1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612888 inlägg · 6214 ämnen
« · 1618731 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 14/15
DJ Hemp: Leksand är en uthyrd trottoarkant. (c:

hoppas han stannar...
vill ha kvar honom som en ny pelle!

SMÅLAND:

Ja, vad är det man brukar kalla dylika lag... Brö'gäng eller?

SMÅLAND: Ja en fåraherde hehe🐏

DJ Hemp: Ja Visby är fint dä :-) Ja var där o campa me kärringa min i somras o stänkte o för ett par år sen hade jag ett gök i Hemse ett tag och Leksand..kan man int äta dä? ;-)

Sv: Apropå nånting...
Det är himlans tur att vi int har röda siffror iaf :-)

SMÅLAND:

Det är fint i Visby. Jobbade där en sommar och mådde riktigt bra den tiden. Ja, jag älskade fan den stan och folket på Gotland. Leksand däremot, vad är det? Ett övergångsställe...? ; )

mikenomad: Skellefteå o Växjö? Nu snackar vi NHL lag här. Sansa dig.

Timrå Icon:

Tänk vilken olika smak man kan ha. Själv tycker jag att SAIK har de snyggaste tröjorna och att FBK blivit avgjort mycket snyggare efter att ha bytt från lila till grönt. Även Växjö har godkända tröjor tycker jag.

Fula är t ex Frölunda, Linköping och HV71 om man ska hålla sig inom SHL. Och det finns gott om fulingar längre ner i seriesystemet också...

DJ Hemp: Leksandsback? Det är ju Visbypöjk vi fött..host host ;-)

mikenomad: De tre fulaste tröjorna och orterna i hockey-Sverige!
Ja förutom en då kanske.....

Timrå Icon: Precis. Om det handlade om att vara bäst hade man ju kunnat heja på SAIK eller Växjö(!). Eller FBK.

Och hur själlöst vore inte det?

mikenomad: Bäst kan alla bli.
Snyggast är ett fåtal förunnat

Timrå Icon: Vi välkomnar Mattias till Den Vackra Klubben. Inte bäst.
Men snyggast.

Timrå Icon: Man stavar inte så bra efter några GT märker jag.....

Knylan: Och altt som gör Leksingar sura gör oss glada :-)

dr-nix: Förhoppningsvis blir det inte så många fler nyförvärv. På forwardssidan ser jag gärna förlängningar med Hult, Nisse, Oscar Johansson och Emil Pettersson, och då har man tolv till antalet. Det skulle visserligen vara bra om man fick tag i en skaplig målskytt, men jag förstår om pengarna inte finns.

På backsidan är det väl bara en plats kvar nu, och det lär väl bli ett nyförvärv som tar den. Jonathan Carlsson ryktas påväg bort och jag kan inte tänka mig att Moe blir kvar. Som sista back så skulle jag vilja ha en storväxt, defensiv typ. Det känns som om det saknas.

Målvaktssidan, syvene om sist. En av finnarna blir förhoppningsvis kvar, och sedan får man väl skaka fram en andramålvakt från någonstans, för jag tror inte han finns i juniorlaget.

El_loco: Tror inte han är intresserad av att återvända till Allsvenskan framför allt.

Nubben har väl försökt värva hem Lauritzen en massa säsonger. När han väl lämnar Brynäs så misstänker jag att vi inte är ett alternativ. Örebro har det väl ryktas om, tror jag.

Hahl Bundy: Soumarn koummer, o mäi den ejn gåutlanssårk.

Lite om Lander från Kanada. Hoppas att han blir kvar i Edmonton och etablerar sig och inte åker till Modo. Han verkar ju få spela rätt mycket nu. Jag tycker att han borde kunna bli tredje center i Edmonton, men det vet väl Jimmy H bättre.

mattias - 74: Eller så är det så att Mattias Nilsson och Mattias -74 är samma kille haha

Knylan:

Bra spelare. Hade som jag skrivit tidigare sett honom kvar i klubben, han är betydligen bättre än Lashoff och Linder. Ta hand om honom. Han kan bli hur bra som helst.

TikAlltid: I går var det KHK. Vi kanske inte ligger sämst till ekonomiskt inför nästa säsong!

