1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612846 inlägg · 6214 ämnen
« · 1623301 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Enligt ryktet så är det våran gamla Riddare som åkt fast. 

Friman SR: Äh ta bort alla linjer

Blir la bra med hybrid-icing, mindre mittzon, större anfallzon och större försvarszon, eller???

TikAlltid + Sputnik:

Japp, jag menade i en finalserie. : )

DJ Hemp: Fast vände inte La kings 0-3 i matcher mot San jose i det här Stanley Cup. Men du kanske menar i en finalserie?

DJ Hemp: kings vände 0-3 till 4-3 mot san jose i detta slutspel.

mikenomad:

Ja, det är exakt vad man önskar sig. Jag förstår egentligen inte alls varför det inte skulle vara möjligt, men så har jag knappt begripit just någonting av i stort sett hela 2000-talet heller. Bara mindre och mindre faktiskt. Men kanske att den här historien om DJ fucking Hemp har tagit sig en positiv vändning nu till sist. Det vore på tiden även det...

DJ Hemp: Aha....kul i alla avseenden! Spännande med au pair, hoppas ni får till en fungerande relation. :)

Kanske inte att man väntat sig något annat men skönt att få bekräftelse att Tarvainen stannar. 

mikenomad:

Malmoe it is. Det är på tiden. Men det har inte riktigt varit möjligt förrän just i år. Träffade förresten äntligen min dotter igen i samband med studentexamen i går. Hon var vacker och gjorde mig stolt. Senare i sommar kommer hon att flytta ännu längre än jag. Ända till San Francisco närmare bestämt. Det känns lite svindlande. Inget NHL-lag har de där tyvärr. Nåväl, det handlar om en klassisk au pair-historia.

El Maco: Jäklar vad uppfriskande med en film utan reklamhelvete innan den startar. Se och lär Aftonbladet och Expressen!!

DJ Hemp: Till Malmoe?

El Maco:

På tiden att Rangers vann en match, men det är så dags nu. Inget lag har lyckats vända 0-3 till 4-3 i matcher sedan 1942... : /

El Maco:Vad härde med länken?

Apropå NHL-sutspelet får man säga att Strålman var på rätt plats här. Vilka marginaler!

Perreman:

Var glad att du bor i Uppsala. Det gjorde jag också en gång i tiden och tycker nu att det är synd att man sålde lägenheten då det begav sig. Å andra sidan står jag nu inför en flytt som väl ändå kan sägas vara den definitiva flytten till en stad.

Gick igår och mindes jubileumsmatchen mot Brynäs härom året, troligtvis som en orsak av hockeyabstinens. Stötte där på Tommy Andersson i en av periodpauserna och blev överlycklig. För mig som bara varit på en hemmamatch i Timrå i mitt liv så var det riktigt stort att träffa mannen som räddade oss kvar i kvalserien efter det totalhaveri som var i grundserien.

Kan ibland känna att det var tråkigt att jag växte upp i Östersund och senare hamnade söderut pga utbildning och jobb(och därmed inte varit i Timrå för att se hockey). Har nog inte fått min beskärda del av Timråhockey här i livet, men det måste jag rätta till när säsongen drar igång! Kommer definitivt släpa mig iväg på Almtunamatcherna här i Uppsala. Är väldigt sugen på Västerås också(någon som redan nu planerat ta sig dit under säsongen?). AIK vet man ju inte om man vågar som de beter sig ibland...

Kände bara för att skriva av mig min abstinens just nu :)

Herminator:

Jag har glömt bort hur seriesystemet kommer att vara de närmaste åren och orkar inte heller riktigt bry mig i nuläget. Det är sommar och fotbolls-VM slår upp dörrarna i morgon. Även Superettan kommer att pågå för fullt en tid fram till serieuppehållet. Sedan ska man ha sina semesterveckor varpå mjukstarten inför hösten drar igång. Förhoppningsvis får man sin rättmätiga förlängning av den nuvarande anställningen och därefter flyttar man till Malmö under senhösten. Snart har 14 år passerat igen = Timrå IK spelar i SHL. Kanon!

