1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612503 inlägg · 6214 ämnen
« · 1635321 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2014-10-24

Matchen sänds i TV10, så "alla" kan titta. Alternativet är väl Syrianska - Ljungskile i TV4 Sport, men jag orkar fan inte följa Giffarnas toppkonkurrenter så här i slutet och särskilt då inte LSK med deras stopptidsvinster.

Lönehelg förresten... Är det verkligen bara jag som aldrig har sett det speciella med denna? Jag har alltid känt att man kan unna sig ungefär samma saker, oavsett om man nyss har fått  sin lön eller om man kommer att få den om en vecka. Nej, jag har aldrig riktigt förstått det där och det har ingenting att göra med att jag är miljonär eller nåt.

BIK Karlskoga - Timrå IK 2014-10-24
Det är fredag, det är lönehelg, Timrå har vunnit två raka och ikväll spelar vi bortamatch mot Karlskoga. Fortsätter festen med tre poäng? Forsberg är förhoppningsfull.

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco: Månadsabonnemang fungerar även med kort. Åtminstone gjorde det det för mig :)

Sv: Apropå nånting...

Malmö är uppe i topp!

El Maco: Jag betalade genom att sätta in 1200 kr på bankgirokontot (5338-2750). Smidigt och betydligt roligare än de andra räkningarna jag betalade i samma veva. ;-)

Bumpar #tacktik Över 100 tkr insamlat nu. Man kan alltså antingen bidra telefonvägen och få 100 tkr dragit via telefonräkningen genom att sms:a. Eller så ger man ett engångsbidrag med en kortbetalning på nätet. 1200 spänn så förevigas man i Eon. Mindre än så för att bidra en aning. Saknar många fjärrfans med rödvitt hjärta, möjligen för att det uppfattas som krångligt med sms? Men pröjsa med kort är inte så svårt om man har lust och råd och  vill hjälpa till att hålla fogden på avstånd.

sargad: Jaha. Nu jinxade du oss. Tillbaka på ruta ett.

Härmed är El Macro och TT certifierade matchtrådsstartare. Jinx Jonsson och andra kuggade, bl a undertecknad, ombeds att inte starta någon matchtråd inom överskådlig tid. Capish!

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

Jag tycker det här laget går från klarhet till klarhet. När också de mer etablerade spelarna - de som skall visa vägen - gör det, ja då tror jag att laget kan gå långt. När vi dessutom ser ut att ha hittat ett sätt att vinna på hemmaplan så blir jag ännu mer övertygad. Igentligen, under en rad av år, så har det stora bekymret varit att laget inte levererar på hemmaplan. Medan vi vinner mot serieledare, tvåor, treor på bortais så viker vi ofta ner oss hemma mot lag "vi-ska-vinna-mot".

Jag tycker det ser allt ljusare ut. Otroligt stolt över de tappra krigare vi har därute på isen, stolt över de tappra människor som match efter match sluter upp i Eon när det vankas match och hejar fram laget. Stolt över att den här föreningen fortfarande lever. Det är ju verkligen så att så fort det andas lite optimism i föreningen så skjuter antingen Mittnytt ner oss på jorden i en grop dem redan grävt och är beredd att skotta igen fort som f-n eller så tycker något elak jävel (alltså någon som vill föreningen illa) att det är skitskoj att gräva fram aktuella skuldsaldon hos fogden och berätta öppet om sitt scoop. Eller så förlorar vi ett par matcher och vips är allt nattsvart. Varje gång har dock föreningen rett ut det och jag tror, handen på hjärtat, att näven i fickan efter att ha rett ut det, blir ännu hårdare.

Trots att det blev lite skitnödigt på slutet i kvällens match gillar jag att Forsberg ger lill-Dahlén några byten och även lill-Lander. Såg hur Forsberg gav Dahlén en rejäl klapp på axeln/ryggen efter första bytet, trots att det kanske inte var det bästa bytet jag såg i afton. Men bara sättet att välkomna unga, lovande spelare upp på denna nivå, det är precis så föreningen ska bygga nya Timrå IK. Verkar för övrigt vara en fantastiskt bra stämning i truppen. Jag som ofta befinner mig på Eon vid tider då också A-laget tränar märker vilket härligt go det är i laget, vilket driv han har Forsberg och hur alla i laget peppar varandra både under match och träning. Det jag ser för tillfället var det längesedan jag såg i Timrå IK. Och då har jag följt detta lag länge må ni tro.

Hur som haver hoppas jag på några vinster i följd, lite nosande på topp 3. Då kommer också 500-1000 personer ytterligare på matcherna. Korvförsäljningen går bananas, man kanske till och med måste låsa upp ölpumparna vid ståplatspuben, maten skulle rent teoretiskt kunna ta slut i restaurangerna och läkerolaskarna gå åt som smör i solsken. När hände det senast?

Jag älskar Timrå IK. I med och motgång. Alltid.

