1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612021 inlägg · 6214 ämnen
« · 1654250 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Vi är inte värst iaf  ,  256 miljoner   .  låter som bytet i en jönssonligan -film

Sv: U20

Knylan (eller vem som känner sig manad): om TIK skulle hamna i att släppa ett antal spelare innan 31/1, finns det då några hyfsade juniorer att fylla på med? Tabellplaceringen ser ju bra ut...

Sv: U20
Vinst över Frölunda idag med 3-1 förresten. Jonathan Dahlén och Martin Mellberg i fortsatt topp av poängligan. TIK leder fortsättningsserien på samma poäng som Växjö, Gnaget och TAIF men med 1-2 matcher mindre spelade.

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Kom ihåg att bli medlemmar gott folk. Det säkerställer en god kommunikationsväg för föreningen också, utöver att pengarna går rakt in i föreningen. Ju fler medlemmar desto starkare argument att peka på mot kommunen.

Jag har nu skrivit till Tony och köpt lite souvenirer från shoppen. Hemsk hög fraktkostnad enligt mig men who cares.

Hejja timrå

El Maco: Jo, men jag tänkte mig mer deg. Sca är ju redan en sponsor också, men är villig att gå in med mer och hjälpa till.

kulltorp: Timrås huvudsponsorer är ju redan huvudsponsorer och har redan betalat stora belopp. Jag kan tänka mig att vissa kan göra en extrainsats men det är inga som kan förbäntas ta mångmiljonbelopp bara så där. Alla vi engagerade supportrar, nära och i fjärran, kan gå på matcherna (eller åtminstone köpa och vaska biljett...), lösa medlemsskap, köpa souvenirer och ladda en hundring via #tacktik för att hjälpa klubben betala räkningarna.

kulltorp: Permobil är väl redan sponsor?

En fundering bara, men visst är permobil idag ett miljardomsättande bolag? Ett riktigt Timråföretag som ligger "vägg i vägg" med hallen.
Är det ingen som känner ngn på det företaget. De borde kunna pumpa in deg kan man tycka...

Sv: Apropå nånting...
Aftonbladet har gett upp .... kan nån ge luktsaltet till Wennerholm ?

Jag tycker att den här tråden möjligen behöver återgå till ämnet. Ok? Då säger jag att det är ganska Fantastiskt att uppleva vilken reaktion det blivit på hotet över vår älskade klubb. Jag bor många hundra mil från hallen som formade min uppväxt. Men när jag i går tog på mig Timråtröjan på lördsgspromenaden kom flera svenskar fram och önskade lycka till. En, HV-fan, frågade t o m om det fanns någon insamling han kunde skänka pengar till. Smått rörande. 

nils:

Nej, den är ju helt fantastisk! Och som av en händelse ligger jag och lyssnar på den just i detta nu... : )

DJ Hemp: Primal Scream, Higher than the sun är inte kattskit i sammanhanget.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Sedär ja! Är det danskt eller är det flådigt utrikiskt som du blåser?

Själv håller jag mig till flyktsodan. Det var längesen man eldade nåt från Reines ficka, så att säga...

Timrå IK kommer aldrig att dö. Strimma, Tåget, Håkan, Åhman och grabbarna släpper aldrig in de i himlen.

El Maco:

Fools gold är skön knarkfunk och den behöver jag kombinera med rökat som inte kan säljas. Triangeln får klara sig själv. Jag skaffar mitt eget i Danmark och åker sedan hem. Värnhem rules! : )

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Hälge: Absolut, jättebra att det står på hemsidan! Men jag menar i termer av att man ringt in ledarna i TIKs 06:or (och alla andra lag) och säkerställt att de samlar in laget till manifestationen. Kommer A-laget?

DJ Hemp: Fools Gold  med Stone Roses passar bra i rådande Timråsituation :-) Ska du inte kila ner till Triangeln och sälja av lite av din danska import och skänka vinsten på #tacktik?

El Maco:

Okej, då tackar jag för det mycket informativa svaret! : )

Själv lyssnar jag på ny intressant musik och varvar den med gamla klassiker a la The Stone Roses. Medan man sysslar med lite annat.

Oss ekonomer emellan...

DJ Hemp: Röker cigarr och lyssnar på Rammstein. Same old, same old! Och han håller på Timrå så klart. Även om han varit osynlg här på sistone.

