1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612846 inlägg · 6214 ämnen
« · 1622074 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 14/15
zita: Misstänkte det.
Han och Hult har nog pratat ihop sig

zita: Riktigt tråkigt...

SuperMupster: Sheisse, det var ju inte kul.

Knylan: då kan vi tyvärr stryka nils bergström från nästa års trupp.

enligt madhawken så är han klar för malmö...

Tråkigt minst sagt.

Tänk om jag hade fått som jag velat där, för några år sedan. Då hade vi haft en spelare med trasig njure nu. *scoutskryt*

Knylan: så jävla bra, äntligen! 

Mycket intressant och bra satsning. Johan Thelin kliver in som tränare för J20, dock ingen assisterande till A-laget klar än vad jag förstår av detta.

Vi viker alltså 7,5 mille till ungdomssatsningen. Det vore intressant att veta vad andra klubbar (framförallt av jämförbar storlek) öronmärker enkom för sina ungdomssektioner och satsningar.

Redigerad kommentar

Sv: Apropå nånting...
SuperMupster: Ja, det är en djävulsk nyhetstorka..

El_loco: vars faaan är nyheterna angående ungdom/junior - sidan ?

ge mig lite nyheter NU!

mikenomad: Ja men nu sabbade du den sköna silly-stämningen tråkmåns :-)

Timrå Icon: Jimmy har ju också kommenterat det där och han tror inte att Sjökens info kring Hult är dagsfärsk. Jimmy har goda förhoppningar om Hult i Timrå kommande säsong...

Redigerad kommentar

Go Lander! Hoppas han får ett genombrott nästa säsong... Bra att han inte gick till MoDo...

Är det förresten nån som vet hur hans brorsa var förra säsongen i J20. Kan man förvänta sig en ny Lander i A-laget snart?

Timrå Icon: Han spelar i Timrå. Har inte hört något annat.

Skarin: Jag är inte lika säker.
Money talks....

Timrå Icon: Jag tror fortfarande att Hult kommer lira i Timrå.

Timrå Icon: Det där får vi ju hoppas verkligen inte stämmer. Isåfall blir jag grymt besviken, då ser ju laget klart svagare ut i år än i fjol tillochmed...

Skarin: Kan det här verkligen stämma?

"Varför blev han inte kvar i Timrå?
- De ville ha kvar Nisse, men det fanns ingen plats för varken honom eller André Hult med den smala budget man förfogar över, säger Sjögren"

Nisse Hult.

Sv: Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!
sargad: Funkar fortfarande (blev ju några inlägg idag också, hockeyfeber ;-)

hubbenorlen: Testinlägg

Laken: Så är det nog. Det är förmodligen bara hardcoresuportrar som köper kort så här tidigt.

Laken: Då blir det alltså minst 835 årskort sålda.

hubbenorlen: Jag skulle tro att majoriteten av årskorten säljs sista månaden innan säsongsstart.

El Maco: var så längesedan jag var i S-vall så jag har faktiskt ingen koll. Funkar väl i bussgaraget med
Iförsig. Tak över huvudet för publiken ifall vädret sviker:)

Laken: I fjol väntade vi iofs på att rekonstruktionen skulle gå igenom, så det går väl inte riktigt att jämföra. Men 417 sålda låter ju inte så roligt...

417 sålda årskort sålda nu enligt hemsidan. Någon som vet när försäljningen kom igång inför förra säsongen?

Sputnik: Har inte parkeringen blivit ett bussgarage?

DJ Hemp: Så sant som det är sagt det.

Sputnik:

Gammal hederlig landhockey är också en klassiker. Med avsågade hockeyklubbor med fastskruvade plastblad och med puckar som hette sånt som Mylec och Safe Shot (den senare orange). Det brukade vi spela som satan vid samma tidsera som den jag beskrev gällande SCA-cupen. Inte sällan på gatan utanför husen där vi bodde helt enkelt. Vi fick flytta på målen när det kom en biljävel, vilket kunde vara irriterande för samtliga parter, men kul var det. Allra bäst gick det nog ändå att spela på garageplanen längst upp bland radhusen på Skogsduvevägen. Ja, det var tider det...

zita:

