1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597297 inlägg · 6213 ämnen
« · 2464144 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Sådär då var det officiellt då, bye bye Rautio, hoppas du får speltid i Schweiz.

Synct: Men Vigneault förlorar ju tekningen klockrent. Pucken direkt till Honka, och mål.

vonDöbeln: verkligen besynnerligt att ställa Lalle på isen i ett sånt läge

LaLeggia visar prov på defensiv spets och Luläää tar 2p

{9108}: exakt

Herminator: Är väl LaLeggias misstag som avgör, han går efter puck, är väl "hans" gubbe som får helt öppet läge, alltid hålla en varsin i 3 mot 3. Om jag inte är ute och cyklar.

bar mofftak: Nej, ni har tillräckligt med finnar nu!

du ser ju vilket lyft ni fick sen ni tog in dom!

ALLT som saknades för Timrå var att gå tillbaka till det gamla timrå med finnar

erik gustavsson i timrå???
aldrig, glöm de, han platsar inte

Olli Hahl: Honka honkar in avgörande 3-2 med 2 sekunder kvar. =)

{9108}: 2 mille plus Julius Honka. Annars nej tack.

{9108}: Tror vi tar Honka istället...

honka 3-2

Sputnik: Vi kan betala flytten åt honom, så får ni en låda med godislåda

{9108}: Behåll honom. Annars får ni betala oss för att ta emot honom.

Olli Hahl: Lugnt, ni kan få honom :)

Sputnik: Vill inte heller ha honom i Timrå.

Synct: Hoppas det bara stannar vid ett rykte om att det blir Timrå nästa säsong för EG.. Han har bränt för många broar i min bok. Svårt att sympatisera med grinEG.

Sputnik: skadad eller inte, jag förstår inte varför han inte är bänkad!

Sputnik: Han lär nog inte spela kvar hos oss nästa år tror jag iaf :p
sen är det för denna säsong + nästa som kontraktet blev skrivit

Haha, bra backskott ifrån EG där, ett skott en meter utanför, det andra 3 meter utanför.

RunarUp: Ok att man kritiserat Emil.P en del, men får man välja Kempe vs Emil. Så är man ju team Emil alla dar i veckan. Snacka om att ha köpt grisen i säcken där.
Förmodligen är Kempe inte helt bra från skadan, så rätt tungt att ha en sådan spelare som drar 300k i månaden.
På 2 år till dessutom om jag inte minns helt fel.

{9566}: dom påstår det i studion!

Läktarproffset: låter som ett bra lån😉

RunarUp: Av det man läst från Lule håll innan denna match så är man ju inte jättebegeistrade över Kempe än så länge. Det där agerandet gjorde det nog inte bättre..

Uppror i Brynäs-boken om HV tar 2 eller 3 pinnar idag

Tom Topp: Han kan väl inte spela skadad, eller?

Labban: Tur för Kempe att han inte är Timråit.
Jävlar vad han hade sågats här nu.

Radan lenc igen

Synct: Så är det nog, men små målvakter får jobba smartare. Rautio har en tendens att lämna väldigt mycket yta fritt över axlarna lite för ofta för min smak dock.
Nu kan det ju ändå bli så att man önskar att Rautio stamnat ändå..

Labban: bra rensning av Kempe där! Hur mycket var det han hade i månaden?

Olli Hahl: Är väl en av få målvakter som är överflödig nu när Brynäs värvade en till målis.

Olli Hahl: Madhawk spekulerade i att Karhunen skulle kunna vara ett alternativ om Rautio drar. Han kan ju ha hört nått litet rykte i och med att han nämne Timrå..

Olli Hahl: Något som höken drog fram att det kunde vara en bra lösning för timrå och brynäs etc etc hokus pokus

Slarvigt av Luleå, de går ned sig helt. Påminner om när vi släppte in HV i matchen senast.

Olli Hahl: Kräk-HV nätar, 2-2.

Alla: Var kommer Karhunen ryktet ifrån?
Kan ju inte vara sant? En kille som inte duger i Finland och sen inte duger i Sverige? Bra självförtroende… not!

Andersson: ALLA målvakter kör butterfly-stilen

Andersson: Jo sen verkar han skadebenägen på det. Hellre Rautio kvar då istället om det visar sig bli Karhunen. 🙃

Sputnik: Karhunen är ju exakt samma storlek som Rautio , men han kanske inte står på knä vad vet jag

Läktarproffset: Haha ja men jag har ytterst svårt för Rautio med hans spelstil att som liten målis stå på knä så mycket som han gör.
Blir säkert Karhunen in, men det känns till och med som ett nedköp.. Hoppas JJ håller sig hel i så fall..

DJ Hemp: Sov gott! Zzz zzz zzz.

Sputnik:

Var inte så avslaget när Luleå tryckte på som värst i 1:a, blev däremot tyst som i graven efter 0-1. Kunde förstå det.

Kapanen kan höra sig för med Niclas Westerholm eller Jere Huhtamaa vore bra för er

Sputnik: vill minnas att vi blev slarvsylta den matchen med eller utan vägg i målet :D Kan väl låna hem Brattström? ;) han nöter väl mest bänk nu?

Sputnik: Sen vill man ju inte hjälpa Brynäs med att ta över en lönepost i Karhunen heller.. Snälla Kapanen, ta annan. 🙏

Mappe:

Långsint även jag. Känner likadant av samma anledning. Har aldrig velat Brynäs något gott. Måste tyvärr natta nu efter att Luleå välförtjänt vänt på steken. Får se hur matchen slutat vid 04-tiden imorgon.

vonDöbeln: Fast om ryktet stämmer har han varit missnöjd under en längre tid på speltiden. Det framgår inte exakt när det började men pågått ett bra tag nu. Tror det kan vara en faktor att han inte står överhuvudtaget och att han egentligen skulle fått chansen lite mer om det inte skurit sig mellan han och lagledningen. Senaste veckorna har han väl mer eller mindre gått och väntat på att bryta kontraktet.

Olli Hahl: En knäskadad målis är inte så bra nej

vonDöbeln: Jag tycker det är klar skillnad på JJ och Rautio. Han hade väl en ruskigt dålig match mot Rögle vill jag minnas bland annat? Kanske var annat motstånd, lite krasst minne då det va så längesedan han stod..

Hade tränarna litat på Rautio så hade han fått stå mer, så är det bara.

Jag har aldrig riktigt känt mig trygg med Rautio i mål i allafall. Åldern har kommit ikapp.

vonDöbeln: Ingen Karhunen… snälla 🙏
Men vad kan Kapanen trolla fram istället?

« · 2464144 · »