1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612287 inlägg · 6214 ämnen
« · 1646170 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Källkritik.

El_loco: De där var verkligen oväntat, vi har alltså dyrare trupp än Mora ?!! De verkar skevt som fan, alla deras utlänningar med Yan Stastny i spetsen, isf rätt tydligt att vissa spelare i våran trupp är ruskigt jävla överbetald, Norja,Hallin,Molinder och Persson måste ha rätt sköna löner då.

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Frella:

Jag vet faktiskt inte riktigt. Tänkte bara att det säkert finns förmögna personer och företag som är intresserade av elithockey och därmed har en del att bidra med. Kanske inte riktigt Percy Nilsson-klass, men många bäckar små...

Skönt nu med julledighet i ca 2 1/2 veckor. Den generositeten hade man inte riktigt räknat med, men även vi kulturarbetare får oss en släng av sleven ibland.

Bara därför firar man nu med några rejäla bärs på stadens (Malmö) krogar. Riktigt hemmastadd har man blivit. För knappt ett år sedan hade jag skitsvårt att hitta i den här stan...

DJ Hemp: Är det kanske nåt sånt man dragit igång efter att man drog tillbaka skrivelsen till kommunen?

Något för TIK att ta efter?

Ärendet om alkoholtillståndet nedlagt.

El_loco: Den stämmer nog. Men det sägs väl att Mora och Karlskoga har en del externt finansierade spelare. Kanske även Asplöven?

Bad_Brett: Då får man nog sluta sända Simpsons och Family Guy eftersom både Homer Simpson och Peter Griffin är stereotypen av en amerikansk man.

Andersson:

Skrev om detta för några år sedan när debatten om gubben på kinapuffarna, infödingarna i Tintin och dockan i Kalle Ankas julafton diskuterdes som flitigast. Jag tog då just Frölundas och Chicagos indianer som exempel på hyckleri. 

Naturligtvis är det en enorm dubbelmoral att uppröras av stereotypa bilder av svarta människor, samtidigt som man är helt okej med att ett ishockeylag har en ilsken indian på tröjan.

Personligen tycker jag att hela diskussionen är urlöjlig, men om man nu ska envisas med att plocka bort stereotyper, tycker jag att det är bra om man är konsekvent.

spud: Synd för oss om så är fallet, men det är vi väl skyldig er antar jag. Hur som, kul för Emil om han får spela i Shl i några matcher.

El_loco: Skumt. Nog trodde jag att Mora och Karlskoga hade dyrare trupper än Timrå. Övriga nedanför Timrå kanske inte är så konstigt. Asplöven t ex lånar väl in bra spelare från Lulä titt som tätt vilket kan förklara deras lilla budget.

SuperMupster:tjänster o gentjänster

SuperMupster: Vi kanske ska låna han unde JVM? 

De här med att Emil P tränar med modo?
Någon som vet varför?

Kan verkligen det här stämma? Timrå åtta (sjua) i spelarbudget... Jag tycker att många lag som ligger bakom oss i tabellen borde ha högre budgetar än oss...

Så här ser spelarbudgeten ut som Aftonbladet satt ihop (Alla siffror i kronor):
1. Malmö – 16 miljoner
2. Södertälje – 15 miljoner
3. Rögle – 12.5 miljoner
4. AIK – 12 miljoner
5. Västerås – 11.3 miljoner
6. Karlskrona – 10 miljoner
7.Oskarshamn – 8 miljoner
8. Timrå – 8 miljoner
9. Almtuna – 7.8 miljoner
10. Mora – 7.6 miljoner
11. Bik Karlskoga – 7.5 miljoner
12. Björklöven – 7 miljoner
13. Vita Hästen 6.5 miljoner
14. Asplöven – 4.5 miljoner

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
DJ Hemp: Igår började resten av säsongen. Vi har allt att vinna och vi ger aldrig tappt. Wow liksom.

Andersson: Som vanligt så är det dom här jävla skittidningarna som smäller upp sånna här saker, dom intervjuar en enskild person och vad hon tycker om frölundas logga och sen blir det som vanligt, 10,000 delningar av artikeln på facebook, folk som hetsar över att folk är helt dumma i huvudet och att jakten har gått för långt och nu får det vara nog blabla. Det här gör tidningarna med vilje för dom vet att det drar en massa delningar och debatt. Stormen i vattenglaset fortsätter :P

Andersson: Den som trollar har uppenbarligen sett avsnitt 1 av nya säsongen från South park 

157620 och Vargher85:
:-)

Vargher85: Årets understatement ;-)

157620: Exakt, folk som gnäller på sådant där har alldeles för lite att bekymra sig över. Här inne är vi Timråsupportrar, så bekymmer har vi redan tillräckligt med!

Edb: Det är alldeles för många som skall tycka så in i helvete mycket om allt och tjäna billiga pluspoäng för att deras åsikter ligger rätt i tiden. Bloggar hit, krönikor dit, facebooktjat...Och så blir det ramaskri om någon inte tycker som dem..

Man kan hitta tolkningsutrymme inom det mesta och antingen fokusera på positiva saker eller negativa saker eller rena hitte-på saker.

Här inne tycker jag vi kan fokusera på ishockey i första hand.

Timrå IK skymfar de röda örnarna! Skandal! Jag ska anmäla dem för Djurskyddsföreningen!!!

Andersson: Istället för att se det negativa med det kan hon väl se det som en hyllning till Indianerna, folk har så in i helvete lite att göra och de ska klagas på allting, man får ju dessutom lära sig om samer, indianer osv i skolan så ingen tror väl att dom är några maskotar.

Andersson: hallå du gamla indian.