Jag minns en tid när det åtminstone var sex deltagande lag i SCA-cupen. Funderade lite om det till och med kan ha varit åtta, men det var det nog inte. Hur som helst var denna cup en av höstens höjdpunkter, då man fick ett frikort i skolan och faktiskt gick och såg varenda match i flera år. På den tiden var det mer rotation från år till år vad gäller lagen och även finska lag som HPK och Vasa Sport kunde delta. Cupen spelades torsdag till söndag som jag minns det och vissa av vardagsmatcherna spelades ganska sent på kvällarna. Riktigt mysigt tyckte jag och mina skolkamrater som var riktiga nördar och lekte kommentatorer om vartannat. Man har hur många minnen som helst från denna klassiska cup och länge kände man en viss stolthet över att den arrangerades i just Sundsvall. Men när man nu läser att den är reducerad till tre lag, där samtliga kommer från länet och dessvärre har helt skilda förutsättningar, är det inte utan att man likt så många andra gånger tvingas konstatera att det var bättre förr...

zita: om det nu kommer finnas någon is att spela på i Sundsvall låg energi Arena. Annars får lagen göra upp
Med gammal hederlig Landhockey på parkeringen. :)

Timrå Icon: Ingenting är längre som förut..

zita: Borde man inte satsat mer realistiskt på att få hit Björklöven istället för Leksand?
Hade blivit mer derbystämpel då.
Men det var väl Leksandspubliken de ville ha hit.
Men en cup med tre lag....? Mjaaaa

erathoo: Satt faktiskt och funderade om man hade mer gemensamt med Ängelholm pga Z-kopplingen än Sundsvall....

Herminator:

Just den matchen är ett klockrent exempel på ett riktigt mardrömsscenario. Från att ha varit helt överlägsna fram till och även efter 3-0-målet tappar man plötsligt precis allting. Den blev ju också symbolen för degraderingen senare samma höst. En annan antiklassiker är ju GAIS-matchen från förra sommaren. 3-0-ledning efter bara några minuter, sedan 3-3-läge i andra halvlek, därefter Dibbas 4-3 i 90:e minuten, men till slut 4-4 på stopptid lik förbannat. Det var väl den där jävla Joel J som nätade några gånger...

DJ Hemp: Ja, man har ju inte lyckats förtränga tappet mot IFK Göteborg. 3-0 till 3-3, kändes som reprisläget på den matchen ett tag.

erathoo:

Det gick vägen till slut, men egentligen har man fått nog av den där sortens pajasmatcher vid det här laget...

Friman SR: Ackordnedskrivningarna hade blivit sex miljoner mindre.

Just det, när vi då åkte ur Elitserien så var det helt klart ett år för tidigt, suck...

Något skvaller om hur upplägget för sensommarens träningsmatcher kan se ut? Läge för en 08-utmaning med någon aid för Timrå på distans?

Jag tror Nubsen väntar me nya i truppen nu tills efter WM! Hultan tänker ju nu! Kan tänka mej att han fiska både målis o utefolk! Ja åker Belarus o scouta runt lite allt möjligt imon o två veckor framöver..

Ja nu ska vi se om giffers klarar detta, 3-0 har hastigt och mindre lustigt blivit 4-3, ett mål till för Ängelholm så är raset ett faktum :-(

dr-nix: Vill inte alla målisar det...?

dr-nix: Jo, så var det och därför skulle man inte kunna behålla båda. Det sa "Nubben" på infomötet iaf...

Angående målvakterna så ville väl bägge två vara förstamålis om jag inte är ute och cyklar. 

sargad: Jag håller med dig.

Timrå Icon: Kanske var så att de kom överens om att bara en av de skulle stanna, för att inte någon skulle behöva vara båsöppnare? Bara spekulationer. Annars hade jag personligen hellre sett att vi snålade in på en utespelare och haft kvar bägge. Då hade vi inte varit sårbara/helt beroende på en individ i laget. Totalt för laget hade det inneburit en högre lägstanivå, men kanske oxå en lägre högstanivå. Men jag är ingen gambler ;-)

Berglund: Precis.
Men jag vill ha båda.
Inte minst för att jag tror det är bra med två finnar som sporrar varandra och även umgås.
Mår man bra så jobbar man bra

« · 1622074 · »