1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612846 inlägg · 6214 ämnen
« · 1621780 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 14/15
Berglund: Norja är ju den stabilare av dem två vi hade förra säsongen men personligen hade jag nog hellre sett att vi satsat på Iilahti och knytit upp han i några år.

dr-nix: Hoppas verkligen inte Norja går sönder då i 15 matcher som han gjorde ifjol :/

Timrå Icon: det blir nog ett lån eller någon billig junior

TRL: Men vi ska väl ha en till målis oxå?

TRL: Jag vet att Åhsberg var aktuell för timrå tidigare. Tror det var Nubben som var sportchef då också. Så otroligt dyr kan han väl inte vara nu heller. Hans karriär har ju gått lite i stå. Dock så tror jag inte det finns någon chans att vi får se honom i Timrås tröja nästa säsong. Bergström ligger nog betydligt närmare till hands...

dr-nix: Ja det är väl inte allt för svårtippat men jag bedömer Åhsberg som en bättre forward. Men säkert mkt dyrare också.

dr-nix:   Ja signa Nisse oxå snälla ..

TRL: Finns det några slantar över efter man (förhoppningsvis) skrivit kontrakt med Hult misstänker jag att Nils Bergström ligger närmast till hand.

Vi borde om det finns några slantar kvar i värvningsbudgeten komplettera med Daniel Åhsberg också...

Herminator: enligt st/dagbladet var de hyfsat nära
Hult hoppades på att de ska vara klart inom ett par dagar :)

Gorkyman: Hult, Hult, hur går det med Hult?

Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek:

Det du skriver i sista stycket om att info kommer fram förr eller senare ändå, som har ett högt nyhetsvärde, är så rätt.

Detta är också anledningen till varför betaltjänst inte kommer att fungera.

Vilket lag Timrå ställer upp med när säsongen startar kan jag inte påverka och går det inte att läsa i media så gör det inget, för när en spelare är klar syns denne på hemsidan.

Att leva i ett samhälle med informationsöverflöd är det nog många med mig som tycker men att det var informationsskaparnas moder tidningen, som skulle få mig att fokusera på viktigare saker i livet än en artikel om mitt kära hockeylags silly season det trodde jag aldrig.

Nu kommer jag bara få den lilla nödvändiga info som behövs vilka spelare är klara. Tack så mycket.

Visst har det varit roligt att få leva sig in i Silly Season via media men inte till varje pris. Tiden är det pris jag är bredd att betala.

Jag kommer må mycket bättre av en längre morgonpromenad och det kanske gör att jag lever längre vem vet. Det försämrar inte oddsen i alla fall.

Tack ST och Dagbladet.

250kg kärlek: Jag har inga som helst synpunkter på att man måste betala för att läsa då en relativt liten ortstidning som backar i läsare hittar andra vägar. Det går inte att jämföra med de stora drakarna som lever på reklamintäkter. Där håller jag med Hubbe.

Däremot är layoten helt kass precis som du säger. Möjligen att de gjort det så för att den skall vara fungera bättre på läsplattor och smartphones. Jag tycker den känns som ett projektarbete av ett gäng elver

Timrå Icon: nu är inte jag man att bedöma vad som är bäst. Men med sviktande antal prenumeranter på papperstidningen där man samtidigt sett att människor söker informationen på nätet där det tidigare varit gratis så förstår jag att ST, med flera andra, är tvungen att hitta andra vägar att finna intäkter på. Dock tror jag att det man gjorde var väldigt vanskligt. Man gick från en mycket trevlig hemsida som kändes välkommen och läsvänlig, till en sida som känns väldigt rå, väldigt innehållslös redan även om man betalar för allt innehåll.

När och om man ska börja ta betalt för något som alltid varit gratis så är min erfarenhet att man måste ta det stegvis. Det lär knappast ST gjort? För mindre innehåll än det som finns att tillgå nu (om man valt att inte betala för sidan) går inte att uppbringa. Kikar man sedan på andra nättidningar med samma layout, LTZ t.ex. så får man ta del av betydligt mer där, än på ST.

Som sagt: för hårt skuret av ST för min smak. Dessutom kan jag faktiskt vänta på de lokala nyheterna till dess att det lanseras på andra medier, t ex SR, SVT, där det förr eller senare kommer att presenteras om det är ett nyhetsvärde ö h t.

250kg kärlek: Ja jag gillar det inte riktigt heller men eftersom jag är pappersnisse också så spelar det ingen roll för mig

hubbenorlen:

Du kan framföra att tidningarna kan börja ta betalt för de som vill bli omskrivna i artiklar. Utan dem ingen tidning, vilket är samma utfall om tidningen inte har läsare.