157620: Jag håller med dig. Jag tror inte vi är sämre än i fjol. Snarare tror jag vi är något bättre. Vi har behållit många unga spelare som både blivit mognare och mer samspelta. Några kommer att växa ytterligare på ett positivt sätt.
Och som jag har sagt förut, vi har nu fler poäng än vid samma tid förra året och då slutade vi på åttonde plats. I år innebär plats åtta en plats i slutspelet. Varför ska vi inte tro att det är möjligt?
Nu ska jag vara på plats i Karlskoga på fredag. Då kan det bli tredje raka.

DJ Hemp: Härligt att du drar till skaune!
Jag åker dit på fredag. .
Jag flyger ifrån Sturup på söndag..
Jag hoppas på Giffers på måndag . .
TIMRÅ MOT SHL 2015/2016..Lall On Lall On..

DJ Hemp: Ja.....kan inte se att vi skulle vara sämre än ifjol utan det borde bli någon placering bättre.. Trots att vissa konkurrenter satsat betydligt mer... ´

I den serie som lag 3-8 ska bilda så får lag 3,4,5 tre, två resp en poäng. Lag 6,7,8 noll poäng.. Vore givtevis ännu roligare med 4-5 plats men så mycket går kanske inte att begära..Hästen kommer dock att dala, Asplöven likaså, Mora kommer att gå ungefär jämt med oss, SSK imopnerar inte alls osv...Är ju egentligen bara MIF som borde dra ifrån allt eftersom serien går. Tycker det är helt omöjligt i dagsläget att ens förutse vilket lag som kommer att möta MIF i allsvenska finalen. Jämt så det förslår och vi har CHANSEN

DJ Hemp: Så otroligt små avstånd i tabellen. Åtta poäng mellan A-löven i topp och B-löven på plats 13. Spöar vi ett inte allt för formstarkt Karlskoga i nästa omgång så rasslar det till uppåt några placeringar. Vi har väl inte streakat på flera år känns det som, tänk om vi kunde vara bra och ta poäng i varje omgång över några matcher du (vilket så klart är jäkligt förmätet att yra om efter bara två raka. Men drömma kan man väl)

157620:

Om vi landar på en sjätteplats, så är det ju med beröm godkänt. Då blir säsongen lite längre på ett positivt sätt. Nu kan man njuta av andra raka trepoängaren ett tag...

SMÅLAND:

Jag firar även här så långt det är möjligt hemmavid. Bland diverse flyttkartonger. Om en knapp vecka drar jag söderut. Jaji, spännande! 

DJ Hemp: Jag känner mig fullständigt övertygad. Det här laget slutar minst 8. De unga spelarna kommer att växa mer och mer, Hallin kommer att sakta varva igång vid jul, Forsbergs spelidé sätter sig mer och mer, självförtroendet växer, de djupa dalarna bli allt färre och grundare.  Tror faktiskt på en sjätteplats när serien är avklarad.

El Maco:

Jag brukar tänka att det hade varit snyggare att även vad gäller bortastället köra konsekvent med gult och svart, det vill säga som hemmastället fast inverterat. Skippa det vita inslaget helt enkelt! Hur svårt kan det vara?

Men nu var det hemmastället som jag placerade däruppe...

Diddeli:

2 627.

El Maco: Vinst ikväll. Underbart! Nu närmar vi oss laget sig en plats bland de åtta främsta i en tät tabell.

Tre säkra poäng. #Tacktik! 

Diddeli: tjugofemsjuttitre sa de på webben!

Har vi någon publiksiffra?

DJ Hemp: Nu Ha ja knäckt öppningen på en Raki flarra o fira segern o suger på en feting-garre :-D
På dra ja te Turkiet på höstlove o stänker fett en vecke! !

Berglund: ketchup. Nu görnvi inte ett mål till i mellanperioden före nyårsafton

DJ Hemp: När Skellefteå kör med vita reservstället ser klubbmärket ut som en gul pissfläck i snö. En lövensupporter påtalade detta faktum som jag sedan dess aldrig kunnat bortse från.

4 mål i en 2a period!?? :O

Herminator:

Ja, om det så är ekonomiskt möjligt. Men jag anser ändå att SAIK:s matchställ är strået vassare. Trots Boliden...

Diddeli:

Jaji, som det ser ut i afton så... : )

El Maco:

Jaji, 4-0 på lite drygt fem minuter!!!1!!1!1

DJ Hemp: Tycker ändå att Brynäs tar hem spelet med sina reklamrensade tröjor. Hoppas att flera lag tar efter det goda exemplet.

Några av de mer effektiva matchminuterna Timrå presterat på ett tag... 4-0

DJ Hemp: Tur att Cmore visar alla matcher i SHL, så vi slipper missa några matcher nästa säsong!

Diddeli:

Nej, jag hittar inga HA-sändningar i mitt kanalutbud heller. Ganska så dåligt av Viasat att inte sända fler matcher egentligen. Rätt tveksamt huruvida man kommer att behålla dessa "lyxkanaler" till nästa år...

Ingen extrasändning för HA idag, eller är jag bara dålig på att leta?

RunarUp:

Tack för länken! Sånt där snack är ju alltid intressant. Kul att "Leffe" Strömberg gillade/gillar Timrå. Jag tycker också att vi håller stilen vad gäller matchställen.

