1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612619 inlägg · 6214 ämnen
« · 1628789 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Positiva tråden!
sargad: Jag är negativ till den här nystartade positiva tråden. Jag föredrar den med elitseriemeriter.

Timrå IK - BIK Karlskoga 2014-09-18
Come on, let's play hockey!

jå1: Här var det väl mer en fråga om att fastna med skägget i brevlådan, lite beroende på aktuell hakas behåring ;-)

NoMercy: Mister man höger arm mister man ju per automatik höger hand..

Sv: Positiva tråden
El Maco: Kom att tänka på tråden "ES mest dumsnåla och handlingsförlamade klubbledning". Med facit i hand var snål det sista man var.

El Maco: När den här tråden startade värvade vi Pavel Rosa.

T T: Ja, man ska inte vara onödigt positiv.

Sv: Timrå IK:s inmarschlåt
Perreman: Snart skiner Poseidon är en ultimat låt, för Göteborg. Men den fångar ju Göteborgsandan. Jag har lite svårt att se en sån typ av låt till Timrå. Det finns liksom ingen förankring i bygden för stämningen i den typen av låt.

Något som absolut ska undvikas i dessa tider är allt med LOK och typ vilka är det som står när dom andra faller...

Att älska Timrå IK får Dante´s Inferno att framstå som ett marsmallow-grillparty för välkammade flickscouter!

TIK:

Powerplay: 26,67 %

Boxplay: 100 %

hubbenorlen: Angående musikgenre så instämmer jag med föregående tips om inriktning, men vill även lägga till "snart skiner poseidon" som IFK Göteborg kör med. Joel Alme har där lyckats riktigt bra tycker jag. Den är dock lite mer nedstämd men ändå mäktig.

Dä ä bare å åk!

Varför inte bygga den här start-traditionen?

1. Timrå Hej - halsdukstifo och allsång.
2. Intro (och röstvila).
3. Klacken kör "hela hallen är ni klara", och därefter (riktig) växelramsa "kom igen Timrå" mellan ståplats/sittplats.

Finns det en kärna som vill köra det här eller något bättre kan vi genomföra det. Informationsspridning om upplägget kan vara effektiv genom sociala medier bl a. Sedan skolar vi in marginalpubliken när de riktigt stora publiksiffrorna kommer igen.

Berglund: De tiderna är förbi. Vi är på helt rätt linje nu som jag ser det genom att fasa in Timrå Hej i den där luckan innan introt drar igång.

Det gäller att nöta. En tanke kan vara att nyttja mediakuben. Jag kom på mig senast med att inte ens kunna hela texten t.ex, vilket jag med stor sannolikhet inte lär vara ensam om. Ska vi lyckas sätta någon form av nystart även på läktarna så tror jag att detta är ett bra förstasteg. Allt är i ett repstadie just nu, man kan testa lite olika grejer utan att det behöver spela någon större roll. Det är nu ramarna till framtidens standard ska sättas.

Sen har vi trumman. Jag vet fan inte vad man ska göra med den. Grundprincipen bör i alla fall vara att den som har hand om den själv bör vara intresserad av det hela. Den bör finnas där men ska användas med förnuft. Eller, jag vet inte. Det viktigaste är att det är någon stämning alls i arenan. På den nivån är vi nu.

Fan vad jag saknar stämmningen på läktarna för en 4-5 år sedan med Nanne Grönwall's - Vi är dom tuffaste, det var taggning det, speciellt i slutspelet :)

Jomeny Cutz kanske kan göra en moderniserad version?

Tyckte väl att den där trådrubriken såg bekant ut...

Laken: Hmm...undrar bara lite varför han inte - som alla andra som garanterar något - sätter "sin högra arm"? Rädd att förlora den....? ;)

hubbenorlen:

Precis som övriga tyckare anser jag att någon slags hymn vore mäktigast. En ganska långsam sak med andra ord. Kanske inte helt lätt att fabricera en sådan? Men lycka till för all del!

Med Timrå Hej vore det mäktigt med växling tystnad/allsång. Exempelvis allsång på allt utom Lill-Strimmas solo.

Kongo: Ja det är ju nåt sånt jag tänker mig. Man vill ju definitivt undvika rockgitarrer och eurodiskokagge, och i stället fokusera på stämning och mäktighet.

hubbenorlen: Inmarsch-mässigt är You'll never walk alone i särklass. Även Just idag är jag stark. Den typen. Lyssna runt och inspireras :)

DJ Hemp: Jag har haft lite funderingar på att göra en Tik-låt. Vilken musikgenre/typ av låt skulle ni föredra?

157620: En klippning/redigering då?

157620:

Ja, lite glest, men ändå minst lika bra som t ex Giffarna. Den senaste TIK-låten "TIK Power" är jag inte så förtjust i förresten. Bättre kan vi! Det behöver ju knappast handla om heavy metal...

Kongo: Ska man behålla originalet så är det tveksamt om en digitaliserad remaster blir bättre, brukar snarare bli sämre enligt min och många andra "audiofilers" erfarenhet ;-)

Nej, jag tänkte förstås på ett nyinspelat cover av den... Men som Hempen är inne på så finns en hel del mossiga, charmiga töntfaktorer,  kring originalet...Man ska vårda traditionerna med omsorg

157620: fyra om man räknar Jähkels

DJ Hemp: Ja, en som kom 1972, en kom 1995? och en 2003?...lite väl glest

157620:

Det finns i alla fall minst tre kända TIK-låtar och Timrå är ju traktens självklara lag, så visst borde där finnas några hugade spekulanter till artister som kan bidra med varsin låt. Om bara viljan finns...

