1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609317 inlägg · 6214 ämnen
« · 1698315 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK – VIK Västerås HK 2015-09-17
fredriko74: Nu blir det 2-3, Västerås har gjort 2 i pp. Se och lär.

Jockz: Så djävla kassa så det finns inte! Bedrövligt!!!

Håller fullt med Hamrin...

Vad har dom pratat om i pausen?

Ta det lugnt i tredje nu?

fredriko74: Exakt samma skit pp i år igen. Det kommer kosta måånga poäng.

Skönt med ett sent mål. Men är det bara jag som reagerar hur osynlig Boyce är ,liksom när ska han ta det där berömda steget i utvecklingen som man väntat på sedan typ 2010? Börjar han inte visa upp sig inom kort så tycker jag man ska göra sig av med honom. Såg tyvärr lika illa ut ifjol, iof bara gått 3 omgångar än. Men men, mönstret känner jag igen.

jå1: Marklunds mål var det inget större fel på heller! Den linan är riktigt mumsig i anfallszon!

Spännande 3e nu!

Hur länge sedan var det vi gjorde dessa psykologiskt viktiga målen i slutskedet av perioderna? Att vi fått en hel jävla uppsjö med psyk viktiga kassar i röven har jag lätt att minnas men att vi hör dem känns jävligt inspirerande!

Tura och kör i tredje nu! En poäng är ingen poäng! Det här ska vi vinna!

Diddeli: Bedrövlig kvalité på kameramannen! väldigt hackigt och inzoomat hela tiden vilket jag stör mig på, sen vore de mycket bättre om han filmar spelaren med pucken istället för den spelare som HADE pucken...

Diddeli: jag stör mig med på det... Han tappar bort pucken i mittzonen hela tiden... Han behöver zoma ut lite vid spelvändningarna...

Bigthelin: C more la ut en emergancy sida med länk till matcherna och de hade fan aldrig fjolårets matchleverantörer gjort! De hade blivet en gratis match som med största sannolikhet hade varit lika dålig och mist bilden i andra perioden...

jå1: Är det bara jag som stör mig på att kameramannen hela tiden tappar bilden på pucken och ligger snett så man knappt ser nåt?

Knylan: Fungerar här med nu. Ska vi vinna denna match så måste vi vara effektiva. Jobbigt med bp nu

Jag kan iaf komma med sensationell information till er som ej kan se sändningen och det är att vi har spelet och majoriteten av chanserna men KAN inte göra mål. Tro det eller ej. Västerås har dock stuckit upp och haft ett friläge bland annat. Västerås mål var någon konstig studs på vår spelare som gick i mål, svårt för Ohre att ta. Dahlén stod för förarbetet som ledde till två mot ett-läget som Molle gjorde 1-1 på.

Jämn match där vi åker mest skridskor.

jå1: Å här i början av säsongen trodde man det skulle vara guld och gröna skogar med Cmore istället för kombon Visasat/S24/Allsvenskan play..... Långnäsa på mig liksom....

Knylan: Ingen aning. Här gick det inte att logga in från början, sen bröts det helt. Så jävla irriterande.

jå1: För mig fungerar det klockrent iaf. Frågan är om det beror på att jag har Cmore via TV4Play, har inte strulat något alls än så länge under säsongen.

söder över: Nä visst är det problem där nu va? Jag har försökt och logga in i 20 minuter utan framgång... sen när jag väl kom in så verkar det inte fungera så bra...

söder över: Ingenting funkar. Kan inte ens logga in!

stoff:1-1

söder över: Just nu lyssnar man på Hamrins och den andre diskutera vilken sida de ska stå på, bra där..

C-more kan inte steama matchen... vad bra det går nu...

årets slagpåse:timrå ik

Knylan: det är perfekt!!! han den andre är ruggigt kass

Ohre står! Dra på trissor.

ST kör för- och eftersnacksteve för oss exilare idag igen. In och glutta så att de fortsätter med detta, kul grej.

Ingen Johan Johnsson och ingen Bryhnisveen, som väntat. Ogge uppsatt som center mellan Hallin och Öberg. Anton Kalte extraforward.

En sån här match MÅSTE vi bara vinna, hehe.

