1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613658 inlägg · 6214 ämnen
« · 1611801 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IF Björklöven-Timrå IK 2014-02-15
mikenomad: Underkropp tyckte jag att det stod. Tänkte närmare på vad det var mer exakt. Han har ju inte haft sånt flyt med skador den mannen.

Kongo: Har för mig att det stod under el överkropp i pappers-ST...

Någon som vet varför Tommy Stenqvist står som frågetecken inför dagens match?

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Är även lite tröttsamt att du återkommande insinuerar att jag skulle uppleva nån form av svek från Z:as sida. Det är ytterligare en indikation på att du fullständigt missar poängen i det jag skriver. Medvetet eller omedvetet, det är frågan...

Redigerad kommentar

El Maco: Jaja, vill man inte förstå så vill man inte. Det är lugnt maco, jag kan leva med det. Precis som jag inte har några problem med det faktum att Z:as känslor för TIK är, hur ska jag skriva, ganska allmängiltiga.

Du verkar f.ö vara väl bekant med alkohol och överkonsumtion. Lite tjatigt kan jag tycka, ditt fokus där. Säger antagligen mer om din relation till starkvaror än min.

mikenomad: du, mina tår klarar tramp från ett fredagsfyllo. Jag fattar, han sviker för att han spelar i NHL. Jag känner honom inte och det gör inte du heller men jag har träffat honom för inte allt för många år sedan och då var det inget fel på hans glöd för Timrås öde. Han har så klart plats för både NSK, TIK och rödvingarna i hockeyhjärtat utan att jag har problem med just omtanke om lilla Njurunda för det. Vad är konflikten där? Äh, du gnäller på allt och alla och allt är värdelöst nästan jämt. Så såklart att den bäste spelaren som förknippas med vår klubb egentligen inte är något att glädjas över och egentligen inte ens håller på oss.... Tröttsamt att leva supporterlivet så.

För att det kommer att ge Er ett rikare liv...

sargad: Fast för att från min sida avsluta diskussionen vill jag bara tydliggöra att jag också tycker att hans insatser i Timrå från slutet av 90-talet och början av 00-talet närmast är omätbara. Samt att det under LO-säsongen var en ynnest att njuta av hans tjänster igen.

Det jag menar är att utöver det tycker jag inte att han visat prov på nåt jättestort, bultande Timråhjärta direkt. Jag tror inte att det är hans personlighet heller och att det är just det som tagit honom dit han är idag. Klubbkänsla är sekundärt för honom. Precis som för de flesta riktigt, riktigt stora spelarna (Zlatan t.ex). De är till syvende och sist individualister med fokus på den egna karriären. Och som hockeyspelare innebär det att vara en lysande lagspelare i den klubb man f.n representerar. Z:a är alltid superproffsig och lojal mot sin arbetsgivare och sina kollegor.

Men jag tror inte att man ska blanda ihop det med klubbhjärta. Det är för mig nåt helt annat.

sargad: Ja han drog ett jävla lass den säsongen. Samtidigt, när det gäller ett lag, är det alltid ohyggligt svårt att värdera en spelares insatser. Det är inte så enkelt som att titta i poängprotokollet endast. Säsongen efter, utan Z:a, hade vi ett anonymt lag som tappat sin stora fixstjärna. Blivit föräldralösa. Experter dömde ut oss, själv var man inställd på ny KS. Det roliga skulle vara över för den här gången. Timrå IK utan Z:a?? Skrattretande. Vad som hände är en ljus del i Timråhistorien. Ja en av de ljusaste faktiskt. Laget chockade hockey-Sverige, tidigare anonyma spelare klev tre steg fram och vi gick igenom serien som topplag.

Redigerad kommentar

Jag instämmer med Timrå Icon och mikenomad.

sargad: Ja ok då, en blombukett för sina insatser i den rödvita rustningen kan väl t.o.m jag tycka han är värd. ;)

mikenomad: Lönnå tror jag faktiskt har dragit en "lövenvits" i TV om jag inte kommer ihåg fel. Den där 'do you löööv me? näver'.

mikenomad: Tycker att du glömmer det som kanske är hans största förtjänst vad gäller Timrå. Säsongen 2001-2002 håller han ju själv laget kvar i ES. Jäklar vilket lass han drog den sässen. Vi kunde mycket väl ha varit tillbaka på den här nivån vi är nu redan hösten 2002. 

Apropå ohyggliga frälsningar och propotioner runt det så kan jag tycka att det finns mellan "nubben och pekfingret" 10-15 spelare(ingen nämnd ingen glömd) under senaste 15-årsperioden som oxå borde vara värda en liknande uppmuntring från oss fans i en liknande situation som Z råkat ut för.

Timrå Icon: Kalle-en gigant bland giganter!

IF Björklöven-Timrå IK 2014-02-15
Småviktig drabbning. Kanske läge att ta med Kjell Lönnå i klacken och visa vart skåpet ska stå?

mikenomad: Håller med! Man kan ifrågasätta Timråhjärta hos en som ens överväger att ligga sked med Rögle oavsett orsak.
Han kanske bidragit med pengar utan att jag vet det men jag skulle bli förvånad.
Dock älskar jag grabben och vad han gjort för oss och lider med honom nu.
Men något större Timråhjärta tror jag inte han har faktiskt.

