1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608600 inlägg · 6214 ämnen
« · 1709529 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Woody Jokinen:
Ja det kan man ju undra!
Har de givit upp?
Jag ligger på läktaren här och beskådar matchen mot Ottinger...
J-a skitmål...
Men vi kommer igen i tredje...
Har sett två kassar på det mål jag ligger vid så nog fan borde det tredje komma här med och då blir det party hela natten :-)
Forza Timrå IK tills döden Skiljer oss åt!

Webmaster: Men 17 också Karl-oskar! Jag tar inte längre. Olycksbröderna från björkarnas stad hat det osså besvärligt i Småland, för vad det nu är värt.

IK Oskarshamn - Timrå IK 1-1

EXPLORERSMÅLAND:
Annars var det ju inte någon matchstämning här inne direkt. Var är alla?

De ser bra ut..men bju för fan int de i matchen nu!!!!!
Forza Timrå IK i blött o torrt ALLTID!

Herminator:
Det ser verkligen ut som om uppehållet har gjort dem gott. Strålande målvaktsinsats också så långt. Inte för många utvisningar nu bara. Jobba, jobba, jobba!

Härligt. 0-1. Toppen att ligga på soffan i Spanien och lyssna på webradion. Forza Timrå.

IK Oskarshamn - Timrå IK 0-1

EXPLORERSMÅLAND: Ge järnet åt mig också du som är på plats. Själv har man röda Timrå IK supporter T-shirten på för att generera tur.

Och har man ingen bra relation med TIK Support går det bra att istället göra på samma sätt till TIK FB.

EXPLORERSMÅLAND: Du - och andra - som är på plats får gärna både fotografera och filma valda delar av match, klack och förhoppningsvis ett segerfirande. Foto/film får man gärna lägga upp eller skicka som meddelande till TIK Supports FB-sida. Detta material kan sedan användas för att exploatera en vinst maximalt och för att marknadsföra en kommande match. Detta gäller naturligtvis också hemmamatcher, där fler som befinner sig i arenan gärna på detta enkla sätt kan hjälpa till. Vill du/ni se hur tanken är med detta är det bara att kolla TIK Supports FB från och dagarna efter segern mot Pantern senast. En optimal situation i hemmaarenan vore att ha ett gäng på både sittplats och Västra stå som bidrar med material (med mycket fokus på att lyfta fram klacken/Västra stå). Nu är det ett jagande både före och efter, och ofta finns inget material…

Söderöver: så lustigt, själv ska jag limma golvlister i källaren ikväll.

Söderöver: Aj aj det var synd :-(
Jag ger järnet ikväll!

Söderöver: Just spika lister ger lagen 2-3 års dispans efter att väggen och allt annat är klart i övrigt. Så du bör prioritera hockeyn.

EXPLORERSMÅLAND: Nej. Det hade varit jättetrevligt.. senaste matchen där gav mersmak! ett par rediga snyggingmål av Timrå den gången och tre trygga pinnar!

Jag har köpt och totalrenoverat ett hus sedan juni och på lördag flyttar vi in så jag har massa sådant tråkigt att göra med lister och foder och lite smyg nu i veckan...

Hell jag kanske missar Timrå här på himpa under lördagen med!!

Söderöver:
Hay man :-)
Kommer du imojjon?

Jag har tjatat om att få se Öhrn ihop med Wedin i en offensiv kedja. Nu ska det alltså bli så och det ihop med den som efter Hallin vårdar pucken bäst och skapar egna ytor på isen... Det borgar för att det kan etableras bra tryck här. Nu vill det till att trotjänarna 19-57 sätter sina avslut på mål!

Känns som om hedern står på spel här inför omstarten!

Spännande!

DJ Hemp: Äre int för dimmigt imon så hoppas jag på succé för Tikkanen :-)

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Återigen ett bra initiativ!
Jag konstaterar att suget efter Timrå IK består. Tänk att det faktiskt skrivits flera böcker om klubben samt har spelats in ett antal skivor/låtar.

Det faktumet är en värdemätare om något.
Det skrivna och besjungna är ju förädlad kultur av kärleken till klubben.

Det gör att klubben intar en särställning bland jämförbara klubbar och att ishockeyns dragningskraft och samlingen runt Timrå IK har en djup historia och starka rötter.

En reflektion således, varken mer eller mindre.

Jåkkinen: AA det borde funka!

