1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612846 inlägg · 6214 ämnen
« · 1621579 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: The Non Paying Generation, alt. The Free Lunch Generation.

hubbenorlen: Yes så är det

lungan och Bundy: Antingen betalar ni för ST och Dagbladet online, eller så har ni ingen lokaltidning om fem år. Så enkelt är det.

lungan: du vill säkert läsa papperstidningen gratis med, gå på timrå-matcher gratis, parkera gratis... osv..

att tidningar tar betalt för vissa nyheter/större reportage på internet är det nya.

Nä vi lägger ut alla artiklar som PREMIUM. Vilket skämt. Mig kommer ni tappa som läsare Dagbladet och ST, hoppas erat mål var att få färre läsare. Det är tyvärr den framtiden ni går tillmötes.

dr-nix: Kan inte läsa detta pga att jag vägrar betala nåt premium skit. Men det var säkert bra.

dr-nix: Aaah kanon! Jag läste det i pappersutskriften....

Sv: Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!
Mitt förtroende för Nollan är grundmurat. Keep up the good work!

Sv: Silly Season 14/15
SMÅLAND: Den där hjärnblödningen verkar redan forsa likt en vårflod, jag fattar inte ett smack av vad du skriver. Fast det kanske är ditt oblyga nyttjande av såväl legala som illegala droger som är orsaken till det...

bearlakeyours: det räcker med att du postar en gång.

Ta chansen och buda på Mikael Linds tröja från säsongen 00/01

http://www.tradera.com/item/252702/207450849/akta-matchtroja-timra-ik-mikael-lind-24

Uppladdat:

500x0-dsc_38.jpg

Timrå Icon:

Om man ser till smeknamnet borde han snarare ha noll koll...

Mycket intressant läsning om klubbens ekonomi i ST idag.
Nollan har som väntat full koll och är helt öppen om allt.
Bra jobbat!

SMÅLAND: Smiskar du apan till en forell...?

DJ Hemp o Smokey: Man får inte mycket katt för 25 surströmmingar!! Dä ä int lönt att de mut mä för klubbyte!! Jag gill ju å häng i tallarna!! Ja drick hemkört o lingon dricka o må bra o ja bränn gratis i jorkällarn!! Jo ja o Ole vi odla nåra växter i hans garage o röker o de ä gott!! Nu jag sitter o handtrallar till Grynet Forell å har det bra o funderar på laget mitt ska lira i hemmapremiären i fotboll?? 4-5-1 el 4-4-2 el 3-5-2? Jag hjärnblödning snart..

Robinson till Dynamo Moskva. Kul att det går bra för grabben.

sargad:  Men blir det nåt med Hult snart ??

Smokey: Du kan ju agera "dubbelagent" och ta dealen och sätta säg... hälften av stålarna i Timrå.

Är det poesiafton här inne...?
Nä nu får det bli lite hardcore-hockey här!
Ni skrämmer ju bort Zita till och med med det här fjollandet

Smokey:

Det där du har glömt... En trevlig kopp the och en liten pratstund eller?

Om en Kålle och lite räkskalande är gött nog är jag definitivt till salu för 25 000 kr. De e la bara en säsong vettu! Synd att den där snubbens vägar inte lär korsas med mina. Annars hade jag slagit till genast omedelbart. Frölunda är för mig ett alldeles neutralt lag som jag varken älskar eller hatar. Det stavas likgiltig. Men 25 papp skulle jag ha god användning för i och med vissa planer man hoppas kunna realisera...

Hahl Bundy: Satan vad fint skrivet. Jag sitter här och gråter över min grogg.

Jag är inte till salu. Möjligtvis om en snygg tajt puma hånglade upp mig mot väggen och bad om att få bränna av en förmögenhet för lite... Vad heter det? Det där... Äh. Jag har glömt.

Hempen: Att vara aktiv i Frölunda kan väl räcka med att dra en Kålle å Ada ibland och kanske dräggla lite räkskal?

