Nisse på Mon: "Helt ordinarie" Ehhhh....inte riktigt va? Han platsade inte då och gör det definitivt inte nu. Verkar dock vara en fin grabb och han har helt klart skills så jag hoppas han hittar nåt
Olli Nomadinen : och som grädde på moset har även samme Erik Gustafsson stängts av i tre matcher och får böta 31 000 kronor för en huvudtackling mot Linköpings James Wrigth.
Ja lite konstigt att han inte fått chansen i shl. Men kanske är det skridskoåkningen och inställningen som varit problemet där. Ser också rappare och starkare ut i år. Skönt att vi har honom på kontrakt en säsong till så vi får stålar om han lämnar oss.
Rytter: Ja precis, tyckte han såg spännande ut idag så tänkte att man kunde hålla koll på honom i alla fall. Är det som du säger (vilket jag litar på) så kanske det är lönlöst dock. Hade han varit yngre så hade det varit mer spännande i alla fall! Tack för upplysningen och lycka till i matchen :)
Då har du kollat på den matchen som går nu ifall du tycker han är en bra passningsläggare. Då han idag visat upp sig från sin bästa sida och hittat passningar man inte riktigt sett i honom tidigare.
Detta har tidigare säsonger varit en bulldozer med sjukt bra skott, men spelet med puck och skridskoåkningen har varit svagheterna och det är nog anledningen att han inte tagit steget upp till shl. Förra året så ville vi modoiter se honom ha så lite puck som möjligt, hade många pucktapp när han fick god tid på sig och skulle vara kreativ.
Men han ser lättare och rappare ut i år så hellkvists förändringar i träningen kanske ger bra effekt på honom.
Är dock under kontrakt 2år till så han kostar ju 600.000 att köpa lös.
Hmm.. Bara en tanke, men skulle inte det passa oss att värva hem Ludvig Nilsson igen? Tänker en kedja med Berglund, Boyce och Ludde, så kan man flytta Wedin till en mer produktiv kedja? Känns som Ludde passar vårt spelsystem bättre nu. Såg dock att Brynäs har norpat honom.
En annan spännande spelare tycker jag är Henrik Björklund i Modo, högerfattad och verkar ha ett bra sinne för mål och samtidigt blick för spelet, lägger finurliga passningar.
Nisse på Mon: ”Från början var det tänkt att aktien skulle finnas till försäljning från och med torsdagen 27 september, men starten har skjutits fram till lördag 6 oktober.
– Det blev så eftersom vi hade lite strul med pappersexercisen som skulle göra så att allt blir klart, säger Backlund.”
Matsg: Media vill ju vrida och vända på allt. 400 intressenter är inte lika med en aktie per skalle. Redan på pressknferensen sa Backlund att det var en snubbe som valt det största paketer a 100 aktier.
Matsg: Tänker köpa några aktier , men har inte anmält intresse än. Hoppas vi är fler som tänker likadant.
Snart hänger den ny mediakuben på plats. Man får väl hoppas på att Klubben har en plan för hur denna händelse skall kunna maximeras i media så att publiken sluter upp. Han man "väldens" största Mediakub så skall det fan märkas.
OlliJanne: Roffe Bengtson hehe. Det var inte igår om man uttrycker det så 😁. Skämt åsido, det bör kunna bli en hygglig klack på en lördag på hovet när killarna visat vilken grym inställning dom har till matcherna i SHL.
Tikkare:Jag hoppas kunna köpa ett par också! Skoj att vi är igång nu med aktieförsäljningen. Man pratar om en målsättning att få in 6-10 miljoner (Tingsryd fick in 7 miljoner) men jag tycker vi ska sikta högre än så. AIK fick in ca 11 miljoner och där någonstans tycker jag vår målsättning ska ligga. 5000 aktier = 9.6 miljoner Hoppas också att vi får någon form av uppdatering hur det går under de här 5 veckorna
Montén Python: Jag tror att det kan finnas ett visst mått av överskattning av Juels marknadsvärde från vårt håll också. Är han så het på marknaden att det vore rimligt av honom att kräva en lön som motsvarar det en förstekeeper tjänar ... | Läs mer