1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607384 inlägg · 6214 ämnen
« · 1728460 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
sargad: gurkan höll. En pinne upp till Meca för oss.

Löven borta från Meca nu i praktiken. Inget kvar för dem, andra löven kan inte nå dem heller. Ha en kul försäsong i Umeå nu.

El Maco: AIK-kross på vissna löv. Göurrrkorrrna kan skänka oss spänning om de håller sköra 1-0 ända in i kaklet.

Vi är ju även i teorin säkra från nedre kvalstrecket nu by the way

Kulltorp: Håller med dig, Hållander var väldigt bra idag. Det har han varit i alla dom matcherna jag har sett han i men idag hade han det där extra som Elias också har, nämligen förmågan att kunna dominera en hel match själv.

Ska bli spännande att se han och laget mot katterna på onsdag när man är hemma och hälsar på!

Kulltorp: Behållningen av dagen är att Sönnsvall fick pisk med 4-1.

Over and out

Kulltorp: tack för lite matchunderhållning såhär på lördagseftermiddagen!

Surt att det inte blev en fin seger dock!

Söderöver: hahaha tänkte lite samma :-)

Rip Kirby: kändes lite som om den där bilden på Hallin kunde vara den första i en serie av dålig mjukporr-bilder...

El Maco: Dåligt av Asplöven, man fick 5-3 spel och 5-4 i slutet men skapade nästan inget, istället kan Mora avgöra i tom kasse. Skit oxå !!

Kulltorp: 4-1 till modo i pp med 3 kvar.
Jag tycker inte att det speglar matchen. Timrå är väl så bra som Modo men hade ett par stolpskott och 1 mål bortdömt. Det är tillfälligheter som avgör och jag tycker domaren hade hemmaögon i matchslutet.
Kul att se j-18 grabbarna på plats i Swedbank.
Finns många bra spelare i laget för framtiden.
Banans yngsta, Hålander, var dominant i 2 perioder men mattades lite i tredje.
Kul hockey dessutom, fullt ös medvetslös!!!

Kulltorp: 3-1 i pp för modo. Det vill sig inte idag. 5min kvar

Kulltorp: Tikarna gör en riktigt bra tredje period men pucken vill inte in. 9min kvar

El Maco: Bob får stryk förstås. 1-3 inför tredje. Lite mer hopp om Asplöven som bara ligger under med 1-0. Resten av matcherna 18.

Kulltorp: slut andra 2-1 modo. Skott 11-8.
Timrå klart bättre. Filip Hållande bäst på isen. Han skapar ngt i varje byte. En ny Elias Pettersson??

Kulltorp: Riktigt bra spel av timrå i andra men 2-1 till modo nu. Inte rättvist.

Kulltorp: slut 1 perioden. 1-1 skott 15-8 till modo.
Jämn period, modo har lite längre anfall men Timrå har vassa anfall.

Kulltorp: 1-1 snyggt Johan Eriksson

Kulltorp: 1-0 modo efter slarvigt uppspel av tik.

Följer J18 idag modo -TIK
0-0 efter 7min

Per Hallin i blåställ, eller vad menar ST med att han fortfarande har på sej kläderna?

Värdelöst att tabellen haltat så mycket fram till idag. Men ikväll ska väl alla stå på 48 matcher. Sen vet vi vad vi måste ta in på sista fyra.

Här är ondguiden:
Bobbarna - Leksand 1
Mora - Asplöven 1 (där finns en konkurrerande "bättre MIK är klara för Meca före matchen mot oss"-skola. Jag säger: låt oss försöka passera Mora)
AIK - Björklöven 1
Oskarsham-BIK 1. Egentligen egalt.
VIK-Pantern 1

Skulle allt falla på plats skulle vi gå in i 12-poängsveckan med en poäng upp till 8 plats. Fyra upp till sjunde plats med MIK kvar att möta. Förresten fem poäng upp till Nubbens femteplats.

Bara att se till att vinna grabbar. Vinn, vinn, vinn,vinn.

Modano: Jag tyckte Roger Pontare sa samma sak om jag inte minns fel?
Ja vi bunkra upp och kastar in allt rött o vitt
längs vägen å jag längtar redan!

EXPLORERSMÅLAND: Lugn o fin enligt Dallas polare Brett Hull har vi råd med en torsk och det ska gå ändå bara att bunkra upp lastbilen Småland

Modano: Sopar vi banan 4 ggr nästa vecka och vi kan be till MEKKA...krypa...och kanske göra en Röggle?

