Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
mikenomad: Jag tror personligen att det finns kontrakt som kan komma att brytas, och det skulle ge en del ekonomiskt utrymme för en värvning. Känns spontant som oljemagnaterna i väst skulle kunna vara intresserade av Bergman, och Hundertpfund skulle säkert tas emot med öppna armar i hemlandet.
Sedan är det små marginaler i serien. Om man skulle kunna åstadkomma ett "winning streak" på ett par matcher så skulle man plötsligt vara med och slåss om en plats på den övre halvan och då tror jag att publiken skulle strömma till. De små marginalerna gäller förövrigt inte bara i tabellen, utan syns även på planen. Det är inga enorma avstånd lagen emellan och jag har en känsla av att det inte behövs särskilt mycket för att Timrås hedersamma förluster ska vändas till knappa segrar.
Mer dumheter
'I framtiden ska klubbar få ansöka om att få spela i SHL. Krav kommer att ställas på ekonomisk stabilitet, storleken på arenan, klubbens varumärke och även storleken på orten som klubben kommer från'
Det kommer sluta med att Tomas Ros leder hockeysverige med 4 lag från stockholm , 4 från malmö och 4 från göteborg i SHL . möjligen kan SAIK få vara med om dom är 'coola'
Redigerad kommentar
DJ Hemp:
Och ett självmål..
Smart att trycka in målvakt och anfallare i mål.
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Kan väl vara så. SHL kan nog ha sneglat på Finland som har eller åtminstone har haft ett liknande system där sist placerade laget får möta segraren i Mestis (motsvarande Hockeyallsvenskan) i bäst av 7 matcher. Ingen KS där inte. Vilket infört i Sverige skulle vara ett knivhugg i ryggen på klubbarna utanför SHL som redan kämpar hårt under svåra betingelser.
Det här börjar likna "På spåret" : Vart är vi på väg ? Ingen vet, ekonomin styr, kommunerna engagerar sig både öppet och i smyg, TV-intäkter ger utrymme att satsa vidare och cementera nuvarande besättning av lag i högsta serien. Det lär bli noll omsättning av lag i SHL under överskådlig tid. Det som är charmen med lagidrotten i Sverige idag är bl.a. att det kan bli lite förnyelse. Stängd liga är pest, det är nog svårt i dagsläget att ta sig till och än mindre etablera sig i högsta serien. Det som SHL nu siktar på är att köra en protektionistisk linje där man bara ser till sina egna intressen. Att berika sina egna företag och säkerställa den egna existensen. För vad skulle annars motivet vara ? Om man samtidigt får bestämma villkoren blir dessutom mycket lättare. Nä , tummen ner för SHL och deras produkt ...
Vad får man för odds på att det blir några trader under juluppehållet? Wade Bergman åker tillbaka till Kanada och kommer inte tillbaka? Hunden likaså till Schwartzernegger-land? Inga rykten?
Någon som vet hur det är med Per Hallin? Det såg inte bra ut när man ledde honom av isen efter den ganska fula smällen han åkte på i går.
Annars är det väldigt mycket skitsnack i hockey.
Almtunas tränare inför matchen i går:
- Nu har vi hittat våran game plan. Vi är betydligt mer förberedda på Timrå i kväll än vad vi var sist vi möttes.
Jo, tjenare!
Och bortaklacken i går gick inte av för hackor. Vi var väl minst 35 personer med TIK-persedlar på plats i "konstiga namnet på hallen"-hallen i Uppsala.
Jag räknade.
Roligast var nog annars "TIK-studenterna" som grundat med grogg, kindmålning och sångövningar i masterklasse.
Funkade kanon tills Almtuna skickade över värdens skönaste kille med något funktionshinder, som bjöd på Dumlekola och på något vis lyckade få navet i klacken att spåra ur när han samtidigt både fotade, viftade med låneflagga, egensjung och nitiskt försökta byta telefonnummer med allt och alla i klacken samtidigt som han högljutt kommenterade det som hände överallt i hallen och ibland på isen...
Och ja, det var jag som spelade Rasta Hunden på högsta volym när jag sakta rullade ut från parkeringen efter matchen!
Herminator: Det skulle inte förvåna mig om vi som vanligt är ap-vassa precis innan uppehållet och sedan har vi som vanligt tappat allt på julbordet :-(.
Nä nu ska man inte vara pessimist :-).
Nä man får koppla av från hockeyn över jul och plugga spannkurvor, fluorfluider, rillers och köldtesta ammo. Julmys!