Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
TRL: Finns det några slantar över efter man (förhoppningsvis) skrivit kontrakt med Hult misstänker jag att Nils Bergström ligger närmast till hand.
250kg kärlek: Jag har inga som helst synpunkter på att man måste betala för att läsa då en relativt liten ortstidning som backar i läsare hittar andra vägar. Det går inte att jämföra med de stora drakarna som lever på reklamintäkter. Där håller jag med Hubbe.
Däremot är layoten helt kass precis som du säger. Möjligen att de gjort det så för att den skall vara fungera bättre på läsplattor och smartphones. Jag tycker den känns som ett projektarbete av ett gäng elver
Timrå Icon: nu är inte jag man att bedöma vad som är bäst. Men med sviktande antal prenumeranter på papperstidningen där man samtidigt sett att människor söker informationen på nätet där det tidigare varit gratis så förstår jag att ST, med flera andra, är tvungen att hitta andra vägar att finna intäkter på. Dock tror jag att det man gjorde var väldigt vanskligt. Man gick från en mycket trevlig hemsida som kändes välkommen och läsvänlig, till en sida som känns väldigt rå, väldigt innehållslös redan även om man betalar för allt innehåll.
När och om man ska börja ta betalt för något som alltid varit gratis så är min erfarenhet att man måste ta det stegvis. Det lär knappast ST gjort? För mindre innehåll än det som finns att tillgå nu (om man valt att inte betala för sidan) går inte att uppbringa. Kikar man sedan på andra nättidningar med samma layout, LTZ t.ex. så får man ta del av betydligt mer där, än på ST.
Som sagt: för hårt skuret av ST för min smak. Dessutom kan jag faktiskt vänta på de lokala nyheterna till dess att det lanseras på andra medier, t ex SR, SVT, där det förr eller senare kommer att presenteras om det är ett nyhetsvärde ö h t.
mikenomad: Det är ju skrämmande att det finns såna idioter i vårt land. En sån som Robin Olsén skulle vara längst fram i kön i gamla Nazityskland och lyfta armen till hälsning...
Det är dessutom tragiskt att han inte hör hur mycket han gör bort sig och hur sjukt det låter... Man kan fråga sig vad som gör att han säger och tycker som han gör, barndom? umgänge? hjärnskada? eller nåt annat?
Sjukt och skrämmande på samma gång...
mikenomad: Kan man inte tänka sig att betala för att slippa läsa dem....? Hehehe!! ;-)
Nä jag skojar med dig så klart!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Grejen är att man inte tänker betala för "allt premium innehåll" när man kommer vara intresserad ungefär 2-4 artiklar i månaden på sin höjd. Precis som man inte köper skivalbum längre när man bara är intresserad av en låt på albumet. Ju snabbare media/TV/musikindustrin inser detta desto bättre.
Spotify är ett praktexempel på några som hajar galoppen. De som säljer "TV-paket" och inkluderar 70 skitkanaler mot kundens vilja som bara vill lägga till sportkanalen utöver basutbudet sjunger på sista versen.
Tänkte avsluta med länkning av Dylans The Times They Are A-Changin' men det kändes lite väl.
lungan: Man kan ju börja med o ta bort reklamen om man nu ska ta betalt. Sidan ser ju värre ut än en julgran.
Bubbla så kan jag kopiera repotaget åt er som inte läst.
mikenomad:Ja jag såg att det var någon som stod på huvudet i pappersinsamlingen vid Eon imorse och sökte gamla tidningar. Tyckte mig höra ett väsande "aldrig att jag betalar iallafall" medan han skrapade bort hamsterskit från söndagsbilagan
Redigerad kommentar
Nu kan jag med läsa Premium på ST o DB.
Om jag betalar? Nix.
Alltid retar det nån. :)
//Rebellen HB