1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10

1709670 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND: har inte sagt att Tikkinen gjorde en assist! sa att han slog en "skottpassning" till Marklund i slottet. Vilket inte är poäng men fortfarande ett svar till din kommentar på att han inte ser bra ut. Ge han tid så kommer poängen!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över: Kortfattat svar (då sängen väntar :) ) ang. Boyce blir väl att han väl nästan enbart bör ses som en tillgång rent defensivt. Var han inte främst en defensiv kugge också i JVM-truppen? Sen kan det absolut bli nåt strömål här och där men att sätta honom i PP och hoppas på succé tror jag blir något orättvist mot Boyce själv.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Rip Kirby: ja det är väl en fullgod sammanfattning om honom.

Boyce då?

Personligen är jag ganska nöjd ändå.

Något offensivt ess blir han nog inte de närmsta åren iaf. Jag har sänkt eller nästan tagit bort förväntningarna på det området. Han sätter några Strömål här och där. Thats it..

Hans defensiva spel är däremot 4stjärnit.
Bra på placering och offerviljan är det inget fel på i bp. Han forecheckar bra och rör sig bättre utan puck än tex Wedin.

Det faktum att han sumpar en hel del lägen är bekymmersamt med tanke på lagets läge i serien men samtidigt så vittnar det ändå om utvecklingspotential! Jag tror fortfarande på våran JVM guldmedaljör. Och jag kräver inte att han ska börja göra poäng imorgon. Inte så länge han leverera den defensiv han gör nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över: Wedin känns stabilare rent fysiskt jämfört med förra säsongen. Det är väl hans tredje säsong i A-laget nu? Första säsongen levde han mycket på hunger och vilja att prestera bra som ny i A-truppen. Säsong 2 ifjol blev ett litet (men fullt naturligt) steg tillbaka medan han nu ser ut att vara tillbaka på rätt spår igen.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
JanneH: ja det kan man fan fråga sig? Går det slentrian i killarna? Faller man in i någon en dag på jobbet lunk?
Det är lätt att peka på ledarna och säga gör om gör rätt men samtidigt är det en stor del upp till de du nämner att verkligen driva på sig själva och utmana sina egna begränsningar under varje träning och match.

Jag kanske vill för mycket runt just Wedin men har han inte hittat tillbaka på rätt spår iår?

Får den kedjan förtroendet och Klarar av att leverera som mot Oskarshamn så bör han klara ca 10 poäng mer än ifjol och utöver det blivit mer farlig offensivt med puck. Han har visat upp lite fin teknik och han driver på mål ordentligt. Han kan vässa sitt spel utan puck och förbättra både styrka och pricksäkerhet i avsluten.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
palleparling: Jag gapar inte. Det är du som gapar med dina stora versaler. Jag har svårt för namn och Tikkanen klingade lätt i mina öron,men jag hade fel. Nu låg jag 50 m ifrån rinken och han hade väl ingen bra kväll grabben.Ja dömer inte ut honom för det.

Måste säga det att det är en ruskigt jämn tabell denna sessen. Endast två pinnar upp till plats 8..
Jag undrar när Tingsryd ras kommer..
Likt Hästen förra sessen?
Kan vi få ner dom på jorden imorgon?

När du pratar assist så blandar du nog ihop
nr 57 o 27..
57 Wedin passa till båda Markans mål!

Och det instämde Rönnen och Fille om i domarrummet efter fighten.

Nu laddar vi om batterierna tills imorgon när tre poäng mot Tingsryd ska bärgas.

Tack och Hej leverpastej!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND: tyckte han slog en klockren "skottpassning" till Marklund mitt i slottet... men kan ha missat detta... typ. Sen heter han Tikkinen! inte Tikkanen. Sen kan du inte ställa alldeles för höga krav på honom när han gör sin första match och säkert bara gjort runt 4 träningar med laget. Lugna dig lite, DET ÄR INTE EN MIKKO LEHTONEN VI VÄRVAT UTAN DET ÄR EN UNG OFFENSIV BACK SOM RÅKAR HA SAMMA URSPRUNG! BARA FÖR ATT HAN ÄR FRÅN FINLAND BETYDER GARANTERAR DET INTE SUCCÉ! GE HAN NÅGRA MATCHER FÖRST INNAN NI GAPAR.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över: Ja det vore bra om vi kan få igång Sam Markund på allvar, då jag fått för mig att det är den av våra spelare som har mest hockey i sig.