Westin tillbaka och nya Lello in i truppen med! Törs man hoppas på 2 mål i PP?

El Maco: Tror dom har 2 raka torsk, Tik fixar tredje!

EXPLORERSMÅLAND: jag har inte riktigt hängt med i hur Oskarshamn blev seriens formstarkaste lag. Ska vi hoppas att en veckas uppehåll tagit ner dem på jorden?

IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
Hur många blir vi på tisdag?

Kom på mötet eller förverka rätten att gnälla.

dr dängroth: Tack, vi ska se vad vi kan åstadkomma men först avslutar vi damkronorna och de övriga lagens sista matcher i fyrnationsturneringen som vi filmar just nu. Dessutom drar Jimmy över till Florida för NHL och semester, när han är tillbaka går vi vidare. Vi behöver kanske även mer hårdvara för att åstadkomma en fullgod produkt, iaf till den dator som sänder J20. Som sagt vi jobbar på konceptet men det måste få ta sin tid att komma till skott.
Karl B.

EXPLORERSMÅLAND:

Skål! Trist att det blev jävel i matchen. I kväll är det konsertdags igen i Malmö. På scenen: Ariel Pink.

Schååååååål ifrån Hartwall Arena!
Forza Sweden...

{hondaxr400 och kongo: imponerande engagemang! Ni gör ett bra jobb. Att lyfta fram andra viktiga kuggar runt/i klubben känns viktigt. Var sak har sin plats. Hinns det med så är det uppskattat!!!

Kongo: Jupp jomen absolut, vi i filmteamet (Live Arena och C-more där även Jimmy ingår) pratar om precis detta. Presentation av nyförvärven ( tänker just nu på vår nye finne) men även de andra spelarna i laget, ledarna och ansvariga samt även inslag om dom andra i organisationen skulle passa bra på hemsidan. Typ gamla trotjänare/spelare, läs Kjell-Åke, Jocke, Hasse Nordin och dom som jobbat under så många år för klubben, kort sagt alla som är Timrå IK eller har varit. Vi har det på agendan och jag tror att det blir av. Vi har även ideér om intervjuer av spelarna/ledarna mellan perioderna och/eller efter match. Analyser efter match av den/dem som kommenterat matchen. Det sista då i våra direktsändningar men det andra jag skissar på gäller hemsidan. Tror det kommer att lyfta intresset, för fansen, medlemmarna och kanske boostar även publikintresset om vi kan marknadsföra klubben lite till.
Glaset är minst halvfullt, YES WE CAN!!

{7566}: Tips är alltså välkommet. Exempelvis en intervju med Bryhni i norsk media där TIK FB kan åka snålskjuts. Det är bara att skriva på eller skicka meddelande till TIK:s FB-sida.

DJ Hemp: ..många svarfötter i Bruunääs dårå...

{7566}: Hemsidan är inte prio ett i TIK:s verksamhet, och mycket av detta sköts ideellt. Har du en bra artikel-länk eller vill vill du ringa och göra en intervju med Bryhnisveen så kan jag ordna så att det publiceras på hemsida och FB.

Jaha, Bryhnisveen är i Tyskland med landslaget och spelar, och Timrå har inte gått ut med något om det. Hade ju varit kul att veta! När tänkte klubben lära sig att kommunicera med fansen? Pinsamt hur sällan de uppdaterar hemsidan.

Sv: Timrå IK - alltid, alltid
Mappe: Japp

erathoo: det skulle se ut det... Representativ demokrati i truppen. Truppen utses utifrån val och spelstilarna är ideologier. Undrar hur sånt samarbete skulle se ut?

zita:

Jaha, då har vi SHL-platsen som i en liten ask inom en snar framtid.

Oj oj oj kanske vi kan få låna han nån gång då.

DJ Hemp:

Ja, för fan!

erathoo:

Brynäs är väl också en gammal arbetarstadsdel?

Apropå Niklas Tikkinen, kul, men en vänsterskytt förstås.
Ibland undrar man över detta fenomen och Timrå.
Vissa lag, som ex bruunääs, har hur många högerskyttar som helst. men i Tik spelar man bäst till vänster....tror det det har nåt med politik och arbetar-rötterna att göra faktiskt, vad kan det annars vara? ;-)

OlliJanne: Höglund?

OlliJanne:
Luxury...

