1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04

« · 2485637 Till forumet


IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Baserat på hur vårt försvarsspel sett ut under de senaste matcherna bör det finnas hyfsat goda chanser att se Oskarshamn bli nollade för fjärde matchen i rad.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Knylan: deras supportrar är grymt bekymmrade efter tre raka förluster i varje fall.
Dom verkar uppenbarligen ha en rätt skev självbild där dom ibland nästan verkar tro att dom är ett självklart etablerat topplag i SHL medan övriga hockeysverige ser dom som en tillfällig objuden gäst som aldrig har vett att gå hem.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Nu finns det ju en matchtråd. Just sayin'! 😆😅❤️🤍
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rip Kirby: Hoppas på lite mer timråsupporters på plats i den trånga arenan ikväll. Förra gången minns jag att det var två tappra gubbar som stod och sjöng Timrå Timrå hela matchen. Det måste bli fler nu när det är en så viktig match.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
hellre 15.15 match
jädra väntan
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
roger_sundsvall: 18.00 funkar bra också . Middag till matchen
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Andersson: Enda som är synd är att BIF inte är 15.15. Hade ju varit ypperligt att dämpa ens egen ångest med det fundementala panikavgrundsmötet. Fyfan vad jag inte avundas någon av dem.

Får lite känslan att de mår som man själv mådde inför match 7 mot Torskarshamn. Hade typ gråten i halsen hela dagen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
empa11:

Varför ångest inför Oskars ikväll? Vi är ju redan klara för MINST play in. Passa på att njuta av den återstående grundserien istället!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Här får du mina 3 anledningar:

1. Jag avskyr OINK och en förlust ikväll innebär att de har en jättemöjlighet till en topp 6-plats, vilket är det sista jag unnar flytföreningen.
2. En förlust ikväll innebär att våra egna möjligheter till topp 6 sjunker drastiskt. Jag tar väldigt gärna denna plats då lotto-playin i 3 matcher kan vara över väldigt snabbt.
3. Jag pallar inte öppna sociala medier efteråt och se alla vidriga OINK-fans vara nöjda på vår bekostnad. Det gjorde på tok för ont 2019.

Jag kommer njuta på det sätt mitt Timrå-supporterskap gör sig bäst: Magsår in i kaklet (även om såren är betydligt mindre smärtsamma än de kunnat vara).
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Andersson: 18 är bättre för den tiden krockar mindre med v75... kl 18 har man ändå spruckit på travet så då är det perfekt att kasta sig över nästa besvikelse.
Men hoppas rätt artister vinner i Mellon da... va sa du? Jasså inte det heller
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
empa11:

Försök till bemötande:

1. Gillar inte heller OINK, men blir jobbigt att lägga energi på att avsky andra lag. Satsar på att älska Timrå desto mer istället.

2. Samtidigt som en eventuell vinst ökar våra möjligheter till topp 6 lika drastiskt.

3. Undvik att öppna sociala medier i händelse av förlust. Behöver inte vara svårare än så.

Magsår kan man ha av andra anledningar. Knappast av ett supporterskap till Timrå IK. Finns värre lag att hålla på 🙂
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH:

18 är perfekt. Hinner bli mörkt. Trist att kolla på hockey när solen skiner utanför. Trav och mello. Vad är det för trams?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Bemötande på bemötande:

1. ”men blir jobbigt att lägga energi på att avsky andra lag”.
Ser det inte så jobbigt, ger mig rätt mycket när det går dåligt för dem med så ser det som ett nollsummespel ofta. Säsonger där vi går bra blir det snarare en endorfinkick! Har även liknande åsikter kring politiska beslut, politiker generellt, samhällsutvecklingar samt i arbetet. Att gilla/ogilla saker gör inte mitt liv sämre 😉

2. Absolut! Men tar inte bort det faktum att mycket står på spel, och alternativet till det du beskriver är rätt betungande.

3. Det brukar jag göra. Men gillar att vara inne och lapa åsikter och tagningar efter matcher. Efter en match som ikväll, ifall OINK vinner = not so much.

Det är otroligt få säsonger jag inte haft magkramp gällande TIK. Ändå älskar jag detta. Det är inte värre än så!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
En sak jag tänkt på angående våran lada. Det är inte ett dugg konstigt att vi har svårt att sälja slut även på stora matcher. Jag tror mycket har att göra med att det är för lite kapacitet. När vi kommer över 5k så finns nästan bara ströplatser kvar att köpa. Om man går 3 eller 4 Pers tillsammans så måste man sitta en bit ifrån varandra. Eller att man får lov att sitta längst ner i ett hörn.

Jag vet att man får lov att planera bättre såklart men det är ju inte alltid lätt. Då väljer man hellre en bättre plats framför tvn så man ser allt osv. Man blir bekväm.

