1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596715 inlägg · 6213 ämnen

Ingemar Stenmark - Nu ännu bättre

Ingemar Stenmark - Nu ännu bättre
I dagens SVD finns att läsa en kort intervju med vår slalomlegend. På frågan om vilket favorithockeylag han har drar han på svaret ( som vanligt) , men till slut slinker det ut : Jag är inte så intresserad längre, men ok Wifsta Östrand....
Förvisso verkar inte intresset vara på topp, men vi kan ändock fortsättningsvis räkna in en av våra största idrottsmän i supporterskaran.
Jag utgår från att en inbjudan till medlemsfesten skickas till Monte carlo.

Sv: Ingemar Stenmark - Nu ännu bättre
Farbror Hasse: Stenmark ville kolla att journalisterna kunde hockeyhistorien. AB har lagt ut denna intervju på sin nättidning.

Kult. Stenmark är ju en av våra riktigt stora idrottsstjärnor genom tiderna. När han skulle åka stannade Sverige, folk stickade mössor för glatta livet.
Nu blir det Stenmarksluva i sommar! Kanske kan det bli en ny supporterpryl med W/Ö loggan, tallogan och red eaglesloggan och en bild på Ingemar på Stenmarksmössan. Hur texten ska lyda har jag inte kommit på ännu..

Skicka en "Timrå IK-en klassiker" bok till Stenmark omgående!!!!!!

En idé kan ju vara att målvakten har Stenmarksmotiv målad på masken.
Vi måste dra nytta av de få fixstjärnor som supportar laget.

dr Dängroth:

Var ju nästan så att jag satte lunchen i vrångstrupen när jag läste detta!;) Stenis en av alla de berömda 56:orna, Borg, Pekka, Frank, Linda ja listan kan göras lång! Har smyghållit på Timrå IK under alla dessa år utan att sagt ett ord förrens nu?!

Har t o m kvar min kära gamla Stenismössa som har följt mig genom hela min barn och ungdomstid! Kom med en bra text doktorn så ska jag sy fast loggan på min mössa och bära den med stolthet!

Klart att Stenis ska ha en bok också! Hä bare å skick!

Textförslag: "Det går utför".

Stenis som W/Ö supporter wow!

Tänk hur det kunnat se ut....Plex välkomnar till tävlingen i Kranjska Gora. Bland de tävlande har vi Phil och steve Mahre, Andreas Wentzel, Bojan Krizaj, di Chiesa, Popangelov och en svensk vid namn Ingemar Stenmark iklädd en
hemmagjord Timråmössa! Stenmark vinner och svenska folket börjar sticka Timråmössor!

Målvaktsmasken är annars ett bra förslag.
Vilka kulturikoner som stödjer TIK egentligen: bl.a Eilert, Stenis, Lennart Jähkel och C. Henemark!

Skicka boken Timrå IK-en klassiker till Stenis!!! Nu! Vakna!

dr Dängroth: För att inte nämna "Rasta Hunden", " $1000 Playboys"
och "Garmarna"!

« · 85080