1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

« · 1209103 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

Bragd-Birger: Grejen är ju att det är tämligen meningslöst att diskutera med människor som befinner sig i "något sorts ångestrus".

Det tar för mycket onödig energi. Och Janken har rätt i att åsikterna här inte speglar verkligheten. Anonymiteten här hjälper självfallet till skribenterna i att späda på i sina ångestuttryck också.

Anonymitet är bra men den gör också att folk kan skriva utan att behöva ta ansvar för vad man skriver.

Jag har fortfarande inte sett en banderoll på läktaren på hela säsongen som uttrycker en negativ åsikt. Så hur än mycket det skrivs här så har vi en fruktansvärd feg supporterskara.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Berglund: Japp det är ju det det är! :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: "Men: visst är det lite lustigt att en seger har en otroligt sövande effekt på detta forum."

Hockeyfans är att likna vid junkies. När de fått sin fix i form av en seger så sitter de mest med uppspärrade pupiller i ett utdraget lyckorus.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hahl Bundy: Kom ihåg att det bara är en lek ;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Tikinmyheart: Jo men hur ska nån kunna kolla om han har ett onlinespelkonto hos expekt eller nått i brorsan sin namn etc. Eller till och med i sitt eget namn, tror inte nån kollar upp sånt. Om man nu inte går ut och säger en sån där sak som han gjorde i media förståss haha.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kakelmannen: Om du är samme "Kakelman" som skriver på ert inofficiella forum så undrar jag egentligen hur fan du är funtad. Någon mer enögd supporter har jag aldrig sett.

Du skriver att Lindbäck gör en fantommatch. Jasså? 50 skott i magen och 3 räddningar. Timrå skulle ha många fler utvisningar än vad de fick.

Du ÄR patetisk.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Janken: Jag instämmer med Bragd- Birger.
Själv tycker jag nog att det lallas för mycket från Supporterklubben.
Men jag förstår dig, faktiskt, tror jag.

Jag är ute rätt mycket o kommer i kontakt med mycket folk o hittills har jag inte träffat en person in real life från Timrå/Sundsvall/Härnösand som vill ha kvar Challe längre, utan är oroliga över Timrå IK:s framtid.

Det är allt från Gubbarna i Bergeforsen som man står dagarna i ända o fiskar med ibland till Arbetskamrater, Vänner, kompisar o folk i matköer, kassaköer. osv.

Challe ska bort. Han har förstört för mycket sen får du säga vad du vill o lalla vidare utan krav eller våga uttrycka dom.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Tycho: Du får INTE spela på matcher där du själv är en del av laget. Travkuskar får av naturliga skäl inte spela i lopp där de själva kör.

Äh bara hoppas han skämtar, annars ligger han jävligt pyrt till.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RED DEVILS: hahaha vafan? Sjukt om han la vadet efter han skrivit på för Timrå.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Får gratulera er till segern . Som Hv-supporter kan man inte annat än att vara ruggigt besviken På Hvs avslut , er målvak gjorde en fantom-match , men många av Hvs avslut var mit på målvakten och en hel del en bra bit utanför , men några räddningar som inte finns på världskartan gjorde Lindbäck med.... Se nu till att hålla Gnäll-Modo bakom er .
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Janken: Nja. Jag tycker snarare att de som är mer positiva och vill nyansera har en tendens att hålla sig borta när det stormar. Alternativt skriva upprörda klag-inlägg på alla som klagar.
Diskussionerna blir betydligt mer givande och nyanserade om alla som har en åsikt försöker argumentera för den.

Hockeysnack blir vad vi gör det till. Själv har jag maniskt spammat den sista tiden, i någon sorts ångestrus. Jag brukar vara ganska positiv, men nu har jag dissat rätt hårt. I synnerhet Challe. Det står jag fortfarande för, och har inte ändrat mig på punkten rörande hans fockning.

Men: visst är det lite lustigt att en seger har en otroligt sövande effekt på detta forum. En förlust i nästa match och det lär explodera igen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RED DEVILS: Det kan han ha gjort innan han skrev kontraktet... Annars tror jag faktiskt inte man får spela på egna matcher. Varken på vinst eller förlust... eller oavgjort för den delen...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
John K: Driver han med oss???

Piros själv var glad över vinsten och tyckte att hans egna spel kändes okej. Det var bara en liten sak han inte var nöjd med.

– Jag hade satt 100 euro på att HV skulle vinna, men det kan jag ta en dag som denna, skrattar han.