250kg k?rlek: Själv är jag född -71 och bodde 500 meter från uterinken på Alnö. Jag var där så ofta att jag blev väl van vid den skrovliga ytan från en uterink och varenda gång jag spelade med något lag som fick äran att lira i Gärdeladan eller nån enstaka gång i Timrå Ishall så trodde jag att jag hade fel på slipningen. Det var faan som bambi på hal is. All den fina skridskoåkningen var som bort blåst när jag kom till en innomhus hall. Hockeybyxor och axelskydd var inte heller nåt man var van vid. Nä tacka vet jag en uterink, ett par hockeyhandskar, joggingbrallor och en toppluva. Det är hockey det! :-)

DJ Hemp: Jajamensan! Han leder väl ligan i SHL vad gäller felrekryteringar men "sitter tydligen säkert".

250kg k?rlek:

Född -72 !? Då är ju en annan några år äldre...

Lirade aldrig riktigt hockey i någon förening. Däremot i stadens båda fotbollslag. Vi fick i huvudsak träna på grusunderlag. Det var jävligt tråkigt på det viset. Träningarna brukade avslutas med att vi från Västhagens IP fick springa som satan uppför den branta backen till en stenmur vid skogens rand. Att det förekom diverse mobbning bland oss barn eller ungdomar gav ledarna blanka fan i. Tillkännagivanden angående laguttagningar inför helgens matcher ägde rum under något äppelträd intill träningsplanen. Minns att man allt oftare fick spela högerback.

Timrå IK är i princip synonymt med kommunen för min del. Även om där också har förekommit annan trevlig verksamhet. Ishallen i Sörberge i första hand dock. Allt sedan 1970-talet. Ingen nämnd, ingen glömd.

Jag droppar en Neil Young-låt från ett par år senare än din...

Timrå IK - alltid, alltid
Född -72. Började lira i Timrå IK -79. Först i något som idag heter skridskoskolan och senare i något som skulle se ut som ett lag. På den tiden var det uterink som gällde. Lovikavantar, kall korv och tjocksockar. Minns hur man typ en gång i månaden såg fram mot en träning i templet, f.d. isladan. En fruktansvärt sliten hall, utan moderniteter men med tak över huvudet och en ismaskin som la vatten på isen och gjorde isen åkbar. Uterinkarna var (om nu någon inte riktigt var med) en is som man spolade en gång om dagen, på sin höjd. Som skottades av ideella krafter och inte höll någon särskilt bra kvalité. Men det funkade.

Tiden går. Idag har vi två fina anläggningar, inomhus, knappt någon is utomhus (bara Bergeforsen om jag inte är felunderrättad). Föreningen sköts genom massor av ideellt arbetande föräldrar/engagerade. Trots tuffa tider har alla de ideella krafter som finns till förfogande aldrig gett upp. Fortsatt kämpa för det dem tror på. Timrå IK.

Onda krafter har sett Timrå IK som en måltavla. Det har siktats, skjutits hejvilt men det har aldrig varit något snack. Timrå IK är djupt rotat. De som levt i den här kommunen har arbetat hårt för att få människor som inte riktigt kan historien att förstå. Timrå IK är Timrå som kommun. Utan hockeyföreningen är Timrå en kommun som lockar färre företag till kommunen, färre arbetstillfällen och sämre förutsättningar till en välmående kommun.

Idag genomgår föreningen ett stålbad. Taskig ekonomi, ny ledarstab där organisationen inte satt sig. En allt större skara människor som bara förväntar sig, men som så sakteliga ledsnar när resultaten uteblir. Förhoppningen är en stark ledning som inte låter sig stressas av hungriga besserwissrar som hungrar efter framgång och segerns sötma.

Låt det här ta lite tid. Vi har något på gång. Seriens lägsta spelarbudget (skulle jag tro), inga panikvärvningar, tro på tränarna, fortsatt kontinuitet...
Det kommer bli bra. Jag andas tillförsikt.

Kämpa Timrå IK! Neil Young får symbolisera min känsla. Keep on!!

Jeg undrer om Nicky visar framfötterera när jag står å glor i Arenas Öskehamn på tisdag?
Så skönt med uppehåll nu. Far å ser lite Karjalas Cup i helgen.
Är ju inkentinken egentligen,men
När det gäller MoDo så slutade jag säga något för typ 5 år sedan!
Hur många kommer på tisdag?
Går det någon buss ifrån Navet?

« · 1709529 · »