1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612464 inlägg · 6214 ämnen
« · 1637083 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-11-01
Hemmapremiär för egen del och 3 poäng. Old time hockey.

Sv: Apropå nånting...
stoff: Whooohooooo....  (G. Strömberg)   -----    Men wtf, Swehockey har fastnat på  powerbreak 10:18 3:e perren. Vem ska jag tro på tro på tro på när......

sargad:jaaaaaaaaaaaaaaa3-1

Pucken: Vore fint med poäng i detta tuffa läge med få backar att rulla runt på.

Rip Kirby:Dahlen spelar i A laget nästa år.Varför gnälla vi leder ju med 2-1 mot ett topplag.

Pucken: Tre mål av Dahlén junior. Rätt vasst att prestera så bra i J20 som 16-åring.

I hockeyn på våra breddgrader gläds man åt det defensiva spelet. Ja, Malmö behövde bara sekunder att göra mål på oss i PP i första perioden men spelet under femminutersstraffet värmde hockeyhjärtat. Det offensiva spelet verkar vi tyvärr ha glömt hemma. Men vi leder ju trots allt men vi bör nog akta oss från att söla för mycket med pucken i egen zon.

157620: Blir en tung 3e period, 2 backar borta efter 2a

Hälig vändning av J 20 idag,3 mål i sista perren.

157620: 2788pers

nån som vet hur länge åsell har kontrakt med oss? han värkar ju grym!

Diddeli: tyvärr bara halvfullt

Hur ser det ut publikmässigt?

Snoop: Det är ju hockeyallsvenskans egna sändningar dom visar! Vad fan är poängen med det?
Tidigare år har de ju producerat själva.
Mycket märkligt!

El Maco:

Jag tror också på mer än 3 000. Malmö, med dubbla SM-guld (och då syftar jag inte på fotboll utan forna tiders ishockey), borde väl ändå vara ett lag som lockar en och annan?

Vad gäller Giffarna ser det i nuläget ut som att man får sitta i lägenheten och se serieepilogen i mobilen i sällskap med en flaska sprit. Har inte testat datoruppkopplingen ännu, men har skaffat ett gratis månadsabonnemang på TV4 Play via just mobilen. Häftigt eller?!

I övrigt går dagarna i Malmö från klarhet till klarhet. Dock ej i bokstavlig mening, för här har blivit allt dimmigare för varje dag. Inget mig emot, då jag föredrar denna sortens milda och dimmiga vintrar. I Sundsvall brukade en del säga att "jag vill ha en riktig vinter, sådana som vi har i Norrland". Men det där har jag aldrig förstått, ta mig fan...

Fast mina rödvita hockeyränder går aldrig ur - Forza Timrå IK ! : )

Diddeli: Den ska vara klassen bättre än hockeyallsvenskans sändningar, jag har köpt matchen och har varit bra kvalite då jag sett via S24 tidigare.

Någon som vet hur kvalitén på S24 sändningar är?

Diddeli: Många potentiella hockeybesökare som bara har tid med en match i helgen passar nog på att se Giffarna imorgon. Men jag tror på 3000 +

Hälge: Går vi för pubilikrekord för i år och 6e matchen med poäng? 

Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-11-01
Ett par timmar kvar innan start och ingen matchtråd.

Laken: Ingen är väl rädd för att biljetterna ska ta slut, så förhoppnigsvis köper många i dörren.

Ja mindre sålt än mot AIK, tyvärr...

Kom igen nu, boka era biljetter via länken!!

Sprid budskapet om matchen via er Facebook!

157620: Köpte precis mina biljetter, ser skralt ut än så länge

El Maco: Då får vi se till att öka likviditeten idag! Alla som nånsin kan till E On.

Kanske vi kan nå över 4000 pers.

Kongo: Frisk fattar inte vad tillsynsenheten håller på med och säger att det är rätt solklart i regler och domstolspraxis att man inte kan dra in ett tillstånd av en restaurang om restaurangen betalar skatterna som de ska bara för att moderbolaget har problem. Och Nolander säger att Conferera inte har några skulder men (mer oroande) likviditeten är fortsatt dålig i föreningen. Och man tittar i alla fall på att sälja/hyra ut restaurangrörelsen.

Frisk tycker generellt att samarbetet med tillsynsenheten i Sundsvall funkar dåligt men det är en annan fråga.

Någon som kan återge vad som står i den här premium-artikeln?

Sv: Silly Season 14/15

Lite hockeynostalgi så här på fredagskvällen.
Kul att se en riktigt ung Mats Näslund och hur pass mkt hockeyn har utvecklats på 40 år...

T T: Jag vibbar Peter Nolander. Skulle inte förvåna mig. Vad finns det för andra tillgängliga backar av lite mer rutinerat snitt?

Det bör finnas ett gäng kan man tycka. Värvningen av Andersson var ju en typisk värvning vi gjort flertalet av, typ Demen-Willaume och Pierre Hedin. Den typ av backar som man inte är så sugen på innan säsongen då man istället vill satsa på sina yngre men som ändå kan komma in några månader in på säsongen och bidra med stabilitet. Sannolikt så lär det väl frigöras några under uppehållet.

