1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606146 inlägg · 6213 ämnen
« · 1744781 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2016/2017
Har Nubben blivit satt på disktjänsten uppe på hotellet den här veckan eller vad är det som sker? Jag menar, Dahlroth kan de väl släppa åtminstone. Bara så att man får nånting att bita i.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: låt kören lösa entré så får vi upp publikintäkterna!

Läget i lagen just nu.

EXPLORERSMÅLAND: Kjell Lönnå??? Alla vet väl att det stora publikraset började när alla mer eller mindre lättklädda chearleaders försvann från läktare och is! Precis samma sak hände väl i NHL-hockeyn?

Ödsligheten spred sig när man av någon outgrundlig anledning plockade bort de högbystade och barmagade flickebarn som hårdsminkade och i åtsittande kortkort skrapade bort isen framför målburarna i power-braken. Dessa lockades med högavlönade jobb till speedwayen som mycket viktiga gridegirls. Det var där speedwayen tog över mycket av publiken och sponsorerna.

Allt är alltså speedwayens fel!

I stället för Kjelle och körsång kunde man kanske låta halvnakna tjejer köra iceracing runt runt på tuffa motorcyklar i pauserna? Kanske sexigt dricka lite rökig whisky ur helrör, där företagen som gör whisky, betalar dyrt för att synas?

Eller som i framgångsrika Halmstad Hammers! Inte en hockeymässig framgång på 20 år men ändå ständigtlapp på luckan och typ miljarder i sponsorintäkter!

Där insåg man värdet i att låta killar med pudelfrisyrer åka runt och lira hårdrocksgitarrer på isen i pauserna!

Vilken slutsats kan man dra av detta?

Räcker Kjell Lönnå?

Jag är skeptisk.

Kjell Lönnå med kören kunde väl sjunga på någon hylla i hallen under matcherna?
Det skulle ju dra lite äldre publik till matcherna!

DJ Abbot: Gissar att Timrå lockade med äventyr. Efter alla år i NHL och WHA gjorde han en sista säsong i Sverige.

Han blev advokat. Gick bort 2010.

El Maco: Att slå en signal till Sollet och lösa mysteriet borde vara ett givet pod-uppslag. Ett annat intressant ämne är naturligtvis Kevin O'Shea. Timrås första utländska spelare. En hårding som vann elitseriens utvisningsliga 75/76 men gjorde samtidigt 21 poäng på 33 matcher. Inget dåligt CV med133 NHL matcher och avgjorde game seven i Stanely cup-slutspelet 1972.Hur gick den värvningen till? Vad lockade Timrå med? Frikort på Vivansborg?

DJ Abbot: Just det! Avdelningen oväntade stjärnförvärv out of nowhere. Undrar vad storyn var bakom det?

Han blev inte fiskare utan gick till Västervik.

El Maco: Under avdelning "nyförvärv som kittlade lite extra sett till sitt sammanhang" vill jag även minnas Stefan Sohlin -89.

EXPLORERSMÅLAND: Hyfsat uppgivet hos Luleå eller..!?

LHF-FHC 2-8....?

Sputnik: Målvakten Linus Lundin går tiil även han Till AIK från västervik. En målvakt jag nämnt här inne och velat ha till Timrå. Ser ut att kunna bli lite Halvtungt för Västervik om man Tappar för många spelare. Öhman som också ligger högt i poänligan i Västervik sägs ju vara klar för Pantern med.

palleparling: Det var det jag trodde, alltså antingen Västervik eller AIK. Jag har hört att han har ett stort Hjärta för AIK.. Dock ändå surt för jag hadde gärna sett han i timrådressen.

Knylan: Joakim Thelin Västervik klar för AIK.....

Puckat: Så mycket till pik var det inte tycker jag, uppfattar det som att Timrå helt enkelt bara skickade honom till det som försäkringen gällde, sen att han behövde hjälp som kostar mer pengar det är som det är, gillade Bohman och gillar fortfarande Bohman, hoppas det går bra för honom :)

Bohman med en liten pik mot Timrå

El Maco: Haha, man ska inte läsa in för mycket i intervjusvar nedskrivna i textform men den bild man får är ju onekligen att Nubben är måttligt intresserad av ett fortsatt samarbete. Vilket, enligt mig, är helt i sin ordning. Han gjorde en poängmässigt sett helt okej säsong, men vi behöver någon som verkligen kan bidra offensivt, i offensiv zon. Inget ont om hybridbackar som vill anfalla själv omvartannat, men det är nog inte vad vi behöver.

