1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

1593746 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

Mer OT. Ser att Thomas Storm marknadsför den här firmans grejer också. Thomas är lärjunge till den legendariske Verner Persson som på 60-talet startade hockeyskolan i Timrå. Har jag hört av en fd NHL-spelare som tränat för båda.

Verner Persson verkar ha varit en sjukt inflytelserik ungdomstränare, förtjänar en bok eller åtminstone ett långt tidningsreportage.

Länk till Per-Erik Eklund som pratar om denne Verner.

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Zäta ingår i marknadsföringen om inte annat.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
250kg kärlek: uj, det var dyra grejer.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

Kapten Lindow: Jag kan ha fel, det kan vara så att Zäta inte är engagerad i detta. Men jag har hört någonstans att han finns med på ett hörn. Hursomhelst är det jättebra produkter för alla olika ändamål, just inom hockey.

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
250kg kärlek: vad är det zãta är delägare i? Har du ngn länk?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

Kapten Lindow: Jag är mycket väl medveten om hur det ser ut. Föräldrar som ser viktigheten i att öva skott (och som har de ekonomiska musklerna) bygger ju egna skottramper till sina barn hemma på gården för att de om möjligt skall få en ärlig chans att just träna skott. Det finns ju ett mycket bra koncept som bl.a. Zäta är delägare i, där man kan bygga sin egen träningsbana...

Jag vet också att detta är uppe på i princip alla styrelsemöten i US, dock utan någon större framgång. US lever sitt egna liv och om de vill satsa slant på bättre ramper så är det upp till dem. Det hade kunnat vara verklighet redan nu om det inte hade varit för att väldigt mycket pengar i US försvann i och med rekonstruktionen. Det ständigt återkommande problemet är just pengar. Hoppas dock att detta är en prioriterad fråga hos US.

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
250kg kärlek: Jag är helt övertygad om att skottrampsträning är mycket viktigt för spelares utveckling av ett effektivt och bra skott. Hockeyförbundet har gjort mätningar som gör gällande att det skjuts i snitt 10-14 skott med bra kvalité per ispass. Tänk då att en professionell golfspelare Slår ca 800-1000 bollar/dag!

Det finns en skottramp bakom e-on ta gärna en tur dit och se hur det ser ut! Du 250kg är ju vad jag förstår engagerad i ungdomshockeyn så du förstår säkert vårt jag vill komma. Det ser ut som Tallinn...
Det återkommande i detta är väl som väntat ekonomin. Jag förstår att tik inte kan bygga anläggningar som tex hv. Men lite ideellt arbete kanske kan göra att det ivartfall finns skivor att skjuta från samt lite belysning.

Efter ett Möte tidigare i höstas fick man anmäla sitt intresse för att ingå i en arbetsgrupp rörande ovanstående. Jag anmälde mig men har sedan dess inte hört ngt. Kanske dags att se vad som händer.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
250kg kärlek: Jodå, jag köper din frustration och det är en intressant iaktagelse du levererar. Ligger det nåt i det där bör man definitivt fokusera mer på det. Jag menade bara att vårt A-lag består av spelare som överlag någorlunda levererat som man på förhand kunde förvänta sig.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
mikenomad: jag tycker absolut att man kan begära mer av spelarna. Att träffa mål på närmare avstånd än 3 meter, relativt ohotad med gott om tid...då bör man åtminstone få pucken på mål. Jag tycker t.o.m., trots att det inte är naturliga målskyttar att man kan begära lite bättre avslut än i bröstet på målvakten när man kommer relativt fri och också då har gott om tid.

Vad det sedan beror på är naturligtvis svårt att sia om. Men jag undrar om spelarna övar speciellt mycket på skott och träffsäkerhet? En första tanke som slår mig är att man skulle lägga några pass på just detta. Jag ser redan i tidig ålder inom föreningen hur mycket sämre "våra pojkar" är om man jämför med andra klubbar. Kanske skulle man börja redan i en mycket tidigare ålder att öva på skott.