Idag pratade jag med din idol Kalle Grenemark förresten ;-)

El Maco: Sorry lillbubben, ömma tår? Inget hjärta för Timrå har jag aldrig påstått. Jag ställer mig bara tveksam till rymligheten för Timrå i det. Och nä, jag känner ingen längtan efter att skicka blommor el dyl mot bakgrund av just det. Däremot skickar jag gärna krya på dig-blommor och tackar för vad han gjort för Svensk hockey. Samt den fina PR Njurunda fått tack vare honom.

Redigerad kommentar

mikenomad: Så han har inget hjärta för Timrå? Nyktra till.

El Maco: Det är inte en fråga om att ifrågasätta hans kvaliteer som människa eller idrottsman. Som människa har du säker helt rätt, han verkar hyvens, och som idrottsman har du definitivt rätt.

Hans hjärta för Timrå IK ställer jag mig dock tveksam till. Njurunda SK är klubben i hans hjärta.

Redigerad kommentar

mikenomad: Henrik Zetterberg är en bra människa och en av Sveriges genom tiderna bästa spelare. Han har gjort oss stolta och han gör oss stolta och Timrå är laget i hans hjärta.

mikenomad: Han borde dessutom ställt upp för oss när vi hade kris i laget under senaste lockouten istället för att spela med Zug... Bara för att Timrå skulle vara så jävla tjurvrång och inte släppa in några lockoutspelare. Se på MoDo och Frölunda... inte fan fick de några straff trots att det var tal om det. Då kanske vi dessutom hade sluppit hamna där vi är idag. Fast med facit i hand så kanske det var lika bra med den ryggsäck Timrå släpade på...

sargad: Bra idé. Vad har han gjort förresten? Förutom ingått i laget som spelade upp oss i ES som det lagets stjärna och sedan återkommit, som så många andra, under LO 2004. Och det är klart, det är inte kattskit. Fast SÅ jävla ohyggligt frälsarstora insatser för Timrå IK tycker jag faktiskt inte att han gjort.

Så, nu har man bajsat i det blå skåpet el nåt.

Snoop: Kan inte Timråfans skicka en bukett blommor med några uppmuntrande ord till Z. Vore en fin gest och han får dessutom veta att vi ALDRIG glömmer vad han gjort för Timrå.

Så ruskigt tråkigt för Zäta att ha dom här besvären, frågan är ju hur många år till hans rygg klarar NHL spel ? och det kommer absolut bli lite tråkigare nu med OS när bäste Timråkaptenen är borta, men Sverige har fortfarande enormt mycket talang i laget, tur också att detta är en turnering men en utslagningsmatch och inte bäst av 7, det talar för Sverige.

Simmalugnt:
Han får kontakta Pärssinen och ta del av lite erfarenheter om diskbråck.
Trodde hans karriär var över för 4-5 säsonger sedan pga de ryggproblem han ådrog sig men han kört hårt den gamle finnen och har stått för 25 pinnar den här säsongen! :)

Simmalugnt: så pass? :( det är något med västernorrland..

Simmalugnt:

Håller med. Där dog det. Förjävligt!

Herminator:

På de senaste rapporterna så låter det som att det bara är att hålla tummarna för att det inte är slutet på karriären vi ser nu.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Förbannat, mycket tråkigt för Z:a. :-(

Nämen va.. far åt helvete allt

Där dog gulddrömmen och plötsligt känner jag mig märkligt opepp för OS-hockey överhuvudtaget.

Redigerad kommentar

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2014-02-13
Skööööönt... : )

T T: Löven blir livsfarliga på lördag. De har aldrig varit närmare en seger än då.

T T: Äummmm.... Mina damer och herrar: får jag presentera: Trendbrytar Timrå! Kom ihåg var ni hörde det först, ärade Lövensupporters! Fråga kollegorna från Ouäögle, Mora, AIK och andra loosergäng!

Smokey: Glädje är bara jävulens påfund för att förleda vilsna nunnor. Alltså ingenting som har ett smack med hockey att göra

mikenomad: I kväll hade man t o m kunnat unna Löven en seger. Vågar dock inte säga något nedsättande om dom, då får man väl äta upp det på lördag...

Sv: Kratta Löven
Härlig vinst ikväll! Host host klunk klunk! Nu tar vi bussuslingen till björkriket och krattar löven på lördag.. Lall On Lall On..

Smokey:
Djävulskt viktigt.

D.J.Ä.V.U.L.S.K.T viktigt!

Då glömmer vi nedre strecket för gott då..:)

lincoln: Vi får se det positiva. Karlskoga missade 2 pinnar. Vi bara 1. Bara idioter är överdrivet glada:)

SEGER och bra resultat i övrigt!!

Smokey: Nu vet jag äntligen! Jag hatar inte Timrå IK. Jag älskar Timrå IK! Det är bara ett karma straff man inte önskar sin värsta fiende att älska Timrå IK.

Härligt tillslut en seger.

Bigthelin: Ähh. Hallin dippade väl bara för att han inte blev uttagen till OS. Nu har han kommit över det;)

mikenomad: Helvete vilket jobbigt poängtapp...

Bigthelin: Satfläsk.

Såhär irriterad vet jag inte om jag varit på hela säsongen.

Mina damer och herrar: HALLIN ÄR TILLBAKA!

T T: Riktigt tråkigt att domaren rånade oss på ett pp-mål förut.

Bra resultat i övrigt. Skulle sitta fint med ett par pinnar i dag.

DJ Hemp: verkar ändå vara en ganska jämn match - skillnaden är väl (som vanligt) att vi har så förbaskat svårt i PP

....frak!

« · 1611801 · »