DJ Hemp: Skulle vart kul med en tributeplatta Timrå IK som nån eller om det var jag, minns inte, var inne på för ett år sedan eller så...

Sätt en deadline, gå ut i / på media och uppmana regionens kända och okända artister/band  att skriva hyllningslåtar till TIK....

Är väl fan att det inte sker mer sånt här spontant...Allt sitter i siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirap häruppe i dödens väntrum där nytänkande och innovationer kvävs i sin ådalen31ska linda och dränks i hopplöshetens norrländska surtjärn....

Kongo:

Jag tycker nog att "Timrå hej" håller rätt bra som den är. Lite mossig kan väl somliga anse, men jag ogillar att man skulle "förstöra" en klassiker. Tekniken har dock gått långt, så en digitalisering kan vara önskvärd.

"Timrå, å-å-å, vi ska kämpa, vi ska slåss" är väl inte helt "värdo" den heller...

Sv: Tråden för extra åskådare (nya supportrar)
Rip Kirby:

Kanon med hockeybussarna! Då är det inte alldeles omöjligt att man släpa sig ut vid tillfälle. En positiv nyhet! : )

Edit: Denna vecka är dock "Stockholmsveckan" för min del, så då blir det inte att se några matcher.

Redigerad kommentar

157620: Den går säkert att redigera digitalt, om det nu ska göras. Vad tror du om själva upplägget?

Någon från klacken och/eller RV? Åsikter?

Kongo: Frågan är om "Timrå Hej" kanske skulle tjäna på en nyinspelning med fläskigare körer och tyngre/uppdaterat komp

Positiva tråden!
Citat Lars Nolander i dagens ST:
"Vi kommer ha ett plusresultat. Det kan jag sätta hakan på redan nu"

Kongo: Man blir nästan förvånad när man får läsa något positivt. Klart med hockeybussar för resten av säsongen.

Då tar vi alla med oss minst en extra åskådare till vändningsmatchen mot Karlskoga.

Vem fixar du?

Timrå IK:s inmarschlåt

I fotbollens värld är inmarschlåten en stämningsbyggare och en viktig del av många klubbars varumärke. Timrå IK skulle (i ett första steg?) kunna ha en "inmarschlåt" innan själva introlåten och introt. Framför mig ser jag allsång och halsdukstifo.

Timrå Hej är den låt som ligger närmast till hands. Den är klassisk, lämpar sig för allsång men är kanske inte helt optimal (jämför med You'll never walk alone och Just idag är jag stark).

Timrå Hej provades i premiären där också klacken sjung med. Vad tycker ni om detta? Finns det andra alternativ?

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-09-16
157620: Ja nu ska man ju inte måla fan på vägen efter 3 matcher men jag vidhåller fortfarande att jag hellre hade haft kvar Ililahti än Norja, han kändes mer lovande och utvecklingsbar. Med det sagt så var ju Norja grym under en viss del av säsongen ifjol och kan han hitta tillbaka dit så blir ingen gladare än jag.

Såg matchen via hockeyallsvenskan play. Tycker först och främst att kommentatorerna var lite väl "Karlskronisk" i sin syn. Hade Timrå haft en målvakt så var på tårna så hade det aldrig runnit iväg på detta sätt och sannolikt hade matchen fått en annan matchbild.
Det som oroar är verkligen Norjas, minst sagt tveksamma spel. Han ser inte motiverad ut, ser osäker ut och skapar en oro i det defensiva spelet som jag tycker sprider sig i laget.
Det finns också spelare (de som är tänkt att leda laget) som måste steppa upp ytterligare någon nivå. Tänker på nämnda Norja men också på spelare som Hallin, Molinder och till viss del både Boyce och Wedin som måste börja visa att de faktiskt har lirat i elitserien och borde kunna prestera bättre än dem gör.
Glädjande är det att se att laget i alla fall krigar ända in i kaklet. De fortsätter att försöka vilket de skall ha credit för. Glädjande också att se hur Hult verkar hitta sitt spel mer och mer. Hans framspelningar är många gånger magnifik.

Det är dock dags att ta en trepoängare snart annars tror jag att det kommer bli riktigt tungt. Inte minst för att föreningen behöver ha varenda supporter på matcherna i Eon. Med förlusterna lär det inte bli enklare att locka publiken till hallen.
Tänk om vi kunde befinna oss topp 3-4-5...de hade nog genererat ett tusental ytterligare i publiken. Viktiga slantar för föreningen.

Bara att bryta ihop och komma igen. På torsdag sitter jag på samma plats som jag gjort i många många år. I tron att nu, NU vänder det.

157620: som förmodat så blir det nog ingen rolig vinter för våran del, dom andra lagen har satsat- det har inte vi!

Samtliga tre mål i PP om vi ska ta med oss något positivt.

erathoo: mKanske just konkurensen från Ililahti i början sporrade Norja...sedan blev han för säker på förstespaden..I år tar han starten för given i varje match

Modano: Ja, det är lite skumt att Norja tappat så pass, han var ju suverän i halva säsongen ifjol, men började darra på vårkanten. Som tur var klev ju Ililahti in då och dominerade.

Redigerad kommentar

4-1 Persson! Skjut mer för bövelen..

157620: Fyra av 15 skott släpper slipsen in viner skotten i varje mach men vad fan hjälper det utan målvkt.

157620: problemet om Norja sviktar är att vi absolut inte har nån bra 2-a målis heller....Vart ska detta sluta!

Rip Kirby: FAN FAN trodde stenhårt på seger ikväll. Detta bådar jävligt illa

4-0

Ikväll spelar Timrå men nu har jag gett upp 

« · 1628789 · »