Det är 6 lag som gör upp om det hela. Löven, Modo, Djurgården, SSK, Mora o man får aldrig glömma BIK. Löven ser just nu ut som en liten liten favorit men men… man vet aldrig.
Andersson: Nej och de gjorde bog bort sig med att ta ib Halloran. Modo behövde snarare få in lite tyngd. De är för mjuka i spelet. Ännu en detalj som gör att jag tror de inte går upp.
Har också trott mest på Löven sedan en tid. Verkar ha både tyngd och bredd. Kan nog fälla avgörandet. Ska bli intressant nu att zappa vidare mellan dessa toppmöten i de tredje perioderna. Synd bara att man inte kan se båda matcherna samtidigt. Är dessutom så sjukt trött i och med usel sömn efter vårt eget debacle igår kväll 😵
DJ Hemp: Modo är för beroende av Josh Dickinsson vad det verkar, plus att de har tappat det mesta efter alla värvningar. Snarare så att det ser ut att ha rubbat balansen för mycket.
Jag tror Löven blir laget att slå som sagt. Mora kan ju bli en outsider men känner de kanske inte har bredden riktigt.
Sputnik: Av det jag sett i HA denna säsong så håller jag Löven som favoriter att gå upp. Bäst spets i ligan och dessutom karaktärer som gillar när det hettar till.
DJ Hemp: Ja dä en fröjd å se Röven å Fjollträsk!! Bar en massa fult spel å munhugg å avblåsning! Tack vet ja imorgon nä vi häng ” Bullen ” i take i Sydkraft!!💪💪💪 Ikväll rinn dä lätt rabbuslingar 🎉🎉🎉
Dubbeld: Jag tänker avge ett löfte igen. Om Timrå vinner mot Växjö imorgon kommer jag liksom förra gången att bada naken i Vängåvan. Förra gången fick jag göra det, hoppas det blir så nu också. Nu har ni timråspelare som läser forumet ytterligare en morot att vinna imorgon :-)
Söderöver: fw bredden ser jag inte som något problem utan det är Ante som coachar likt Oskarshamn och när topp6 har det tufft blir det oftast förlust eftersom han envisas med att lira dem oavsett prestation, samt så bidrar inte backarna med mål vilket andra lags backar gör
Dubbeld: håller med. EA ska ha cred för sin arbetsinsats i Timråtröjan! Allt som oftast bra fart på rören så träning och insats har han inte brustit i det minsta.
Vill man lyckas bättre med resultaten behöver han ersättare ha samma inställning men bättre närkampsspel och bättre passningsspel och bättre avslut. Tekningar är en faktor med.
Vill man bli bättre så är det vägen framåt. Vässa bredden, EP Dahlén Lander Hållander funkar som spets. Det är dokumenterat under säsongen. Får man vassare bredd blir det inte lika kännbart när krutet blir blött några omgångar.
Erik Borde kunna leverera stadigt i den övre delen av en allsvensk trupp.
Gorkyman: i så fall tror jag vi kan skriva av Palola, speciellt om det ligger nån sanning i ryktena om vilka spelare som är på gång in. Vi har lite för mycket dökött i truppen för att behålla ”mitt i säsongen”-värvningar med utgående kontrakt.
{297}: "LaLeggia kan vända en matchbild och det kan inte dom två andra herrarna."
Håller med! Han kan bjuda motståndarna på chanser både här och där!
Nä skämt åsido, tror boken har en tendens att hamna för mycket i fokus på just den här säsongen.
Kimmo bygger på sikt och laleggia hade troligen varit förlorad nästa säsong. Bättre nästa säsong med en Pääjärvi som ersätter Lundin till låg slant och en Joonas on the rise!
Pääjärvi är en stabil gnuggare, förväntningarna här har varit lite surrealistiskt ställda, som kommer gynnas av en ordentlig försäsong istället för vad han hade inför denna.