Majoriteten av de poäng han bidrog med kom också tidigt på säsongen sen hamnade han i en djup svacka. Gratulationer om han landar ett SHL-kontrakt men det känns väl rimligast att han får fortsätta gnugga allsvenskt, alternativt testa lyckan utomlands.

EArk: Sant. Rimlig förklaring. Nubben leker med oss.

El Maco: Det kanske blir 5 stycken, presentationer på fredag istället.

Jaha. Ny dag. Lunchtid. ?

JobbaPuck: "Det hela hänger i mina ögon på hans fysiska status och löneanspråket."

Det är väl ganska stora anledningar till att vara tveksam?

Jag har inte sagt "avdankad föredetting". Jag har sagt att jag är tveksam till om han är rätt för Timrå IK 2016.

Vi får väl se om han ens värvas och gör han det får vi se om det var klokt att satsa på honom. Det finns andra lediga spelare jag hellre skulle ta in till förmodad billigare peng och som är mindre riskfyllda.

71 var ingen president när Timrå ramlade ur SHL.

Knylan: Lauritzen spelar väldigt sällan center.

Röda Tallen: Dahlén kommer vara en av seriens största dragplåster. Det är nog lugnt på den fronten.

JimmyH: Med tanke på att du insinuerar att Lauritzen skulle vara en avdankad föredetting så tycker jag mitt ordval passar bra.

Jag följde honom noga i DIF ifjol och han har fortfarande verktyg nog för att vara en toppspelare i HA. Det hela hänger i mina ögon på hans fysiska status och löneanspråket. Att det skulle svikta i hans karaktär har jag svårt att tro. Som han har kämpat de senaste säsongerna och hur han pratar i ST förstärker den känslan.

Hynning är väl knappast en rättvis jämförelse, om det nu skulle liknas vid det eller om han bara är ett exempel?

Minns att du var überskeptisk till 71:an även...

DJ Abbot: det måste satt i sitt sammanhang vara den enskilt största värvningen Timrå gjort (lockouter oräknade).

Men vi torskade och han slutade och blev fiskare.

Puckat: I det kan vi vara tacksamma över att vi både har en traditionsstark text på bröstet och ett vackert klubbmärke. Vi kan dessutom variera oss med att använda enbart tallarna som symbol som på Västra stå-skylten.

El Maco: Abris 1981. Nu pratar vi slam dunk avseende veteranvärvning.

Kapten Nosring: Haha, ja ett sådant scenario går inte att utesluta. Han kan vara den där strävsamma centerräven som får Lööke och Dahlén att spruta in poäng och han lär därigenom skrapa ihop ett helt gäng assist.

Han sitter ju i ett läge nu där SHL bör vara ganska avlägset. I Sverige så har han väl mer eller mindre blivit synonym med skadeproblematik och då tror jag att även bottenlagen i SHL backar lite. Alternativen då blir väl kanske HA, eller någon ny utlandssväng. Nu ska väl sånt där snack tas med en liten nypa salt, han söker ju jobb och då måste han vara öppen för allt, men jag har ingen anledning att tro att han kryddar i sina uttalanden i ST. Han tycker att TIK är intressant, på riktigt. Kanske går det att mötas på mitten och som nämnts här tidigare idag så är han ju inte helt blicklös när det kommer till TIKs ekonomiska situation. Det skulle ju sexa till rostern ytterligare, den saken är säkert.

Äsch! Lauritzen kommer bråka med Dahlen om att bli poängkung!!

Chrippe förtjänar inga jämförelser, funktionärerna som fick mota tillbaka honom på isen för att tacka av klacken på isen vid seger i våra glanssäsonger och som satte punkt med slagskottet upp i publiken, har ju aldrig osat karaktär om den karln, usch.

Röda Tallen: Till att börja med: jag förstår hur du menar.

