Woody Jokinen: det ser bättre ut än tidigare matcher men vi har svårt att ta oss ur egen zon när vi väl hamnar där. Sen måste någon säga åt hardegård att inte skjuta precis varenda gång, livsfarligt när han skjuter på benskydden på första bästa forward.
Webmaster: Det ser lite om som vår match mot Rögle, fast tvärtom. Vi stressar Örebro till misstag, ingen tid till ordnade uppspel och så vidare. Men det gäller att orka.
hubbenorlen: Tänkte precis samma sak, bortom min befattning hur det kan vara så jävla uselt 😂 ta in valfri 5-åring så kommer det bli en bättre produktion.
KulltorpsOlli: Har alltid gillat Bond introt i hockeysammanhang, Doo doo DO DO dooo dooo...... do do dooo. Hur många låtar kan man beskriva med bara "dododo" btw?
Tänkte köpa en aktie, det går väl fortfarande? Försökte surfa på oberoende info om Pepins, men får bara träffar på Pepins själv. Någon som vet hur dom tjänar pengar på detta procent på något et c? Inte för att jag misstror dom på något sätt men jag är en såndär som vill ha koll ;-)
Hälge: Gillar starten när ljudet smäller igång, plus vid 17 sek när ljudet tystnar, följt av en snabb och cool in och utzoomning. Hur fan kan man mäkta med tre så pinsamma fel på en video på 1.19? Och varför tar man inte en ny tagning? Ofattbart.
El Maco: haha får kolla om det är ledigt om hon gör ett konto. Fast livet i Linköping har nog tagit hennes dialekt så lite opassande namn åt henne kanske
sargad: växjö kommer bara köpa någon dyr import snart nog. Angående elias har han börjat träna igen och jonte har äntligen gjort sitt första mål och bidrar ändå mycket framåt.
Öndulat: Det vore något. Skulle kännas gött med en eller några pinnar. Tabellen börjar se ut som förväntat nu förutom att vi är nåt pinnhål högre och Växjö lägre. Ser att Växjö ändå släppt in minst mål men tillverkat minst.. saknas det en gubbe där fram för dom? Apropå den gubben och han radarkompis, någon som vet något mer hur det går med hjärnskakningen och hur går det för Jonte?
Woody Jokinen: Lillasyster som precis blivit intresserad av hockey. Idag blir första matchen vi ser tillsammans då hon annars bor i Linköping. Må det bli 3 poäng ikväll så vi får fira!
Lillberra: Låter väldigt intressant. Frågan är om våra spelare som ofta tappar puck i tid och otid kommer skicka något på mål öht? Men att ha i bakhuvudet vart skott är mest effektiva kan också stoppa den där sista onödiga passen.
Jockz: idéförfattaren hade ju onekligen goda avsikter och förslagen haglar ju inte direkt här inne så det ska han ha en eloge för men sen finns det bevisligen olika åsikter kring vad som krävs av en spelare för att förtjäna hyllningar. Vi är ju faktiskt i Norrland, man ska inte va så jävla glad och berömma folk i tid och otid ;)
Var Johnsson och Strömberg svikare som gick till annan klubb? Så klart inte. Var dom avgörande för att vi gick upp i SHL? Inte direkt. Bidrog dom till att vi gick upp? Tveklöst ja (men det gjorde dom flesta).
Personligen tycker jag att det är Freddan som ska ha ett stort jävla tifo. Han spelade upp ett medelmåttigt allsvenskt lag i SHL och just nu håller han ett bra allsvenskt lag flytande i SHL. Det är fan värt en hyllning.
Jockz: själva ideen att hylla en spelare via kuben te x som var fallet är en fin tanke, men att hylla 2 spelare som vi ska dessutom möta samma kväll, trots att dom var med att spela upp klubben i finrummet blir lite överdrivet, på gränsen till barnsligt som nån skrev. Och som Nomaden skriver, det handlar ju inte om personangrepp, utan det är ju själva ideen. Lite får man ju tåla också. Tonen är rå men hjärtlig:-)
Olli Nomadinen : Klart du ska stå för det, är just drevet mot en enskild individ jag inte tål, men det är väl något man får räkna med på ett internetforum. Jag tror det är dags att vända blad nu, någon hyllningsvideo lär de knappast bli.
Jockz: Jodå, på min arbetsplats hade det inte varit något problem. Så länge det som sagt är konstruktiv kritik kryddat med lite raljerande där glimten är med. Vilket jag tycker det på det stora varit här i det här fallet. Jag tycker idén är vansinnigt dålig och det står jag för.
Gorkyman: Fast detta är ett vanligt klimat då man går under "anonym" pseudonym. Jag tror inte man hade suttit 10 st och gjort sig rolig över någon annans seriösa idé på t.ex sin egen arbetsplats 😉
Olli Nomadinen : Tanken med hyllningar av gamla profiler (och extraunderhållning i allmänhet) tycker jag är bra. Just den här gången är det lite tokigt, eftersom de är aktiva i andra lag i samma liga.
Men att försöka komma med idéer från supporterhåll tycker jag är kanon! Att ha idéer är bra!
Gorkyman: Äh. Kan man inte se glimten i det här kanske man inte ska skriva heller. Om inte jag minns fel så kom idén från Puckat och min uppfattning är att han har tillräckligt oömma tår för att fixa lite gliringar, han är inte direkt rädd själv för att sticka ut hakan annars. I just det här håller jag och många inte med honom men det är ju inte så att jag idiotförklarar honom totalt. Håller nog tvärtom med i det mesta annat han skriver. Det måste få vara högt till tak, det handlar ju inte om personangrepp.
Bragd-Birger: Jag säger bara Esa Tikkanen och Pavel Brendl. Två legendarer i Timrådressen. Eller nåja, nästan i Timrådressen men i alla fall. De är för alltid, nästan, en del av vår stolta historia.
Pratades om tröjnummer 21 i Timråpodden idag och man kunde inte komma på någon speciell Timråspelare spm haft det numret. Det finns i alla fall en: Håkan Pettersson som gjorde över 400 matcher för Timrå och vann fyra VM- medaljer för Sverige.
Montén Python: Nu är situationen som den är nu tar vi nya tag efter nyår!!! GOTT SLUT O GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA TREVLIGA TIMRÅITER SOM KLYVER NÄBB HÄR I BOKEN!!!!🇸🇪🤣🇱🇸🇱🇸🎇🎆🍸🍹🥂🎉🎊
pga fel pass av jalaasvara...utvisning