar under vår förmåga, och vi har uppenbara problem att "köpa läget". Ska vi då bara fortsätta älska som om inget har hänt? För mig känns det väldigt fel. Fler verkar tycka samma sak.

För min del handlar kritik om hur vi klarar kvalserien, om det nu är kritik? Jag är en liten realist. Jag tar inte heller ifrån er "lallande fånar" ngt ni känner, utan mer ifrågasätter när ni eventuellt ska vakna.... Man ska älska sitt lag, stötta det och alltid visa sin kärlek. Men man KAN göra det på många olika sätt. Jag ser inget fel i att kritisera på ett bra sätt. Trots det så betraktas det oftast eller alltid som negativt.
Var ligger skillnaden?

Tik kommer att spela i Es nästa säsong. Thats for sure!

250.
Inte är vi väl 2 läger, vi har bara lite olika åsikter om saker och ting, så är det väl också i en familj t.ex.

Vi är alla i Timrå IK familjen !.

Nu känner jag mej som DiLeva !.
Vi har bara varandra.

Timrå IK är dom bästa.

Det kunde en landsfader oxå sagt, inte bara Di Leva..
Det var ungefär detta jag menade i ett tidigare inlägg.

*kjamisar* som Löta-jänterna skulle sagt.

Någon tyckte att det var synd att vissa slutar skiva i GB, det är ju tvärtom. Hela livet går ut på förnyelse och det blir det när vissa hopps av och andra kommer till i stället. Det gör inget trots att det är i vissa fall "etablerade" namn -
Nej - nytt skall det vara !

Bo wasas inlägg måste väl bli en kandidat till veckas inlägg......?

Nån som ska till Delfinen imorrn?

Bo Wasa: Det är förbjudet att slå folk på käften också. Men ibland vore det
befriande skönt att få klippa till någon. Precis som du skriver:
"Hela livet går ut på förnyelse"
Du är en klippa! Vilka nya ideér man får.

250kg kärlek: Jag förstår precis som du känner det o jag uppskattar din inlägg efetrsom det finns substans i din "kritik".

Det är skillnad på kritik o kritik, o när det ges med kärlek o ödmjukhet tycker jag att man ska kunna lufta det utan att få skit för det.

Själv vet du 250kg att jag är en optimistisk realist o accepterar inte allt som har hänt utan jag har också åsikter negativa som positiva.
Jag försöker vara positiv, men det går inte jämt, o jag anser inte att när man är realist då är man negativ.
Alla vi behövs på den här GB:n, vi måste få lufta det vi känner, all vår glädje eller frustration, vad det nu är.
O jag tycker att du har vettiga inlägg o du är ingen medgångsupp. eller en negativ person, tvärtom du har hjärta i det du skriver. TACK för det!!

Med risk för att få elaka kommentarer nu...

Detta är vad jag fick höra från en supporter i en annan klubb just ang. tifo, det förmedlade vi även till en smått förbannad och förvånad tifo-ansvarig i lördags...

Tifo-beställning var gjord, sedan tog supp.klubbens styrelse beslutet att upphäva ordern. Varför? Det får ni fråga dem!
Sedan har jag hört att tifo-gruppen har en löjligt låg budget för hela säsongen. Gör som andra klubbar, gå runt med några bössor (som man samlar pengar i, inget vapen!) och skramla in lite bidrag till läktararrangemang.

Ang. resegruppen så är det fortfarande stor förvirring från min sida sett! Vi skulle vara med på ett möte men de som kallade dit oss dök inte upp! Det, bl.a., ser jag som svagt intresse.

Madde: Två saker.

1. Vad gäller resor, information och möten kommer Per Söderström att ringa dig under dagen på mobilnummer som du skickar i messform till mig. Det handlar om missförstånd. Willysson har väntat på ditt samtal en längre tid.

2. TIFO. TIFO-ansvarige fick i början av säsongen 01/02 en budget om 5 000 kr att inhandla TIFO-grejer för. Det kan tyckas vara en liten budget men tyvärr dock en som motsvarade SK:S intäkter vid den tiden. Inget hände och det blev jul. Då var det på gång. TIFO-ansvarige uppgav att en order hade utförts. Efter en diskussion mellan ansvarige och Jimmy Uhlin (ordf i SK) togs ordern tillbaka eftersom det mesta lutade åt kvalserien och man ville lägga krutet på denna istället.

En kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk. För närvarande drivs alla supporterrelaterade frågor av ett par personer. Detta är givetvis inte idealt men en följd av att många inom styrelsen (som jag inte tillhör) inte är aktiva nog. I sådana lägen är den svagaste länken tämligen uppenbar, supportarnas engagemang. Vi behöver hjälp och inte kritik.

Mvh

Supporterklubben via

Octagon: Tack för din respons. Det uppskattar jag verkligen. Givetvis har det blivit en hel del missförstånd, det var väntat.
Söderström får höra av sig till mig ikväll då jag är upptagen hela eftermiddagen.

Kan du ge mig någon orsak till att man häver ordern? Att man vill satsa på kvalserien förstår jag men det tar även tid för beställningen.

Visst borde många fler vara aktiva inom klubben, tom jag blir indragen och det blev jag förvånad över med tanke på vad jag gjort de senaste åren.

Jag har inte kritiserat Er på länge men nu är jag uppretad.
Jag har sagt att jag ställer upp om det behövs.

Nästa gång hoppas jag att jag får ge er positiv kritik..

« · 53652