Men: man kan också se rent cyniskt på det där argumentet också. Vi har ett färskt exempel på ett annat lag i distriktet som lyfte in just det du nämner och det vore ju synd att säga att det skapade någon större hajp. Nu var ju såväl Månsson som Crippe i en fas där de ligger närmre pension än vad Lauritzen gör (åldersmässigt) men det är ändå värt att nämna. Lauritzen har inte haft något att göra med medelpadsishockeyn på över tio år och har väl inte ens varit lite intresserad av att komma tillbaka förrän nu. Hans skadehistorik skojar man inte bort, men det är klart att det är en spelare som bör kunna göra väldigt bra ifrån sig.

Jag tror att Nubben har det ganska klart för sig hur han vill sätta samman laget, men det kan ju vara så att det skiter sig på ett eller annat sätt, centrar är hårdvaluta. Det skulle dock överraska mig om Lauritzen representerar oss till vintern, på något sätt skulle det rimma konstigt med den bild åtminstone jag har av den kursriktning föreningen är inne på. Men vem vet, han kan ju stå för den där dimensionen som får vissa nervknutar att lösas upp. Han har ju representerat en klubb som för några år sen hade ett powerplay som var helt sanslöst bra, exempelvis. Han bör sitta inne på perspektiv som annars kommer att saknas nästa år. Så länge han är beredd att verkligen underkasta sig det som är på gång och göra allt för att ta oss tillbaka (till en förmodligen ganska låg peng) så är det väl bara att köra. Men det känns lite avlägset.

Röda Tallen: det viktiga för intresset är att laget vinner matcher och spelar bra. Om han är en av de 12-15 bästa forwards vi kan ställa på isen och gör oss bättre så ska vi försöka få honom. Men eventuell efternamnsbuzz går över fort och slår snarast tillbaka om han skulle vara sopig. Nubben är naturligtvis en oändligt mycket bättre utvärderare av det än min egen EP-läsning av KalPa-statsen. Men han är ingen slam dunk. Huss både 1996 och 1999. Det var en slam dunk. Det är min måttstock för veteranvärvningar...

En värvning av en spelare som Lauritzen kan vara viktig på många sätt och vis. Även om vi ska ha som prio att värva spelare på uppgång så kan det vara oerhört viktigt att få in någon profil och välmeriterad spelare.
Den stora massan har nog aldrig hört talas om de allra flesta av våra nyförvärv under de tre senaste säsongerna.
En spelare som Lauritzen vet däremot alla hockeyintresserade människor i distriktet vem det är.
Det var och år och dar sedan vi fick in en spelare med de meriterna.
Så spelar han för rätt peng så tror jag att det kan innebära att intresset höjs ytterligare.
På det viset visar Timrå IK på ytterligare ett sätt att det är på väg att hända grejer igen.

JimmyH: Förutsatt att Lauritzen inte tror att det bara är att komma till Allsvenskan och plocka poäng, vilket jag tror är osannolikt med tanke på hans senaste säsonger, så tror jag att han är ett väldigt bra tillskott.

MFF-GIFFERS 1-2 SLUT!

Vi är väl typ det enda (?) laget i Sverige (iaf i de högre ligorna) som inte har klubbmärket på bröstet. Känns tråkigt med bara TIMRÅ och lite reklam. Sedan tycker jag att våra juniorlag borde få nya tröjor. U16 och neråt kör med matchtröjor från 11/12.

Sputnik:

Källa, han är klar. En flamebaiter som Sune har inte fel.

JobbaPuck: Timrå har långt ifrån bara valpar. Spelare som Jens Westin och Johan Persson är i sin prime och spelarna från Boyce-generationen är 22-24 år nu. Andreas Molinder blir nog dessutom kvar. Värvar gärna in någon/några fler i 24-27 års ålder också.

Det viktiga, om Lauritzen nu skulle sajnas, tror jag blir hur han hanterar en mindre roll om han inte är lika vass som du vill få honom till. Att han inser att Sebastian Lauritzens framtid är minst viktig av alla spelare i Timrå IK.

Tycker sådana som Hynning är ett bra exempel i AIK. Han behöver inte spela power play längre men jobbar hårt och tar box play med sin smartness etc. Ger utrymme åt de yngre att utveckla det de är bra på.

MFF-GIFFERS 0-1..

{4395}: Starkt första avsnitt! Lyssnade på hela igår. Det kommer nog bli väldigt bra det där ju mer formatet får sätta sig och ni börjar hitta er form.

Ett annat uppslag på gäst längre fram skulle kunna vara Dennis Olsson, GIF-spelaren. Han har ju uttryckt sitt engagemang på olika ställen. Ju tätare Timrå IK och GIF Sundsvall kommer varandra desto bättre.

