1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606086 inlägg · 6213 ämnen
« · 1667357 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: U18
Hälge: Och J18 vill inte vara sämre

Sv: U20
J-20 lägger in en ny seger på kontot...

3-1 mot Växjö...

Det vore så häftigt om man kunde skarpa ihop och väcka publik till dessa matcher med. Det skulle göra föreningens ungdomssida mer attraktiv om spelarna fick lite stöd från läktarna redan här...

Att föreningen kan sätta avtryck i hjärtat på unga spelare kan a-laget ha nytta av många år senare...

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: har du någonsin sett några så välskapta ryggtavlor tidigare än de som tik08 har valt att visa upp på sin Facebook?

Jag kollade just play off från i går. Alla tre Smålandslagen har gått vidare! Avgörande mellan Huddinge och Östersund i dag. Spännande! SHL bryr jag mig inte så mycket om, medan spelet på lägre nivåer lockar desto mer. Ser fram emot att kunna se matcher i Kirsebergshallen mot lag som Sundsvall, AIK och Södertälje. IFSH borde kunna fixa det här, så att Timrå får fyra derbymatcher nästa säsong.

SMÅLAND:

Ja, det där med öl på arbetstid stämmer tydligen. Jag nästlade mig in på en informationsträff angående jobb i Danmark nyligen och fick detta bekräftat. Så där kan man visst gå och vara lite lullig på fredag e.m. om man så önskar.

40 personer på ståplats var ju kanon! Särskilt med tanke på att vi inget hade i egna händer. Riktigt imponerande i lilla Oskarshamn, där väl i princip ingen Timråit är ens boende.

Jag tror mig minnas att jag har sett dig, Småland, på TV från läktaren i Jönköping "back in the days". Som jag minns det hade du ett mörkt och tätt slutspelsskägg. Kan det stämma? En skön syn var det i alla fall. Fast vi brukade sällan vinna i Kinnarps Arena. En gång vann vi där med 2-1 i SD. 2009 var det. Därmed hade vi 3-1 i matcher i kvarten. Dock utan att kunna knyta ihop säcken sedan. Jag var på den förbannade skridskoskena-matchen efteråt...

Sv: Silly season 15/16

mina tankar angående truppen och potentiella nyförvärv

(#1        Jonathan Iilahti)

(#30 Mika Norja)

Målvaktssdian är svår vet inte vem av Norja och Iilahti jag skulle välja, Norja har ett options år men jag vet inte om man bör utnyttja det, han har en hög högsta nivå men lägsta nivån? Nja. Ilathi är väldigt smidig och var bra dom två matcher han gjorde. 

Ohre möjlig andra keeper. 

Möjliga nyförvärv

Johan Mattsson, Björklöven (Djurgården) 22år 

Två i Dif ifjol utlånad till Björklöven i år där det blivit 17 matcher, kontarktet med Dif går ut. 

www.eliteprospects.com/player.php?player=20050 

Tim Harrysson, Kumla, div.1, 23år 

Har stått några säsonger i rad i ettan nu och gjort det hyfsat fram tills den här säsongen då han verkligen blommat ut och stått för fina 93,4 i räddningsprocent. 

www.eliteprospects.com/player.php?player=13220

#55 Andreas Borgman

#51 Mattias Nilsson

#6        Robin Persson 

#33 Tommy Stenqvist

#9         Didrik Strömberg

#18 Jens Westin 

##          Ny 

##          Ny

Förslag på nya backar 

Dennis Persson Modo 26 år

verkar dock ha varit helt ok, i modo sett till en tydligen låg lånekostnad, men är ändå tveksam till att Modo förlänger samt att övriga shl lag är intresserade, har redan gjort en säsong i laget och har även brorsan här.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4568