Tyvärr är spelar det tydligen ingen roll om man har mycket hockey i sig för i Timrå IK visar man det sällan. Jag såg lite på VIK-BIK igår och Borgman har ju verkligen blommat ut t ex. Från att vara 5-6e back i bottenlaget TIK till att vara toppback i topplaget VIK är ju en rätt bra utveckling.

VARFÖR lyckas inte Timrå IK få talangerna att blomma ut i vår miljö bättre?

Hur många år har vi inte väntat på att det ska lossna för Wedin, Öhrn, Boyce m fl?
Ok de gör ett hyfsat jobb denna säsong men här snackar vi killar som tog för sig på ett bra sätt när de var 2-3 år yngre och spelade för SHL-laget Timrå IK. Mot den bakgrunden så trodde man ju att det här skulle bli poängkungar i HA-laget Timrå IK.

Å varför går inte Brändström in på 6-7 backar så bra som han var i sina inhopp förra säsongen? Näe istället värvar man en forward som man sätter ner på backen?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Nu blir det gnäll.

Nummer 4 förlorar den här matchen åt oss. Punkt och slut. Nu ska jag kolla när GW stönar på playen,
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Och Tikkanen!!
Inte ett skott eller pass rätt!!
Hade ett perfekt läge i slottet i ensamt majestät. .men.över kassen!!
Skärpning TACK!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Vad säger man...
En behaglig 1-0 ledning som kändes som vi skulle kunna hålla till tredje...men vad händer? Två Timråspelare ligger och kramas längs ena sargen och vips vad det kvitterat i den 18 min...
Och inte nog med det kommer den där jävla indianen och vips så var det 1-2...men vi lyckades kvittera. Madsson gör en dubbelräddning som gör att vi får med oss en poäng...men så fruktansvärt passivt i Sudden!
Oskarshamns målvakt gjorde ett mycket darrigt intryck i mina ögon..
Synd vi inte kunde utnyttja det!
Nä vi gräver ner och gräver upp oss lagom till torsdag då Tingsryd gästar ladan.
Timrå IK i med o motgång och i vått och torrt Alltid!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
En poäng är bätre än noll i alla fall! :-)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Undrar om Mattias Nilsson känner sig nöjd med den här kvällen...

Snacka om att hamna fel i vart o varannat läge! Uppryckning för fan! Han kan jävligt mycket bättre än så här! Uppryckning för fan annars vill jag gärna se vad Hardegård kan tillföra laget! En back ska fan inte jaga ryggar på det viset och slå så jävla riskabla pass från egen zon!

Han fick ta på sig två mål ikväll även om han hade god hjälp av Mattsson på deras 2-1 mål så var han allt annat än lyckad där...

På avgörandet hamnar han bakom sin gubbe trots att han har gott om tid på sig att ta sig in framför...

Inte bra...

Positivt är att vi tar en poäng ikväll
Marklunds två mål är ett annat glädje ämne...

Tikiz ser säker ut men behöver få fem omgångar på sig för att hitta sina lagkamrater bättre med passningarna!

Jag tycker att många spelare kan höja sitt spel så det kan bli bättre framöver!

Lindhagen var duktig på att teka va? Det är klart bra för vi har varit lite sisådär på den punkten iår...