ST och Dagbladet för gärna starta en betaltjänst för endast Timrå IK artiklar. Men så länge det tillkommer en massa annan överflödig information kan de glömma att jag betalar.

Framtidens melodi till att kunna ta betalt är att skräddar sy en lösning för vara enskild individ. Det är dit vi är påväg och det företag som inte kommer hoppa på det tåget kommer gå en mörk framtid till mötes.

Var pionjärer slut apa efter Aftonbladets äckliga Plus tjänst. Som för övrigt inte har kategoriserade artiklar som plus. Utan det är mer Rubriken "Detta tjänar SHL spelarna" eller "Mirakel dieten är här". Aftonbladet fattar att en kategoriserad artikel emot en specifik målgrupp inte går att ta betalt för. Det är lika med döden och tappade läsare.

Sedan vill jag även säga att ST:s och Dagbladets kanske ska slås ihop till en tidning för deras hemsidor som för övrigt med den nya layouten ser hemska ut och är identiska. En är blå en är röd.

Timrå Icon: jag är en av dem som verkligen ogillar sättet ST har skurit på sin hemsida. Jag är beredd att betala för ett innehåll men som det är nu finns det ju inget att läsa om, känns det som, om man inte betalar.
Och visst, deras val, men jag väljer att bojkotta tidningens alla kanaler av det skälet.
Dagbladet har ju mer innehåll på sin sida, bara en sån sak.

Timrå Icon: Inte snål. Rebell.

Timrå Icon: Jag behövde inte läsa :) Jag vet.

Hahl Bundy: Jaså den där kunde du läsa din snålpäls hahahaha!

250kg kärlek: Jag är inte orolig. Hult spelar här.

mikenomad: Det är ju skrämmande att det finns såna idioter i vårt land. En sån som Robin Olsén skulle vara längst fram i kön i gamla Nazityskland och lyfta armen till hälsning...

Det är dessutom tragiskt att han inte hör hur mycket han gör bort sig och hur sjukt det låter... Man kan fråga sig vad som gör att han säger och tycker som han gör, barndom? umgänge? hjärnskada? eller nåt annat?

Sjukt och skrämmande på samma gång...

mikenomad: Ja vissa ska inte ens ha/få rösträtt men när man t om får kandidera inom politiken... då börjar det gå för långt.

Timrå Icon: Appropå det så har vi en kille här som antagligen har en bit kvar till medlemsskap i nämnda förening:

mikenomad: Ja ibland lönar det sig att vara medlem i Mensa

Timrå Icon: Fast det där var inte dumt....inte dumt alls. Det är förmodligen ett helt genialisk affärsidé! :)

mikenomad: Kan man inte tänka sig att betala för att slippa läsa dem....? Hehehe!! ;-)

Nä jag skojar med dig så klart!

Timrå Isstadion: Exakt! Själv har jag långt gångna planer och för diskussioner med moderatorerna härinne om att upprätta ett liknande system. Månadsprenumenation eller engångsavgifter för de som i framtiden vill läsa mina inlägg härinne. Har redan förvarnat chefen om att min ekonomi förmodligen kommer tillåta tidig pensionering iom detta...

hubbenorlen: tack för den. Inställningen att allt på nätet ska vara gratis är grymt provocerande. Jag gissar att åtskilliga som driver den tesen aldrig skulle kunna tänka sig att det de själva producerar skulle vara gratis.

lungan: Jag tror nog att samtliga här inne skulle tycka att det var enormt tråkigt om bägge lokaltidningarna försvann. Media behövs för att skapa opinion. 
Om Timrå IK skriver sina egna nyheter skulle dom varken bli särskilt kritiska eller obejktiva. Ska kommunen skriva sina egna artiklar också tycker du? SCA? Polisen?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: den ekonomiske stjäl dasspapper på offentliga toaletter. Sedär, mer pengar att spara!

Timrå Icon: Du sparar in pengarna på skithuspapperet iallafall. Där har jag en utgift. Blev less på att använda toaborsten efter tag...

mikenomad: Varför köpa tidningen? Jag går till bibblan varje dag och läser el så går jag ner till lokaltidningen och tar ett ex gratis! El som förr när man hitta Cats,Fibban,Fib aktuellt,Hulster el Aktuellt Rapport i pappersinsamlingen och klistra upp fina bilder på skolan o rummet o hantralla överallt! Å varför bråka alla med Dragan? Att de inte skäms :-(

Hahl Bundy: Ja se hur olika man tänker.
Själv har jag både ST och DB i pappersform.
Mycket för att stödja pappersindustrin i distriktet för att klubben ska ha en av de största sponsorerna kvar.
Nackdelen är att man måste ha lås på brevlådan för att inte grannarna ska stå i kö och läsa dem på morgonen.
Eller ja det får de väl gärna göra om de vill men jag har en som är MoDo:it som tycker det är kul att highlighta allt negativt om oss med en märkpenna.
Men han har haft lite att göra på senaste tiden....