El Maco:

Vad sysslar Redax 2 med nuförtiden?

El Maco: 13700 insamlat under 17 januari. Kul! Totalt 238 supportrar som bidragit med just nu 163711 kronor. Det köper ingen arena men det hjälper klubbens likviditet.

En fundering jag har är om webplatsen är förvirrande så att många tror att man bara kan betala via mobilen? Så är det inte. Jag har skänkt pengar med vanligt kreditkort. Gå in på "ge gåva" och ange ett engångsbelopp och betala direkt.

En riktigt trevlig sak är dels att ett företag (Fagerviks allmek) gick in med 5000 på ett bräde och gick upp i topp som största donator. Dels den andra vinkeln att jättemånga individer gått in med mindre belopp som engångsbelopp, en hundring, 300, 500. Man måste inte lägga tusenlappar och uppåt eller gå in med månadsabbonemang. Nästan alla vi som bryr oss om Timrå IK kan ge klubben en hundring. Om engagemanget fortsätter på #tacktik-sidan efter att den varit väldigt slöstartad under hösten så blir det kanske en story i sig? "Se här, hundratals Timråsupportrar bidrar". Så om du Timråälskare som läser det här inte har skänkt en slant via #tacktik, fundera på om du har möjlighet att göra det. Har du en miljon över, för all del (men skicka in den direkt på klubbens postigiro då och undvik eventuella avgifter för klubbens del på sajten...), men kan du så bara ge en hundring, gör gärna det. För mig som inte bor i Medelpad och inte kan gå på matcher så ofta eller kan gå på manifestaion så är det ett sätt att flagga mitt stöd. För er som bor närmare, fundera om det är ännu ett sätt ni kan hjälpa.  

foreningsinsamling.se/fundraisers/sasongsinsamlingen/

El Maco: Ja.

En aning frustrerande att bo så här långt ifrån nu. Hade gärna åkt på alla hemmamatcher i det här läget. För att visa mitt stöd. Men nu röker man på i Malmö och hoppas på det bästa i stället. Vi heter Timrå IK!

Det var länge sedan jag kände så här starkt för TIK. Live on please!

Manifestationen, är alla ungdomslag och ledare inom Timrå IK vidtalade? Känns som så kort varsel att få till något stort.

Hälge: Underbart! Vad bra att vi kan jobba tillsammans :)

sargad: Egentligen borde det vara Handelsbanken som sitter i en djävla rävsax. Hur mycket är arenan egentligen värd? Om det inte finns ett hockeylag på relativt hög nivå så rasar värdet ordentligt, och rent hypotetiskt skulle de kunna hamna i en situation där de står med en arena som ingen vill ha. Kommunen skulle kunna bygga en hall av Kovlandssnitt för att hysa ungdomshockey sedan skulle banken stå där med en arena som ingen vill ha, avdelningen grattis.

Sv: Töm och glöm-tråden
SMÅLAND:

Själv köpte jag hem lite skönt röka. Det stinker sött i hela lägenheten. Danmark är dejligt. Synd att det inte finns någon Pusher Street i Malmö, men va' fan - vi har nära. Legalize it!

Och må Timrå IK leva jävligt länge...

Hälge:  Vet inte om det är nämnt i afton men Oskarshamn torskade mot Mora så vi är ovanför strecket alltjämt :-) 

Hollywood ending på denna säsong är att konkursen till att börja med undviks, spelet bara växer och publiken strömmar till i takt med 3-poängarna och våren krönts med avancemang till SHL. Drömma får man göra ibland och foklk vinner ju miljoner på lotto och det är ju egentligen än mer osannolikt... eller?

Kongo: jag vet faktiskt inte. Men det låter inte helt orimligt så som du resonerar.

Kongo: Här då ?

250kg kärlek: Så det är någon/några på HB som ska "masseras" för att det här ska sluta lyckligt? Kan vi/allmänheten nå och påverka dessa tro?

Kongo: googla på Timrå IK U8 - U14 (eller vad du tycker passar). Där finns massor av bilder på respektive lagsidor. Annars kan jag säkert jaga fram bilder från sonens kull. Men det blir i morgon isf då de ligger på Fejjan.

Hälge: Tack, men nja... Lägre åldersgrupper. Knattehockey.

