Är en smula nostalgisk denna söndagskväll så jag väljer helt enkelt att lägga ut den där länken.
Anders Lindbäck vilken kille. Absolut den bästa målvakten och min personliga favorit av alla målvakter som har kommit och gått i klubben genom åren. En del av Lindbäcks räddningar i videon kan man se om och om igen.
Vi tog poäng i dom 11 sista matcherna i serien vilket tog oss till slutspel och sista avgörande omgången uppe i Luleå är verkligen ett minne för livet. Anton Landers mål i tredje perioden och inte minst Anders Lindbäcks insats mellan stolparna.
Definitivt en av dom bästa matcherna som jag har sett en målvakt göra någonsin.
09/10 blev helt enkelt en otroligt skön säsong och faktiskt ett minne för livet. Sedan gick det som alla vet utför och nu befinner vi oss på nedre halvan i Hockeyallsvenskan.
Modano: när jag ser matcherna så tycker jag att Berglund är en utav de spelare som syns rätt ofta. Han är ofta inblandad i situationerna som uppstår. Han åker inte och småfiser i bakgrunden likt Marklund eller Molinder. Han arbetar hårdare än många av våra övriga spelare match efter match... Men som jag skrev så har han storleken emot sig när det blir trångt ut med sargerna och där ser han mer ut som du beskriver honom... Viktigt för Berglund att våga utmana mer och ta den obekväma vägen...
Ok han får inte till det så jävla ofta och det har gått utför med poäng men jag tycker att Berglund är godkänd tackvare sin fina arbetsinsats under matcherna...
Söderöver: Men är du helt jävla yr vadå jackrussel Berglund du har nog fel på brillorna du mena dvärgpudel. Kommer ALDRIG att bli mer en så ok kanske hög nivå i Bräcke.
Corvo: jag gillar EP länkarna med! Jag gillar hur engagerade supportrar sitter och funderar och tar sig tid att leta rätt på guldkorn runt om i världen.
Åke är en bra målvakt! Det var han redan hos oss på den tiden då Jesus gick på jorden... MEN vi kan inte satsa på ett kort som inte kommer att klara av det hela. Han går sönder och det ska man inte satsa på hos oss.
Jag blev seriöst sugen på den där Comrie backan som någon grävde fram här...
En sådan kille tycker jag att man kan satsa lite stålar på när Hallin inte längre står på lönetoppen.
En back som kan leverera poäng är en förebild som hela jävla föreningen skulle behöva...
Söderöver: Bara kul att det ramlar in lite namn på potentiella nyförvärv som vi här på HS kan tänka oss att se i laget nästa säsong. Är dock precis som du högst tveksam till Niklas Lundström.
Nu har jag visserligen inte sett han stå någon match sedan han stod i AIK. Men magkänslan säger nej. Det känns faktiskt ganska mycket Johan Mattsson över honom på något sätt.
När det gäller just Mattsson så har han naturligtvis inte varit urkass hela säsongen. Han har haft ett par riktigt bra matcher. Men på det stora hela har han varit ganska ojämn och har haft för djupa dalar. Samtidigt så är han ung fortfarande och har potential och goda möjligheter till att bli bättre.
Men precis som majoriteten så vill även jag se en ny förstekeeper nästa säsong.
Jocke Lundström är väl drömnamnet. Vet inte hur han själv resonerar om saker och ting och om han vill fortsätta ute i Europa någon säsong till när han fortfarande har chansen vilket jag i så fall förstår. KHL kanske är fel liga dock. Verkar inte som att han har fått stått en enda match i Zagreb den här säsongen faktiskt.
Känns inte Magnus Åkerlund ganska trolig om Sundsvall åker ur? Spontant så skulle jag känna mig ganska nöjd med den lösningen tillsammans med en vettig backup. Men känns jäkligt svårt att säga säkert. Kan ha totalt tokfel.
Han är likt Elias Pettersson begränsad av sin "litenhet" dessa spelare gör sig inget vidare i sargspelet mot stora backar men ge dem lite yta och båda vet vart dom ska! Framförallt denna Emil. Faktum tycker jag är att han ofta driver på mål för avslut när han får chansen. Visst avsluten är väl inte direkt sylvassa men han gör rätt! Utöver det så är han duktig deluxe på forechecking. Han och Pelle Hallin är kanske bäst i truppen på den saken. Tränar han upp sin skotteknik så finns det nog bra med poäng i Emil. Bättre skott och mindre sargspel så... Det finns spelare i truppen som är klart mer misslyckade.
172cm 75kg med både roughing och charging på syndarlistan de senaste matcherna. Därav Jack Russell stämpeln.
Jag såg highlightsen från matchen nu via Timrå IKs hemsida och TV4 det var endel slumpmässiga mål som trillade in men vaffan skoj att det blir lite baljor.
Kul även att Bohman spelar igen! Vad var det han hade för skada?
Var Jimmy Hamrin kommentator med? Det var jäkla skoj att höra!
Jag som mailade Cmore och skällde på dom för att han saknades!
Jaja Hoppas inte dessa 5 kommande dagar resulterar i ett sämre psyke och kunnande som de tidigare minibreaken har gjort!
Rip Kirby: Det blev en Klopps!! 1-4 blev 5-4... Tack Almtuna... 8 poäng ner till Asplöven och två matcher mer spelade... Det var mycket bra det med tanke på två tuffa bortamatcher som väntar framöver!
Jämtlandsfil: ibland rullar pucken rätt väg, det ska vi aldrig glömma!
Obotliga pessimisters klubb. Domustrappan forever möter motstånd När vinden i seglen är mer än en kollektiv fis. Det finns hopp och framtid, även en samtid. Forza Timrå in med pucken
Söderöver: Timrå vinner, trots en del skakig baksmälla från torsdagen. Fortfarande hårresande tveksamheter ibland (särskilt i egen zon) rätt vad det är, men i afton kompenserar man med bra inställning. Tycker att Fernholm gör en bra match, Dahlén likaså förstås. Boyce synlig igen, liksom Hallin. Mattsson helt Ok.
J18 laget tuffar på i J18 Allsvenskan. Idag slog man den dåvarande tabellettan Södertälje med 4-2 på bortais och tog över förstaplatsen. Riktigt starkt då det saknades ett antal spelare som spelade med J20 imorse.
Underbart att sänka Perrapöjken ikväll... Hoppas Almtuna gör sin plikt ikväll! Nu blir det iallafall inte gravöl utan finöl och ett par.....i Barbara! Än är vi inte döda...
Är en smula nostalgisk denna söndagskväll så jag väljer helt enkelt att lägga ut den där länken.
Anders Lindbäck vilken kille. Absolut den bästa målvakten och min personliga favorit av alla målvakter som har kommit och gått i klubben genom åren. En del av Lindbäcks räddningar i videon kan man se om och om igen.
Vi tog poäng i dom 11 sista matcherna i serien vilket tog oss till slutspel och sista avgörande omgången uppe i Luleå är verkligen ett minne för livet. Anton Landers mål i tredje perioden och inte minst Anders Lindbäcks insats mellan stolparna.
Definitivt en av dom bästa matcherna som jag har sett en målvakt göra någonsin.
09/10 blev helt enkelt en otroligt skön säsong och faktiskt ett minne för livet. Sedan gick det som alla vet utför och nu befinner vi oss på nedre halvan i Hockeyallsvenskan.