Johan Pettersson ,Kalix (Div.1) 25 år

Testade på allsvenskt spel för två år sedan i Karlskrona, dock utan framgång. Han har sedan gjort två väldigt starka div.1 säsonger, denna säsong gjorde han 21+18=39 på 34 matcher dock i div.1 norra som ses som en relativt svag serie, men han fortsatte att producera även i allettan där det blev 6+5 på 14 matcher, är rightare. 

www.eliteprospects.com/player.php?player=4467

Gustav Backström Örebro, 20år 

Ganska stor tvåvägsback (187cm och 86kg) har varit en helt ok poäng plockare två säsonger i rad i örebros j20 superelit lag, har även fått chansen några matcher i a-laget där han denna säsong  +- 0, dock så kan han ju ha suttit mycket på bänken under säsongens 8 shl framträdanden. Men han har nog utvecklingspotential. 

www.eliteprospects.com/player.php?player=32195

Kommentar: man behöver starta säsongen på fler backar. 

Av den befintliga backsidan så tycker jag att alla fem backar som var ordinarie under hela säsongen (räknar inte med Stenqvist, Modo lån eller juniorbackar som bara gjorde enstaka framträdanden) kan få förnyat kontrakt, det skulle utgöra en bra stomme, och om man då lägger till Stenqvist som jag tycker förtjänar chansen när han kommer tillbaka från sin skada, för där har man en spelskicklig back som förhoppningsvis tar kliv kliv i utvecklingen. Sedan så behöver man en, kanske två backar till och då är det viktigt att en av dom är en offensiv back med ett bra skott, Gärna rightare. Jag har svårt att se att Filip Lander eller Oskar Brändström får alagskontrakt nästa säsong eftersom att båda är 95 alltså ej juniorer säsongen 15/16 vilket gör att det blir svårare att varva lite A-lagspel med juniorspel.

#22 Emil Berglund

#23 Jeremy Boyce

#8        Per Hallin 

#46 Oscar Johansson 

#10 Johan Persson

#57 Anton Wedin

#25 John Westin

#19 Daniel Öhrn 

##          Ny 

##          Ny 

Spelare som kan bli svåra att behålla men som jag hoppas att man lyckas 

#12 Andreé Hult

#41 Ludvig Nilsson

Juniorer att flytta upp vid skador: 

Anton Nyström 

Elias Pettersson

Jonathan Dahlén 

Förslag på nyförvärv: 

Oskar Fredriksson Kiruna Div.1, 22år 

Vräkt in mål och poäng i ettan 37+21 på 31 matcher, fortsatte även att göra mål och poäng i vårserien 11 mål på 10 matcher, är en spelare som jag hoppas skulle kunna tillföra mycket i rätt omgivning . Har även spelat i saik i junioråldern

www.eliteprospects.com/player.php?player=19800

Tony Lagerström, Åker/Strängnäs Div.1, 26år 

Före detta stortalang som varit på gång till klubben tidigare, har spelat med både ssk och Mora i allsvenskan förut och gjort det bra, men dom två senaste säsongerna har han tillbringat i ettan med Åker/Strängnäs det har blivit 110 poäng på 68 matcher i grundserien, han har gjort väldigt många assist så han är inte direkt den skytt som man kan önska, men han är spelsckilg och skulle nog tillföra mycket i det offensiva. + för storleken (187 cm och 90 kg)

www.eliteprospects.com/player.php?player=3696 

Fredric Weigel, Haninge div.1, 22år

F.d Djurgården centern som ej fick göra så många framträdanden i A-laget har dom tre senaste säsongerna vräkt in poäng i ettan, är precis som Lagerström framförallt en framspelare. Weigel känns som en spelare som är mogen för spel i HA 

www.eliteprospects.com/player.php?player=10388

Mattias Åkesson Troja, div.1, 25 år 

En spelare som jag tyckte var riktigt bra när Troja spelade i allsvenskan, känns som en spelare som absolut skulle kunna lyfta sig och göra ca 20-25 poäng som han gjort i as förut, väger 90 kilo så han lär vara ganska tuff att möta, jag ser honom som en ersättare ifall man tappar Ludvig Nilsson

www.eliteprospects.com/player.php?player=5008 

Simon Olsson, Lörenskog, Norge, 25år 

Liten, teknisk och kvick forward som spelat i HA förut där han haft lite berg och dalbana, och blandad bra säsonger med svagare, spelade förra säsongen i Asplöven där han gjorde 33 poäng iår så spelar han i norska högsta ligan i Lörenskog där han han snittade en poäng/match 