Sen tror jag inte att Jimmy Hamrin skulle vara helt dum att lyfta in i någon form heller, framförallt när det kommer till de nya spelare som kommer in i laget och som man kanske inte har speciellt bra koll på.

Till sist så är hela grejen ett lysande initiativ. Mycket glädjande att se.

Sputnik: Mindre än Pelle är en spontan gissning. Han är väl knappast blicklös när det kommer till Timrå om ekonomi och ev. kontraktsförhandling.

JobbaPuck: Frågan är väl vad lönekuvertet säger med. Kan han tänka sig att spela i Timrå för en rimlig peng så tycker jag han är given.

JimmyH: Han är bara 32 år, med en grym revanschlusta, och är precis den spelartypen vi saknar offensivt, främst då i päpä . Hans blick, lugn med pucken och "fina" händer är en tillgång för samtliga lag i hockeyallsvenskan - om han är hel.

Just det sista ovan är den enda anledningen jag ser till att vi inte skulle värva honom. Där både tror och hoppas jag att Öhgren fått till kroppen på Sebbe. Hans senaste allvarliga skada, i DIF, var ren otur. Är magmusklerna fixade så finns det ingenting som säger att han inte går igenom en besiktning.

Vi kan inte bara ställa valpar på isen. Den äldsta spelaren vi har på kontrakt är 26 år gammal. På den här nivån är det pure class att få in en sån här spelare. Ser inte ett att det ska handla om att varva ner heller. Artikeln talar för sig själv i det hänseendet.

Puckat: Enligt säkra källor så tror jag Hamrins blogg skulle vara tveksam till en värvning av Lauritzen, tråkig som han är.

Jag tror han skulle lägga fram argumentet att Timrå i första hand borde satsa på spelare som är på väg upp i karriären, inte ner. Ledande roller i laget ska innehas av spelare som är på väg uppåt alternativt är i sin prime och att spelare som varvar neråt får finna sig i att kunna ta de roller som blir över på ett bra sätt om de ska in.

Jag tror däremot att bloggaren, flexibel som han är, skulle vara överseende med detta om det var Henrik Zetterberg som ville varva ner i Timrå.

Är det någon som vet hur många säsonger vi hade tallarna på matchtröjorna? Om vi då tänker den där första versionen av tall-loggan, inte 90-talsremaken. Det känns som att det inte är så många ändå, men jag vet inte. Jag har fått för mig att "TIMRÅ" är den korrekta layouten om man vill vara retro, vilket vi ju varit nu sedan 2001/2002 när örnen senast användes på bröstet.

Jag är öppen för tallarna på bröstet i alla fall. Eller ett utkast på hur det skulle kunna se ut åtminstone, i kombination med tröjreklamen.

SuperMupster:
old times vita tröjorna med ränderna. .yes

{4395}: Sen skulle jag vilja veta om man planerar att anställa någon mediaansvarig för som det är nu verkar ingen just uppdatera hemsidan förutom när man skickar ur pressmeddelande. Vill också se mer videointervjuer med spelare/ledare på hemsidan

{4395}:
Ge oss Tallarna på Bröstet på tröjjorna!

{4395}: Jag såg en föreläsning från MIUN:s (?) journalistutbildning på Kunskapskanalen. Helt otroligt vad mycket bättre svar (och intervjuer) det blir med öppna och korta frågor. Vad, hur, osv.

Vem är du?
Vad är ditt top of mind (gällande Timrå) i dag?
Vad har Timrå att erbjuda?
Vad är Timrå bra på?
Vad är Timrå dåliga på?
Hur bemöts Timrå på marknaden?
Har du upplevt någon utveckling gällande bemötandet?
Hur ser det ut med försäljningen?
Hur ser det ut med logerna?
Hur vill du utveckla verksamheten?
Hur vill du att det ser ut om fem år?

{4395}:
Jag skulle vilja veta hur inställningen är till TIK på marknaden idag? Hur ser möjligheterna ut att hitta en ny storsponsor, SCA, Permobil? har TIK blivit bättre på att ta hand om sponsorerna idg, vet att det kommit fram kritik ang. detta frut.

{4395}: Vill se tallen på matchtröjorna. På bröstet

« · 1744781 · »