1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612388 inlägg · 6214 ämnen
« · 1644574 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09

T T: nä men jag känner att detta hör hemma mer i silly season än match tråden! ;)

jag vill nog att hult droppar så länge han ersätts av någon vass målskytt...

gärna någon som är lite hård o tuff med. lite mer adaptiv till resten av truppen...

kan känna att icke producerande fin lirare drar ner rätt mycket på kollektivet...

SMÅLAND: Ja, nu ligger vi inte sist längre. Nu börjar klättringen uppåt.

Blir jag polisanmäld av Mittmedia nu?

Timrå IK åkte till Stockholm för att möta AIK.

Inte Andrée Hult.

Forwarden petades ur truppen och fick stanna hemma.

– Ja, det är klart att man är besviken, säger han.

Timråspelaren som blev lagets poängkung under förra året har gjort 13 poäng (4+9) på 28 matcher i år.

Inför matchen mot AIK var dessutom Erik Nyström tillbaka och redo för spel.

Då valde tränarna Roger Forsberg och Jens Öhman att ställa Andrée Hult utanför truppen. Hult fick i stället följa matchen via en webbsändning hemma i Medelpad.

Varför spelar du inte?

– Tyvärr kan jag inte säga något om det. Jag är inte skadad, så mycket kan jag säga, säger Hult när vi når honom i den första periodpausen.

Hur ser du på att du står utanför truppen då?

– Jag kan inte svara på det i nuläget.

Men du är inte uttagen, är du besviken?

– Ja, det är klart att man är besviken.

Vad tycker du om säsongen så här långt?

– Det finns inte så mycket att säga. Laget har haft en tung period och vi har inte fått i gång spelet i varken power play eller fem mot fem.

Hur tycker du att din egen insats varit?

– Det är väl lite samma, det speglar väl lite hur spelet har sett ut. Vissa matcher har varit bra och andra sämre. Vi har släppt in mycket enkla mål och inte kunnat bygga upp någon trygghet.

– Det är klart att jag hade velat producera mer, det ska jag göra. Men det är svårt också när vi inte har ett fungerande spel. Det har varit svårt att komma till lägen i power play framför allt.

Hur ser du på framtiden i Timrå då?

– Jag kan inte prata om det, som sagt, säger Hult.

Sportchefen Kent Norberg tonar ned hela situationen och konstaterar att det är tränarna som tar ut laget.

– Nu är Andrée utanför och på torsdag så får tränarna ta ställning igen. Vad jag vet så tycker tränarna inte att han ska vara med bland de 13 forwards som fick åka den här gången.

"Nubben fortsätter:

– Andrée är inte dum. Det är klart att han vet att han kan bättre, det är vi överens om.

Under måndagen hade sportchefen ett möte med forwarden.

– Det är inga större hard feelings. Det kan vara bra för honom också att få stanna upp och fundera över situationen. Han är ju inte heller nöjd, säger Kent Norberg.

Kommer han att vara kvar i Timrå IK säsongen ut?

– Det är för honom som för alla andra, ingen är garanterad att vara kvar säsongen ut.

Är han kvar nästa vecka då?

– Vi inga planer på att Andrée ska försvinna. Det är som jag har sagt åt honom också, att vi båda vet att han kan bättre, säger Norberg.

Bragd-Birger: Övertydligt skulle jag säga.

Rip Kirby: känns som att han är på väg bort, va?

Är det nån som kan lägga ut hela intervjun med A. Hult ang. petningen ikväll?

söder över: ok=)

Haur du sitt!!!!
Vi vand me Reinfeldt i kassen.
FRAM ME SEGERGARRE O SKUMPIDUMPA POJKAR :-D
Ja e så gla så jag gråter....
Vi har vändt. .
Äldska Timrå IK i våddt o torrt alltid. .Lall On Lall On..

T T:

stoff: ok bra! fast jag menade primärt min fel tråd dumpning... =)

Sv: Silly Season 14/15
söder över: det är lugnt

söder över: oj förlåt!

Amatörmässigt av mig...

söder över: visste jag redan:)

3poäng tack o lov!

Det funkar inte att blanda in andra trådar mitt i en match. Det är sedan gammalt.

erathoo: men ändå alltså... Nu spelas riktigt disciplinerad defensiv... Bara lyfta ut puckar... Känns faktiskt ganska stabilt...

söder över: Bah....1-2 :-(

aldrig får man känna sig lugn i fin...

söder över: ny notis...
Molinder får handledarläget mitt i slottet....

