1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612277 inlägg · 6214 ämnen
« · 1647751 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2014-12-29
EArk: hult 3-1 :-D

EArk: Hult gör 2-0

1-0 Johan Persson

Herminator: Vinn närkamperna framför målen. Då är det 3 pinnar innanför västen.

Timrå är klara favoriter hos svenska spel...

Har dom startat nyårsfirandet med skumpa lite tidigt i år?

Andersson: Blås Asplöven av isen. Visa vilket stenhårt virke tallar består av. Ge jäääääääääääärnet nu!

Årets sista match , det ska bli årets bästa match !  Go for it Timrå !  =)

ASA:

med risk för upprepning : för vilka pengar då ?

ASA: Joakim L var väl så gott som klar tills Leksand hörde av sig.

Hälge:Tänk om man (styrelsen) hade vart så klok o satsat på Jocke L. när han var ledig, helt obegripligt !

Hälge: Ok, hoppas på repris idag då.

stoff: Nä ikväll vinner vi och Norja gör årets match.
Det är ju sista chansen för det dessutom....

Hälge: då bli det torsk

stoff: Antar att det är Norja.

Hälge: vilken målvakt står idag?

jå1: Ja.

Laken: Har vi lyckats besegra Asplöven under vår tid i HA?

Ta med era bekanta så kanske vi får bevittna vändningen ikväll!

Sv: Apropå nånting...

Knylan: Inte vet jag, men det där var nog bland den mest raka, tydliga och ärliga beskrivning jag läst på länge. Fullkomligt lysande. Det är målvaktsfrågan som är största boven i det här.

Sedan borde du börja blogga. På riktigt. Känslor och en ärlighet saknas där när det kommer till TIK. Måste få igång liv & rörelse. Skapa debatt. Ett intresse. En blogg som vågar stå för något även när det blir jobbigt. Ur en supporters synvinkel.

DJ Hemp: Ja, det vore väl inte dumt.

Knylan: Håller med dig igen, men jag tycker ändå att ser man att det inte fungerar riktigt med Norja (oavsett orsak) så borde någon av de andra få en chans.

Vi får väl hoppas att han spikar igen nu då när vi sågat honom.

Timrå IK - Asplöven HC 2014-12-29
Chans till upprättelse!

Hälge: Jadu. Tidigare har man ju reflekterat över den frågan och tyckt att det kanske är mycket press att sätta på två så unga målvakter men nu har ju båda åtminstone fått smaka på hetluften lite. Allt fokus måste dock ligga på att hitta en ny målvakt.

Saken är också den att Norja inte är så pass dålig att han släpper in 10-12 kassar per match. Det är en duglig målvakt, men vi vinner inte när han står, vi tar inte ens en poäng. Han släpper in puckar i kritiska lägen, om och om igen. Det är väl klart att hans självförtroende också fått sig en rejäl törn. Att aldrig få vinna och samtidigt veta att man har två oerfarna juniorer som avlastning kan inte vara speciellt kul. Allt som allt en fullständigt ohållbar situation.

Knylan: Håller helt med dig i det du skriver. En liten fundering man har är ju varför inte Lantz eller Ohre får en riktig chans ?

157620: Man känner sig oerhört dum och naiv när man säger det men jag skyller enormt mycket av den rådande kräftgången på Mika Norja. Vi har en målvakt som inte skänker någon som helst trygghet i laget. Han är en smitta som drabbar en hel grupp, match efter match. Det är helt obegripligt att det ska vara så svårt att hitta någon definitiv lösning på det oerhört stora problemet.

Sedan den där 3-1 vinsten hemma mot MIF så har vi avverkat 15 matcher. Av dessa har Norja stått 12. På dessa tolv matcher har man tagit tre poäng. Det är bara att gå till sig själv och den avgrundsdjupa tomhet man känner inför en match när man vet att Norja ska stå. Står Reideborn så är vi nästintill garanterade att vi ska erbjudas åtminstone en chans till poäng. 

Tänk då hur spelarna ska känna inför en match när man vet att Norja ska stå. 

Som sagt. Att skylla på något så tydligt och enkelt som en dålig målvakt tar emot, problem brukar vara så mycket mer komplexa än så, men detta är helt otroligt. Och man har vant sig, det har blivit ett normaltillstånd som inte går att påverka. Det går inte att bara säga "ja men vi gör ju heller inga mål, det går inte att vinna en match om man inte gör några mål", men jag är så övertygad om att Norja är en pest som spridit sig så djupt i truppen att det argumentet inte håller.

Sen ställer du frågan om tränarparet och det ska jag låta vara väldigt osagt. Roger Forsberg har inte ännu denna höst gett mig ett enda dåligt intryck men det kan väl säkert finnas brister. Men han sitter ju i en jävla rövsits med det där jävla skämtet till målvakt. Det måste vara stört omöjligt att få spelarna att verkligen tro på vad han säger. Att få spelare att kasta sig med ansiktet före för att täcka skott när de vet att ett höstlöv kommer slinka in i nästa byte. Mitt förtroende har han dock fortfarande och kommer ha länge till.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Men annars börjar Modo sladda däruppe och verkar i dagsläget givna för kvalmatch bäst av 7 mot nåt allsvensk lag. Och Brynäs tappar betänkligt. Det går inte så bra nuförtiden för de klassiska hockeyfästena efter södra/mellersta norrlandskusten. Och sämst av alla, Timrå IK.