Kommentar: det blir viktigt att behålla Nilsson och Hult. Pettersson kommer bli svår att ersätta. Så en ersättare till honom får bli prio ett + en offensiv spelare istället för Molinder, Johan Persson hoppas jag även att man behåller, dock kan det finnas intresse från andra klubbar, Wedin bör man ha en bra chans att behålla vilket jag vill att man gör. John Westin blev jag riktigt imponerad av så han bör man ha kvar. Oscar Johansson gjorde en förhållandevis svag säsong men lyfte sig lite på slutet, jag tycker att han förtjänar en ny chans eftersom att han har ett stort hjärta för klubben och bevisligen har målskyttet i sig även om det inte lossnade denna säsong. 

Oskar Söderberg, Modo j20, 20år 

Gjort mycket poäng i modos juniorlag dock utan att få chansen till sin egna stora besvikelse, kan bli en flipp kan bli en flopp 

www.eliteprospects.com/player.php?player=38885

Spelare som lämnar:

#26 Calle Åsell, dåligt med speltid redan i år och ej jätteimponerande

#14 Emil Pettersson, lämnar för shl, blir riktigt tuff att ersätta

#24 Andreas Molinder, varit ganska bra i år främst i defensiven men i den roll han ofta användes i så behöver man en offensiv spelare istället 

#28 Erik Nyström, duktig tekniskt, men fick inte riktigt till det under säsongen.

Möjliga kedjor 

Ilathi/Norja/Mattsson/Harrysson

Nilsson - Stenqvist 

R.Persson - J.Pettersson 

Strömberg - Westin 

D.Persson/Backström - Borgman 

Hallin - Hult/Lagerström/Weigel - Nilsson/Åkesson

J.Persson - Weigel/Lagerström - Olsson/Fredriksson/Söderberg

Wedin - Öhrn - Johansson 

Berglund - Boyce - Westin 

Kommentar: får precis som ifjol lita på utveckling men det är ju vad ekonomin tillåter. På pappret så skulle laget vara lite svagare än ifjol i och med tappet av Pettersson, försvinner även Hult och/eller Nilsson så blir det tufft ser man på "nyförvärven" så skulle jag se Oskar Fredriksson och Oskar Söderbeg som tvp stora chansningar, Weigel är också en chansning dock kanske lite mindre, däremot så vet man ungefär vad man kan få ut av Olsson och Åkesson, Lagerström bör också kunna gå in och garantera ett bra jobb. På backsidan så skulle nog D.Persson vara en stabil back i as medans Backström och Johan Pettersson skulle vara chansartade.

tränarsidan: Jag tycker att Forsberg och Öhman ska få nytt förtroende, samtidigt som det skulle vara spännande att få in vår fd spelare och numera Kalix tränare Robin Lindqvist i staben.

Vi har nog mer att vinna på Modo i Elitserien, hamnar de i Allsvenskan är det ju slut på spelarlån från dem. Som derby kanske inte Sundsvall känns så hett längre då våra senaste derbyn varit mot Modo, ge det ett någon match så blir det nog riktigt bra.

Dessa matcher lär klart vara de man pratar om på arbetsplatsernas fikapauser i närområdet, kommande säsong. Gratis marknadföring! Jag börjar redan få upp pulsen vid bara tanken på diskussioner.

Redigerad kommentar

Kongo: Hahaha, ja nu när du säger det. Ja men dåså. Då finns det möjligheter att behålla honom då, igen. Även om jag tror att det finns x antal klubbar som är lite sugna på den där storleken, plus då att han öste in poäng tidigt i höstas vilket nog gjorde många väldigt sugna. 