Lägger iväg en riktigt skitdålig passning på 35cm på Pettersson 14's skridskor...

???

söder över: noterar att Pettersson 14 får en två diving samtidigt som AIK spelare får en tvåa...

I nästa situation förstärker Pettersson en ny hakning...

Iskallt!

ASA: inga jätte prov än men sett stabil ut med snabba reaktioner sofar

söder över: Är vår vakt bra?

stoff: inte över än, men gillar den positiva andan! :)

Rip Kirby: Alltså Hults handleder har man inte sett i timrå ik sedan pärssinens rygg höll 25års status... men karln har varit helt iskall på isen de sista 5 matcherna o det är inte ok för en spelare som skall vinna matcher åt oss...

Det här är en bra match för oss än så länge. Aik är bra dom checkar våra backar hårt och det krävs alltid bra lösningar för att komma över egen blå!

Wedin/Boyce förlorar inte en enda sargduell! det är bra inställning!

Det kan gå.

Jockz: sa ju att det skulle sluta fint idag=)

Jockz: Goal gånger 2!!!

Goaaaaaaaaaaaaaaaal! Islossning

DJ Hemp: Goaaaaaaaaaaaaaaaal

"Hade gärna pratat jätte mycket men kan inte säga så mycket", säger han (André Hult) på frågan om han är påväg bort från klubben.

@Timråkollen på Twitter. 

SMÅLAND:

Exakt! Men jag tror att det blir gängspö även där. Fyllan värmer bäst... : )

Diddeli: exakt!

Vi har redan mosat aik två gånger den här säsongen, självklart blir det en tredje!

Hälge: lugnt..idag blir det seger!

Grabbarna för kvällen. Ingen Hult. Ingen Jansson.

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jockz: Men är inte bankens villkor en ganska liten grej av hela problemet? Jag har åtminstone förstått det så av att läsa här inne, jag kan väldigt lite om hela grejen ska tilläggas. Bättre villkor hjälper en del, men det är väl själva driften av arenan som är det största bajsläckaget?

Knylan: Nä, det där var kanske inte det stringentaste pressmeddelandet man läst. Men ok. Försäljning av arenan är inte längre universallösningen. Återstår att se vad som konkret kommer ut av denna flerpartsdialog.

Jag är otroligt tacksam för det enorma arbete som Lars och Tommy lägger ner för vår älskade klubb.

Hälge: Lite stats inför matchen. Notera Timrås boxplay =) 

T T: Antar att lånet och räntan ska omförhandlas sett till dagens kostym? Isåfall är det nog väldigt fördelaktigt med dessa parter vid samma förhandlingsbord.

Redigerad kommentar

flyttat

Vad säger det där pressmeddelandet egentligen, är det någon som begriper det? En dialog mellan förening, kommun, banker och näringsliv förutsätter jag alltid pågår. Det hade varit intressant att veta, och det lär väl kanske benas ut lite i och med de artiklar som jag förutsätter att ST kommer publicera.

"Det som är väldigt positivt är att alla, dvs. föreningen, kommunen, banker och näringslivet i distriktet samlats tillsammans för att inte bara kortsiktigt, utan även långsiktigt lösa detta en gång för alla"

DJ Hemp: Ikväll ser vi Malmoe FF o stänker ;-)

Bortamatch på Hovet i afton således. Torsk där och vi börjar bli riktigt akterseglade. Vem hade räknat med det i slutet av oktober? Det mesta känns deprimerande i nuläget...

Hälge:  Men Carlsson blir kanske kvar !

Sv: Är det slut nu?

Vargher85: Det gör dom nog - men - Att det föds för lite ungar kan ju ha andra orsaker än att det gökas för lite...

Hälge:Han var för dålig,bättre o spela med jimpa 

Hälge: Nej, det blev Karlskrona.

Back på ingång ?

stoff: ja, det börjar bli dags för det nu.

imorn bli det poäng, kom ihåg vart ni hörde det först;)

Kongo: Okej, så då skulle det med andra ord bli något i stil med det som händer med Hammarby, vilket i Timrås fall skulle innebära division tre eller möjligen division två.

« · 1644574 · »