Det kanske vore på sin plats att man börjar fundera på att bygga ut långsidorna litegrann. Öka kapaciteten till 6500 eller 7000. De flesta vill ju sitta på en långsida. Vi är väl strax före Oskarshamn bara när det kommer till platser på långsidorna.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
empa11:

Uppskattar ditt bemötande. Blir ännu ett i retur:

1. Skadeglädjen kan vara skön ibland. Dock sällan man får uppleva den. Försöker därför att fokusera på den, enligt mig, enda sanna glädjen: Personlig framgång, lycka efter favoritlagets vinst, skön gemenskap på arbetsplatsen etc.

2. Inget av dessa har inträffat ännu. Sitter i solen och njuter av att ha en spänningens afton att se fram emot så länge. Gillar att vi redan ligger på en topp 6-plats och har chansen att försvara den ikväll.

3. Där är vi rätt olika. Nöjer mig med detta forum och eventuella länkar. Tar nog med tid från annat 😀

Skönt att känna ett engagemang kring ett lag som skapar dessa känslor. Att bara kunna stänga av allting annat för en stund. Samtidigt veta att det finns tusentals andra timråiter runtom i landet som känner likadant ♥️
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DenRöda:

Det där har jag också föreslagit. Men brukar då få pisk. ”Kapaciteten är bra som den är. Vi behöver inte fler platser. Det kommer ändå inte mer folk.” Håller med dig angående långsidorna. Kortsidorna är helt okej som de ser ut i dagsläget. Särskilt den mitt emot klacksidan är riktigt hög och fin. Men fler platser på långsidorna med god överblick (en kapacitet på 7 000 totalt, som i Jönköping) tycker jag låter som en bra idé.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Eftersom jag bor 40mil ifrån hemmamatcherna så kan jag enbart ta mig dit 3-4 gånger per säsong. Då tenderar jag att antingen sitta på långsidorna. Jag planerar före, men det är otroligt svårt att hitta en bra sittplats mitt på en långsida 2-3 veckor före. Jag har alltid tillslut tagit 4-5 platser på hörnen bredvid hemmaklacken. Just för att min dotter ska inom några år slussas in dit. Men oavsett vad så tänker jag 5-6 rader extra på varje långsida. Hellre att vi har en kapacitet på 7000 med ett snitt på 6200 än 5800 med en snitt på 4900.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Hot ä aldrig acceptabelt!!
Timrå IK mot hot och våld!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DenRöda: Svårigheten med att hitta bra platser på långsidorna hänger väl ihop med att de flesta säsongskort och företagsplatser är på just långsidan? Frågan är ju vad det skulle kosta att göra den ökningen av platser samt hur mycket mer skulle man tjäna? Är de en bra investering i denna etableringsfas? Vet inte om vi skulle öka vårat snitt så himla mycket dock av fler platser på långsidorna.
Etablerar vi oss på riktigt kommande år och har en 90-95procentig beläggning på publiken kan man börja fundera i banor att bygga om/bygga ut!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
SMÅLAND: Brynäs var dumma mot mig igår! Det var hemskt..Ove blev ledsen i ögat.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DenRöda:

Själv bor jag ca 100 mil från Isstadion, så det blir aldrig att man vistas där numera, men tar mig ändå rätten att ha åsikter kring arenabygget. Behöver nu inte tillägga så mycket, eftersom du med ”5-6 rader extra på varje långsida” samt med dina siffror på kapacitet och snitt redan har uttryckt det jag ville ha sagt. Om vi nu ska fortsätta satsningen uppåt och dessutom med SCA som ny arenasponsor borde detta vara en självklarhet i framtiden.

Hade själv antagligen tagit en plats i klacken om man haft ett ärende till 060-området, men det är oväsentligt i sammanhanget.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JanneH: Blir det hawaiihockey med massor av chanser eller tillknäppt ikväll, vad tror ni? Mot Oskarshamn brukar det bli Hawaii, men nu när det gäller så mycket kanske det blir mer tillknäppt vi får se. Otrolig underhållning tror jag det kommer att bli iaf med mycket känslor. Den som vinner har ena foten i kvartsfinal.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Icing-Ove:

Man ska inte spendera onödig tid på andra forum än det egna lagets. Det gör jag aldrig. Därmed inte sagt att du är ovälkommen hit. Men risken finns att folk är dumma om man skriver något som kan uppfattas som känsligt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Så sant. Nog med saker som händer kring sitt eget lag. Jag var drygare och värre förut. Lite gnabb tycker jag det ska vara. Kontaktsport som kommer med känslor och allt annat. Hockey är en härlig hobby.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Zäta75:

