1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613675 inlägg · 6214 ämnen
« · 1610428 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Självklart bjuder vi på MIK's 2-0-mål. Annars ser det ut ungefär som vanligt. Vi har mycket puck men de målchanser som skapas är riktigt usla.

Skulle betala mycket för att få höra vad Rolf Nilsson säger nu i periodpausen.

Lite trubbigt är det ju , men 3 mål på 20 minuter går ju det med  ......

sargad: 4-0 efter 60min...äru dragen eller

erathoo: Idag blir det poäng. Det är känslan. Hoppas det blir 2, för det är oavgjort efter 60 mn.

DJ Hemp: rätt av dig Hempen, det var en bonus har jag för mig...tror inte den var planerad från Viasat...men dök upp där precis efter jul...

Dream Team: tycker han låter lite som Olof Thunberg till och från

Hur ser det ut?

Mora var effektiva iaf ..  de var  väl i princip första anfallet

Har nu kollat i Viasat-tablån så långt det var möjligt. Såväl 11/2 som 13/2 visas Malmö, som visades bara häromdagen mot DIF (givetvis). Dessa båda kanske är de mest eftertraktade lagen att visa? Ja, men då kan väl dessa fans masa sig iväg till matcherna i så fall (sa han och kastade därmed sten i glashus).

Vart kan man kolla matchen idag då?

Tycker dock att Aftonbladets S24 gör det riktigt bra för att vara webbsändnigar, Tillskillnad från HA-play... 

Livesändningen bjuder alltså Mats Strandberg som kommentator. Mats Strandberg???

erathoo:

Nej, SSK -Timrå 1-3, 26/12.

SuperMupster: var inte det Mora hemma när vi loosa med 0-2...den 14/12 ?

mikenomad: japp, Hult med iaf...

14. Pettersson, Emil

27. Hundertpfund, Thomas

3rd Line
46. Johansson, Oscar
24. Molinder, Andreas
17. Wedin, Anton

9. Strömberg, Didrik
58. Carlsson, Jonathan

2nd Line
4. Bergström, Nils
12. Hult, André
10. Persson, Johan

18. Westin, Jens
33. Stenqvist, Tommy

1st Line
41. Nilsson, Ludvig
23. Boyce-Rotevall, Jeremy
22. Berglund, Emil

26. Norén, Patrik
2. Moe, Eric

Goalies
30. Norja, Mika
35. Ohre, Adam

SuperMupster:

Södertälje borta kanske (vinst med 3-1). Det är nu mer än en månad sedan. Fy fan, Viasats val av TV-matcher suger megaballe!

Jacob Åhlander: joo, kommer inte ihåg senaste matchen som visades i viasats regi... 

Andersson: Verkar ju som att dom bara visar Djurgårdens matcher nu för tiden.... När dom visat två Timrå matcher på viasat/Tv10 visar dom 10- djurgårdsmatcher! Äckel Tv! 

Redigerad kommentar

Måste Timrås matcher ALLTID visas på HA play ?   De kan väl nån gång vara tv10  eller iaf  viaplay ??

Friman SR: Ja..AIS målvakt gjorde förvisso en gedigen, minst sagt, insats men det ändrar inte det faktum att vi är läskigt sårbara på forwardssidan utan killar som dem. Framförallt Hult har ju klivit fram och börjat visa sig vara lite av den viktiga kuggen han värvades som.

DJ Hemp: Hoppas det blir rillor på för Hallin och Hult, det är ju dom som finns att tillgå, för vi var äckligt grå sist....

FORZA TIK............alltd, alltid..................

Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Äntligen ny månad och nytt IK-derby - tvåla till de busarna nu och studsa tillbaka direkt, Timrå!

Sv: En titt i backspegeln...
Timrå Icon:

Låter bra det. Kunde bara inte låta bli att vara optimist inför AIS hemma efter vinsten i Västerås. Men tydligen hade AIS en omöjlig målvakt i Sahlin. Han räknas också. Jag är inte fullt lika positiv inför Mora borta, har för mig att vi brukar ha problem där. Vi är väl egentligen för ojämna för att ta oss vidare från en play off-serie, men det vore juste med en lovvärd förlängning av säsongen. Nedflyttningshotet tar jag inte på allvar längre. En godkänd säsong med många onödiga poängtapp så här långt, det hade onekligen kunnat vara sämre...

JD: Ser det lite på samma sätt. Med tanke på hur svängigt laget är så känns det ändå ganska skönt att det är det mellersta strecket vi ligger runt och inte det nedre. Sedan vore det självklart gött för ekonomin och framtiden att få spela en playoffserie med förhoppningsvis bra publik.

Att man sedan blir smått skogstokig (alternativt apatisk) ändå efter förluster trots förutsättningarna är bara att betrakta som en obotlig åkomma, som är helt naturlig om man följt laget ett tag..

mikenomad: Exakt. Det var säkert detta grundmurade hat som gjort att SAIK nu bara leder serien med drygt 10p istället för närmare 20 som det var tidigare. Så egentligen har det gått ganska bra för Green Devils nu efter jul om man summerar alla deras intresseområden.

Men North Power däremot, stackars dem. Inga har de att spela riktiga derbyn mot heller. Stackars, stackars...