Och ett resurssvagt IFSH i HA under något år tror jag också kan föra med sig något bra. Två fullsatta hemmamatcher, två färre bortaresor, stegrad lokal hockeytemp och rivalitet som är bra för klackutvecklingen. Senast var det ett väldigt bra utgångsläge för satsningen från mitten av 90-talet.

kristoffer: I nuläget och närmast framåt tror jag att starkt Modo med bred trupp är det bästa för Timrå.

Knylan: Just den där tweeten uppfattade jag mest som en anspelning på Familjens förmåga/flyt med sena mål.

Knylan: Det är mycket möjligt men det här är hur jag tycker Timrå IK ska agera.

Borgman är ett gränsfall (som vissa andra) men har lite för många misstag enligt mitt sätt att se det.

Laken: Hur tänker du med Borgman förresten?

Laken: Ludvig Nilsson är nog i stort sett klar för Färjestad redan så han kan man nog släppa, enligt Mr Madhawk då, vilket väl minst sagt får betraktas som en tillförlitlig källa.

Har för mig att jag sett någon annan tweet om det förut men hittade bara denna nu:

Min syn på saken:

Adam Ohre                            Förlängt

Mika Norja                             Inte förlängt

Robin Persson                        Förlängt

Didrik Strömberg                   Förlängt

Jens Westin                           Förlängt

Tommy Stenqvist                   Inte förlängt

Mattias Nilsson                      Förlängt

Andreas Borgman                   Inte förlängt

Per Hallin                              Kontrakt

Johan Persson                      Förlängt

André Hult                            Förlängt

Emil Pettersson                     Till Modo

Daniel Öhrn                           Förlängt

Emil Berglund                        Förlängt

Jeremy Boyce-Rotevall           Inte förlängt

Andreas Molinder                   Inte förlängt

John Westin                           Förlängt

Calle Åsell                             Inte förlängt

Erik Nyström                         Förlängt

Ludvig Nilsson                       Förlängt

Oscar Johansson                    Inte förlängt

Anton Wedin                          Förlängt

Tittar man maratontabellen så ligger Timrå lång före Örebro och Växjö, tycker det vore bra om ni tog er tillbaka, ni har tradition som inte Örebro&Växjö har.

kristoffer: Modo borde spela mot Timrå inför kvalspelet för att känna sig för, så dom inte ligger och slöar till.

DJ Hemp:

Underbart med t höra att du hade det bra i Köpenhamn igår.
Har varit där många gånger och levt i rus.
Ja det hade inte varit dumt att flytta dit.
De har ju ett nattliv som tilltalar mig mycket och att få ta sig
ett par öl när man jobbar.
Det är dejligt i Danmark och go röka och villiga flickor!

Jag måste säga det att jag var imponerad utav att se så många Timråanhängare i Oskarshamn igår.
Med vi som var på ståplats så var vi nog runt 40!
Att se så många var fantastiskt trots att vi legat i bottenträsket hela säsongen och haft konkurshot så var det ändå så många som slöt upp i sista matchen.När jag var och såg när vi spelade slutspelet mot HV71 för ett par år sedan var vi endast 15-20 på matchen och då även i semifinalen!
Det tyckte jag var uselt även att det var lördag!

Tyvärr lär jag inte följa något SHL och det har jag ju gjort heller för den delen.
Blir trevligare att följa playoff och kvalet till HA och hoppas på
Smålandslagen så man göra SmålandsTimrå större och göra
en Timråsupporterklubb Södra Sverige så vi blir större och starkare här nere med.

