1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612290 inlägg · 6214 ämnen
« · 1645901 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
erathoo:Enligt EP har Iilahti fortfarande inte spelat en match den här säsongen. 22 år... Han kanske la ner karriären efter Timrå.

söder över: Ja, och norja var ju svag redan förra säsongen.

F-n att vi inte signade iilahti...

söder över: Returer i slottet har varit obefintliga.

söder över: 3-1 känns ju inte helt fel! Håll i det här nu :)

Andersson: vinna närkamper och ta kampen framför målen nu då!

fy faan så bra pettersson är!

söder över:

ribbis ?  Räddarborn  :D

Jockz: ibland skriver man på gränsen till elaka saker om folk som avlönade ska spela hockey i Timrå IK ... Jag har gnällt hårt på Jesper Samuelsson Hynning och hirso och Börje har jag gnällt hårt på ibland känner man efteråt att man kanske är lite onödigt hård i sin kritik.

Gällande Norja så är faktiskt han inte bra alls...

Ribbis som står idag har redan gjort 2 räddningar som jag inte förmodar att Norja skulle klara av...

Jag tycker inte att Norja tillför det minsta positiva i den här uppsättningen av Timrå IK. Dåligt försvarspel My ASS! Ok inte hundra direkt men va faan det måste vara lite ge o ta juh! Ni som ser matchen kan väl kika lite på om ni ser någon skillnad på bara en sådan sak som returer... Vart hamnar ribbes returer? Mitt i slottet eller ut mot sidorna?

SMÅLAND:  what ??

Äre så fattigt att int ens CJ kan få en mazariner när han refererar?

söder över: Känns mycket säkrare med Reideborn i målet måste jag säga.

EArk: ja helt enligt planen...

zigge: Dra mej baglänges.
Hullllt :-D
Skål tamjefan

1-0 Hult första pucktoutchen för honom

söder över:  dom måste ha tittat på nån match  2006 ?

söder över: Äh... Tror jag trycker i mig en gubbhästburgare till middag. Kanske ser matchen liggandes i gubbhästsängen eller finns det en gubbhästfidus på något obskyrt löp på Valla i kväll?

Andersson: Mig veterligen använder Timrå IK 1a perioden som hockeylek och allmän bensträckaraktivitet?

I synnerhet på hemma is!

Andersson: det är lungt... Gnägget har noll koll... Se bara inledningen på deras kommentar i Folkbladet ang Timrå IK!

De (Timrå) brukar komma ut med väldigt hög fart, speciellt på hemmaplan. De spelar fysiskt, sätter press och smäller på, så det gäller att vi är snabbtänkta och inte spelar fast oss själva. Vi får koncentrera oss på försvarsspelet i början och sen försöka komma på kontring. Om vi krånglar till det så blir det som mot Oskarshamn, säger centern Mattias Kalin till folkbladet.se.

SMÅLAND:Reide håller nollan, galant! Men kan Runesson göra målet?

1-0 t TIK!

DJ Hemp: HC Citccolina o hästen :-)

DJ Hemp:

HC Gunghäst  ? 

Ikväll måste alla Tikare kämpa 117 %

DJ Hemp: jag är helt övertygad om att vi tar en stor seger ikväll!

Hult kommer att gör minst 3 poäng...

Måste lägga en liten slant...

Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Jag fixar matchtråden! : )

Sv: Apropå nånting...
Snälla Hälge kan inte du ordna en matchtråd? Vi bara måste då in 3 poäng idag!

Sv: Silly Season 14/15
sargad: dårå ska de ju stå.

luffaren: Han får "gung, gung, gunga" vidare i Västervik dåre.

Moverare:

Det är bra att du håller supporterskutan flytande. Jag gillar det. Hoppas att ni får utdelning i form av ett serieavancemang i vår nu också. Såvida det inte sker på vår bekostnad...

DJ Hemp:Det är utan tvekan tämligen tunnt på läktarna i Gärde numera, men visst finns det några entusiaster kvar sedan det glada 90-talet.

Personligen har jag inte missat en hemmamatch den här säsongen och har faktiskt hunnit med ett par bortaresor också.

Sv: Är det slut nu?
Modano: det är naturligtvis jättetråkigt när skribenter väljer att lämna. Tvivlar heller inte på ditt intresse vad gäller Timrå IK. Jag tycker bara att dina inlägg tenderar att övergå till rena personangrepp mot vissa valda delar ur truppen och de som arbetar inom föreningen.
Det är det jag reagerat på.