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Jadu, det är väl som sagt detta med en sammanslagning som pappersidé. Det borde ju, om man bara ser det hela rent krasst, innebära att om det bara finns en klubb så går alla sponsorer dit. Det låter ju helt fantastiskt. Om det då inte vore för att det är idrott vi sysslar med, inte företagsverksamhet där man kan slå ihop två företag och "merga" ihop dessa två företags tillgångar i form av kapital, kontakter, kunder osv. Istället för två konkurrerande lag i HA så får man en stor klubb som ALLA ska hålla på och där alla sponsorpengar hamnar. Borde ju innebära garanterad succé med tanke på hur stark ishockeyn ändå är i regionen...

MEN! Då har vi detta med identifieringen. Jag har valt min klubb, det gjorde jag när jag var åtta år och av någon slump började spela hockey i Timrå IK, det hade kunnat bli Sundsvall Hockey lika gärna då de egentligen låg närmre till hands rent geografiskt. Alla har sina egna historier kring hur man började hålla på det ena eller andra laget.

Resultatet skulle bli, precis som det blev med fusionen, att 1+1 blev 0. Två klubbar som blev en och som sen blev noll eftersom folk inte är dumma i huvudet. Jag tror säkert att det skulle gå att skapa ett storlag på sikt i regionen men det skulle ske på bekostnad av både Timrå IK och Sundsvall Hockey och allt vad båda klubbarna står för. Det enda som gäller nu är att - med förstånd! - halvgasa sig igenom det stålbad som fortfarande är i full gång. Vi behöver ha lite medstuds så att vi börjar nå sportslig framgång, förslagsvis genom att vara självförsörjande med bra juniorer, sen kommer resten mycket av sig själv bara man jobbar på rätt sätt.

Knylan: Vad tillförs med en sammanslagning?

Det som har betydelse är intresset från sponsorerna. Förutsättningarna finns på plats i Timrå IK, det finns ingen anledning att tillföra något från vår lokalkonkurrent.

Knylan: Ja jag vill minnas att när vi åkte ur SHL så satte klubben upp som mål att vara tillbaka i SHL senast 2020. Vi får väl stå ut några säsonger till som bottenlag i HA fram till dess. Är man fortfarande ett bottenlag i HA som håller till i Tallnäs kanske man kan ta upp diskussionen men just nu känns den löjeväckande.

Speciellt som Lokissarna gått upp dessutom. Lite derbykänsla måste väl gå att piska upp även bland nya fans som kanske inte kommer ihåg dusterna mot "laget från stan" på 90-talet.

janmarkaren: Det är en diskussion som - om möjligt - är ännu tråkigare än huruvida vi ska spela kvar i Tallnäs eller om vi ska bygga en superarena inne i hamnen för 300 miljoner, SOM VORE DET ETT ALTERNATIV.

En sammanslagning kommer aldrig bli av, situationen är som den är och har så varit länge. Alternativet är att någon startar en helt ny klubb och av jävligt oklar anledning pumpar in pengar i den, sen får väl denna dåre hämta publikunderlaget någonstans ifrån. Denne får väl skapa ett Växjö eller Karlskrona, typ. Det är ändå ett direkt upptagningsområde på 116 000 pers plus Härnösand och norra Hälsingland.

Sen köper jag definitivt det Tommy Andersson sa, att nuvarande situation inte är bra för någon av oss och för elitishockeyn i Medelpad på sikt, men att tro att det skulle vara en lösning att föra samman två konkurrerande klubbar IGEN och tro att 1+1 skulle bli två och även tre och fyra, då har man tappat perspektiven. Situationen ser ut som den gör i distriktet och det är en unik situation i hockeysverige, att två klubbar från ett litet distrikt tampas på hög nivå. Jag förstår att pappersidén Sundsvall Hockey + Timrå IK ser rimlig ut men det är den inte. Vem ska ens engagera sig i detta? Den tomma massa publik som plötsligt dök upp när Granlo BK och Sundsvall Dragons hade en liten period av framgång? Den kategori publik som egentligen bara följer strömmen? Det är inte Football Manager detta.

janmarkaren:

September. Jag skulle gärna se en framtida sammanslagning om det fortsätter så här illa. Det är vi som är lillebror nu. Men vi lär få be riktigt snällt...

El Maco: Ikväll är faktiskt den enda omgången på hela serien som båda lagen spelar hemma samtidigt. På lördag är den andra och sista omgången som vi spelar hemma samma dag men då har de lagt deras match 18.40 istället.

I och med att vi, Sundsvall och TIK, hade en total publiksiffra i premiäromgången på 3761 pers så är det nog klokt att de aktivt lagt schemat för att undvika krockar för att inte urholka publikunderlaget ännu mer. Nu är det väl i marginell utsträckning som vi konkurrerar om samma publik skulle jag tro, men i några fall så finns det säkerligen folk som skiter i vilken av arenorna de åker, företag som sponsrar båda klubbarna exempelvis.