Ja Timrå är också rasistisk de har röda ställ

Folk är på hetsjakt mot rasism. Folk är löjliga ibland

Vad är det för fel på folk numera ?

Gorkyman:

Jag höll också på MoDo i Elitserien när Timrå inte fanns där. Mikko Leinonen minns jag. Liksom SM-guldet 1979.

Ärligt talat var jag inte på några TIK-matcher efter ES-säsongen 1981/82. Man hade ju inget körkort och laget blev bara sämre. Rena öken faktiskt. Jag föredrar dagens läge, sistaplaceringen till trots.

DJ Hemp: Är själv 67:a och var på 70-talet Modo anhängare, med en personlig favorit i Mikko Leinonen. Vändningen kom med Pekka, och när man dessutom hade lirare som Anders Wikberg, Henrik Sandström och senare Matti Pauna i laget var man såld och för alltid T I M R Å I T   :-)

Gorkyman & Snoop:

Jaji, nu när jag läser inlägget igen, så känns det nästan självklart vad som menas. Fast det är lätt att säga med facit på hand. Just det där senaste avancemanget är givetvis den största upplevelsen även för mig. Likt många andra här började jag att följa laget alltmer sedan namnet Timrå IK tagits tillbaka. Jag var 08:a då det begav sig, men tog många chanser att åka upp när chansen fanns. Det är tveksamt om NH90 ens hade tio skott på mål i den där matchen. Minns att man kunde känna sig nästan helt avslappnad redan efter 1-0-målet, något som är oerhört ovanligt i sportsammanhang. Da capo efterlyses, men vi lär få vänta.

Redigerad kommentar

Gorkyman: Ja var kanske lite klumpigt skrivet av mig, men ja precis jag är född 90 och var 10 bast och de var en magisk kväll, Nyköping hade ingenting att hämta i stadion.Så hemskt tungt som de känns att var Timråsupporter just nu hoppas man en vacker dag förvandlas till ren jävla ståkuks hockey i framtiden, together we stand strong and united for Timrå IK, spelar ingen roll om Timrå ligger sist i allsvenskan och man träffar nytt folk, säger med enorm stolthet att jag är Tikare och att jag lärde Anton Lander allt han kan he he.

Redigerad kommentar

DJ Hemp:  Tror nog snoop menade att han var 10 år gammal år 2000, när TIK senast tog klivet upp.

DJ Hemp:

Apropå att gå upp, så har jag väl varit med om tre gånger redan, om än inte på plats alla gånger (1977, 1981 och 2000). Vad gäller Giffarna är det ännu fler gånger, om än inte på plats vid samtliga tillfällen (1974, 1986, 1999, 2007, 2011 och 2014). Nio gånger har jag alltså fått glädjas åt serieavancemang, även om de på 70-talet inte upplevdes så starkt. Men, okej, sju gånger då. Inte så illa...

Snoop:

Jag får det till närmare 15 bast sedan vi senast gick upp...

jå1:

Eftersom vi uppenbart inte är nöjda med Norja måste det ju testas annat .

Modo kan ju inte låna ut Reideborn varenda omgång .

DJ Hemp: Mitt vardagliga humör påverkas faktiskt väldigt mycket av Timrå IK, efter en timråtorsk klara ja inte av att läsa tidningen dagen efter, när dem vinner är det raka motsatsen och man vill ju så jävla gärna att det ska gå bra för laget i ens hjärta, jag hoppas av hela mitt hjärta att jag under min livstid kommer få se timrå gå upp en gång till, var 10 bast senast vi gick upp.

ÄLSKA TIMRÅ IK !!

Andersson: Går ju alltid att testa, men är dom redo tro?

jå1:

Då blir det Ohre och Lantz för hela slanten

Timrå Icon: Fast problemet är väl inte löst? Norja är väl tillbaks mellan stolparna efter jul..

Det är ändå värst vad en enda seger kan göra för stämningen härinne. Vid en eventuell förlust i nästa omgång blir det väl "Är det slut nu?"-tråden som härskar igen, antar jag.

El_loco: Vi signade fel finne helt enkelt.

Tänk att det var så enkel lösning på problemet. Mot toppen igen!

Nää , vad tror ni .... ska vi lägga ett bud på Reideborn   för resten av säsongen ?  ;)

söder över: Nä int fan bor ja där :-)

Jaji, det gick ju riktigt bra trots att man gav motståndaren ett tvivelaktigt tillmäle. Vi vann och gubbhästen blev hamburgare. : )

Härlig och viktig seger, gillar Reideborn som fan han har en bra aggressiv spelstil som tlltalar mig, härligt TIK !

SMÅLAND: bor du i vittaryd?

härligt med glädjen men du ger mig lite Christoffer Silferbielke vibbar!

=)

Nu j-r får j-a kärringar rida av mej o fira ikväll!!!!
Fram me skumpan o garren nu o sug i er ordentligt! !!
Nu fan vet vi att de är målis vi saknar i år.

El_loco: ja se bara på Jimmie tappade hockeyintresset... Hehe...

Så inihelvete rätt att Pettersson fick sätta en balja! Gigant ihop med rejdar Öhrn vill jag lyfta med! Han förlorar inte någon duell o jobbar stenhårt i alla lägen! Jag fick rätt iaf! Storseger och iaf 2 pinnar på Hult!

Skönt med lite julefrid! Tack för det!

Jockz: härligt, lås in reideborn nånstans så inte modo hittarn'

... :-)

erathoo: Vinst, 4-1 busenkelt. ;)

Redigerad kommentar

Bah, vad händer i matchen.....nån?

« · 1646170 · »