Redigerad kommentar

Grejen är att man inte tänker betala för "allt premium innehåll" när man kommer vara intresserad ungefär 2-4 artiklar i månaden på sin höjd. Precis som man inte köper skivalbum längre när man bara är intresserad av en låt på albumet. Ju snabbare media/TV/musikindustrin inser detta desto bättre. 

Spotify är ett praktexempel på några som hajar galoppen. De som säljer "TV-paket" och inkluderar 70 skitkanaler mot kundens vilja som bara vill lägga till sportkanalen utöver basutbudet sjunger på sista versen.  

Tänkte avsluta med länkning av Dylans The Times They Are A-Changin' men det kändes lite väl. 

lungan: Man kan ju börja med o ta bort reklamen om man nu ska ta betalt. Sidan ser ju värre ut än en julgran.

Bubbla så kan jag kopiera repotaget åt er som inte läst. 

hubbenorlen: Jag är endast intresserad av Timrå IK lokaltidningen skiter jag i.

Jag tycker Timrå IK skulle göra mer reportage och lägga upp på hemsidan, så att allt jag behöver finns där.

Timrå Icon: Var nog inte jag. Fick inte skjuts de 4 milen dit... dom skulle ju ha betalt. Aldrig säger jag. Aldrig.

SuperMupster: Jag betalar mer än gärna för saker, men att börja ta betalt för sånt som varit gratis, är att gå emot evolutionen.

mikenomad: Ha ha rätt där...med nåt fel. Jag bor inte i Älandsbro.

mikenomad:Ja jag såg att det var någon som stod på huvudet i pappersinsamlingen vid Eon imorse och sökte gamla tidningar. Tyckte mig höra ett väsande "aldrig att jag betalar iallafall" medan han skrapade bort hamsterskit från söndagsbilagan

Hahl Bundy: Wow...vad ska jag säga? Lätt kriminell, kompromisslös med en stenhård "jag tar ingen skit"-image. Antar att du är kingen bland moppekidsen i Älandsbro. "Där går han...snikläsaren". Betalar du ens när du beställer en raggarballe med svängdörrar på Matvraket?
Men allt handlar om kontakter. Har man rätt kontakter kan man som du glida genom livet på en räkmacka.

;)

Redigerad kommentar

Nu kan jag med läsa Premium på ST o DB. 

Om jag betalar? Nix.

Alltid retar det nån. :)

//Rebellen HB

mikenomad: Tss... jag har tex aldrig betalt för en tidningsprenumeration i hela mitt liv. Rebell.😉

För det första har jag sprungit/kört ut/med tidningar olika perioder i livet. När jag inte gjort det har jag alltid haft kompisar som gett mig tidningen där jag bott o som sprungit där jag bott.
De sista 2 åren har jag inte fått nån tidning eftersom jag inte känner den här tidningsutdelaren...för 1:a gången i livet.
Numera kikar jag på jobbet.
Betala? Never never.

Jag läser tidningarna gratis på jobbet. Men om jag inte jobbade där kunde jag lika gärna vara utan dem. Så viktiga är inte saker och ting. Dessutom brukar själva essensen av den aktuella nyheten förmedlas t ex på detta forum.

Hahl Bundy: Äh, du är en svärmorsdröm. Har alltid varit, kommer alltid bli! ;)

hubbenorlen: There's no such thing as a free lunch. Bland det första jag lärt mina barn. Annars ska jag erkänna att jag sagt upp ST efter 20 år som prenumerant. Men inte för att få läsa den gratis på nätet ist utan för att jag helt enkelt tyckte den blev sämre och sämre. Samt att jag ledsnade på deras smyghöjningar. Gång efter annan fick jag besked om att autogiro inte kunnats dra pga för lite pengar på kontot. Förde över pengar till ett konto där ett par räkningar betalades bara och förde då över ganska exakt summa. Jävligt irriterande då när det saknades t.ex 7 kr för att ST plötsligt fått för sig att höja månadsavgiften med 15-20 kr igen. Utan info och för jag vet inte vilken gång i ordningen på kort tid. Så mig tappade de..

hubbenorlen: Vill bara ena dig o Nomaden. 😀
Härligt att kunna ha en provokativ inställning... känner mig lite rebellisk så där. Inte mammas snälla pojk längre. ☺

mikenomad: Indeed. Över hälften av personalen på ST och Dagbladet har fått gå de senaste åren, på grund av betalningsovilja hos deras läsare. Det är något som folk i allmänhet inte tänker på. Det enda som betyder nåt är att allt på internet ska vara gratis. En provocerande inställning. 

« · 1621780 · »