Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
SuperMupster: Det har förmodligen både lagts fram och röstats om ett mer solidariskt förslag. Antagligen så fälldes det sedan av Färjestad, HV71 och Frölunda.
Redigerad kommentar
El Maco: borde ju vara smartare att ta 5-600k från varje klubbs tv-avtal och ge som en fallskärm.
fallskärm i sig kan vara bra för klubbars överlevnad, men att klubben som går upp inte ska få fullt bidrag är bara konstigt.
inte nog med att du går upp och ska hålla dig kvar med en mindre ekonomi du får mindre bidrag... MÄRKLIGT.
Hälge: Henrik Eriksson i Troja, kan inte det vara nånting om dom ryker i sista omgången?
Redigerad kommentar
Jag kom precis att tänka på att kommande säsong kommer vara den första gången som vi kommer bli tippade ganska högt upp i en tabell på flera år. Experterna kommer tro på oss, "ett ungt lag som gjorde det bra där alla är ett år äldre" bla bla. Det måste vara första gången sedan, tja, inför 08/09 kanske. Det kommer nästan kännas märkligt, men förhoppningsvis så kan det kränga några extra årskort.
Löser man tränar- och målvaktsfrågan på ett bra sätt så kan vi mycket väl bli tippade topp fem. AIK lär väl rasa ur med dunder och brak.
mikenomad:
Aha, på det viset. Med mig är det ju som vanligt, så jag lär dyka upp på IP som ett säkert vårtecken i solgasset på Norra Sitt. Ja, jag sitter numera. Har tröttnat på att stå och sjunga samma ramsor säsong ut och säsong in. Visst, ibland kan man stämma in i kören och klappa lite, men jag föredrar att totalt fokusera på spelet och inte riskera att hamna i några långdragna konversationer med grannarna nuförtiden. Har noterat att upplevelsen blir större då.
Trevligt nog sänds många bortamatcher i kanaler man har, så det blir mycket Superettan i vår. TV4-koncernen gör en storsatsning och det är bra för sådana som jag.
Men du får ha en riktigt bra arbetsdag i morgon! : )
Bigthelin:
Tord Johnasson säger att lukas tweet som jag länkade tidigare inte stämmer.
så nuu återstår bara att se för vilken klubb han är klarr :)
hoppas rpå de rödvita!
2-3 nyförvärv till alltså.
Man märker hur ryktena drar iväg. Jag har hört att Hult verkar blicka mot USA och nu visar det sig att han är där på semester och kommer komma hem igen. Hans brorsa driver väl någon restaurang där, Robert Pettersson på Hockeysverige gjorde en intervju med honom.
Jag tänker bojkotta allting som har med den här sporten att göra efter denna säsong. Det känns bara meningslöst alltihop. Skönt att ha en sak mindre att lägga fokus på...