Nu ska jag leta snipers med tyngd och en ny målvakt till nästa säsong!
Då ska vi lira playoff och ha en stark suppoterklubb i södra Sverige.

jå1: det håller jag med om... Men var sak har sin tid... Även modister kan må bra på lång sikt av ett ödmjukt kämpande i ha! Jag har tänkt på en sak... (Wow jag vet) hur skoj var det att vara slagpåse i Shl... Dom skulle trivas i våran liga med snabba spelvändningar och mer öppna ytor!

hanzon: Borde väl säga sig självt? Timrå-Modo länsderby. 

söder över: Jag har funderat en hel del kring nästa års trupp och förväntar mig en del förändringar, vilket Nubben även flaggade för i dagens ST. På forwardsidan kan jag tänka mig en ganska stor spelaromsättning. Emil Pettersson kommer med största sannolikhet försvinna och jag tror detsamma gäller med Ludvig Nilsson.

Sedan finns det troligen en handfull forwards som inte kommer att erbjudas nya kontrakt. Jag kan inte tänka mig att Andreas Molinder har någon framtid i föreningen och jag har också svårt att se att spelare som Åsell och Nyström blir kvar. Personligen så är jag tveksam till Jeremy Boyces vara eller inte vara. Jag tycker att hans utveckling har stagnerat fullkomligt.

Hallin har kontrakt över nästa säsong och jag hoppas att man kan förlänga med Hult, Persson, Westin, Öhrn och Wedin. Emil Berglund har jag blandade känslor inför, men jag skulle inte bli besviken om han blev kvar.

Angående nyförvärv så förmodar jag att man kommer att plocka upp några juniorer och då finns det väl förhoppningsvis några kronor över till mer meriterade spelare. Själv skulle jag inte ha något emot att locka tillbaka Nisse från Malmö. För övrigt så har värvningarna från Division 1 hittills fallit väl ut - kanske man kan hitta någonting där... Till sist har jag även förhoppningar om att man kan få in någon transatlant med intensiv spelstil. Det finns bland annat några intressanta spelare i danska ligan.

Backsidan har varit en akilleshäl hela säsongen och jag hoppas att man kommer slippa spela med forwards på backplats under den kommande säsongen. Precis som på forwardsidan så hoppas jag på lite tyngd även bland backarna. Offensiva backar i all ära, men jag tycker att man ska säkra bakåt i första hand.

Målvaktssidan är ett problem. Själv skulle jag kunna tänka mig att man satsar på Iilathi till nästa säsong. Norja ser jag helst att man inte förlänger med - han har varit alldeles för ojämn i mina ögon. Sedan så skulle det så klart vara ännu bättre om man kunde värva Joakim Lundström från Leksand, men det blir nog för dyrt.

Skit i samma. Vi överlevde konkurshot och spelar i Allsvenskan nästa säsong. Bara att få spekulera om framtiden känns på något sätt som en förmån.

söder över: Ser hellre att vi får möta Modo i shl någon gång i framtiden :)

hanzon: gissningsvis för att några utav oss timråiter tyckte att våra möten var intressantare än att möta Karlskrona?

Vi gick inte upp så då får ni komma ner...

Mötas på isen borde vi göra iaf! Det är bra för publiksnittet om inte annat...

kristoffer: Varför önskar du att Modo går ner?

söder över: Som jag har sagt tidigare så är det viktigaste att få in någon tyngre spelare samt att det räcker med att ersätta dom som lämnar med några som kan träffa mål och skjuta direktskott oftare så kommer allting bli bättre än i år.

Jag skulle vilja säga att säsongens största problem har varit ojämnheten och ineffektiviteten, till viss det powerplay också men det går ihop med ineffektivitet. Jag förstår inte varför vi varit så extremt dåliga i förlängning/straffar. Kan även tycka Roger har valt lite fel skyttar samt att jag har saknat pelles patenterade vad har hänt med den?

Mycket har varit väldigt bra också som kreativiteten vissa matcher i anfallsspelet,och farten! Älskar att verkligen åka sönder motståndarna men som sagt så orkar man kanske inte det varenda match. Vi får svårt mot lag som får ned vår fart därav passar det spelet bättre mot topplagen som öppnar upp mer bakåt när dom chansar framåt. Vi måste ha en tydligare plan B nästa säsong. 

