JoseGonzales: Han fick precis den smäll på låret man förtjänar när man försöker hoppa undan en tackling. De flesta lär sig att det är en dålig i ide i juniorhockeyn.
JoseGonzales: Överfall??? Selin undviker en tacklingen. Timråitens ben var i samma läge hela tiden och selin undviker en bröstvärmare och det tar olyckligtvis i knät.
The great one: Jag tror nog, helt ärligt, att den här säsongen är körd. Och då skriver jag inte ens i affekt. Nubbens "siktar på topp-5" uttalande ligger egentligen till grunden för vad jag tror.
Det är ju smärtsamt uppenbart att vi inte kan mäta oss med Löven. Knappt Modo. Vi blir ordentligt förnedrade av Löven från första nedsläpp ikväll. Det är egentligen mest förvånande att det först nu (3:e) står 7-2.
Jag tänker att Nubben redan nu känner att två backar inte kommer att vara tillräckligt. Det blir en investering utan avkastning så att säga. När man också är nöjd med en topp-5 känns det ännu mer orimligt att man ska äventyra nån ekonomi genom att ta in två backar.
Dessutom - om man kör på devisen att laget ska utvecklas över tid - borde vi se en progression i spelet. Vi borde vid det här laget börja växla upp på ett tydligare sätt. Tycker helt enkelt att det har skett för lite utvecklingsmässigt på spelet. Det är ungefär lika virrigt i försvaret som vid seriestart, 5 mot 5 har blivit lite bättre men PP har blivit lite mindre effektivt.
Min personliga åsikt är i alla fall att det inte finns där i år. Hockeyracet absolut, men där lär det ta stopp.
Vi gör en riktigt dålig match ikväll, inget att säga om. Som tur är så är det ju skit samma om det blir 3-2 eller 7-2.
Utan att mena att domarna avgör matchen, för det gör dom inte då vi är så dåliga, så finns en del sekvenser som påverkar matchen mycket.
Målet som döms bort, skulle lika väl kunna bli mål. Tydligen en likadan händelse igår där det blev mål. 3-3 där så är det ett annat utgångsläge.
Tyckte mig se en armbåge i rygg/nacke från Liss i vår zon utan åtgärd. Armbågen högt uppe och mot huvudtrakten, enligt mig borde någon sett det.
Strax efter den där icingen som väckte sån ilska hos publiken så rivs en timråspelare ner framför Cannata, utan att pucken är i närheten, och än en gång utan åtgärd.
Det avgör inte matchen på något sätt, men jag har full förståelse för att både Freddan och resten av laget tappar fokus och humör. Jag börjar förstå vad Håkan Åhlund menar varje gång han klagar på nivån hos domarna. Man tappar förtroendet fullständigt.
JoseGonzales: jo du förstår, man räknar poäng för varje match och adderar dem, dvs "plussar ihop" och sen sammanställer man en tabell, dvs en slags "lista" där man rangordnar, dvs flest poäng överst och minst antal poäng i botten....och då när man tittar på tabellen så ligger Timrå på 3e plats från toppen....så enkelt är det .....inte krångligare än så är förklaringen till hur vi kan ligga 3a.
JoseGonzales: japp han filmar! Det gör i stort sett hela lövens trupp...
Om du zoomar ut lite i din lilla låda till uppfattning och se vad övriga människor som följer den här serien anser om lövens spel för att få PP så ska du se att jag inte är den enda som ser det...
Timrå står inte upp för sig själva ikväll..
Priset syns på isen...
Om en löven spelar plötsligt får en anledning att ligga och kvida som en rumänsk fotbollspelare så skulle jag kalla det karma på samma vis...
{8839}: Blir riktigt provocerad att ni snackar om backarna bara. Det är ju hela laget som fallerar efter 4-2. O sen börja klaga på en 7:e back som knappt får nån istid tyder på att ni är mongolida.
erathoo: Skit i att tjafsa med de där småungarna nu! Vänd blad och gå vidare då det här var väntat. Har vi tur kan vi nog fortfarande bärga tredjeplatsen och få möta ett skadeskjutet Modo om kvalplatsen.
JoseGonzales: Att önska någon en huvudskada är väl lite väl lågt grabben, kommer in här och leker häftig, ni var klart bättre idag. Sträck på dig, du kan nog bättre än såhär.
hockeypelle: Utvisning jo, men oftast i dessa situationer lägger man felaktigt allt ansvar på tacklaren, vill man undvika en smäll som denna så får man får man ta smällen, väljer man som puckförare att hoppa undan så går det så som det gick, har bara sett situationen som hastigast, men det var ju inte så att han var ute med benet och sökte en skada om man säger så..
JoseGonzales: Ditt jävla as!!!! Skulle jag med mina två meter elak fallskärmsjägare få tag på dig ditt jävla svin då skulle du önska att du aldrig fällt den kommentaren!!!!!!!!!!!!😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
73Sjöbba: Äh, det kan inte vara lätt, förstår att det är ovant att hantera vinster och vara serieledare som löven supporter. Dom vet väl inte hur dom ska bete sig för fem öre.
hockeypelle: alltså löven är ju i en klass för sig...är väl möjligen Modo som kan göra nåt i sina bästa stunder....allvarligt men när man jagar järnet efter en puck i PP för att den inte ska passera blå när man leder med 6-2 är ganska imponerade lagmoral.....
Dundee: Ganska intressant att Ragnarsson får matchstraff för bentackling. När björklöven inte fick en ynka minut när de bentacklade Norlinder klart fulare i A3. Hemmapressen verkar extra stark i Västerbotten.