1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612843 inlägg · 6214 ämnen
« · 1624130 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Jeg tippsar vi går upp i år o snittet blir runt 4000!!!

mikenomad: Om inte vi går upp i år så lovar jag att äta upp dig.

Kongo: På förhand talar ingenting för ett högre. Vi är ett anonymt lag och inte en enda namnkunnig värvning har gjorts. Fullt förståeligt naturligtvis men likväl ett faktum som drar ner intresset för Timrå IK below zero.

Enda chansen att putsa siffran är att överraska positivt sportsligt. Att göra namn av nonames. Och så kan det ju bli. Det är iaf vad jag hoppas på.

2 787 slutade fjolårets hemmasnitt på. Vad talar för högre? Vad talar för lägre?

DJ Hemp: Jag tror man kör vidare med förra årets 3300 (var det va?) Kanske höjer lite eftersom man lyckats behålla de flesta publikdragarna från förra säsongens succélag.

buddjet publick sifra ; 2400 !!!1!!1!1!123 :)))))

/mongo hemP

Rip Kirby: Antar att det är viktigt att man visar utåt att man tror på lagets dragningskraft. Sedan kan det ju vara så att budgeten helt enkelt inte går ihop om man räknar på ett lägre snitt. I så fall är vi illa ute. Men det visste vi ju iofs.

Rip Kirby: I efterdyningarna av fotbolls-VM och heta sommardagar klämmer jag in 2100. Känns rimligt om vi nu landar runt en förmodad 7-10 placering.

Kongo: Är det inte bättre att budgetera lite lägre för att "garantera" att man uppnår det uppställda målet?

Kongo: 2700

Vilket publiksnitt är det rimligt att budgetera för kommande säsong?

Sv: Silly Season 14/15
Koski: I Tallnäs?

Han bor inte hos Emil då ? Eller Nubben kanske har fixat bra pris på Stadshotellet i Kramfors

Kan detta vara något för TIK? Eller vill man hellre försöka få en senare lånelösning av en något mer etablerad spelare?

Oavsett lär det inte falla på bristande kontakt mellan TIK och DIF. Enligt förstahandsuppgift bor Challe hos familjen Nubbe när han är i Sundsvall.

Är det nån som vet hur kvaliten på ST´s direktsända matcher varit tidigare? Nu satsar man tydligen hårt på försäsongen där man erbjuder ett antal matcher till ett rätt ok pris sett till att man sparar såväl respengar som matchinträde.

Nu var det inte många av matcherna som Timrå fanns med ser jag när jag faktiskt läser HELA artikeln. Det är väl egentligen bara en match det behöver bli aktuellt att man köper hem.

Redigerad kommentar

Kongo:

Ja, eller syla iväg den. Syla järnet, helt enkelt.

DJ Hemp: Annars är det bara att hyva kupongen.

DJ Hemp:

Häva in? Håva in menar du väl, för faaan!!!1

Kongo:

Min första tolkning visade sig därmed vara korrekt. Det är oftast så det ligger till. Samma sak när det gäller tips. Man ska välja det resultat som först dyker upp i hjärnan. Det är då man kan häva in miljonerna.

DJ Hemp: Nej, jag var inte seriös. Jag har inte flyttat tillbaka och har inte läge att skaffa loge :) Undrade över situationen, om det är så att det t ex finns flerårsavtal som tecknades när klubben spelade i elitserien.

Kongo:

Inte illa. Jag tänkte först att du undrade med hänsyn till Timrås ekonomi. Är du återbördad till fädernesorten måhända? Tyvärr är jag hur som helst inte insatt i utbudet av loger.

Vargher85: ...och hetat Fred dessutom.

Kongo: Precis, man kunde ha varit från Brasilien.

ante08: För andra säsongen i rad sprider denne hjälte glädje i sommar-Sverige.

Satt en med Timrå tröja i Allsångspubliken ikväll.

Vargher85: Man kan ju också glädjas att vi i nuläget bara sitter på ett tveksamt kontrakt. Det har ju sett värre ut, såattsäga.