Hur än glad jag är att ha ett lag att gå och se på så tycker jag ändå att man vid 20 års ålder bör ha lärt sig att träffa mål, i alla fall om man står några meter ifrån. När vi är med så bra i matcherna så är det väldigt olyckligt att vi inte får in pucken. Många lägen som skapats hade kunnat rendera i mål alldeles oavsett naturlig målskytt eller ej.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Frella: Det är jäkligt synd att börsen är mer än tom. Det hade varit riktigt roligt att kolla på det här laget med ett par målfarliga forwards och en bra PP-back :)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

mikenomad: Vi har väl egentligen bara varit sämre än motståndarna i matcherna mot Västerås, Almtuna och Karlskoga. I övriga omgångar känns det som att vi varit väl så bra som de vi möter men avsaknaden av spets har kostat minst fem poäng, om inte mer. Nu är det ju den verklighet vi lever i för tillfället men skillnaden mellan plats 3-5 mot nu 7-12 hänger väl i princip på den där målskytten vi saknar.

Nu ska vi ändå avfärda ett lag som Oskarshamn sett till spelet igår men då vi inte får de flygande anfallen som mot Karlskrona kanske man satsa på ett ännu enklare anfallsspel med mycket skott och trafik på kassen. Nu letar man istället öppnande passningar och blir fast i sarghörnen och får ta dåliga/enkla avslut.

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
250kg kärlek:

Nä jag tror faktiskt inte att vi kan begära mer av just de här spelarna vi har nu. Som du skriver; det saknas naturliga målskyttar. Vilket det gjort några säsonger nu. Förra säsongen satte vi ju t.ex svenskt rekord i mållösa minuter. Det enda som saknas mer i det här laget än naturliga målskyttar är som bekant pengar att värva dem för.

Så då kommer det se ut så här, ingen idé att spy galla eller lägga energi på det. Bättre då att som du skrev häromveckan vara glad och tacksam att öht ha ett lag i en ishall att besöka.

Laget har ändå inte underpresterat så här långt och en pinne borta mot Oskarshamn är efter omständigheterna godkänt. Fortsätter laget att ta sina poäng så här landar vi på en stabil placering ovanför det nedre kvalstrecket och det är gott nog för mig.

Att detta däremot knappast gör laget attraktivare publikt och att man får ställa in sig på publiksiffror mellan 2000-2500 pers är en annan verklighet men ekonomiskt tycks det inte bekymra de som försöker få ihop ekvationen Timrå IK.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Berglund: Och tillför spets....
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Abron: jasså var du också på bortastå? Jag stod där med . brukar själv sjunga halsen av mig, men kändes inte som att många skulle vara så på idag. Sen har man idag också skakat hand med självaste Smokey. :-)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Nä hörrni, gör man inga mål vinner man inga matcher, det tar vi med oss ikväll. Nya friska tag på onsdag. Porsberger låter hälsa att väskan med Heinz ketchupflaskor börjar bli rätt tung.

Guten nacht!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Timrå Icon: Lagom längd och tyngd på han för oss :P
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

fredriko74: Jo, det är möjligt. Jag hoppas dock att man håller på och ser över förutsättningarna för att kanske få in något lite mer rutinerat. Peningan finns inte men man kanske försöker sälja några gamla korvvagnar eller något. Vi är inte i något superstort behov av ytterligare en liten juniorforward vars adelsmärke inte är det offensiva.

Hundertpfund var okej idag, var ju millisar från att göra mål dessutom. Men man hade gärna skickat honom och tagit in någon åsidosatt förstaårssenior med handleder från något SHL-lag.

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

Nyss åter hotellet, en prommis som jag gjorde med dåliga vibbar, trots 1 pinne i Oskarshamns arena. Mysigt place, som påminde om gamla tider hemma i ladan.....Men?

Jag kunde inte se någon glöd idag, bara oskärpa och dålig inställning. Nu måste Nilsson å Karlsson ta i med hårdhandskarna, spelarna måste lämna handväskorna i bussen. Sedan måste det till fart, fart, fart och hitta nätet.