250kg kärlek: Att du som öppna käften här och plussen haglar så gör jag såm zaggodog sjöbba73 mfl lämmnar innavel sidan men älskar TIMRÅ IK sedan första matchen.Tre höjdpunkter för mig är 1971-72 Timrå slår Brynäs me 4-3 strimma avgör mitt i 3e per och stadion explodera innför runt 15000 nummer 2 år 2000 när Timrå går upp igen hela hallen exploderar när Mattiasson gör må i pp pass från Gerhardsson nummer 3 04/05 Zäta Modin kippro aki berg sanny mfl vilket lag det var ojoj

hubbenorlen: det var ungefär sammtidigt som mitt intresse för Timrå IK vaknade ordentligt med...

Jag hoppas verkligen att man kommer ur den här jävla dippen man hamnat i alltså allt verkar inte stå rätt till... Petningar och deprimerade spelare kass målis total ovilja att satsa på någon av våra egna unga målvakter och moraltapp i spelsystemet...

Vi startade juh ändå säsongen bra!

Vad fan hände sedan då? Varför städar inte försvaret ordentligt i egen zon och varför får vi inte in puckarna på motståndarnas kasse längre där sådana som Wedin Boyce Ludde N kan göra målen som man vinner matcherna på? JP och Emil P kan inte vara de enda säkra korten om man vill undvika playoff till div 1!

Timrå IK 14/15 måste bli ett lag igen där alla köper sin roll och slutför sina arbetsuppgifter till 110%

Jag tror säkert att spelarna kämpar allt vad dom kan under matcherna nu med men vi ser inte det spelet som visat sig effektivast för truppen längre...

Iår är Emil Pettersson det trevligaste framsteget att bevittna ihop med Borgman.

Om alla får till det spel man hade innan november kan ludde n och en handfull till göra dem följe på listan över sevärdheter i eon arena...

Kämpa kämpa!

hubbenorlen: Samma sits här

söder över: Jag blev ju hängiven supporter först när namnet Timrå IK togs tillbaka 96. Så jag har aldrig upplevt maken till svacka tidigare. Man red liksom på en framgångsvåg under så lång tid att man förutsatte att man var skyddad från fiasko.
För bara sex år sen levde man i tryggheten i att hålla på ett av Sveriges bästa lag, The Big Red Machine kallat.
Vi hade en av Sveriges bästa klackar och var laget alla var rädda för att möta.
Nu ligger vi sist i allsvenskan och snackar om huruvida vi klarar av Sundsvall i ett eventuellt kval till div 1.
Jag efterlyser en Cordykaye för 2015. Önskar jag hade entusiasmen själv, men det har jag inte.

På de senaste 5 åren har Timrå ik spelat 339 matcher inkl kvalserier...

Av dessa har dom lyckats ta 3 poäng i 95 matcher

Man har lämnat isen med 0 poäng 167ggr

2 pinnar i bagaget vid 40 tillfällen

Och en pinne har man lyckats få med sig 37 ggr

204 tillfällen av 339 har alltså känts som förluster i hjärtat eftersom man fått se motståndaren fira mål fler ggr än sitt egna lag...

135 ggr har man fått känna stolthet...

Det är tyvärr ganska överlägset skamsna siffror. Lägg därtill ständiga konkurshot rekonstruktion negativ PR och nu även svårtillgängliga nyheter runt laget då lokalblaskorna låst in sig...

Det är inte konstigt att hallen är tom i stort sett vareviga match och klacken tunnas ut ordentligt...

Ändå sitter jag inför vareviga jävla nedsläpp och tycker det känns bra att det kan bli vinst igen! Man är öppenbart sjuk i huvudet alltså! Hehe

T T:Dubbelpost var inte meningen.  "Att Jimmie har valt att lämna Timrå har att göra med att han inte har trivts socialt där uppe" Ja så kan det ju också bli.

Redigerad kommentar

T T: "Att Jimmie har valt att lämna Timrå har att göra med att han inte har trivts socialt där uppe"

T T: Kom väl inte som någon överraskning direkt, men ändå tråkigt att det inte fungerade här.

Jansson ut.