Kongo: Såg att Hundertpfund återvänder till Österrike. Det är väl bara att säga lycka till. Och lite bittert tillägga; hade jag fått välja mellan honom och Molinder hade jag valt honom.

DJ Hemp: Precis. Första steget är att ta reda på om
någon finns ledig. Därefter återstår bara finansieringen 😜

Kongo:

Är du sugen på en loge, eller vad? : )

Är det någon som har koll på läget med logerna i E.ON Arena? Finns det kontrakt från elitserietiden som kommer att gå ut?

Sedan tror ST på våra nya tränare i intetsägande krönika man kan läsa här...

Lite hockeyinfo i sommar värmen är ju inte fel. Emil Petterssson ska över på Nashvilles camp. Det kan man läsa om här...

matdan:

Denna "bootleg" tackar man för. Det hade säkert framkallats lite rysningar, samt en sång och en glädje, om man nu bara hade varit på plats. Fenomenalt att låta The Everly Brothers "Bye Bye Love" övergå i "Timrå Hej", den i mitt tycke allra bästa Timrå-hyllningen i form av en låt. Respekt för den!

zita: Då tänker jag bidra med en rykande färsk "Bootleg" från fredagseftermiddagens övning för er som inte var på plats.

Det är toklive i hård vind så noter och textlappar for all världens väg, men kul hade vi ;-) /Jonny Cutz

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

matdan & Timrå Icon:

Vad fint att få se två vuxna män med samma lagsympatier försonas efter en liten fyllebagatell. Jag har själv gjort mig skyldig till flera sådana genom åren och det brukar allt som oftast sluta just så här. Nu har man legat och jobbat en del, trots semester, men ska väl avrunda kvällen med lite Jonny Cutz då... : )

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Du är förlåten. Släpp det där nu och sätt alkolås på mobilen/datorn så blir det bra ska du se :-D

matdan: Tack!!
Jag har mått dåligt av det där.
Hoppas Du inte tog illa vid Dig.

Timrå Icon: Det är lungt. Eftersom det faktiskt var 4st. medlemmar ur Jonny Cutz som jobbade som musiklärare i Timrå samtidigt så var det svårt att ta ditt lilla frispel personligt och självklart accepteras ursäkten ;-) 

Nu glömmer vi det och riktar in oss på att stötta TIK mot SHL igen och där gör vi i Jonny Cutz vad vi kan på vårt sätt det kan jag lova.

Timrå Icon: Det var inte ens en musiklärare jag avsåg.
Var så full att jag inte ens minns att jag skrev det.
Ja jag kan inte annat än be om ursäkt än en gång

matdan: Underbart. Det känns i hjärtat varje gång jag hör den.

matdan: Jag ber om ursäkt för mitt utbrott!
Jag tog fel på person i fyllan!
Förlåt alla!

Kongo: Kongo: Jodå, jag var där och spelade Timrå Hej med mina Cutzkamrater :-)

Det var första gången någonsin som vi lirade den utanför Timrå och det var fantastiskt att höra alla som sjöng med. /Matts D

Rip Kirby: Hade också Mats som musiklärare, brukade lira transport tycoon på hans dator i musikrummet :P

Timrå Icon: Eller Sven-David? 

Timrå Icon: Mats Danielsson? Me too..

DJ Hemp: Vi hade en av Cutzarna som musiklärare.
Sämsta jädra sopan man kunnat tänka sig!

Kongo:

Nej, dessvärre inte. Jag måste ha det största av alla sömnbehov. Men jag var där i går kväll och troligen även mellan kvällens båda VM-matcher. Synd att man missade denna antagligen rätt magiska musikaliska händelse...

Jonny Cutz spelade Timrå Hej på Hamnyran tidigare idag. Vilken miss att man inte var där... Någon som var på plats?

El Maco: Jag läste inte artikeln, men det är klart att om han vill satsa på en jobbkarriär så blir läget ett annat. Sedan hade jag inte en tanke på Hansson som en framträdande spelare, utan mer som en avlastningsspelare.

« · 1624130 · »