1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580583 inlägg · 6216 ämnen

IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12

1715709 · » Till forumet


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
El Maco: Har inte hört något om förlängning med Tikkinen vars kontrakt gäller till och med den 17 december om jag förstått det rätt. Får hoppas att Nubben jobbar på en förlängning där. Klart är att Färjestad kommer att ta tillbaka Persson förr eller senare. Glömde även att nämna Albin Carlsson som också gjort det bra i Timråtröjan.

Oavsett vad som händer med lånen så kan vi vara nöjda med att de poäng laget har tagit kan ingen ta ifrån dem.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Rip Kirby: Kul att båda våra mål är en frukt av den typ av anfallsspel vi sysslat med under stora delar av säsongen men som tidigare aldrig resulterat i något. Öhrns chipp till Persson är ju strålande. Sånt där gör man inte som lag om man inte har väldigt bra självförtroende.

Det som får en att bli lite orolig är ju den där ständiga förmågan att NÄSTAN nå dit vi vill och när vi väl ska knyta säck så ställer vi till det. Låt inte detta bli det närmsta vi kommer fortsättningsspel, topp fem bör faktiskt bli en tydlig målsättning för laget nu. Oskarshamn har inget där uppe att göra, det är deras plats vi får sikta på.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
"Best of" från gårdagen :)

Skön liten vink till klacken från Boyce vid 1-0 :)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Johan J: Tikkinen och Persson kan ju försvinna. Får se hur vi grejar det.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
El Maco:
RADAR!

Är inte det nått medel att bekämpa ohyra med, kanske funkar på katter me?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Bragd-Birger: Timrås förvandling är lätt att förklara. Lander och Fernholm ut. Tikkinen in. Och på det Pettersson in bredvid Dahlén. Inga fler indianare och inget mer drällande vid blålinjen. Plus att Berglund och Boyce med flera har höjt sig. Där har ni framgångsreceptet om ni frågar mig.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Sex pinnar upp till topp-5. När vi väl nått dit vill jag höra Nubben säga dom bevingade orden: Jag var aldrig orolig.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Lite svårt att förhålla sig till det Timrå håller på med för tillfället. Segrar hit, segrar dit. Flera i rad. Hållna nollor, dödlig effektivitet framåt. Vinst mot fuckin' Pantern. På bortais! När man håller på att få seriös kontakt i tabellen!

Helt galet. Men såklart alldeles jävla underbart samtidigt. Nu tycker jag att vi fortsätter att bryta timrålogikens lagar. Orubbligaste nu inom räckhåll: hamna på plus i målskillnadsstatistiken. Om jag inte helt är ute och kör vespa vill jag minnas att Timrå bara snokat på den milstolpen en gång den här säsongen, och att det omedelbart/ofelbart resulterade i en fet förluststreak. Så brukar hockeygudarna vilja ha det. Men, som sagt. Låt oss bryta den barriären nu.

Kul som faen med Boyce målporrande också. Hade han som utropstecken inför förra säsongen, men då blev det som bekant mer ett semikolon. Han har det i sig, pöjken. Bara gå ännu mer på mål och våga vägra sarghörnen.

Sen måste jag säga att det blev ungefär 200 ggr roligare att kolla på Timrå efter att #26 kom in. Alla vi som börjar närma oss old-as-fuck-strecket och kommer ihåg hur en fjunig Z kom fram i slutet av förra millenniumet...deja vu. Det är så vackert, så mäktigt. En ynnest att bevittna.

Nu blir det en sista Lagavulin, därefter en synnerligen god natts sömn.
Tack Timrå! Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Men vad fan... Jag skojade ju bara. Vad är det för en nivå härinne egentligen?

Timråvinst vs innebandyguld... Det fattar väl vem som helst vad som väger tyngst för mig och andra härinne?

Nja, tydligen inte...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
JanneH: sa jag förresten att farsan fyllde 80 år idag. Jag tackar Boyce och Co för den fina presenten han fick av Timrå IK. Eller som jag nu mer kallar dem... Boyce IK ;-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
El Maco: ja låt oss glädjas åt orden 3 poäng men innan vi är på rätt sida strecket bör vi vara ödmjuka. Vore bästa julklappen om detta blir verklighet innan jul
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
El Maco: inläggshattrick med Sydsvenskans rapport från matchen. Buttert i Malmö...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Abron: vi är fortfarande på nedre halvan i NÄST högsta serien. Vi kan väl flyga under radarn en stund till tycker jag.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
SMÅLAND: imorgon klockan 12 på uefas hemsida om man vill köpa själv utan mellanhand. Men det är i ett annat forum.

Ska bli spännande att träffas i Tingsryd. I Prag höll du dig ju på avstånd...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
DJ Hemp:
Tyvärr överspeglades denna segern att vi får möta Italien..Belgien o Irland!
Jag undrar när de släpper biljetterna?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Hahl Bundy:
Så sant, men vi är på gång.....

