1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582426 inlägg · 6215 ämnen

IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

1593878 · » Till forumet


Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Bragd-Birger: Ja 1650st åskådare är lite klent och nog var det med ett litet flin han skrev ihop den där matchrapporten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Knylan: Jag tyckte att den där matchrapporten var rolig. Uppenbart skriven av någon som var på lite jovialiskt humör. "Hemmalaget stod på knä om bad om nåd efter 10 minuter...", liksom. Och att hela Ljungby gått "man ur huse" av respekt för mäktiga Timrå är kanske också en medveten liten överdrift, med tanke på att man inte ens kom upp i hemmasnittet.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

Knylan:

Det hade känts lite bättre om samma citat hade stått att läsa i Smålandsposten. Men där är vi mest kända för att vi "tränas av Tingsrydsbekantingen Rolf Nilsson".

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

mikenomad:

Jag blev lite för personlig i går. Ledsen för det. Men okej, problemet är att man inte har fått några 18 år på sig. Inte i något av fallen... : (

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

"Hela Ljungby hade gått man ur huse när den namnkunniga norrlandsklubben kom på besök."

Det får man tänka på ibland, att det finns människor runt om i Sverige som betraktar oss på det sättet. Mitt i all självömkan tänker jag. 

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
DJ Hemp: Aha...ja jag är dåligt bekant med Lars Stenberg även om jag tycker det jag sett av Klungan är hysteriskt roligt. Vad gäller barna är min filosofi att jag satt dem till världen och försöker sen att inte sabba dem alltför mycket de första 18 åren. Därefter ger det sig...
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
fredriko74: Så är det nog men kan vi kriga om en 7e plats så e det ju ändå vad vi hade hoppats på inför.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

Vargher85: Jag önskar laget allt gott, men lovar att jag kan sätta höger fot på att TIK denna säsong kommer att landa mellan plats 7-10 innan det är färdigt. Dels har man ingen utvecklad målskytt som gör de enkla målen, sedan väger man på tok för lätt. Vidare en av de viktigaste ingredienserna inledningsvis av serien, ingen av våra centrar verka kunna det där med att vinna teken som i dagens hockey är så pass viktigt. Det beror nog inte på orutin enbart. Pengar styr idag, TIK har inga för att hitta rätt sniper och den tyngd laget skriker efter. 

Iår ser jag därför inte att laget kommer att kriga om några viktiga platser, men ska drömma mig bort och hoppas det ser bättre ut inom 2-3 år. 

Vi får utvärdera om 4 månader, men tror nog jag ligger rätt i kurs då också. Tyvärr! 

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo, mikenomad:

Jag lekte bara lite Lars Stenberg, MNK/Klungan-karaktären. Har blivit mycket med dem de senaste åren. Å andra sidan är min egen erfarenhet med ungar att man gör sitt bästa för dem, sedan blir de alltmer bortskämda och arroganta och till slut ser man dem inte längre. Då blir det tomt och dystert.

Så då får man göra sitt bästa för att stå ut ändå helt enkelt. Inte alltid så lätt. I bästa fall har man någon slags jobb att begrava sig i. Annars får man krysta fram något annat kul. Som naturligtvis kostar en massa pengar. Brrr, vilket jävla liv alltså.

Inte blir det lättare av att ens favoritlag går så där...
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

fredriko74: Tycker att det är lite väl negativa tongångar härinne. Visst, jag är också besviken efter bara en poäng mot Troja, men det känns bättre om man sätter in det i ett större perspektiv.

De senaste säsongerna har diskussionerna vid det här laget handlat om att undvika kvalserien. Nu har vi fortfarande häng på en plats i förkvalet - ni vet de där platserna som bara de lyckopillerknaprande supportrarna vågade tro på inför säsongen. Bortsett från premiären har vi aldrig varit utspelade, utan tvärtom så har vi kunnat hota vartenda lag vi mött men tyvärr fallit på målsnöret. Hade vi haft marginalerna med oss så hade vi vunnit mot Asplöven, Oskarshamn och Troja. Var hade vi legat då? Tredje eller fjärde plats?

Som jag ser det så har vi ett ungt lag och dessutom massor med nya spelare och en ny tränare. Det kommer att ta tid att spela ihop laget, men när väl det är gjort så tror jag att vi kommer att lyfta. Sedan är realiteten att laget skulle behöva tyngd och spets för att bli en riktig utmanare. Men det får vi nog klara oss utan den här säsongen, med tanke på ekonomin.

Men kom igen - det finns väl ingen anledning att deppa ihop nu. Jämfört med de två sista åren i Elitserien så går åtminstone jag nästintill på moln nu.

Heja Timrå.