Nått positivt, kan bara vara pinne vi fick med oss, samt ett hyfsat målvaktspel.

Puben fick man inte heller besöka, sicken kväll ;-(

Om nått var värre ikväll, så var det vi i klacken, inte ett ända pip. ;-(

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Knylan: Inbillar mig att om man spelat 30 matcher för Modo ifjol så slår han väl ut iaf någon av de som spelade ordinarie idag. Hundertpfund tex 
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
mikenomad: Den här du menar...?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
fredriko74: Han spelade ju i slutet. Annars så är väl tipset helt enkelt att han inte behövs längre. Tunna spelare har vi redan så att det räcker under egna vingar. Samt att Hult var tillbaka.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Varför spelade inte David Gunnarsson lånet från Modo ikväll? 
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
En idé är att köpa in lite skottramper som spelarna kan ta med sig hem och öva på. Bedrövligt att vi ska förlora matcher då vi har flera frilägen där man antingen skjuter 15 meter för högt eller 7 meter vid sidan av målet. Det saknas naturliga målskyttar i laget, visst. Men nog borde man kunna begära att även spelare som inte har fallenhet för målskyttet åtminstone ska träffa mål i öppna lägen, dessutom mitt i slottet.
Blir tokig när vi förlorar matcher på detta sätt.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
DJ Hemp: Först vända underläge i början, sedan kvittera i slutet efter att Rögle fått 4-2 bortdömt..för att ändå torska. Ja, den var lite sur den.

Eine kleine spitzespritzer. Det är allt jag begär...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
mikenomad: jag tänkte snarare "frustrationen"
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
mikenomad:

Ja, ring och kräv att han måste agera!!!1 Det här håller inte. Fast det kunde ha varit ännu värre. Löven torskade med 5-3 till slut...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
söder över: åjo
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

Nej, jag är inte nöjd. Det var inte SÅ uselt, men fanken inte bra heller. Serielunk för medelinkomsttagande hockeyjobbare. Leka jobbis, lagom dag på kontoret?

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Jäkla trist att ingen verkar blomma ut iår heller... :(
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
mikenomad: ;-P
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Epost: Tänkte du underhållningen? Eller "underhållningen"?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
DJ Hemp: Satan. Vi skulle behövt lite spets anser jag. Jag har gjort en djupanalys och kommit fram till det. Ska nog ringa Nubben och berätta det så han kan åtgärda problemet. Då blir han nog glad.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Bedrövligt att loosa mot ett korplag som Oscarshamn. Men TIK är inte på banan idag då pucken släpps. Trodde man skulle visa upp ett bättre spel iår och kanske nosa på topp 5 placering, men det är bara att glömma. Riktigt besviken på spelet man visar upp ikväll. 
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Lite synd, hade hoopats på 2 pinnar idag :/
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Nå. Underhållningen var i alla fall gratis. 
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Och 4-3 till Rögle...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Jaha, det gick som det brukar gå i extra time... : (
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Knylan: Ja nån gång måste det dyka upp ett hål i magen på zajkowski ;)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Sex godkända nu - 3-3!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
För litet trafik på mål. Ska vi ringa Tomas Holmström och höra om han kan dra på sig en rödvit tröja ett tag? Han kanske är trött på att meta mört nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Vi skjuter ju mycket i alla fall?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Fem godkända och tre underkända mål i Ängelholm nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Andra gången i höst som vi tycks spela 0-0. Sådana resultat förekom ju aldrig förr. Målvaktsbenskydden har blivit alldeles för stora!!!1
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Kämpa in en puckdjävel nu då!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Känslan är ändå att Hunden syns lite mer idag. Kan det bero på matchens tempo månne?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Nu är vi lite illa ute ska erkännas...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
En mäktig orgie i missade målchanser...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Knylan: Och så säger folk att 0-0 matcher är tråkiga. Det här är propaganda för sporten!!1
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Det är en stor ishockeymatch vi bevittnar ikväll.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Smokey:

Ett C för mycket...?
Kommentera

1593746 · »