1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606146 inlägg · 6213 ämnen
« · 1745602 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: I en sådan uppställning skulle jag hellre se ungt och utvecklingsbart i fjärde istället för Lindhagen och Westin. Helst från den egna juniorverksamheten.

Om Molle förlänger ser jag honom som vår förstecenter om S.L kontrakteras

Tänk er följande tre formationer!

Lauritzen-Molinder-Persson
Dahlén-Petterson-Lööke
Wedin-Boyce-Öhrn

Nog är detta tre klass kedjor i HAS!

Molle i första balanserar defensiven och kommer kötta framför mål, Lauritzen lägger mackor till Persson och så gör Persson MÅL.

Sedan har vi Magi kedjan, där allt kan hända och unga rutinkedjan som både kan bidra offensivt men även defensivt!

Sedan har vi en fjärde med

Sirén-Lindhagen-Westin!

Snälla Nubben låt dessa bli Timrås 12 forwards nästa år.

lungan: På onsdag

Skarin: Hur mycket pengar inbringar arenanamnet? Har för mig att det var en miljon när det blev eon. Men det var ju elitserien.

Var det inte medlemsmöte nästa vecka?

Hur mycket rolig info kan släppas då?

Mitt förlag arena namn IKEA Arena!

Jämtlandsfil: Jag är mer inne på Libresse Arena.

Permobil Arena!? Vi kan ju alltid värva ett par gamlingar från bobbarna så kan dom få åka in på en varsin permobil till tekning...

Skarin:
Klår vi Metallåtervinning Arena i avd. knäppa arenanamn tro? :)

El Maco: Är mer inne på Big Boy Arena...

El Maco: Por favor!!😂

Skarin: fritt fram för spekulation? Jag tror att McDonalds googlat sina varumärken och kan se att det snackats El Maco i 22 år och öppnar plånboken.

dr-nix: nu är jag trög? :d

Skarin: Vore trevligt, hoppas du har rätt.

Ett två, ett två...

T E s t I N g
t e S T i n G

*host host*
*harkel harkel*

Det känns som att arenanamnet är nära nu, systrar & bröder. Milt uttryckt.

Sv: Stöd klubben - köp årskort!!
Costanza: Även Anton Lander café öppnar väl upp som pub när det blir mycket folk. Återfinns bakom ståplats.

Kongo: Perfekt, tackar. Blir kul att komma ner. Är helt övertygad om att det blir en härlig inramning. Vi får hetsa i forumet innan och dra hemmapublik :-)

Costanza: Ta Hockeybussen från Navet till arenan. Käka/dricka öl kan du göra här timraik.se/restaurang-e-arena/ eller här timraik.se/northbar/.

Friman SR: Bra jobbat!

Medlem borde ALLA supportrar kunna vara, oavsett vart i Sverige man bor!

Betalade mitt kort för nästa sässe i dag. Känns skönt, men vad fan tror ni? Jag ger mig ju aldrig i denna kärlek...;-)

Nu ingick medlemskap i TIK i köpet vilket jag kan lösa ändå. I fjol när man löste kortet tidigt så fick man 10 st matbiljetter vilket har varit ypperligt. Jag fattar det inte, men kommer jag även få den förmånen nu???

FORZA TIK..........alltid, alltid.......

Frebog: Bra då spelar han inte i något annat AS lag heller.

Dock ett mindre dragplåster till AS!

El Maco: Har aldrig varit i Timrå Isstadion. Funderar på att ta tåget ner från Umeå i höst eller under nästa vår. Finns det nån bra pub eller restaurang där eller i Timrå centrum där man kan käka och ta ett par öl innan match?

OlliJanne: Fast det är ju 3-4 månader kvar till nedsläpp så vi kan inte förvänta oss ett pling varje vecka

Funderar över timeingen till detta reportage.

Är det för att injicera lite dåligt samvete i nämnda pojkar att lätta lite på lädret och ge lite dollar till sin gamla klubb?

www.allehanda.se/sport/vi-granskar-jattekontrakten-sa-manga-miljoner-havar-modos-nhl-stjarnor-in

Frebog: Ja va faan inte ett enda namn denna veckan. Kl är 13:45 nu och inte ett ljud. Man kunde väl släppa några av de som signar fortsätter. För om Nubben går ut och berättar att han ska ha in 4-5 nya spelare till så antar jag att det redan är klart med ett gäng spelare som resignar.

Jonas Berglund som Timrå var interiserad av har gått till Frisk-Asker

Sv: Apropå nånting...
Man läser mellan raderna om Bobbarnas debacle...