Nya tag nu och som jag också har sagt så hoppas jag Sundsvall går upp och Modo går ned, tänk vad spännande HS blir nästa år då!
Vill också avsluta med att jag är extremt lättad över att konkursen undveks och ett stort plus till alla som har jobbat hela säsongen med den där skiten, och att jag hoppas publiksnittet ökar nästa år. 

SMÅLAND:

Ja, nu blev det lite jävel i och med att vi har spelat färdigt för i vår, men jag vågade inte heller hoppas på en fortsättning med tanke på förutsättningarna. Positivt var att vi lyckades vända ett underläge och därefter ta vår andra seger för säsongen i OT. Jag känner mig rätt sorgsen att vi nu inte får spela vidare, men sånt är livet. Hoppas ändå att ni hade roligt där i östra Småland!

Jag hade en helt fantastisk dag i Köpenhamn. Chillade i Chris och köpte hem några gram, flanerade omkring på Ströget, tog några pilsner och såg allmänt glad ut. Danmark är verkligen dejligt och jag skulle verkligen inte ha något emot att flytta över sundet.

Väl hemma i Malmö var jag helt slut och var tvungen att sova några timmar. Detta innebar naturligtvis att man var uppe med tuppen strax före midnatt, så nu ligger man här och lirar musik och lever om på småtimmarna.

Vår säsong slutade lite i moll, men jag kör vidare i Malmö Arena. Flera spännande matcher väntar...

Jag har haft en mycket trevlig hockeylördag i Oskarshamn! 35st räknade jag till på borta stå. Utöver det så sprang man på en del tikare som hade sittplats. Bla en farbror som påstod sig var bekant med bla Ante Karlsson och hans grabb som för övrigt spelade idag... Timrå ik lever! Vi finns på plats över hela landet! Återigen cred till RV killarna som tar en sådan här resa för att se lite hockey live och sedan ta returtrippen på det! Härligt att se er! Jag känner inte någon här utanför hs världen så det var en bonus att få lite ansikten att koppla till texterna!

Vilken jäkla resa det har varit iår alltså! Vi var bra sedan var vi kass och sedan var det bra igen! Nu lägger man det här årets upplaga av Timrå ik i malpåsen och börjar snegla framåt så sakteliga. Först ska eon krängas och sedan skall jag ta med familjen och dra utomlands och tjuvstarta sommaren. Sedan borde vi ha påbörjat underskrifts insamlandet inför nästa års trupp...

Jag konstaterar att jag likt Småland och några fler gärna ser att vi får in lite fler stora killar till nästa år. Sådana som kan stå upp när det med tyngd när det behövs för att bromsa motståndare. Jag skulle tro att vi offensivt kommer att få se samma hot som iår. Någon riktigt vass knekt (Hult) samt någon riktigt het egen talang på väg uppåt! Utöver det är det väl bara att försöka bygga med olika spelares starka sidor för att få till en fungerande helhet. Jag hoppas att man fortsätter att ha skridsko åkningen som signum till nästa år.

Det tar bort möjligheten till att alla ska vara groffsingar men det är härligt att se framför allt i matcher som idag hur vi till slut åker ner motståndaren.
Jag vill ha in en eller flera killar i den nya truppen som är mer skottsugna och som gärna nyper till dubbelt så ofta som medelspelaren i Timrå gjort det här året.

Jag tänker sätta mig o kika på årets trupp och skriva ner vad jag känner runt varje spelare och framtiden för denne enligt mig i Timrå ik eller ej. Jag hoppas att fler här inne på boken gör det med! Släpp sargen ni som inte skriver så ofta eller iöverhuvudtaget... Det blir mer skoj när fler av oss delar med sig av sitt tänk här. Det finns sällan något rätt eller fel utan var och ens uppfattning om spelare och situationer på isen mm är juh en människas uppfattning om verkligheten så skriv ner den. Fel stavad eller sär skriven spelar ingen roll! Det här är ingen bok för svenska stavning utan en bok för passionen för Timrå ik!