Konstigt att ingen ifrågasätter tränarduon egentligen. Inte för att det skulle vara en patentlösning med omedelbar succe men de smyger märkligt oifrågasatta under radarn. Själv har jag ingen uppfattning för jag har sett för lite men håller deras spelidé?

Apropå tidigare nämnde Smolenak... I dag producerar han igen. Två assists hittills (matchen är inte riktigt slut) mot Leksand.

Sv: Är det slut nu?
hubbenorlen:Mitt intresse är att få veta vad som görs åt problemen som finns, jag tror att ryktesspridningen o spekulationerna  som är nu är förödande. 

Pär: Tystnaden? Jag för min del är less på att höra hur dåligt ställt det är. Det är ju nåt i media varannan vecka?
Vill du ha dagliga rapporter om usel ekonomin är eller vadå?

hubbenorlen:NÄR TÄNKER LEDNINGEN FÖRTYDLIGA DET SOM HÄNDER I FÖRENINGEN, HUR ILLA ÄR DET? VAD GÖRS FÖR ATT FÖRÄNDRA DET SOM SER DÖDSDÖMT UT? ÄR FÖRBANNAT LESS PÅ DEN HÄR TYSTNADEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hubbenorlen: Precis.
Det är just sånt som är tändvätska för oss

Gamen: Varför i helvete ska klubben bara lägga sig ner och dö för att nån missunsam Sundsvallsupporter fått för sig att det skulle vara hedersamt?
Inte ett dugg intressant eller tänkvärt. Bara dumt och idiotiskt. Patetiskt till och med.

Timrå Isstadion: Ber om ursäkt uppmärksammade inte det när den låg på förstasidan.

Gamen: Det är ingen artikel. Det är en insändare.

Gamen: Vem f-n har skrivit den skiten?

Sundsvall vann sin premiär i Allettan mot Kalix med 1-0. Det är med skräckblandad förtjusning som man ser fram emot kvalmöten med dem. Att mötas i hissen och byta serie med Sundsvall vore pinsamt. Skönt att man numera bor i Malmö och slipper den pinan i så fall. Apropå Malmö fick jag mersmak för den arenan. Det blir nog att åka på fler matcher efter nyår. Kanske att man får bevittna ett avancemang till SHL till slut? Jag såg dagens match mot Mora. Segermål med nio sekunder kvar. Sådant kännetecknar en serieledare...

Edb: En intressant och tänkvärd artikel finns nu på st.nu

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-12-27
Kongo: Ja håller med dig

Timrå Icon: Hemkommen, halvt håglös, hes och hurven MEN det finns visst hopp endock. Spelet 5 mot 5 är Timrå en klass bättre en SSK större delen av matchen. Det luktade division 1 över SSK i 5 mot 5. Eller är vi så stabila i den spelformen?

Negativt: Idag sög tyvärr BP lika mycket som PP. En annan reflektion, göt det ondare att vinna en närkamp framför ett mål än ute vid sargen? Vi visar mod, beslutsamhet och styrka vid sargerna och det känns som vi vinner en klar majoritet av närkamper och puck där. FRmaför målen känns det lite tvärtom. Någon som har något teori om vsarföt det är så?(om min reflektion nu är riktig) 

Kämpa gubbar, vad annat kan man/vi/ni göra ;.)

Timrå Icon: När det här ordnat upp sig, vilket jag tror att det kommer att göra, är det skönt att Norjas kontrakt var på 1+1 och inte 2 år.

Redigerad kommentar

erathoo: Med två mål borde man vinna.
Vi måste byta ut honom mellan stolparna.
Typ nu

DJ Hemp: Ja speciellt eftersom vi innan match gick ut och sa att varje match är slutspelsmatch :-(.

Nä nu ser jag backhoppning istället.
Inte en enda jädra svensk med trots att staten (vi) plöjt ned många miljoner på hoppbackar i Ö-vik

DJ Hemp: Just hemkommen från "scania-rinken".

Timrå gör en helt ok match, är bättre än SSK i första o sista perioden.

Förlusten tillskrivs (som vanligt) på lite svajigt målvaktsspel, ineffektivitet i anfallszonen, (Hult missa två öppna mål) och hemma domare ...  :)

Erik Nyström var bra idag, Runesson skötte sig också tycker jag nog. Däremot känns det som vi tappat en hel del i BP...synd det ...

PP icke godkänt, men det fanns embryon till nåt bra, särskilt i sista när man toppade med 5 forwards. (Hult, Molinder, Pettersson, Persson och Nilsson)

vi saknar en PP-back så in i bängen...

jå1:

Javisst. Och ännu en hedersam förlust. Dessa är de allra skönaste förlusterna...

DJ Hemp: Stabilt att dra på sig en tvåa pga att hakremmen inte är knäppt när man jagar en kvittering...

Jockz:

Jaji, 3-2. Chansen finns...

Jockz: Ja nu har vi powerplay. Nu gäller det.

DJ Hemp: Bara 1 ifrån nu :)

« · 1647751 · »