Andersson: Intressant att vi spelar samtidigt som Bobbarna. På marginalen påverkar det så klart båda klubbarna men publiken överlappar nog inte jättemycket. Några 3000 tror jag inte på. Farsan ska gå trots magsmärtor efter insatsen mot Löven. Bra om vi bjuder upp till dans och ger lite underhållning....

Tror ni vi fick ut de där sista årskorten och kom över 1100 förresten? Borde vara så. Några tillkommer ju säkert än.

Andersson: Jag vill inte negga allt för mkt men det är på bortaplan vi brukar spela bra mot topplagen. Antagligen spelar vi enklare där men hemma låser det sig när man vill visa fansen hur duktiga man är med sin cape och sitt svärd.

Dags att bryta den trenden hoppas jag. Första målet är nog ett måste för att det ska gå bra.

Imorrn blir det KÄMPA !!

Jag , och  kanske någon till  har V-ås som favorit till seriesegern  . Men Timrå har ju tidigare år spelat bra mot just topplag . Chansen finns  .

Gör ju inget heller om de blir över 3000 på läktarn heller

Hur länge dröjjer det innna prat om en sammanslagning starta denna säsong? December?Mars?

VIK har för övrigt hittat en äckligt positiv jänkare i Cody Murphy. Tre pinnar mot Vita Hästen i går. En jävla fart och klubborna i isen framför kassen är VIK:s motto... Timrå IK står inför en helvetes torsdag.

Låt det för helvete tändas ett ljus, om så ett ynka tomtebloss, på vår ångestladdade bakgård! Vi lirade bra mot Leksand som körde råtorsk mot Almtuna. Brrrrrr.

Fräls oss från ondo. Giv oss frid. Vinn.

Ytterst tveksamma lån. Vad sänder lånet av Carlson för signaler till Lander och Brändström?

I Öberg får vi visserligen rutin, men knappast poäng. Våga spela en stekhet junior som Fällman exempelvis!

Pihl1337: jo... Skönt!!! Har förbannat mycket att göra ikväll!

söder över: Är det inte imorgon vi spelar?

T T: ja precis! Nu kan vi prata om den....

Snacka om att tre poäng idag kan vara ytterst värdefullt!

Slå suveräna VIK på hemma is bara måste ge massa goda effekter!

EArk: Öberg har ett handledsskott som kommer att bli nyttigt för er. I Modo har han varit fast i en checkingline. Kommer troligen bli en nyttig powerforward i AS.

Timrå IK – VIK Västerås HK 2015-09-17
söder över: Så här menar du?

Peter Öberg och Albin Carlson lånas in

Redigerad kommentar

Timrå Icon: är det inte svårt med en bra start på en ny matchtråd nu när det inte kommer några inför match videos från Timrå IK ?

zita: Hahahahaha!!

Ja det är nog sant det. Bara att kavla upp ärmarna och börja göra skitjobbet och hjälpa grabbarna :-)

hubbenorlen: Det tror jag också. Vi har ett ungt lag som även de levt under osäkerhet avgående klubbens existens. Den rutin som kan hålla huvudet kallt när det blåser hårt kan kan ju inte finnas helt och hållet. Sen är det naturligtvis individuellt. Ålder är ingen ensam faktor för mognad. det finns unga som har bättre blick för spelet än äldre. likaså är de oftast betydligt snabbare.

Man är bara ung en gång i livet men man kan vara omogen hela livet!!

alla som för någon vecka sedan ifrågasatte nubbens uttalande om ett lån av forward såsmåningom kanske tänkt klart nu. Vi har en mardrömsstart och det konstaterades redan långt innan säsongspremiären, även här inne. Det är bara absoluta början av en lång serie.

Hahl Bundy: Tror också att det tar tid för ett ungt lag att formera styrkorna. Mycket iver och yvighet som leder till förhastade beslut och övermod i början av säsongen.

Det är en lång säsong o vi har bara spelat 2 matcher... men inte känns det alltför bra i ens klena psyke. Man ska härdas, sägs det ju... men som Timråit når det ständigt nya nivåer.

Sv: Silly season 15/16
Knylan: reagerar mer på spelare som Sebbe och Skogs. Det var bättre förr. Dock ingen mening att gräva ner sig. Persson blir nog bra.

« · 1698315 · »