Knylan: Intressant backsida än så länge. Sista platsen får däremot gärna tas av någon mer rutinerad herre. Stefan Andersson har väl nämnts t ex. Har man gått ut med hur många spelare man ska ha i truppen? 2+8+12? Utöver tränare skulle det inte skada med en MV som nästa pusselbit. Inbillar mig att det är tuffare att hitta en bra keeper sent än forwards.

Läser man twitter så är Leksingarna väldigt ledsna över att han lämnar dom. Samtidigt grattar dom oss till en kanonvärvning.

Härligt jobbat Nubben!

Knylan: Kanonvärvning!

Knylan:

Welcome!

El_loco: Oj, många återbud?

I brist på aktivitet på forumet så kan man notera att vår gamla forward Simon Önerud får göra debut i Tre kronor.

El Maco: Jodå, jag kommer att köpa säsongskort till denna säsong också.

Kan det måhända vara en god tanke att vaska säsongskort istället för biljetter till enskilda matcher? Så undviker man att gamarna på Ticnet ska sitta och gotta sig i våra tjugor i serviceavgifter varje gång? Sen lär man väl sitta där och vaska pensionärsbiljetter i november ändå, men ett säsongskort är väl alltid bättre än styckebiljetter eftersom klubben får en grundbult att stå på? Eller? Red ut begreppen, den som kan. 

1900:- för ett ståplatskort och medlemskap i både Timrå IK och Supporterklubben är ju, i princip, som hittat. 

Norén verkar få sällskap av JC i Almtuna.

Hälge: Köp VIP så ingår alla matcher :-)

Annars så har de ju skickat med lite käk i erbjudandet också. Mer komplicerad deal men å andra sidan är ju hela upplägget 2014/2015 höljt i dunkel. Jag tycker det är fair. Jag har bokat mina två kort i alla fall... som farsan lär använda 49 gånger av 50

Frella: Ja, om det inte blir fler matcher så. Går vi vidare så blir det dyrare. Om det inte stannar vid två matcher.
Skitsamma, var bara en tanke jag hade...

Hälge: Å andra sidan blir det väl 500kr billigare än i år, för de som är tidiga. Så det går väl på ett ut.

Hälge: klipp till som laken säger! :)

själv kommer jag garanterat att klippa till om jag flytter hem till medelpad. 

Hälge: Äh, klipp till nu! ;-)

Hälge: Lite mer osäkert än vanligt eftersom formera för kvalspelet inte är fastställt.

...så är det trist att säsongskorten till nästa säsong endast är till grundserien. Motiveringen är också lite konstig, tycker jag.

"Med anledning av osäkerheten om hur många matcher det kan bli i ett eventuellt playoff/direktkvalsspel ingår INTE dessa i ovanstående pris utan debiteras matchvis beroende på hur många matcher vi får spela."

Det är väl alltid osäkert hur många matcher det blir i ett eventuellt kval- eller slutspel ?

Redigerad kommentar

lungan:

Actionleif?

Nu vill jag se lite action, tack! :)

SMÅLAND:

Jag citerade bara Percy Nilegård från Torsk på Tallinn. : )

DJ Hemp: Vem har sagt att man behöver ta på varann? Jag har eget sovrum! Men jag behöver någon som springer mina ärenden o städar o lagar mat o kör mig till bolaget varje dag..

Timrå Icon: Tja...tänkte också på det men tyckte det var lite beige för det. SÅ anmärkningsvärt är det ju inte..

mikenomad: Troligen ett Aprilskämt men annars är ju det där lite som ett husköp;
Köper man det på fel ställe får man bara skit för pengarna ändå

Mr Madhawk skriver att SSK kommer öka sin spelarbudget med 50% nästa år. De lär ju knappast vara ensamma om att storsatsa eftersom chanserna att gå upp nästa år är extra stora. Detta samtidigt som vi tvingas köra gnetlinjen med utebliven satsning minst nån säsong till. Mmm...man ska nog inte förvänta sig stordåd nästa säsong heller även om laget kan komma att se intressant ut..

zigge: skojjigt.

« · 1618731 · »