Herminator: Är väl LaLeggias misstag som avgör, han går efter puck, är väl "hans" gubbe som får helt öppet läge, alltid hålla en varsin i 3 mot 3. Om jag inte är ute och cyklar.
Synct: Hoppas det bara stannar vid ett rykte om att det blir Timrå nästa säsong för EG.. Han har bränt för många broar i min bok. Svårt att sympatisera med grinEG.
RunarUp: Ok att man kritiserat Emil.P en del, men får man välja Kempe vs Emil. Så är man ju team Emil alla dar i veckan. Snacka om att ha köpt grisen i säcken där. Förmodligen är Kempe inte helt bra från skadan, så rätt tungt att ha en sådan spelare som drar 300k i månaden. På 2 år till dessutom om jag inte minns helt fel.
RunarUp: Av det man läst från Lule håll innan denna match så är man ju inte jättebegeistrade över Kempe än så länge. Det där agerandet gjorde det nog inte bättre..
Synct: Så är det nog, men små målvakter får jobba smartare. Rautio har en tendens att lämna väldigt mycket yta fritt över axlarna lite för ofta för min smak dock. Nu kan det ju ändå bli så att man önskar att Rautio stamnat ändå..
Olli Hahl: Madhawk spekulerade i att Karhunen skulle kunna vara ett alternativ om Rautio drar. Han kan ju ha hört nått litet rykte i och med att han nämne Timrå..
Alla: Var kommer Karhunen ryktet ifrån? Kan ju inte vara sant? En kille som inte duger i Finland och sen inte duger i Sverige? Bra självförtroende… not!
Läktarproffset: Haha ja men jag har ytterst svårt för Rautio med hans spelstil att som liten målis stå på knä så mycket som han gör. Blir säkert Karhunen in, men det känns till och med som ett nedköp.. Hoppas JJ håller sig hel i så fall..
Långsint även jag. Känner likadant av samma anledning. Har aldrig velat Brynäs något gott. Måste tyvärr natta nu efter att Luleå välförtjänt vänt på steken. Får se hur matchen slutat vid 04-tiden imorgon.
vonDöbeln: Fast om ryktet stämmer har han varit missnöjd under en längre tid på speltiden. Det framgår inte exakt när det började men pågått ett bra tag nu. Tror det kan vara en faktor att han inte står överhuvudtaget och att han egentligen skulle fått chansen lite mer om det inte skurit sig mellan han och lagledningen. Senaste veckorna har han väl mer eller mindre gått och väntat på att bryta kontraktet.
vonDöbeln: Jag tycker det är klar skillnad på JJ och Rautio. Han hade väl en ruskigt dålig match mot Rögle vill jag minnas bland annat? Kanske var annat motstånd, lite krasst minne då det va så längesedan han stod..
Hade tränarna litat på Rautio så hade han fått stå mer, så är det bara.
Jag har aldrig riktigt känt mig trygg med Rautio i mål i allafall. Åldern har kommit ikapp.