Sätter mig med Ipoden i knät för att se vad som skrivs om formstarka Tik i AB å Ex-p ikväll,,,, INTE ETT DJ DUGG.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Hahl Bundy: Men va f#%. Det är ju just en sådan typ av match vi i princip inte vunnit på 5-6 år. Jag är i chock... Dock i jäkligt mysig chock 😄
Nu får någon ta ner mig för det är lätt att svepas iväg av hybris maximus.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Känns som om att de blir bra fest i Tingsryd på annandan :-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Jag gillar skarpt att Boyce är på god väg att göra en copycat på Joel Lundqvist.
Och det var rätt höga odds på det för båda. Som att blixten slår ner två gånger på samma ställe. Men inte mig emot.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
En gång är ingen gång... två ggr är en vana.
Stabilt, sa Bull.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: sjua i räddningsprocent, fyra i insläppta mål, etta i antal nollor... Rolig bonusinfo att han ligger före Kevin Lindskoug i alla tre kategorier. Håll i Mattsson!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Jag håller med. Innebandy är ingen stor sport i världen. Att Sverige vinner VM är ingen stor grej varken med herrar eller damer. Det är ju i Sverige som den sporten har fötts för inte så värst många år sedan. Då är det väl ingen stor bedrift att vinna VM.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Fy f-n så gött. Vi ÄR bra nu!
Vill nog framför allt lyfta defensiven ändå, dvs våra backar. Jag tycker att det är de som i mångt och mycket tjänar ihop till Matssons nollor. Det han har att göra är liksom överkomligt :)


Gott så..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
DJ Hemp:
För mig smäller Timrås seger högre. Sveriges innebandydamer vinner ju VM var och vartannat år. Så ofta är det inte TIK vinner 4 matcher och håller nollan två matcher i rad. Borde inte vår målvakt klättra ganska ordentligt i målvaktsligan nu?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
hubbenorlen:hahahaha Timrå flyger!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
DJ Hemp: Ja vilken jävla grej! VM GUUUUULD!!!!

är det sjätte i rad nu?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Fan vad skönt det ska bli att slå ut Modo i tre raka i kvalet.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan: jag är lite besviken på Wedin och Öhrn dom är ganska långt ifrån jämna i sina insatser och båda har tendenser att bli väldigt anonyma under långa perioder...
Det är jäkla synd att dom inte kör lite desperatare hockey det finns bra med kapital där annars...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Naturligtvis underbart med ännu en poängtrea samt en nolla bakåt. Dock överträffades denna segerglädje av Sveriges damers VM-guld i innebandy. Antar att det gäller oss samtliga härinne. Dessutom låg jag lite lågt på sittplats i och med en befarad ögoninflammation. Det är bara att hoppas att man kommer undan lindrigt denna gång.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
SHL - Här kommer vi!! ;-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Slut och klart och tre poäng till. Starkt Timrå! Men bara två plusmål så fortfarande nia. Vi får plocka IKO på tisdag och ordna till den saken.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
jå1:
Såklart. Det där hänger ju alltid ihop. Men han har trots bra försvarsspel ändå satts på prov i den här matchen och löst allt lugnt och sansat hittills.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Molinder är ju ett ständigt diskussionsämne alltså. Han är som Hynning var där ett tag, finns nog även fler exempel. Jag ville dock att man skulle förlänga med honom, han är trots allt väldigt viktig. Ifjol var han ju en starkt bidragande orsak till att Emil Pettersson var så bra också. Smart och bra på att städa upp när han spelar med yngre spelare. Solklar spelare som ska utgöra stommen i laget, tillsammans med flera andra så som Öhrn, Wedin, Ogge osv. Ogge är ju en sån som inte producerar i långa perioder sen kan han blixtra till och brukar alltid vara den spelare som gjort flest GWG efter varje säsong.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Andersson: Kapten i 4:e kedjan!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Hallin får göra ett mål i tredje då så blir de bra de här
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Försvarsspelet ser rätt så stabilt ut med, kan det vara orsaken till att målvaktsspelet också ser bättre ut?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Jockz: jag var aldrig orolig...


Nubbens värvning av Molinder har jag alltid sett som en logisk signatur i truppen...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!1!

Men han är fan glödhet nu alltså!

Innan hans mål där i samma sekvens så gjorde Johan Persson ett riktig dåligt byte i egen zon... Det fixade han bra med en ASS med klass på.
Han uppnådde en fin balans helt enkelt!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Webmaster:
Och Mattsson måste ha gått någon slags meditationskurs. Han är plötsligt hur lugn och stabil som helst. Känns inte alls oroligt längst bak längre.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
IK Pantern - Timrå IK 0-2
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan:
Sådär! Nu kan du slappna av lite! :)
Jäkligt snyggt mål och i Molinders trädgård tycks det vara brittsommar...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Jävel vilket mål!!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Hahaha! Vilket jävla lir!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
MOLLEEEEEEE!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Men sådärja, Molinder 2-0!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: 5-10 pers från 060-området, plus några locals antar jag. Väldigt starkt.

Mjaaa, det skulle sitta fint med ett 2-0 nu. Känns lite skakigt och vi har haft en hel del flax.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody:
Och i hallen skanderas "Vi älskar Timrå!!!". Starkt att vara dominerande klack på bortaplan.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
fermo:
Egentligen är det det, men Timrå spelar samtidigt en snabb och frejdig hockey med fina passningar och rörlighet.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Egentligen är det mycket av hawaiihockey just nu.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Det här trodde man ju inte riktigt när man satt där och var syrlig till Boyce förlängning i somras, att han skulle ligga etta i interna skytteligan vid jul. Marklund och Dahlén får gärna göra varsitt också så får vi tre spelare på tvåsiffrigt antal kassar.

Återigen tight bortamatch. Kan gå.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Andersson:
Härligt härligt! Ett mål per period och inga insläppta så är vi förbi! :)
Kommentera

1715709 · »