Tack för årets seriespel och alla härliga samtal här inne!

hubbenorlen: Som jag har förstått det hela så. Modo bör möta laget som kommer 2a i playoffandet och andra laget från shl får möta 3an. Vinnaren av Vik-khk går direkt till shl, förlorande laget får en ny chans mot de som vinner playoff, så långt har vi 2 lag klara för Shl. Sen som sagt 3an och 4an spelar mot Shl-lagen, vinnarna går upp

jå1: Är det så det är? Jag tror mig hela tiden förstå hur detta kval går till men jag inser hela tiden att jag inte gör det.
Så om Malmö förlorar den matchserien så är det över för deras del?

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-02-28
Edb: kul att träffas! Men vadå semester från hockeysnack! Skojjaru? Du kilar väl in lite nu å då iaf? Silly season!? Perioden av året då vi utan att sett laget slå en enda passning rätt eller fel kan bygga upp luftslott om framtidens storhet?! Nu när lillebror Pettersson och Uffe D's Jonte har fullständigt eskalerat till astronomiska poängnivåer!

Ne inte ta semester var med lite här och hjälp oss att sätta känslan inför nästa säsong!

hubbenorlen: Malmö lär väl vinna playoffserien och får väl isf möta förloraren mellan Vik-khk?

SMÅLAND: Om Modo inte fixar Malmö (jag förutsätter att det blir dom som möts) så är det tidernas fiasko.
Men det blir en oerhört intressant matchserie att följa.

Vill tacka alla tikare som tog sig till oskarshamn, det blev en fin avslutning på en kaotisk säsong.

Sedan vill jag tacka runar up och hans grabbar för jag fick följa med, det får ske oftare tycker jag. Hoppas väl på tingsryd eller ljungby men det kanske blir svårt. Nåväl nu tar jag semester ifrån hockeysnack, vi ses till hösten då jävlar ska vi visa dom

Hälge:

Låter inte bra, vi har redan ett helt lag av mjuka spelare känns det som.

Rytter: Närkampsspelet är ett stort minus. 

Rytter: Med rätt omgivning kan han säkert bidra i PP, väldigt pucksäker o kan lägga fina pass. Hos oss tycker jag dock att han har en tendens att hålla i pucken lite för länge. Hursom så lär han bidra en hel del i erat kval där han får möta ett lag han spelat mot 4 ggr redan, + att han lär ju vilja visa vad han går för. Albin vet jag faktiskt inte vad jag ska säga om, ingen kille som sticker ut nämnvärt. Olofsson var dock kul att se, Bra på att göra sin gubbe och kvick på fötterna.

Grattis till en avslutad säsong. Skönt att slippa kvala för er trots att det såg tungt ut där ett tag. Grattis också till att unvikit konkursen. Ladda nu inför nästa år så ni kan vara med att utmana om kval uppåt.

Nu går ju några spelare från er över till Modo.

Vad kan Pettersson bidra med i ett SHL lag? Kan han gå in och styra upp vårt PP? Hur ser han ut i spelet 5 mot 5 och i defensiven? Styrkor/Svagheter?

-Hur har Albin Carlsson spelat hos er nu vid den senaste utlåningen?

hubbenorlen:
Jo jag förstår det, men fyra av sex lag går upp.
I en kvalserie dras SHL lagen in i HA tempo och de spelar ju grishockey.
Minns ju hur det var när vi åkte ur.
Så det blir inte lätt för Leksand och Modo, men de räddas av
att fyra lag går upp.

SMÅLAND: Sitter och tittar på Leksand Frölunda. Har väldigt svårt att se att nåt lag i HA har en chans mot ett SHL-lag. Skillnaden i tempo och puckkontroll är anmärkningsvärd.