DJ Hemp: Lär väl ta minst 14 år till för avancemang med tanke på hur svårt SHL har gjort det att gå upp.. :-\ 

Redigerad kommentar

sargad:

Det har jag precis lyckats göra. Synd bara att det var 14 år sedan...

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Bra, då tycker jag att vi googlar fram ett SHL-avancemang!!

Imon släpps Flinken! Tänk vad lite dricka kan göra! Falun 11/6-94..minns de som igår! Vad händer nu?

Timrå Icon:

Nej, eftersom precis allting går att googla fram så måste det ju vara så. : )

DJ Hemp: Går det inte att Googla fram det så finns det inte ;-)

Timrå Icon:

Ja, i alla fall hos mig. Men jag googlar å andra sidan nästan jämt. In Google I trust.

Timrå Icon: Jag behövde inte googla iaf, jag visste att du hade fel...;)

DJ Hemp: Hahahaha!! Lyckades jag dra igång ett Google-race??

Konstaterar även att Rangers nu ligger under med 3-0 i matcher... Piss!

Jag har nu googlat och konstaterar härmed att Filip och Fredrik var några år före i TV-rutan (även om man medräknar Eriks och Mackans radiokarriär).

Timrå Icon: Det var dom väl ändå inte va? :)

mikenomad: Men de var före Fredrik och Filip....

mikenomad:

Bullseye!

Timrå Icon: Dom har jag helt missat. Fått för mig att de är två tjocka Fredrik och Filip-wannabes bara.

DJ Hemp: Precis!
Ersätt dem med Erik och Mackan!

mikenomad:

Skönt att se att det är fler som tänker som jag i det där fallet. Sjukt överskattade är de som sagt. Knappast är det någon slump att de regerar i Kanal 5 heller. Piff och Puff är underskattade. : )

DJ Hemp: Piff och Puff på uppåttjack....pratar hela tiden i munnen på varandra och är SJUKT självupptagna. Har de gäster så är de bara ett alibi för ytterligare nån infallsvinkel till ett ämne som handlar om Fredrik eller Filip. Gästerna får minimalt med fokus och finns mest med i programmen som fysiska uppenbarelser. Jag tål dem inte, Fredrik och Filip alltså...

Filip och Fredrik är mest konstiga, tycker jag. De pratar konstigt, gör konstiga program och ser allmänt konstiga ut. Jag har aldrig riktigt begripit mig på dem eller någonsin tagit dem till mitt hjärta. De är till för de andra, helt enkelt...

El Maco: Filip är Malmö FF och Basket. Något obskyrt lag i USA.

Timrå Icon: Elvis bor ju i Härnösand, så det låter rimligt.

En annan har ju också varit på en hel del matcher genom åren och jag är rätt så känd i vissa kretsar...

Lennart Jähkel är väl en hängiven supporter...

El Maco: Elvis har jag sett i klacken en gång. Stod och åt burgare med Marilyn Monroe

Friman SR: Aaahaaa....han kanske inte fick tag i biljett hit?

El Maco: Foppa håller på TIK...

Timrå Icon: Figo var väl i Ladan en gång?

Timrå Icon: Löven - Jyrkyrkogården iallafall....

Redigerad kommentar

El Maco: Var inte Bruce Dickinson på en Timråmatch eller har jag blandat ihop det med någon...?

Smokey:

Love me like a loaded gun?

Kongo: Jag har aldrig sett Vikingsson på en Timråmatch men (häromåret) när vi gick i gymnasiet så var han stor Dragonsupporter och gick på alla matcher. Hans bästa polare i gymnasiet är väldigt engagerad Giffare idag. Så jag tror inte hans Timråhjärta bultar rött och hett. Mer hopp om att Smokey omvänt Filip kanske?

« · 1623301 · »