Är detta ett skämt eller?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Janken: Bra Janken! Ett mycket klokt inlägg.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Blizzard:
Jag är tveksam till din uppfattning att 98% vill ha bort Challe!
Däremot så tror jag att... Bland de tjugo mest aktiva skribenterna på hockeysnack, vill 99% byta ut Challe. Men då har man begränsat urvalet ganska markant!
Det är ju så att HS inte ger någon sann bild av tillståndet bland supportrarna.
Ofta är det samma personer som upprepar sin uppfattning i diverse frågor här på HS. Om tio personer skriver 15 inlägg var så betyder inte det att 150 stycken tycker likadant.
Stämningen är ju, tyvärr, sån att den som vågar dryfta en positiv tanke nästan omgående förklaras, i det närmaste, förståndshandikappad.
Om man, däremot, resonerar med folk ute i arenan, på arbetsplatser, på bussen och i konsumkön så får man en lite mer nyanserad bild av läget bland Timråiterna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Tänk vad snabbt det ändrar sig i tongångarna när det gäller de två nyinkomna spelarna.
Under de två senaste dygnen har dessa spelare skrivits ner fullständigt i detta forum, också Linkan har fått skit för sitt arbete att ta in dom i laget.

När man nu läser under och efter deras första match nära nog hyllas Piros för sin insats och likaså HP3 så länge han spelade.
Ett mer nyanserat skrivande inför deras debut hade nog varit på sin plats.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Blizzard: Stämmer uppgiften så gav man alltså Challe en topplön i tre år. Varför då?!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Tikrat: "Leners lön är den klart högsta av samtliga elitserietränare. Den är nästan fyra gånger så hög som tvåan i inkomstligan; Charles Berglund. "

Nästan fyra ggr så hög alltså 680000/4 = 170 000kr, Challe tjänar alltså minst 170 000kr och näst mest av alal tränare, det känns ju bra med tanke på att 98% av alla Tikare vill ha bort honom.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skönt att vara Timråsupporter idag..
Roligt att läsa tidningarna..

LINDBÄCK-HV71 : 53-0 (Expressen)

FOPPA-effekten är över för MODO (Aftonbladet)

Nya arenan i Ö-vik heter Fjollröven Center..Surt sa räven... (något forum)


Ja e så j-vla gla` idag.....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Olle:

Enl. dagen AB så tjänar Challe 1,2 mille i Timrå, dax att börjar göra rätt för pengarna nu och få spelarna att behålla detta flyt så man tar hand om LHC på lördag också på samma fina sätt.

Befarad revbenskada på P3, synd han var duktig så länge han spelade, gjorde det enkelt för sig inga onödiga utsvävningar.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Finnes det förresten någon som har matchen inspelad i digitalt format?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
KniveN: Jag skulle nog vilja hävda att Åkerlund vann matchen åt oss mot FBK hemma.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Johan J: Ok, det visar ju hur mycket tidningarna vrider på saker. Hoppas verkligen att folk här inne slutar att utläsa hur Challe är i omklädningsrummet, hur Linkan jobbar eller hur spelarnas inställning osv är med hjälp av tidningsartiklar.

Första bortasegern!
Första nollan!
Första matchen en målvakt vinner åt oss!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
länge leve Lindbäck, vår ängel...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
orion: Ja , det blir ju lite ensamt ibland, men WTF!
Lindbäck är en Ängel som räddar tre poäng!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
För övrigt: länge är anagram på ängel...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Uno Gordon: Skönt att se en försteKeeper stiga upp ur dimmorna som har styrt oss så jävla länge! Underbart!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
orion: Chockvågornas svall går höga just nu. Jag finner inte orden för detta mirakel. Jag kan bara skänka en tacksamhetens tanke till väggen Lindbäck. Helt jävla makalöst vilken match!

Prisa Gud!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Olle: Vi har mirakel, dom har Foppa! Han går på vatten, visserligen fruset, och lite haltande, men han sjunker inte!
Jesus kunde inte ha gjort det mer gratis...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Greven: Rent spontant så känns det ju lite tråkigt att folk ska fokusera på modo, när vi har gjort en mirakelmatch.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Jaja...vad ska man säga?
Nänä...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Ja tänk att Modoliderna hängt upp hela (nästan) sin fortsatta säsong på en fot som bara gjort en handfull matcher de senaste åren och nu helt plötsligt ska hålla för att ge dom LYFTET!! Jag säger bara, oj vad jobbigt dom kommer att få om foten börjar vicka igen.....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
lincoln: Jag försöker minnas alla matcher som vi vunnit skotten med 100-0 men förlorat. Fan. Jag måste vara senil, men jag kommer inte ihåg en enda. Pino!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
En sån här seger var nog det bästa man kunde önska sig i dagsläget. Totalt tillbakapressade under sisådär 55/60 minuter, men med frenesi, tålamod, röta och en fantastisk målvakt lyckas man stå emot.
När PP:t kom där i 3:e var jag helt säker på att man skulle sätta dit den. Det var liksom en sån match som man känner igen allt för väl från den andra sidan.