Bara sett till det sportsliga hade Timrå IK velat förlänga med Niklas Andersson.

Men nu lämnar han klubben – och kan lägga av med ishockeyn.

– Jag måste få ihop familjen först och främst, säger han.

Niklas Andersson har spelat i tio klubbar sedan 2005. Hans hockeykarriär har bokstavligen varit en resa och samtidigt har han träffat kärleken och fått två barn.

När han skrev på för Vita Hästen inför säsongen trodde han att det var för att slå rot.

– Det har varit jävligt tufft för mig och min familj sista säsongerna. Det var största skälet till att jag valde Hästen. För att få ett hyfsat normalt familjeliv. Men när det blev som det blev... det var chockartat.

Han blixtpetades och fick i stället vända sig till Timrå IK för en try out-vända i hopp om kontrakt.

Enligt Andersson var de på väg mot en säsongslång lösning. Men det räcker inte.

– Jag vill inte ge upp hockeyn för lätt. Jag älskar det ändå. Rent hockeymässigt tycker jag det fungerat bra och jag har trivts i klubben. Men så många bitar ska falla på plats och jag har en familj som behöver stabilitet.

Längtan blev för stor. Nu överväger han att sluta med hockeyn.

– Tyvärr är klimatet så här. När jag klev in i hockeykarusellen för tio år sedan satte man större värde i kontinuitet och klubbtillhörighet. Tyvärr är det inte så längre.

Han kom till Timrå som ersättare för långtidsskadade Tommy Stenqvist. Fem matcher blev det i lagets färger. Egentligen skulle det varit sju.

– Det fanns goda möjligheter till att titta på förlängning. Sedan har det att göra med hela den sociala situationen och vad han skulle kosta. Men spelmässigt har han bidragit, säger Roger Forsberg, tränare.

28-åringen meddelade sitt beslut på fredagmorgonen. Klubben har inte bestämt om han ska ersättas.

– Vi ligger lågt de nästkommande två matcherna. Sedan får vi ett längre uppehåll och kan se över situationen. Vi får titta lite på marknaden eller se om vi vill fortsätta jobba med de sex vi har på a-kontrakt och två juniorbackar.

Vi har inte de bästa namnen eller den bredaste truppen.
Men vilket krigargäng vi har!!

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2014-10-30
Laken: jag med... Straffar är utlämnande för målis o straffskytt... Under match situation finns det fler paralleller man kan peka på om man tappar in en puck eller 2... Jag skulle hellre vilja att ohre fick etablera sig lite till under några matcher till innan man nischar in honom som demonmålis i straffsituationer...

Det vore jävligt skoj om tik kunde vaska fram en "egen" målis som lyckas i karriären...
Jag vill inte se att man drular bort ohre utan att han fått en ordentlig chans!

Vargher85: riktigt jävla skumt är det. 

Laken: Appropå målvakter: Är det barajag som tycker det är konstigt att inte Jonathan Iilahti har fått något kontrakt ännu? Han var riktigt bra i Timrå ifjol och flera av konkurrenterna i serien har väl inte särskilt gedigna burväktare.

söder över: Norja ska så klart stå matcherna, jag pratar bara straffläggningar.

Laken: Norja kanske borde tränas upp till den nivå han visade ifjol?

jag känner mig lite rånad faktiskt. även om vi kanske hade lite hårdare kilon framför egna kassen ifjol med carlsson o norén bla, 

Laken: Jag har inte sett ohre själv så jag vet inte men han är juh i ett karriärkänsligt läge så jag vet i fan... samtidigt som han kanske skulle flippa o växa enormt kanske han floppar och med det tappar trygghet?

söder över: Kanske Ohre borde stå våra straffläggningar.

Laken: verkligen inte! han måste känna som om dom rullar in handbollsmålet bakom honom vid straffläggningarna...

vem var det som pratade badbollar? Prata med Norja!

Jag är också hyfsat nöjd med en poäng. Norja verkar inte vara någon matchvinnarmålvakt när det kommer till straffar!

Vargher85: Håller med, 1 pinne är inte så illa.

Vargher85: Instämmer! 

Berglund: det var mycket som kändes knas i den där arenan! Modo supports farmar hall? Det var ett jävla tjut när en vik spelare vidrördes!? Fotbolls fjanterier!

erathoo: Trots förlusten så är jag nöjd. Att man kommer tillbaka från underläge tre gånger bort mot Västerås är starkt. Jag blir mer och mer imponerad av denna upplaga av Timrå.

söder över: JP skulle lagt alla våra straffar....

Berglund:

Årets fail ?

Berglund: Haha matchens lirare i Timrå enligt speakern, Mika Norja.... Fel och ta en som gjort hattrick

Men suck... Där skulle vi ju avgjort

Jag tror det är dags för johan Persson att skriva en bok!
Jag läser dåligt men lyssnar gärna: Thorsten wahlund läser mannen som vägrade torska mot vik.

Haha skön o skum match asså! Kan inte johan p avgöra det med?

erathoo: eller? :-P
JP vicken hjälte

erathoo:

jo ... för JP

Hmmm, den timeouten hjälpte ju bra........NOT!

« · 1637083 · »