250kg kärlek: Nu ska man inte låsa fast Ewa i ett hörn, men...

Det är rätt intressant att avskrivningen på 75% var till största delen återstoden av ett lån på 45 Mkr man gett klubben som för denna summa köpte isladan eftersom kommunen inte kunde hantera avskrivningen på ett år.

Detta låtsaslån var alltså smällen. Samtidigt som man pratar om rekonstruktionsavskrivningen säger hon att man gav bort arenan. Orimligt argumenterande.

250kg: Är du insatt i turerna? Har jag pusslat rätt?

Vargher85: rätta mig om jag tänker fel. Men om kommunen och banken skriver av sina lån/fordringar och kommunen köper arenan för 9 miljoner så är väl det pengar Timrå IK kan lägga in som kassa och förhoppningsvis få en skaplig stabil grund att stå på? Eller tänker jag fel?

Kongo: Här , kanske?

När jag sitter hemma på kammaren och funderar så undrar jag om det skulle kunna gå att lösa situationen på ett sätt där kommunen gå in med en del av summan och att sedan privata aktörer hjälper till. Zäta sa t.ex. att han inte tyckte att det var någon idé att lägga ut 3 miljoner, eftersom det var arenafrågan som var det egentliga problemet. Men 3 miljoner till ett arenaköp då? Sedan kanske det finns företag som kan lägga ett antal miljoner och sedan är affären i hamn, typ...

Är det någon som har eller kan ordna en bild från ungdomslagshockeyn? Behövs i väldigt viktigt rädda TIK-ändamål.

250kg kärlek: Ok, då hajar jag. Ett sådant upplägg borde med andra ord inte vara så hemskt svårt få igenom?

Laken: tack för det. Och tack 250 kg.

hubbenorlen: det handlar nog om att Timrå IK som förening fortsättningsvis kommer att ha problem med likviditeten om man "bara" får 16 miljoner (det som banken skrivit ner lånet till).
Man måste få fram 4-5 miljoner rätt omgående för att lösa bort de skulder som ligger hos fogden, löner som skall betalas ut nu i slutet av månaden. Sedan tror jag att föreningen vill fylla kassan med ytterligare 7-10 miljoner för att slippa den ständiga likviditetskris man hamnar i.

Men det borde man kunna lösa med hjälp av t ex näringsliv, Zäta m fl.

Kongo: Den enda "Janken" jag vet om är han från supporterklubben.

Laken: Det känns ju märkligt om klubben inte accepterar det. Varför inte liksom? Vad är dom ute efter?

Är det någon som vet vem Janken i Timrå kommun är?

Timrå Isstadion: Jag vet faktiskt inte. Min uppfattning är att Timrå kommun kan tänka sig att köpa tillbaka arenan för ca 15 miljoner kronor.

Laken: hjälp mig, jag har tappat bort mig i alla trådar här, på Facebook, Twitter och i allehanda tidningar:

Fråga: finns det öht inte på kartan att kommunen "tar tillbaka" Eon mot att man åtar sig att bekosta driften i fortsättningen? Som Luleå (väl) gör? Är det 16, 29 eller 40 miljoner - eller inte alls - som gäller? Hilfe!

Kongo: De kan tänka sig att köpa arenan nu också, för det priset. I alla fall enligt mailsvar idag.

250kg kärlek: WORD!!!

Det är bara genom samarbete och lösningsfokus vi tillsammans kan lösa detta. Alla parter måste släppa prestigen. Jag håller med dig angående Ewa och tycker vi ska dra ner på mailandet till henne! Hon vet vart vi står och låt henne försöka övertyga övriga inom partiet och inom opposition istället.

Tydligen värderar kommunen och kan tänka sig att köpa arenan för 16 Mkr efter en konkurs. Och innan konkurs avböjde de helt ett köp. Bissart. Inget agg nu bara, vi måste ge kommunledningen en väg ut till en lösning.

Carl Lejonkräk: hehe, jag har inte skickat ett enda mejl. Däremot hade jag ett nära 2 timmar långt samtal i går med en person som i allra högsta grad kan påverka en eventuell konkurs. Ska inte säga att jag blev så mycket klokare men jag fick i alla fall uttrycka mina högst personliga åsikter som jag hoppas påverkade vederbörande på ett positivt sätt, sett ur TImrå IK-perspektiv.

« · 1654250 · »