Vad är det man försöker antyda?

Tappat flås, tightare matchtröjor, rykten om tooplaceringar på Espans (heter det E-street nu?) karaokelista.

Nu fick jag även höra ett rykte om att Sundsvall Hockey är klar som dark horse i Biggest Looser!

Hälge: Grattis Hälge, såg just matchen med min Liverpoolska son. Det var som att se två Kloppstöpta lag anfalla som om världen höll på att gå under. Kunde lika gärna slutat 8-8 🙌

Sputnik: Ja, det är väl inte helt otänkbart.

Hälge: Intressant hur det blir då om man skall satsa på bara 2 tränare. Kör man vidare med Forsberg/Stridh eller satsar man på något annat?, vad tror vi?

lungan: Just det tränarfrågan har man ju nästan glömt bort. Har jag bara fått för mig eller stämmer det att det stått nånstans att det inte finns ekonomi för att ha 3 tränare i staben?

Sputnik: Något pressmeddelande hoppas jag på imorgon, även nyfiken på tränaren/tränarna runt Forsberg kommer vara nästa säsong.

lungan: Nja känns långsökt tyvärr. Han aviserade ju att han lär spela utomlands i 1-2 säsonger till innan han vänder hemåt. Då blir det nog Frölunda tyvärr. Men drömma måste man ju få göra. :) undrar om Nubben skall fortsätta hålla oss på sträckbänken eller skall vi få nått nyförvärv/förlängning att glädjas åt imorn. Sune blir det någon Lauritzen eller,? ;)

Carl Klingberg, vågar man hoppas?

Förflutet i Timrå också. Nått år i AS innan SHL?

Nu kom ett brev från Jonathan Dahlén med erbjudande att förlänga årskorten! Kolla brevlådan. Och ni som inte haft årskort på ett tag, årets säsong blir en säsong det är läge att göra come back.

Marcus:
Du har en poäng där för det är nog viktigare än vad folk tror!!
Se tex på SAIK dom har absolut ingen konkurens från några elitlag att tala om!
Luleå har visserligen ett par basket lag!!
Men ta och spana in Umeå!!!
Där det har gått inflation i innebandylag!!
Fotboll lika så när ytterligare ett herrlag gick upp i Div1!!!
För att inte tala om basket!!

Var glad att ni endast har Giffarna att tampas med när det gäller sponsorer!

Visst känns det väl som att sportvindarna i distriktet börjar blåsa vår väg. Bobbarna åkte ur. Granlo åkte ur. Dragons i kk!? Selånger fotboll trappar ner. Kovland hockey likaså. Modo! Det finns kanske bara underlag för två elitlag i de stora sporterna. När det blir fler så verkar det som att något lag alltid klappar ihop sportsligt / ekonomiskt.

El Maco: Men det var väl ändå inte riktigt samma sak?
Ser det mer som frivilliga bidrag för att slippa konken snarare än en satsning mot SHL...

Timrå Icon: tur för oss då att Zäta och Lander tänkte annorlunda.

KulltorpsOlli: Ja och som tur är så är en del spelare smartare än en ledning;

KulltorpsOlli: Jag känner lika uppspelt som Européerna gjorde när digerdöden var på väg att försvinna...

F.ö. rätt njutningsfullt att frossa i Modofansens skräck i hockeysnack forumet. Och vad händer i Sundsvall boobs? Inte ett ljud på länge....konken? ?? Hoppas hoppas....

{3627}: Hehe, kämpa Nubben!

Jävligt roligt för honom, tänk att han stundtals så sent som för två år sedan var petad i TIK. Helvete vad spännande det ska bli att se Elias utveckling här, han har ju ännu fler redskap än vad Emil har, eller åtminstone hade i den åldern. Om vi bara ser till att skapa en miljö för Elias där han kan få tid att växa ikapp fysiskt och ta sina steg i lugn och ro så kommer vi nog att få se en enormt giftig center innan han dansar vidare. Spelare som honom kan vara 'tungan på vågen' när det kommer till de avgörande matcherna.

EXPLORERSMÅLAND: Jag tror hellre på Eilert Pilarm ;)

Emil P verkar välja Skellefteå...

Blire nå lag eller?

Brändström får söka sig vidare.

FH - avdammad: Jag stötte på Nubben i Härnösand igår, såg lagomt stressad ut med telefonen tryckt mot örat! Han har nog fullt upp skulle jag tro..

Knylan: Min positiva tolkning är att han nu håller på med de tunga och därmed svårförhandlade pjäserna. Därav den mediala tystnaden.

« · 1745602 · »