Helt underbart. Såna här segrar går inte att värdera. Åka ner som jumbo utan bortaseger, möta tabellettan och nolla dom. Rida ut f e m BP! Och nyttja 50% av sina egna!
Jag kan inte annat än buga utav helvete. Det här kan mycket väl vara vändningen. Den som, i jävligt första hand, tar oss ur kvalseriegreppet.

Och jumboplatsen är åter där den hör hemma. Minns att modoliderna hånade oss när Zäta drog och undrade vad vi skulle göra 'utan vår spelare'. Den frågan behöver man knappast ställa tebaks. 8/9 med Foppa på isen, 1/6 utan. Trots att man mötte SSK och Rögle. Eller, hm...det var det där med stenar och glashus, ja.
Nåväl. Man ska alltid passa på att vara skadeglad när man kan. Jag vet att det så klart blir SM-guld till Modo i slutändan, men vi kan ju alltid njuta av de sista skälvande sekunderna vi har i förarsätet.

Ah. Ge mig fler matcher nu, så fort som möjligt. Jag vet inte om ni tänkt på det, men: Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

T T: Nej, jag trodde inte heller att matchbilden skulle bli så här. Absolut inte. Men förhoppningsvis kan en sådan här seger göra att det kommer släppa och lossna lite framöver när vi pratar om bortaplan.
Men när jag tänker efter gäller detta även på hemmaplan. Släpp lös och visa vilka som bestämmer i E.On Arena. Våga under kontroll. Ha roligt. Åk rejält med griller. Aggresivitet. Rejält spel. Rakt och enkelt.

Då är jag övertygad om att vi slipper kvalserien.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
lincoln: Glömde att säga att det naturligtvis var kommentarerna i EXP och AB jag kommenterade
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
T T: Det är märkligt det här...vad folk aldrig lär sig om hockey. Hur många matcher har inte vi vunnit skotten med 100-0 och förlorat? Det är klart att man inte hänge rkvar i ES med ett sånt hör spel som TIK visade upp idag? Men det gör man å andra sidan inte heller med ett sånt spel som LHC visade upp mot oss i Timrå...eller det VF visade upp idag...osv os osv. Tänk att det alltid blir såna här skitlags diskussioner efter matcher som denna.

Antar att man är likadan själv efter matcher mot SSK och Ouäögle...

...men det är ju annorlunda ...eller hur ;=)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
T T: men hej!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Rapport från den rökiga baren:
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Knylan: Vad tyst det blev, har tangenterna klibbat fast =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
in med kamilla i nån bättre kedja vetja....., vi har våra jokrar kvar, Moe mfl. de ni det kommer blixtra till i tabellen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

Johan J: ...och utan klipp löd citatet:

- Självklart är jag förvånad att vi vinner på det här sättet. Det var
inte så här jag tänkt att matchen skulle se ut. Vi spelar inte våran
bästa ishockey, men mycket hjärta kan räcka till seger också.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

KniveN: Det var klippt direkt från Expressen.se.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Fick se en video upptagning av smällen på P3, och jag kan inget annat hoppas på att men i efterhand stänger av Teemu Laine, minst 5 matcher.... Horibelt att detta kunde gå dommaren (fr Ljungby) förbi.
Han är ute efter att skada, fy fan för fega dj,,, spelare...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Johan J: Om man inte vet vad någon har sagt så citerat man inte.. han fortsätter med på det här sättet där du har punkt. Förändrar det där uttalandet ganska så mycket.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Berglund: Hynning spelar alltid i bp

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Johan J: Konstigt att Hynning spelar 22min när en sån som Sonnenberg spelar 14?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Raggaren Putte: Det är precis det skottet, hade hockeyligan uppe samtidigt som jag såg matchen, ett misslyckat skott/dump strax utanför blå som micha fick..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Inget sjukhus för P3 iallafall... Hoppas det bara var lite smärta som visade sig och inget allvarligt!

"Det är i nuläget oklart hur allvarlig skadan är och om Petré riskerar att missa kommande matcher med Timrå.
- Vi kan inte utesluta att någonting är brutet. Men det får vi undersöka vidare, säger Örjan Fröjd.
Petré slapp dock uppsöka sjukhus i Jönköping och kommer att undersökas vidare under fredagen."
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Olle: Rent teoretiskt kan man bli av med Anger utan att säga upp honom. Man kan gå skilda vägar genom en utlåning. Chansen att det sker är dessvärre obefintlig. Anger studerar efter vad jag förstår på Mitthögskolan och är förmodilgen nöjd att lyfta lön från Timrå innan han avslutar karriären nästa år.
Kommentera

« · 1209103 · »