Redigerad kommentar

Smokey:

Vad avses med aktiv Frölunda-supporter? Att man åker land och rike runt för att se lagets matcher? I så fall lär man nog göra av med de där pengarna under en säsong och då är det ju helt meningslöst.

Smokey: Ja.

Smokey: Egentligen är det både rätt rörande och patetiskt att de enda som förblir trogna en klubb livet ut är vi fotsoldater… vi dumma, idiotiska fans.

Vi är lojala in i döden. Vi är trogna hundar. Vi är löjliga lallare, romantiska dårar som faktiskt tror på en spelare när han säger att han älskar klubben han är i. Vi allihop.
Vi är många ggr lättlurade stackars fans med ballen i vädret och tomma plånböcker.
Löften är alltid tidlösa. Allt annat är skam.

Hallin tex insåg vad vi fans alltid insett (och ibland tvingats inse), nämligen att klubben, färgerna, laget, staden går före allting. Vi kan inte värvas. Ingen supporter skulle sälja sin kärlek för pengar.
Ingen jag känner skulle sluta hålla på Timrå och börja hålla på Modo bara de fick mer betalt. Så fungerar inte kärleken.

Återigen ta Hallin. Han är unik. En utrotningshotad art.
Han är en ljuskälla i allt det här gråa som vi försöker bluffa upp till julstämning,… allt det här svarta som vi försöker linda små gnistrande, tvinnande ljusslingor runt… när vi i desperation kastar spadertvåor omkring oss under hysteriska skratt och försöker bluffa upp dem till hjärteress.

Hallin tar sina Supportrars förtroende på allvar och förvaltar det… får det känslomässiga kapitalet att växa… så att man känner att man får tillbaka det man satsat… nämligen sitt Timrå hjärta.

Timrå IK ja…. är som en gammal dam som haft en skökas moral… det har man ju förstått.
Man får vara väldigt luttrad och ha ett stängt hjärta för att inte förlåta och försonas med det som varit. Ränderna går aldrig ur. Kärleken sitter djupare än ett snedsprång. Trohet mot denna kärlek är det ultimata testet, den fullständiga kärleksförklaringen.
Den sköraste står alltid kvar, när de hårda faller.
Timrå IK är fortfarande kapabel att vrida om skallen på vem som helst… bara så ni vet.

En skön sak med att bli äldre (de sköna sakerna är inte så många) är trots allt att man faktiskt sett och varit med om grejer som de unga bara kan drömma om.
Jag var där. Jag stod där. Jag var med. Inte så dumt när man känner och hör generationerna packas in under en… i arenan när vi spelade i gärdsgårdsserierna.

F.ö var jag sångare i fina gamla The Christer Glennings.
Vi upptäckte också att vi var kassa efter vårt första rep. Det hindrade dock oss inte ifrån att skaffa rökmaskin, solglasögon och tio tusen liter sprit. Vi fick tre spelningar sedan hade vi slagit sönder alla instrument.

Just ja Timrå IK..Vi är den där ditmålade flugan i pissoaren. Ständigt baktalad, ständigt pissad på… vi vet det… ingen skulle sakna oss mer än vi själva… MEN vi har en framtid och vi arbetar mot den… Klubben, spelarna, supportrarna. En för alla… Alla för en.
När man talar om kulturer i olika klubbar blir det gärna lite flummigt. Det är lätt att fastna i myter. Kultur är inte bara något ”som sitter i väggarna”.

Kultur är inte ständiga nostalgitrippar eller rotande i det som varit. Det är svårt att titta bakåt när man ska gå rakt framåt. Ett slags kultur sker här och nu. Kultur skapas dagligen, i det stora och det lilla… t om hur man klär sig när man är ute och rör sig bland folk, hur man för sig, vad man säger och inte säger till pressen osv. Kultur bryr sig väldigt lite i det som har varit.

Just nu är det så här för Timrå IK: Det enda som går att vinna är framtiden.
Det förflutna är lika dött som grus… just nu. Det som gäller för Timrå IK nu är att foga samman bitarna från sitt fina förflutna med den hägrande framtiden.