DJ Hemp: Förresten så har Du helt rätt om Jinx-skiten.
Jag tycker inte heller om det egentligen.
Gillar inte ens ordet.
Man ska vara positiv! :-).

Men så var det det här med att man blivit överbevisad några gånger.....

Jag kanske är onödigt grundnegativ, men jag tycker årets säsong har gått över förväntan. Det enda jag hoppades på var att undvika kval neråt, så att vi ens har chans på play off är en postitiv överraskning.

hubbenorlen:

Jag börjar känna alltmer likadant vad gäller de gamla klippen. Tror inte att jag kommer öppna fler såna länkar nu. Blir lite som att drömma sig tillbaka till gamla kärlekar.

Däremot hade jag nog föreställt mig att den nuvarande säsongen skulle se ut ungefär som den gör. Ingen dans på rosor, men knappast helt kört heller.

Särskilt besviken är jag inte.

Redigerad kommentar

Raggaren Putte: Och så hatar de Skellefteå. Glöm inte det.

Måste vara jättejobbigt för Skellefteå. Jättejättejobbigt.

hubbenorlen: Håller med.
Just nu känns det mesta av historien bara jädrigt jobbig.
Inte ens gårdagen är värd att minnas.
Jag väljer att blicka framåt.

Stackars Björklöven. Men skönt för dem att de ändå sjunger så bra..

DJ Hemp: Jag har jättesvårt för att titta på gamla klipp. Vill inte bli påmind om hur underbart det faktiskt var för bara några år sedan. Tänk att jag såg fram emot den här säsongen, eftersom allsvensk hockey kändes "fräsch" och "underhållande". Jag hade räknat med storsegrar och inte halvtomma läktare och urusla tv-sändningar.
Så jag blir deprimerad av fornstora dar.

Dream Team:

Japp, vi var redan klara inför sista omgången.

Det var till och med bara fyra minuter kvar när vändningen från 1-4 startade, ännu bättre. Coolt att lyckas med att ta ut målvakten två gånger och gå ikapp. Det sas att delar av hemmapubliken började gå hem och att Leksands-fansen sjöng "Ska ni gå hem nu?", Segern är vår" och liknande...

mikenomad: I returmötet och i kvalseriens sista match var det Leksands tur att betala tillbaka. Vi hade ledningen med 4-1 efter 49 minuter och Leksand kvitterade efter 54.59. Sedan avgjorde vår notoriske målskytt Mikael Simons matchen i sudden varför full rättvisa aldrig skipades.

Vi var väl dock klara redan innan matchen, har jag för mig åtminstone.

mikenomad: Timo Peltomaa kvitterade till 4-4 efter 19.57. Sedan var det Markus Matthiasson straff som avgjorde matchen. Underläge med 1-4 med 11 minuter kvar och vända matchen det är hyfsat.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Han avgjorde den fantastiska matchen i KS -02 mot Leksand också när vi mirakelvände 1-4 till 5-4. Eller var det 4-4 han gjorde med typ 1 s kvar? Minns inte riktigt men så var det nog och sen vann vi i sudden. Kommer inte ihåg sen om det var Peltomaas sista säsong här eller om han var kvar även 02-03. Och jag orkar fan inte leta heller, det är fredag och jag är slightly pissed.

Sv: Apropå nånting...
Det går bra för Linköping nu... inte.

SMÅLAND:

Så Timrå har vänt 1-5 i Malmö - åh fan, det har jag glömt bort. När var detta egentligen? Peltomaa, när försvann han? Känns som mycket längesen. Kul anekdot med 6-5 och det andra i alla fall! : )

DJ Hemp: Vi låg under med 1-5 mot Percys Pågar i Malmö Islada o Timo Peltomaa stack in 6-5 i vänningen likt Sverige-Finnarna :-) Då blev det blött i kallifjongerna ska du veta ;-)

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2014-01-30
mikenomad:  Kan glädja er med att hans morbror nyss skrev på twitter att den är hittad igen. Dock är den nu "bevismaterial" så killen får vänta lite till på att få tillbaka den.

Hoppas de fick tag på den eller de som var skyldiga.

Redigerad kommentar

Kongo: Absurt...man baxnar...

Kongo:

Måste ha varit en AIS-huligans verk det där...

Jockz:

Ja, då ja. Men när han vrålar över alla mål och målchanser etc blir jag lätt lite less till slut. Osämjan med detta vrålande inleddes en gång för längesen, när Holmgren vrålade som besatt över Luleås vändning från 0-3 till 6-3 i en match - mot oss.

Man tror inte att det är sant...

Röda Tallen:

Ja, man kan leva med vrålen om det handlar om våra mål, men inte annars.

DJ Hemp: Haha det har jag inte tänkt på. Antagligen vrålar jag högre än honom i de lägena. :)

DJ Hemp: Fast Holmgrens mega vrål vid Pyöräläs 3-2 mål i klippet jag länkade är ju helt underbart!

Jockz:

Jag blev ärligt talat less på Holmgrens konstanta vrålande till slut, så den saknar jag inte nämnvärt.

Sv: Apropå nånting...
zigge:

Det målet ja. Visst, snyggt så det förslår. Snyggare än Zlatans klack mot Italien 2004.

Snipp-målerskan?

« · 1610428 · »