Tippar mer Hawaii än tillknäppt. Vill se lite underhållning nu innan slutspelet börjar. Gärna som i Linköping, där det var fart och fläkt åt båda hållen från början. Sedan stängde vi effektivt ner matchen och vann med uddamålet. Helt okej om det blir något liknande ikväll.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Icing-Ove: Men med dig är det ju lite annorlunda. Du är ju vår officiella maskot. A cuz from another muz
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Icing-Ove:

Där är vi överens. Var också drygare och värre förr. Håller mig själv på den egna fritidsgården numera. Men om någon utomstående gör entré och tjafsar lite lagom så är det bara välkommet. Visar på intresse och engagemang.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
mikenomad: Precis. Försöker ju bättra mig. Nu kommer dock Dempa och tycker att jag ska byta tillbaka till Costanza och bomullströja. TIK vinner ju annars när jag tittar. Guldet är ert om ni är snällare än Brynäs.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Icing-Ove: Vi är/jag nästan alltid snälla utom mot dryga lövmaskar o nån som brukar skriva i eran bok!!🇺🇿🇺🇿👏👍💪
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
JonteD: Du är en sur-Jämte precis som mig, KRB och Puffe. Jag måste väl kunna få en hög roll om Jämtland blir självständigt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Hunden och kärringen rastade (på olika ställen!!), nu ses vi i Oskars om några timmar kamrater!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Icing-Ove: Kanske Minister för kasa!!!! Skämt åsido Hockeyminister!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿🍺👍
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Jag har 170 mil till hemmamatcherna och för mig räcker det om det finns 2-3 platser lediga när jag dyker upp ett par gånger per år, så läge alla andra är upptagna. I år har jag hundra procent vinster under mina besök. Jag skulle verkligen bli glad som en speleman om vi kunde krossa Oskars i kväll, med en rejäl islossning för EP som sätter 3-4 baljor.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Woody: spelat på kryss så det hoppas jag på
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
snushane: "spelat på kryss så det hoppas jag på"

Den va bra, för seriös kan du inte vara.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Möta Malmö i kvalet är inget jag skulle rekommendera. Deras PP är mycket bättre än vårt just nu.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Mif-Linköing 2-2
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Woody:

Alltid är det någon som ska vara värst. Precis som i den där gamla Monty Python-sketchen. Hur ska nästa inlägg i ämnet se ut? Typ ”Jag har 750 mil till hemmaarenan. Det duger bra för mig att stå i iskylan utanför och lyssna på det eventuella jublet när jag efter flera månaders helvete äntligen tagit mig hit. I år har jag noll procent vinster, men vad fan!” 😅

För övrigt skiner jag som solen nu gör i Malmö om vi lyckas avgöra matchen på den allra sista straffen. Om det sedan är EP eller vilken rabbusling som helst som stänker dit den är mig helt egalt. Bara vi vinner den här matchjäveln också.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Exakt samma laguppställning idag som mot LHC.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Hahl Bundy 2.0:

Inte helt fel tänkt i alla fall. Ny bortamatch idag och det gick ju okej senast. Har inga som helst invändningar faktiskt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
DJ Hemp: Jag säger bara: 100 mil till hemmamatch. Luxury! Om jag bara får vara vaken till 20 och vi inte förlorar med 10-0 duger det åt mig. Kanske får jag be om ett glas vatten till matchen också. Varmt vatten går bra om det inte finns kallt. 🥲
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
snushane: fan vad du jinxar, jag lastar in allt på säker etta
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
SAIK kommer tappa serieledningen idag också blir HC Plast etta . Fula ord
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Woody:

Säger bara: Vaken till 20. Luxury! Själv måste man gå och lägga sig innan matcherna börjar för att sedan inte ens hinna läsa om dem dagen efteråt. Har ingen aning om vi torskat med 10-0 eller 30-0, av vilket det senare är mest troligt. Vattnet här är fruset, så man får i bästa fall suga på en isbit och fastna med tungan innan det är dags att dra iväg och slava tills man dör. Sedan dansar mössen på ens grav och sjunger ”Halleluja!”😵
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Vi får hoppas att EA inte får passningspoäng idag så kanske vi håller nollan! Han har väl 2p i de 2 senaste matcherna, typ de mål vi släppt in.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Rico01: 4 linan har haft problem helt klart men tycker inte vi ska gå ner på manskap det kommer i play offs
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
TD: viktigaste matchen då vinner Frölunda
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Lif vs Fhc
0-4
ridå
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
TD: Ha! Leksandssupportern som slänger in tröjan på isen? #stöttalagettillvarjepris... eller nåt!?🙈
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
TD: och SAIK ballar ur
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Synct: klart som fan jag är seriös, va fan trodde du?
Låst ämne

« · 2485637