Framtiden är inte bara oskriven, som dear old Strummer sjöng, den är redan här

Spännande. Satt och hårdkrökade med ett gäng suspekta figurer härom dagen. Fick plötsligt ett helt SERIÖST erbjudande från en tät företagarkompis. 10.000 in på kontot eller i näven om jag blir aktiv Frölunda-supporter under ett år.

Tackade givetvis nej. Då höjde han budet till 25 seriösa loppor...

Sjuk typ. Men vad säger Ni? Spelares klubbhjärtan kan ju köpas. Är vi supportrar huggna i sten?

El Maco:

Förvånad?

El Maco: Njääää jag tycker vi ska satsa ungt och svenskt ;-)

Tortorella fick sparken i Vancouver. Kan kanske ta vårt J20?

dr-nix: Jahaja...

Redigerad kommentar

Verkar som den där Thelin som flyttat till Sundsvall kommer få jobb av Timrå IK (var tränare för Växjös J20 innan flytten)

Redigerad kommentar

El Maco: då borde vi kunna nå årets mål va?:)

SuperMupster: budget var 1300 och det nåddes

Laken: vet du vad buget var förra säsongen samt hur mpnga som såldes?

mikenomad: Men jag håller med dig om att det ändå är något i det som lockar :-)

250kg kärlek: Jag var aldrig orolig.

250kg kärlek: Otroligt viktigt! :-)

250kg kärlek: Viktigt att Robin blir kvar, man var väl inte jätteorolig att han skulle försvinna men skönt att det är klart, han är oerhört viktig för denna unga backuppsättning, vältränad och seriös i det han håller på med.

250kg kärlek: Låter kanon!

Otroligt viktigt om det blir så att Robin fortsätter i Timrå IK. Tycker att han var den enskilt bästa spelaren den gångna säsongen.

Timrå Icon: Mjo...iofs. Appropå 20 lag så är det väl ingen underbyggd siffra, han nämnde 18-20 lag.

J-a regn ute! Nu har jag tänt brasan ute och tatt ett par jävlar! Dä är så j-a tyst om laget? Tränar de el? Är dä några nya j-r på G in? Blir alldeles tossig snart...Skål tamjefan..

mikenomad: Hmmm....ja men det förutsätter väl en stängd högsta liga...?
Eller...?
Vad fick han just 20st. ifrån?
Finns det underlag för det...? Tycker många lag hänger på en skör tråd redan nu

Timrå Icon: Tycker det låter rätt ok jag...

mikenomad: Det tyckte han inte innan DIF kravlade sig upp

Wikegård vill skrota HA och ist ha en högstaliga med 20 lag och 4 raka div 1 serier under. Vad tycks?

Marcus:

De går alltid på klenoderna först, de jävlarna. Vi kommer inte att ha en enda klassisk pinal kvar i samlingen. Allt det som en gång gjorde Timrå IK till en av de klassiska föreningarna är raderat och går härmed i graven i och med det här. Ingen kommer någonsin att minnas något av våra storhetstider. Vi kommer för alltid att vara förknippade med det där laget i andra divisionen som ibland satsade på att bli ett elitserielag, men som aldrig riktigt lyckades. Alla dessa år i eliten var därmed förgäves. Tack för det, ni rackarns bovar och banditer därute! : (

Redigerad kommentar

Läste att det hade varit inbrott i Eon Arena inatt. Hoppas dom inte tagit några klenoder.

Inbrott, Timrå, Inbrott i förvaringsrum, Eon Arena.

Polisen är på väg till Eon Arena i Timrå, där det konstaterats varit inbrott i ett förvaringsrum. Inbrottet har skett någon gång mellan kl 15 i går och till nu på morgonen. Okänt för närvarande vad som stulits.

Polismyndigheten i Västernorrlands län

lungan: Det fattar väl alla att kan man få ett bättre "Lönekuvär" så nappar man direkt oavsett hur mycket man känner för föreningen ? Pengar är allt tyvärr.

Andersson: FUSKARE!!!
Ta av MoDo ALLA medaljer!!

« · 1621579 · »