EXPLORERSMÅLAND: Yes Tingsryd vände Återviningen tappa 2 pinnar är kontaktbar nu gå rent nu så är det KLART MED MEKKA.

El Maco: Blir det Mekka Räjsät..
Då kör vi riket runt...
Roland o Drinko o jag mfl..
Fan vilken fest det kan bli helt enkel!!

J20 ligger tidigt under med 3-0 borta mot SSK. Man verkar inte räcka till på den här nivån. Oroväckande.

Egentligen borde man ta en semestervecka. AIK hemma på måndag, bobbarna i gärde onsdag, Mora hemma fredag och sen ta sig till Haparanda och fira Meca på söndag.

Inget derbytugg för övrigt? En av fyra ödesmatcher samma vecka för oss och sundsvallarna låtsas som det regnar och skiter i det.

Fan om vi tar AIK. Vilket derby det kan bli för oss. Men knappast fullt på hemmastå...

Söderöver: Följde matcherna på Cmore igår. Pantern är starka när de spelar på ledning. Efter ledningsmålet som tillkom av en slump efter ett skott som inte såg helt otagbart ut för Gistedt i Karlskoga-kassen visade laget varför bara Tingsryd släppt in färre mål i serien. Man har stora spelare (bara Västerås har tyngre medelmassa) och spelar ett spel fokuserat på en stark defensiv. Jag är förvånad att de ens får några åskådare till matcherna. Pantern är mina ögon riktiga hockeydödare. Men kanske spelar man mer underhållande ishockey på hemmaplan med panterglasögon på.

OlliJanne: EXAKT!!!!

Hur fan är det möjligt!

Det laget är juh för fan inte ens hockeykunniga!

Dom är mest bara på isen och förstör!!!

Dom borde få böter för all skada dom åsamkar hockeyn som underhållningsprodukt!

Söderöver: Ja hur faan kan BIK Karlsböga torska hemma mot PanterTanter? BIK var väl i hyfsad form dessutom? PanterTanter kommer sluta före oss i tabellen och jag kommer att kaskadspy galla på vart enda forum jag hittar...

El Maco: Fint Maco. Brandtal, brandtal, brandtal. Det är detta som ska gjuta mod i våra företrädare på is. Framåt!

Söderöver: Pantern mötet gurkorna, brunte, Oskar, AIK och TAIF. Inte i den ordningen. Tror inte de går fullt.

Söderöver: tar vi 10 av 12 poäng kommer vi garanterat ta oss till Meca. Spelar ingen roll om Pantern tar 12 då. Vi klättrar förbi två andra lag minst. Torskar vi två så hjälper det inte om pantern går på noll.

El Maco: jag är lite nervös över pantern asså...

Lite vinnarmentalitet där minsan medans ex vis gnägget är vana att torska när det drar ihop sig...

Har pantern några svåra matcher kvar i år eller?

Mora, Löven och Pantern tog treor av strecklagen, dåligt, Hästen, Västerås och Leksand tog noll poäng, bra.

I helgen hoppas vi Asplöven mirakulöst plockar Mora, att Västerås inte gett upp utan tar sista chansen med en trea mot Pantern och att TAIF spöar Almtuna hemma och AIK försvarar serieledningen genom att sänka Löven. Bobbarna kan få vinna mot Leksand också.

Då, mina damer och herrar, skulle fältet vara maximalt packat inför vår hemmamatch mot AIK. Den måste vi ju vinna. Allt är meningslöst om inte vi gör vårt. Men om vi nu går ut där och vinner och man tittar på alla inbördes möten mellan strecklagen i slutet så skulle underbara saker ske i tabellen.

Påminn alla i er närhet. AIK-matchen är svinviktig! Gå dit! Ta med en kompis! Sätt färg på den träfärgade läktaren. Pusha grabbarna över mållinjen.

EXPLORERSMÅLAND: mixed bag. Men nu har gurkorna kvitterat mot Mora. Om BIK mirakulöst vänder 3-1 med tio kvar och övrigt står sig är jag mycket nöjd.

El Maco: Röven leder..:-)
Kirseberg ledef mot Bofors :-(
AIK leder...:-)
Hororna kör tyvärr in Gurkorna ikväll..:-(

El Maco: Låt Mora vinna, låt dem dra ifrån och vara klara för play off när vi möter dem nästa fredag. Det är Vita Hästens plats vi ska ta.
Det viktiga i dag är att Pantern och Vita Hästen blir utan poäng, och gärna Västerås också.
Så heja Mora, heja Björklöven och heja Karlskoga.

