1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612268 inlägg · 6214 ämnen
« · 1647032 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-12-27
Nu känns det tungt. Underläge med 3-1 och en 10-15 minuter kvar...

Sv: Vilket är TIK:s fullständiga namn?
Hahl Bundy:

Som jag minns det undrade du om Kongo hade lite att göra och det tolkade han som att du ansåg att hans undersökning var irrelevant...

Kongo: Jaså? Vart har jag skrivit att det är irrelevant?! Var vänlig informera mig om det o alla andra

DJ Hemp: Ja, det tror jag. Varsågod. :-)

Hälge:

Tackar för tipset! Fast där kostar entrén eller? Orkar nog inte gå dit heller. Jag suger troligen i mig ölen på O'Learys och går sedan "hem". Men än en gång tack för tipset!

Edit: Ser att vi beklagligt nog ligger under... : (

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Här visas matchen:

Jag hade fått för mig att de skulle kunna visa SSK vs Timrå på O'Learys i Sundsvall, men fan heller ("inga rättigheter"). Så då blir det att lomma "hemåt" och kolla på Mora vs Malmö i stället. Jaji...

Knylan:

Det kan ju t ex vara diverse MoDo:iter och annat löst folk som varit framme och röstat fel i avsikt att låta oss framstå som idioter.

Knylan: Dessutom irrelevant enligt Hahl Bundy.

Det kan omöjligen vara så att 52% av de som röstat gjort det ironiskt. Är det på RIKTIGT så att vi har så pass många supportrar som inte ens vet vad vår förening heter? Man gråter ju.

Sv: Apropå nånting...
Jockz: Producerar gör han ju redan. 13+10 på 31 matcher nu innan han kom till Modo från TPS. Innan sejouren hos oss 18+10 på 32 matcher. Jag skulle vilja säga att Smolenak är en spelare varje lag klarar sig utan. Producerande hockeyvagabond som åker runt och skrapar ihop pinnar och tusenlappar i dysfunktionella lag på jakt efter quick fixar.

Redigerad kommentar

Knylan: Minns att han var brydd över Monténs coaching som många andra, att heta spelare inte fick mer förtroende utan alla skulle spela lika mycket som t.ex Jonte också nämt. Det kan också bidra till att man aldrig fick ut maximalt av honom
Jag tror att i rätt omgivning så kommer han producera.

Hittade ett snyggt anfall från förr:

www.viasatsport.se/videoklipp/hockey/vacker-kontring-ger-timra-hopp-om-poang-mot-leksand/

Berglund: Min känsla är att han tillhörde det där klustret av spelare som producerar i en väldigt jämn och hög nivå men som fortfarande inte gör laget bättre på något sätt. Han gjorde ingen som helst skillnad, trots att han producerade. Precis som Vampola och Corso, med flera. Av de tjeckiska forwards TIK haft så vet jag nog ingen som inte varit av den typen. Fick de spela med andra spelare som däremot var som allra bäst i jämna matcher så gick det bättre dock. Tenkrat gick ju som tåget i andra kvarten mot Modo.

Smolle är väl en klassisk bottenlagsvärvning. Kommer garanterat rulla in lite strutar från hans klubba. Framförallt i matcher som slutar t.ex. 5-7 och sånt, då gör han 3+2.

Berglund: Fast å andra sidan kom han väl bara in till oss i slutet för att casha in några extra 100k. Modo verkar han ju ska spela hela nästa sässe med också så han kanske ger lite mer.

zigge: Han motsvarade inte förväntningarna. Det vart 11p på 17 matcher vilket är helt ok men i övrigt var han ganska loj tycks jag minnas, inte alls som det står på EP "Smolenak is a large-framed forward with a good dose of physicality and aggression. A shoot-first player, dangerous on powerplay and very strong in front of the net"

Kongo: Lite o göra?

Vilket är TIK:s fullständiga namn?
Timrå ishockeyklubb
1x1-1pxred.gif
53% (21)
Timrå idrottsklubb
1x1-1pxred.gif
48% (19)

Antal röster: 40 st

God jul hockey-hunkar!
May the force be with you!😎

God Jul på er alla.

God jul på er!

God Jul på er och som TIK:are så är inte livet alltid så roligt, inte ens på julafton. Även om tomten oftast är röd och vit.

Redigerad kommentar

zigge: Måste man välja mellan de tre alternativen så väljer jag osynlig.

sargad: God Jul alla TIK-fans, where ever you are!!!

God Jul samtliga!
Såg tomten idag. Jodå, klädd i rödvitt. Han är alltså Timråfan fortfarande. Känns tryggt.

zigge: Klippte in lite eftermälen nedan från då det begav sig. Är han klar för er? Hoppas han höjt sin moral då.

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Det var ju den första tanken. Känns som att det går att ifrågasätta Nubbens scouting i fallet smolenak.
Kollade han ens in honom på plats, eller var det EP och agenten som fällde avgörandet?
hubbenorlen Svara | Gilla +2 2013-04-30 23:10
Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: är det så kan man konstatera att en sån som smolenak inte riktigt var värd slanten. Måste ju vara en av de sämre värvningarna genom Timrås historia sett till lön. Finns fler på den listan som borde ses som oprioriterade fordringsägare!
250kg kärlek Svara | Gilla +3 2013-04-30 22:14

NoMercy: Jag skulle vilja påstå att han var usel, sett till meriter och förväntningar.

zigge: Såg rätt många av Timrås matcher när den gode Radek lirade hos dem. Han blandade alla dina kategorier; bra/super/osynlig. Kändes DÅ som han spelade "för sig själv". Men det var kanske inte så konstigt då han upptäckte till vilken härva han värvats...