Västervik
Ljungby
Tingsryd

Klara för playoff 3 till HA!

Huddinge-Östersund 1-1 i matcher..

Direkt avgörande i den matchen!

AIK
Södertälje
Sundsvall
Pantern

Vilka blir lag 5-6?

157620: Ja, det är roligt.

micke: Nej, Estreet är där gamla espan låg...du tänker på Railway saloon

Hälge: Juniorlagen verkar ha fått en otrolig boost av att det inte blev konkurs.       Faan vad de vinner

Silly season 15/16
Det blir intressant att se vad som händer med nuvarande trupp och en eventuell krympande spelarbudget.

DJ Hemp:Njae, jag väljer inte att ge upp Sundsvall. Trots att jag kanske bara var folkbokförd där i 3-4 år och levt resten av mina ca. 34 år i Gävle så ser jag ändå Sundsvall som min hemstad, ett ställe jag kan kalla hem. Kanske beror det på det faktum att jag är född där, att flera av mina släktingar bor där eller att man spenderat så många lov/semestrar i området? Vem vet, allt jag kan säga att doften/lukten som slår emot en när man går in i entrén till Sundvalls Sjukhus (en slags tegelstenslukt) är detsamma idag som för 37 år sedan. Sedan tycker jag inte det är några större fel på småborgerliga familjer som bor i villa och handlar på storköp, och jag har ingenting emot ofilé med pommes och bea, visst det kanske inte är så rock´n roll eller punk men jag har blivit för gammal för att revoltera.

157620; Är E-street stället som ligger bredvid järnvägsstationen? Trodde det var en McDonalds nu? 

hubbenorlen: My bad jag hörde att det fanns ett missnöje från ha mot bla viasat om att dom inte lyfter matcherna mer trots att intresset för ligan har ökat avsevärt de senaste åren...

Gällande avtal löper ut efter nästa säsong tydligen...

Hoppas att dom kan ordna något riktigt bra till nästa gång så det blir lite fetare produktioner runt matcher och kanske ett ordentligt vettigt veckomagasin som hjälper till att nå ut med våran tävling med! Sverige behöver få se sådant godis som vårat 3-3 mål tex! Ett fett avtal kan juh ge ett bra bidrag till klubbarna med. Våran ordförande som sitter i allsvenskans styrelse med får se till att jaga in dom där pengarna han vill se!

Redigerad kommentar

Som sagt vi vann i sudden för första gången på länge.
Vi hämtade upp 1-3 till 4-3 vinst på bortaplan!
Tack för en bra uppslutning och det var kul att se så många
ansikten.
Det var extra kul att göra tifot med dig söder över.

Största samtalsämnet hem var att vi missa Pelle Hallins klubba med en meter..förbannat att att svischa nätet annars hade den hängt på väggen nu!

Det var marginalerna dom avgjorde i år igen..
De tre sista matcher gick till förlängning och mot löven var det det en utvisning på slutet liksom mot Almtuna!
Idag visade vi att vi gav upp utan visade att vi kunde vända och
vinna.

Nu ryker skägget och vi tar nya tag nästa säsong!

Tack alla för idag och nästa år får vi organisera bättre
uppslutning i södra Sverige.

Kul att se att det finns dom som åker 74 mil enkel för sitt lag.
All heder till dom!

Nu tar jag mig något gott att dricka och firar segern idag@

dr dängroth: Jepp, nu är fokus på arenan. Måste lösa sig på bästa sätt. Viktigt också att behålla medvinden som blåst senaste veckorna in i Silly och nästa säsong.

Bra jobbat på och av is i småland av spelare och fans. Tack!

söder över: Intressant med nytt tv-avtal. Var har du läst det?
Just sändningarna på HA:s hemsida har ju gjort att det känns som att vi spelar i nån jävla gärdsgårdsserie. Drömmen vore ju om SVT köper allsvenskan.

hanzon: De hoppas på mitten av mars.

« · 1667357 · »