Precis vad man trodde. Aldrig får man ha fruntimren ifred. Nej, då står pojkarna på rad... Men ni kan ta henne. Jag orkar inte leva med en partner genom ett översättningsprogram ändå. Hur skulle det se ut? : )

zigge: haha! Vaffan! Vi låg juh me varandra på lunchen! Jaja så kan det gå...

DJ Hemp:Faen, jag trodde Yumman var förälskad ENBART i mig??

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Jajamän, jag har också blivit lovebombad av den damen. Säkert många med mig. Men hon verkar ha tagit hjälp av någon riktigt taskig Google translator. Hela brevet går på kryckor liksom. :-D

Jag antar att det är fler än jag som har fått brev här från någon kärlekskrank dam, eller???

Det stämmer rätt bra att det är svårt att byta favoritlag. En gång TIK - alltid TIK. Jag har sedan länge insett det. Däremot hade jag, under Timrås 18 år långa ökenvandring, sympatier för MoDo och även Luleå i Elitserien.

Mitt första favoritlag i fotboll var IFK Sundsvall. Detta för att jag gick i Bosse Börjessons fotbollsskola i mitten av 70-talet. Sedan visade det sig att man kunde få mycket mer speltid i ett av Giffarnas pojklag, så därför bytte jag klubb även fast IFK-sympatierna levde vidare. Numera behöver man inte längre välja. Jag förutsätter att GIF kommer att vara det enda elitlaget från trakten så länge jag lever.

Jag har nu bittert tvingats konstatera att det inte blir några fler TIK-matcher nere hos mig på hela säsongen. Det är ju inte klokt. Och Rögle-matchen missade jag av någon anledning.

Därmed blir mitt facit för året: 1 0 0 1 2-4 0

zigge:Tror modo räknar med att få låna emil pettersson som gentjänst

Tvåtallar:JEPP, klart vi e snälla mot lillebror, som har det ännu tuffare än oss! Reide har varit riktigt bra på slutet, tagit fler poäng än Ullmark. Bra att hålla honom igång. Hoppas ni vinner, Hästen såg ju tagna ut senast  m Oskarshamn(tyvärr för Er), hoppas de inte hunnit ladda om.

Sen har ju både TIK o MoDo uppehåll ända tills 26-27/12 , man borde kunna lagt in en träningsmatch, för att hålla igång? Träning är ju en sak, men en match borde väl öka tempot, tex för att testa juniorer o andra som fått lite speltid? Finns det nåt "förbud" mot en trän.match under dessa uppehåll? MoDo har ju en DM-match iaf. ( mot ÖSK).

Vad tycker ni?

Timrå Ik stolthet och passion oavsett division.

Skiter om de spelar i div 4 , man föds med ett lag , ibland skulle man vilja byta men det är som vänner eller familj. Man kan välja sina vänner men inte sin familj. Min kärlek är alltid timrå ik min familj

Tvåtallar: Ja riktigt sjyst av Modo faktiskt, dem e snälla storebror må man säga.

Imorgon vinner vi mot hästarna

Känner tacksamhet trotts allt att modo som själv har de tufft.

Ändå lånar ut Adam Reideborn imorgon igen :-)

Tycker nog att de är där vi har största problemet. Vi har inte nog starkt lag för att vinna så många matcher. Om vi ska starta me två tre skit mål i röven varje match

usproperty: I motgång lockar man inte så många individer av typen som håller på Chelsea, Real Madrid och Juventus :)
Men väl kanske andra typer av karaktärer, bara klubben på något vis exponeras för dem. På individnivå kan man alltid ta med sig någon extra på match som kanske inte varit på hockey förut. Bara att inventera sin omgivning!

Kongo: Har älskat Timrå så länge jag minns, vet faktiskt inte hur det började. En orsak kan vara att Lill-Strimma var min stora idol när jag var riktigt liten. Är uppväxt i Harmånger och fick mycket skit för att vara Tik supporter. För där (och i övriga Hälsingland) så är det mest brynäsgrisar, så det hände mer än en gång att man på skolgården fick slåss för de rödvita färgerna.
Angående supportrar så finns det många som är i min ålder men även under vår senaste era i elitserien har gjort att det finns många unga som tagit Tik till sitt hjärta.
Tyvärr så är det svårt att locka dessa människor så länge det går dåligt, tråkigt men sant.

250kg kärlek: Jag tycker att du borde skriva en insändare till ST. Kanske kan du ingjuta mod och hopp hos fler än bara oss härinne.

« · 1645901 · »