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: Hehe....:)
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
DJ Hemp: Nä, mängden barn är i sig ingen anledning till skryt. Här gäller verkligen kvalité och inte kvantitet...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
DJ Hemp: ja det säger min polare också.....bara utsugare, inget bidrag till samhället alls.....inte får dom jobba heller....,konstigt att dom inte redan avpolleterats här i alliansens Sverige..
;-)
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo:

Ja, då önskar jag dig bara all lycka med resultatet där i palatset. Kanske är man på plats själv, vem vet?

Men det där med jävla ungar alltså. Det är väl ingenting att skryta om. Barn är ju fan det sämsta vi har i det här samhället. : )
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Undra om det blir 2000 på lördag efter denna fadäsmatch
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
mikenomad: hmmm, mina är bara tjejer.....borde väl smälla högt eller....?
:-o
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: ;D

Det här utvecklar sig till en liten mandomsmätning, inte för att vara den men jag är morfar också. "Låtsas" förvisso men ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
jå1: he he, jo,
Mikenomad: min äldsta är 26 o yngsta 5!!!
Det du.....!!!!1
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
DJ Hemp: men lördag......då jäsiken ska det bli 3p.
Då sitter man själv på läktarn i plyfapalatset....allt enligt årlig traditionell höstresa till nordligare breddgrader B-)
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: Mina är utspridda över 18 år, som minst 5 år mellan barnen.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: Jag hade blivit mäkta imponerad om det varit med 2 hanar..;)
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
mikenomad: ok.....jag har faktiskt också 4 biologiska men inga bonusar, två kullar typ, med två honor.....:-)
Kommentera


Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

mikenomad:

du var tvungen att räkna ?

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: 6, 8 el 14...men vem räknar...;)

4 biologiska och två extra är rätta svaret visade det sig efter sammanräkningen..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Timrå och Modo i straffläggning. Kört på förhand sedan många år tillbaka
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
nils:

Härligt att höra! : ) Det är det man får ta med sig från i kväll: Den sköna Hanna Marklund. För hockeymässigt känns det bara menlöst. Femte förlusten på sex försök att vinna en match i Overtime. Det blir många nyanser av brunt även denna säsong. Och allmänt dålig uppslutning lite här och var därmed. Suck och stön...
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
TikAlltid: aha.....scoutad alltså....:-)
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: Ja idag vart det någon puck-tapp variant av den... 
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
mikenomad: precis, in med lite spets för h-e.....

Ja, inte du personligen, Du har 'spetsat' tillräckligt du med 8 ungar eller vad det är ;-)
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: eller så kikar vissa målvakter på repriser. Jag hade tagit hallins straff i sömnen.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Bigthelin: försökte sig Hallin på en annan variant eftersom han missade?
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
erathoo: Den här säsongen är jävligt menlös.

Gääääsp...nattinatti.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

Epost:

borde nog vunnit detta , eller iaf ta 2 p.  Svängig match med bra chanser åt båda håll

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Balle, en förlorad 3 poängare.... Igen...

Nåja 1p bättre än 0p
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Uff, det här med Hyfsat Hedersamma Hockeyförluster börjar bli litet segt.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
1 pinne mot Troja är illa då man leder med 2-0!! 
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Andersson: jag litar på pundarhunden
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16

Bigthelin:

testa med Hallin , Hult , Hundrapundarn

Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Straffar. Det som är säkert är i alla fall att Hallin gör som vanligt! Det vill säga: bra fart, sedan går han höger vänster, mål (oftast).
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
DJ Hemp: Då är vi två med samma faibless
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
En pinne i a f, alltid nåt som frugan brukar säga när jag kastar filsingarna. Nu plockar vi ut lite bonus!
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Löjligt med timeout?
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Troja har mer än 50% fler skott på mål just nu.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Det här 'hej vi heter Timrå och kommer från Hobsala'-experimentet har sina nackdelar. Som alla utvisningar, t ex. Backarna tvingas fula sig för att få stopp. Klockrent försvarsspel över hela banan, då ser det bra ut. Missat grepp och lite snurr i vår zon, utvisning. Småjobbigt i längden.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Dream Team: ja, det blir ju lite mer spännande i alla fall...
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
hubbenorlen: Nej, verkligen inte. Och ändå är den mycket mer underhållande än förra matchen. Men varje gång jag tänker att nu ska jag ge matchen en chans så gör Troja mål. Borde nog lägga ner nu för ikväll, men lär tyvärr inte klara det.
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
Dream Team: Men ta timeout för helvete!
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
hubbenorlen: 3-3 nu!
Kommentera

Sv: IF Troja Ljungby - Timrå IK 2013-10-16
hubbenorlen: jag missar inget alltså? :)
Kommentera

1593878 · »