Men här kommer rösterna från DJ Hemp-juryn...

NHL:

Los Angeles Kings hyfsat nya ställ är jävligt snyggt och tar hem segern. Svart och vitt är en lyckad kombination och klubbmärket med kronan är stilfull. Där finns så klart några så kallade "bubblare", men efter att ha sett delar av Stanley Cup-finalen i våras är min vinnare given (även om jag spelmässigt höll på New York Rangers).

SHL:

Skellefteå AIK tar hem spelet. Jag är lite svag för färgkombinationen svart och gult och i det här fallet gillar jag även detaljerna. Som de gula strecken och, ännu mer, klubbmärket med solen innanför lönnlövet. Här är Brynäs "runner up", som faller lite på att de använder lite för många färger. Snyggt klubbemblem med treklövern innanför lagerkransen i alla fall.

HA:

AIK har stil. Ett grandiost klubbmärke, snygga färger och detaljer som de tre linjerna. Man stör sig inte ens på reklamen. De må ligga sist i serien, men vad gäller matchställ kan vi vända upp och ner på tabellen (ja, inte helt och hållet förstås).

Erik Nyström smyger in i laguppställningen.

Redigerad kommentar

Leif Strömberg tycker att Timrå har snyggast matchtröja!

Han och jag började gilla Timrå ungefär samtidigt:-}

Timrå Icon:

Det kanske var du, på fyllan? : )

Annars var det väl någon ärkehockeyskalle, som Wikegård...?

Dock håller jag inte riktigt med.

Redigerad kommentar

El Maco: matchvinnare ikväll blir dahlen :)

Diddeli: Det ska gå!

El Maco: Är det möjligt att vinna två i rad?

Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

Vräker Molinder in poäng även ikväll? Avgör Jimmy Jansson? Den som ser på matchen får veta. 

Roger Forsberg inför: 

DJ Hemp: Jo men du har väl hört det här klassiska citatet, minns inte vem som sa det:
"Om hockey vore enkelt, skulle det kallas fotboll" :-))

Timråtalangen petad från juniorlandslaget
När Juniorkronornas trupp till den sista turneringen innan JVM presenterades fanns inte Andreas Borgman med.
– Vi har en uppsjö av talangfulla backar som vi vill kolla på.
Det säger förbundskaptenen Rickard Grönborg som samtidigt öppnar dörrarna för Borgman när det väl är dags för JVM i Kanada.
– Andreas är inte alls borta. Han har en internationell spelstil, han är stor och stark med bra skridskoåkning. Han är fortsatt med i våra loggar och är inte alls avskriven från JVM, säger han.
Jämfört med den trupp Grönborg tog ut till en fyrnationsturnering i Jönköping tidigare under hösten har en hel del spelare bytts ut, däribland alltså Andreas Borgman.
– Vi vill testa spelare som inte har varit med tidigare. Ta en sådan som Marcus Pettersson i Skellefteå som fick tacka nej på grund av sjukdom senast, han måste vi ge chansen nu, säger Grönborg.
Finns det några spelare som är givna i JVM-truppen redan nu?
– Inga är givna men det är klart att Robert Hägg, som har varit med i två JVM, ska vara med om vi kan få loss honom från Leigh Valley i AHL om Philadelphia går med på det. Men i slutändan är det dagsformen som avgör.
Timråtränaren Roger Forsberg tror att Borgman har stora möjligheter att få spela JVM.
– Om jag får gissa är han högaktuell. De var mycket nöjda med honom efter matcherna i Jönköping och han har stått ut i många av våra matcher, säger han.
Borgman själv tar petningen med ro.
– Det är bara att jobba på. Jag lägger fokus på Timrå nu.

Redigerad kommentar

Pilut är inte heller med ser jag och han om någon borde ju vara högintressant. Han lirar väl första backpar i HV nu om jag förstått allt rätt.

Ingen Borgman med i den här truppen, vet dock inte om det behöver betyda allt. De kanske redan känner att de vet var de har honom och vill testa andra. För oss så vore det ju gött att ha honom med där runt jul men med det spel han presterat under hösten så är han minst sagt välförtjänt av en plats i JVM. Bäste back i många matcher i ett av ligans bästa defensiva lag.

Herminator:

Jaji, Gradin-effekten tycks ha ebbat ut. Jag blir inte riktigt klok på den här serien så långt i år. Asplöven och White Horse Nkpg i topp alltså och därefter Almtuna. F d elitserielaget AIK sist av alla och diverse seriefavoriter i mittenskiktet. Och så vi då. Ungefär lika ojämna och opålitliga som förra säsongen...

DJ Hemp: Det var väl Gradins återkomst som fick lite fart på Gnaget. Fast, dessbättre, verkar det ha gått över nu.

jå1:

De ligger två poäng efter närmaste lag. Då är man "fast"... : )

DJ Hemp: fast o fast, ligger inte långt ifrån säker mark. Inte mig emot om de ligger kvar där nere dock :)

« · 1635321 · »