DJ Hemp: Detsamma!

Någon, hur var Smolenak hos er?    Bra/super/Osynlig?

Timrå Icon:

Tack detsamma.

God Jul alla Hockeysnackare i allmänhet och alla TIK:are i synnerhet!

Ha en riktigt god röd och vit jul!
Här är en rackare som inte har en vit iallafall;

Hälge: Tack, Timrå-souvenirer inköpta och lite extrapengar till klubben.

stoff: Idag? De där siffrorna är ju inte dagsfärska.

EArk: ge emil petterson 300tusen ist för dom 111 han har idag så blir han nog timrå trogen!

El_loco: alltså ok för att det är vackert med framgång åt Lander! Han är den Timrå IK lirare jag mest unnar all framgång men... Jag tycker att det är dags för Lander att komma hem hit till tik och bli våran Jimmie Ericsson...

Laken: Ja.

Någon som vet om souvenirshop'en är öppen något inför julen?

Lander till NHL för första gången i år... Var det inte någon som sa att han var klar för brynäs för ett tag sedan? Edmonton-Brynäs - Same-Same eller?

Vore coolt om han tog sista chansen nu och tog en center position i Edmonton. Go Lander!

Andersson: Du har rätt, Conny är killen som kan locka lite folk till hallen, vi kör på de...

Många har ju hockeypension också som ibland kan vara så mkt som 80% av lönen

Andersson:

Han skulle säkert få igång ett PP i alla fall. det skulel ju vara skönt i ett par veckor.

Conny Strömberg är ledig , han hoppade av Västerås nyss . Rutin i massor och kan göra poäng  ;)

sargad: Tycker mig hört att de från J20 tjänar runt 20-25' i månaden. Finns säkert undantag även där förstås.

Timrå Icon: Ligger någon hund begravd här.  Skulle i grova drag hälften av truppen få extra pengar av föräldrarna alternativ bo hemma? Annars kan de ju inte klara sig.

EArk: Jag hade möjligen reagerat om det där var månadsinkomsten.
De borde ha det dubbla!

EArk: Säger ju tyvärr ingenting. Det man kan vara säker på är att alla de spelare som har under 200' ifjol med all sannolikhet har det i år. Utöver det hoppas jag att Hallin, Molinder och Persson inte plockar ut så mycket pensionspengar.

EArk:ojdå blev fel och hann ej redigera inlägget på dom fem minuter man har på sig. Här är lönelistan. 

Från Aftonbladet:

Publicerad: 2014-12-16

Lista: Så mycket tjänar allsvenska hockeyspelarna

Listan visar taxerad inkomst från fjolåret. Ha i åtanke att vissa spelare kan ha låst del av lön/sign on-bonus i fonder, pensioner eller något liknande, och därmed syns inte de pengarna i den taxerade inkomsten. 

Källa: Skatteverket 

Fotnot: Siffrorna i tabellen avser taxeringsåret 2013. Vissa spelare kan sedan dess ha bytt lag. 

NamnInkomst

TimråPer Hallin 850 272 kr

TimråRobin Persson 714 952 kr

TimråAndreas Molinder 662 186 kr

TimråJens Westin 419 360 kr

TimråAdam Reideborn 338 077 kr

TimråJeremy Boyce 288 592 kr

TimråMika Norja 281 374 kr

TimråJohan Persson 261 456 kr

TimråAndrée Hult 225 140 kr

TimråLudvig Nilsson 224 589 kr

TimråAnton Wedin 212 743 kr

TimråOscar Johansson 208 683 kr

TimråDaniel Öhrn 199 432 kr

TimråTommy Stenqvist 199 035 kr

TimråRoger Forsberg, tränare 163 468 kr

TimråJohn Westin 147 926 kr

TimråEmil Pettersson 111 340 kr

TimråAndreas Borgman 107 340 kr

TimråDidrik Strömberg 104 620 kr

TimråAlbin Carlson 100 622 kr

TimråMattias Nilsson95 000 kr

TimråEmil Berglund52 342 kr

TimråErik Nyström28 000 kr

TimråJimmie Jansson27 700 kr

TimråAdam Ohre6 000 kr

TimråCarl Åsell0 kr

TimråOskar Brändström0 kr

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Snoop: Tittar man på laguppställningarna och ger sig på en gissning så misstänker jag att Timrå har ungefär samma spelarbudget som Almtuna och Björklöven. Trupperna ser ungefär lika osexiga ut på papperet. Sedan skulle jag kunna tänka mig att Karlskoga ligger på ungefär samma siffror.

Att Mora skulle ha en lägre spelabudget än Timrå tror jag däremot inte ett smack på. Inte nog med att de har många utländska spelare, de har dessutom en stor trupp.

Asplöven funderar jag lite över. Visst, de har en del spelare på lån från Luleå, men det är inte halva laget. Om siffrorna stämmer i deras fall så är det imponerande. Eller så är spelare som Lagace finansierade på något annat sätt.

Ändå så tror jag att det finns spelare i Timrå som tjänar lite väl bra i förhållande till vad de presterar. Personligen så har jag börjat fundera om Nubben verkligen är rätt man på rätt plats. Jag kommer aldrig glömma hur mycket han har gjort för föreningen eller för den delen hans betydelse för föreningen när den etablerade sig i Elitserien. Men på senare år har han inte varit överdrivet bra på att hitta guldkornen, utan det har varit alldeles för många värvningar som har kostat mer än de smakat.

« · 1647032 · »