Hur som helst så följer jag Timrå Ik i vått och torrt!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Webmaster: Förlust i sudden, crap :(
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Hmm... Jag tycker att vi har några backar som inte riktigt når upp till sina nivåer med pucken...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Bra pp i synnerhet av de första fem som körde med Tikiz och bryniz dom hade bra rörelse där! Bra tränat under uppehållet!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över: det var ett mål i pp! Ett kvar sedan är Tikkinen effekten total!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
erathoo: YES!!! 2-2!!!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Snoop: jobbigt värre. Visserligen är väl Oskarshamn bättre på sätt och vis, men vi behöver ju inte skänka bort matchen.....
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Det där var inget bra av Mattias Nilsson?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
IK Oskarshamn - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Nr 4 måste bort från Timrå IK !
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND: nu är jag färdig spikad för ikväll och skall se sista pärren!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Woody:
Ja det kan man ju undra!
Har de givit upp?
Jag ligger på läktaren här och beskådar matchen mot Ottinger...
J-a skitmål...
Men vi kommer igen i tredje...
Har sett två kassar på det mål jag ligger vid så nog fan borde det tredje komma här med och då blir det party hela natten :-)
Forza Timrå IK tills döden Skiljer oss åt!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Webmaster: Men 17 också Karl-oskar! Jag tar inte längre. Olycksbröderna från björkarnas stad hat det osså besvärligt i Småland, för vad det nu är värt.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
IK Oskarshamn - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND:
Annars var det ju inte någon matchstämning här inne direkt. Var är alla?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
De ser bra ut..men bju för fan int de i matchen nu!!!!!
Forza Timrå IK i blött o torrt ALLTID!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Herminator:
Det ser verkligen ut som om uppehållet har gjort dem gott. Strålande målvaktsinsats också så långt. Inte för många utvisningar nu bara. Jobba, jobba, jobba!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Härligt. 0-1. Toppen att ligga på soffan i Spanien och lyssna på webradion. Forza Timrå.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
IK Oskarshamn - Timrå IK 0-1
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND: Ge järnet åt mig också du som är på plats. Själv har man röda Timrå IK supporter T-shirten på för att generera tur.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Och har man ingen bra relation med TIK Support går det bra att istället göra på samma sätt till TIK FB.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND: Du - och andra - som är på plats får gärna både fotografera och filma valda delar av match, klack och förhoppningsvis ett segerfirande. Foto/film får man gärna lägga upp eller skicka som meddelande till TIK Supports FB-sida. Detta material kan sedan användas för att exploatera en vinst maximalt och för att marknadsföra en kommande match. Detta gäller naturligtvis också hemmamatcher, där fler som befinner sig i arenan gärna på detta enkla sätt kan hjälpa till. Vill du/ni se hur tanken är med detta är det bara att kolla TIK Supports FB från och dagarna efter segern mot Pantern senast. En optimal situation i hemmaarenan vore att ha ett gäng på både sittplats och Västra stå som bidrar med material (med mycket fokus på att lyfta fram klacken/Västra stå). Nu är det ett jagande både före och efter, och ofta finns inget material…
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över: så lustigt, själv ska jag limma golvlister i källaren ikväll.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över: Aj aj det var synd :-(
Jag ger järnet ikväll!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över: Just spika lister ger lagen 2-3 års dispans efter att väggen och allt annat är klart i övrigt. Så du bör prioritera hockeyn.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND: Nej. Det hade varit jättetrevligt.. senaste matchen där gav mersmak! ett par rediga snyggingmål av Timrå den gången och tre trygga pinnar!

Jag har köpt och totalrenoverat ett hus sedan juni och på lördag flyttar vi in så jag har massa sådant tråkigt att göra med lister och foder och lite smyg nu i veckan...

Hell jag kanske missar Timrå här på himpa under lördagen med!!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
söder över:
Hay man :-)
Kommer du imojjon?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Jag har tjatat om att få se Öhrn ihop med Wedin i en offensiv kedja. Nu ska det alltså bli så och det ihop med den som efter Hallin vårdar pucken bäst och skapar egna ytor på isen... Det borgar för att det kan etableras bra tryck här. Nu vill det till att trotjänarna 19-57 sätter sina avslut på mål!

Känns som om hedern står på spel här inför omstarten!

Spännande!
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
DJ Hemp: Äre int för dimmigt imon så hoppas jag på succé för Tikkanen :-)
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
jå1: AA det borde funka!

Westin tillbaka och nya Lello in i truppen med! Törs man hoppas på 2 mål i PP?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
El Maco: Tror dom har 2 raka torsk, Tik fixar tredje!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
SMÅLAND: jag har inte riktigt hängt med i hur Oskarshamn blev seriens formstarkaste lag. Ska vi hoppas att en veckas uppehåll tagit ner dem på jorden?
Kommentera

IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Hur många blir vi på tisdag?
Kommentera

1709670 · »