Apropå nedåtgående trender så ligger Modo under mot Fbk OCH SSK har 1-1 borta mot Halmstad Hammer! Voine, Voine så det kan gå.

El Maco: Gurkan får vinna i kväll. Tror inte på'rom ändå.

Ska vi onda i afton?

Löven-Hästen. Jag säger Löven. Vi ska ikapp Hästen. Löven kan gå upp jämsides med oss (med sämre målskillnad) om de vinner båda sina matcher de har mindre spelade. Spelar ingen roll, vi måste ändå vinna mer än dem våra återstånde fyra matcher. 0-0 just nu.

BIK-Pantern. Jag säger BIK. Nobrainer. Tyvärr 0-1 just nu

Leksand-AIK. Nästan helt oviktig om inte Leksand gör en klassisk LIF-kollaps på slutet. Chansen finns så visst, AIK kan väl få vinna. Kanske gör AIK slöare inför nästa match med oss också. 0-2 till AIK direkt.

Mora-Västerås. Knepigt. Det bästa är nog att inget lag får tre poäng. VIK har två matcher mindre spelade än oss inför den här omgången och går förbi oss om de tar fem poäng eller fyra poäng och tar in fyra mål. Mora jagar vi och har kvar att möta. Kanske ska hoppas på VIK i förlängning? 1-1 just nu. Vinner Mora tror jag Västerås lägger sig ner och dör på riktigt. Alltså dör ännu mer än de redan gjort.

{7566}: :Låt Sirén fokusera på J20 och bära det laget som behöver all hjälp för att rädda kontraktet. Han har fått massor av exponering mot allsvenskt motstånde vilket är helt rätt. Av våra kids är Dahlén och EP difference makers, det är inte Sirén - än. EP kan hamna lite lattjo i positionerna i försvaret ibland och har inte så mycket att hämta i fysiskt spel men det tar jag gärna för hans spelsinne och målsinne. Dahlén är en av våra bästa anfallare hur man än räknar. Sirén är helt okej men vare sig offensiv spets eller försvarsmässig rutin än. Berglund är bra i egen zon och spelar uppoffrande och tufft över hela planen trots sin storlek.

I höst när laget ska byggas är Sirén så klart prio på Berglunds bekostnad. Men i seriespurten 2016 så ser jag hellre Berglund. I våra fyra sista matcher när vi i princip måste gå fullt föredrar jag Berglunds rutin framför Siréns potential på isen.

sargad: Om inte annat måste det vara större chans att Jonatan stannar.
Känns viktigare än vem som tränar

Tycker Modos trend mer och mer liknar den nedåtgående spiral som både vi och SSK har snurrat nedför i 6-7 år nu. De ligger typ 3-4 år efter oss i utvecklingen(avvecklingen).
Känns lite dubbelt. Samtidigt som man vill att Timrå ska vara det bättre laget så är det nog inte positivt om området mellannorrland inte finns representerat i högsta serien.

{7566}: Som du säger så bör ju namnet i sig dra lite extra både vad gäller spelare, sponsorer, massmedia och publiken.
Och han lär i så fall brinna av "revanschlusta" från åren i Elitserien.
Nåväl det tar vi när/om det kommer.

Sant👍Men bara namnet kan locka till sig intressanta spelare och han känner till Timrå väl nu när han varit här i två år och sett sin son spela varje match. Jag hade inte tackat nej om det stämmer!

Måste säga att vi har seriens just nu hetaste målvakt i Mattsson bakom fyra riktigt bra backar i Westin, Nilsson, Strömberg och Carlson samt bra spets framåt i Dahlén, Wedin, Persson, Pettersson och Ejdsell. Det kan bära långt det här💪Alla till hallen på Måndag!

{7566}: Uffe D som tränare låter ju bra...men, han har inget vidare resultatmässigt meriter som tränare. Kanske passar bättre då att stå i Timrås bås som underdog i stället för favorittryck i Frölundas o HåVes bås? Han gjorde ett stressat o plågat intryck i intervjuer i Götet o Jnkpng.

El Maco: Finns många andra som bidrar med samma sak som Berglund. Släpp fram Sirén nu och låt han anpassa sig sedan nästa år blir han ordinarie

« · 1728460 · »